Speedfight 4 öljyn vaihto ja kuinka usein?

Anonyymi

Oon hommaamassa 4-tahtista speedfight 4, enkä meinaa löytää miten siihen tulisi vaihtaa öljyt... Tarvisin myös apua siinä, että mitä asioita kannattaa huoltaa itse niin, että skootteri kestäisi mahdollisimman kauan hyvänä.

Kaikki vinkit ja apu otetaan vastaan ilomielin! :)

7

2845

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ostat uuden mopon niin mukana tulee kyllä huoltokirja jossa nuo selitetään. Myös googlesta voi ettiä esim hakusanalla "speedfight 4 service manual"

• Anonyymi

Kerran keväällä uudet öljyt ja tulppa, niin sillä pääsee jo pitkälle!🤠🤠🤠

• Anonyymi

Juurikin noin jotta moottoriöljyn vaihtaa talvenaikana ja miksei sytytystulpankin jos tahtoo. Ohjeet löytyy käyttöohjekirjasta.

Hyvä olisi 5 tuhatta kilsan välein vaihteistoöljytkin sinne taka-akselin tietämille vaihtaa, vaan siinäpä tuleekin ihmetyksen aihe mukaan kuvaan Speedfight 4:n tapauksessa. Siellä takapäässä kun ei ole täyttö- ja tyhjennysreikiä laisinkaan, niin kuinkas päästät vanhat öljyt pois ja kuinka pistät uudet öljyt tilalle? Vastausta ei tunnu netistä tähän asiaan löytyvän. Osaisiko täällä joku vastata mistä on kysymys.

• Anonyymi

Tuohon yllä olevaan tekstiini haluan lisätä jotta saattaa olla niin että nuo perä-/ vaihteistoöljyn tyhjennys- ja täyttöaukot saattavat puuttua ainoastaan 2-tahtisesta versiosta. Vaan jos näin on niin ihmetys on vieläkin suurempi.

• Anonyymi

On siinä 2-tahtisessakin öljyntäyttöaukko vaihteistolle. On vaan siellä variaattorikopan sisällä ja suljettu kumitulpalla. Poistoreikää sen sijaan ei taida olla tai on hyvin piilotettu.

• Anonyymi

Onkohan se lukutaito hakusessa. Omistajan käsikirja on sitä varten että sitä luetaan.

• Anonyymi

Sinulla nyt ainakin luulisi olevan lukutaito tallella kommentointitavastasi päätellen. Luulisi myös että olet tekemisissä kyseisen laisen skootterin kanssa kun tähän keskusteluun osallistut. Olepa siis hyvä ja lue meillekin tiedoksi mitä käyttäjän käsikirjassasi kerrotaan 2-tahtisen vaihteistoöljyn vaihdosta. Minun käsikirjassani kyseistä asiaa käsitellään ainoastaan 4-tahtisen osalta, jossa on erilainen perä kuin 2-tahtisessa. Siis tällaista tietoa minun vajavaisella lukutaidollani ja siksi pyytäisinkin sinulta mahdollista selventävää tietoa oletettavasti paremman lukutaidon omaavana. Mainittakoon vielä että ainakin minulla on käsikirja joka on tarkoitettu molemmille moottorityypeille ja ohjeissa mainitaan erikseen kumpaa moottorityypiä mikäkin ohje aina koskee. Kiitos etukäteen avustasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      351
      1031
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      711
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      36
      619
    4. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      39
      557
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      39
      532
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      523
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      318
      491
    8. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      74
      458
    9. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      449
    10. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      441
    Aihe