Miksi shotti käytetään pöydän kautta ennen juomista?? Eli siis minulla on useampi kaveri ketkä ensin kohottaa snapsin ja kippistelee toisten laseihin, sen jälkeen juoma kopautetaan pöytään ja sitten vasta juodaan? Mikä pointti tai tarina tämän takana on kun lasin kopauttamisella pöytään tai baaritiskin kanteen on?? Tekeekö muut näin??
Shotti/snapsi etiketti??
11
8312
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö kukaan tiedä?! Ovatko kaverini vaan outoja jos muut eivät tätä harrasta?
- Anonyymi
Kunnioitus baari Mikolle?
- Anonyymi
En oo ikinä kuullutkaan tuollasesta?
- Anonyymi
Meki tehää tätä kyllä kavereitten kanssa, mutta en tiiä miks. Tuli sanomista kun en ekalla kerralla tienny :D
- Anonyymi
Mä oon joskus kuullu että se pöytään kopsautus olis kippis sille panimolle kuka sen on sulle tehny?? Tiiä sitten.
- Anonyymi
Hei kertokaa nyt joku mikä tää juttu on??? Monet tekee tätä mutta mikä on perimmäinen syy?
- Anonyymi
Hei oikeesti?? Mikä tää juttu on?? Kaikki tekee mut kukaan ei tiedä?
- Anonyymi
En tiiä miksi suomessa tehdään, onko se jotenkin cool vai mikä juttu. Tiiän kuitenki että natsit aikoinaan teki noin ja sillä spottas juutalaisia jotka eivät tienneet lasia pöytään kolauttaa, joten itse en tätä tapaa kehtaisi tehdä historian takia.
- Anonyymi
Aika mielenkiintoinen näkökulma. Itse en ole tällaista koskaan kuullut?? Minullakin se käsitys että kunnioitetaan panimoa.
- Anonyymi
Shottia ottaessa ilmaan kohotus on kunnianosoitus ja muistaminen niille ja niitä kohtaan, jotka eivät enää ole keskuudessamme (=kuolleet), baaritiskiin kopautus on kiitos ja kunnianosoitus baarille ja baarimikolle, joka sinulle shotin antoi. Shottilasien yhteenkilistely on perinteisesti jonkun asian juhlistamista, ollut tapana jo viikinkien ajoista saakka. Monet yhdistävät nämä kaikki kolme pieneksi hienoksi "arkiseksi rituaaliksi" :)
- Anonyymi
Itseasiassa taitaa tulla tuo kopautus Irlannista ja siellä se tehtiin tapana "herättää henget" tai ajaa ne pois ennen juomista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232558- 1351964
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151291Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271133Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451089- 961053
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841048