Shotti/snapsi etiketti??

Anonyymi

Miksi shotti käytetään pöydän kautta ennen juomista?? Eli siis minulla on useampi kaveri ketkä ensin kohottaa snapsin ja kippistelee toisten laseihin, sen jälkeen juoma kopautetaan pöytään ja sitten vasta juodaan? Mikä pointti tai tarina tämän takana on kun lasin kopauttamisella pöytään tai baaritiskin kanteen on?? Tekeekö muut näin??

10

6041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö kukaan tiedä?! Ovatko kaverini vaan outoja jos muut eivät tätä harrasta?

    • Anonyymi

      Kunnioitus baari Mikolle?

    • Anonyymi

      En oo ikinä kuullutkaan tuollasesta?

    • Anonyymi

      Meki tehää tätä kyllä kavereitten kanssa, mutta en tiiä miks. Tuli sanomista kun en ekalla kerralla tienny :D

    • Anonyymi

      Mä oon joskus kuullu että se pöytään kopsautus olis kippis sille panimolle kuka sen on sulle tehny?? Tiiä sitten.

    • Anonyymi

      Hei kertokaa nyt joku mikä tää juttu on??? Monet tekee tätä mutta mikä on perimmäinen syy?

    • Anonyymi

      Hei oikeesti?? Mikä tää juttu on?? Kaikki tekee mut kukaan ei tiedä?

    • Anonyymi

      En tiiä miksi suomessa tehdään, onko se jotenkin cool vai mikä juttu. Tiiän kuitenki että natsit aikoinaan teki noin ja sillä spottas juutalaisia jotka eivät tienneet lasia pöytään kolauttaa, joten itse en tätä tapaa kehtaisi tehdä historian takia.

      • Anonyymi

        Aika mielenkiintoinen näkökulma. Itse en ole tällaista koskaan kuullut?? Minullakin se käsitys että kunnioitetaan panimoa.


    • Anonyymi

      Shottia ottaessa ilmaan kohotus on kunnianosoitus ja muistaminen niille ja niitä kohtaan, jotka eivät enää ole keskuudessamme (=kuolleet), baaritiskiin kopautus on kiitos ja kunnianosoitus baarille ja baarimikolle, joka sinulle shotin antoi. Shottilasien yhteenkilistely on perinteisesti jonkun asian juhlistamista, ollut tapana jo viikinkien ajoista saakka. Monet yhdistävät nämä kaikki kolme pieneksi hienoksi "arkiseksi rituaaliksi" :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe