Onko kellään kokemusta kyseisestä autosta? Millanen peli? Onko kallis pitää? Kestääkö? Liikahtaako toi mihinkää?
Suomeen tuotaessa verot jotain 7000-6000€, vai? Jos puhutaan vuosimallista 98-99.
VOLVO C70
15
4439
Vastaukset
- ajatuksia C70:stä
Autohan on samalla tekniikalla kuin v70-s70 mallit, kulut siis samaa luokkaa. Vaihteistot eivät kovin kestäviä, etenkään kone lastutettuna.
Tehokas kone ja etuveto--> ei hyvä yhdistelmä. Vetelee liikaa kiihdytyksissä.
Oisivat tehneet tästä mallista vaikka sen viimisen takavetosen Volvon niin kulttiauto olisi ollut siinä.- Entinen takavedon kannattaja
C70 on yhdistetty käyttö- ja harrasteauto, joka pitää silloin olla ehdottomasti etuvetoinen. Takavetoiset harrasteautot ovat asia erikseen ja ylihintaiset bemari ja mersu takevetoa auttavine tekniikoineen turhia.
Siis kun ajan autoa Suomen talvessa varman päälle, se pitää olla etuvetoinen.
Sitäpaitsi nykyiset tehokkaan etuvetoiset ovat nautittavia ajaa. - V70 2.4T
Entinen takavedon kannattaja kirjoitti:
C70 on yhdistetty käyttö- ja harrasteauto, joka pitää silloin olla ehdottomasti etuvetoinen. Takavetoiset harrasteautot ovat asia erikseen ja ylihintaiset bemari ja mersu takevetoa auttavine tekniikoineen turhia.
Siis kun ajan autoa Suomen talvessa varman päälle, se pitää olla etuvetoinen.
Sitäpaitsi nykyiset tehokkaan etuvetoiset ovat nautittavia ajaa.Oma autoni oli jo ennen lastutusta todella levoton kiihdytettäessä. Nyt lastutettuna lähtee lähes käsistä!!!
Älkää siis missään nimessä menkö 70-sarjan Volvoa lastuttamaan! Itse ainakin opin, että on takuulla viimeinen etuvetoinen auto, josta yritän lisää tehoa ottaa irti. Ajettavuus(kiihdytettäessä) tosin oli jo vakiona melko huono.
Talvella ja rauhallisella kaasulla loistava auto, mutta ei mikään kisapeli. - vyj
V70 2.4T kirjoitti:
Oma autoni oli jo ennen lastutusta todella levoton kiihdytettäessä. Nyt lastutettuna lähtee lähes käsistä!!!
Älkää siis missään nimessä menkö 70-sarjan Volvoa lastuttamaan! Itse ainakin opin, että on takuulla viimeinen etuvetoinen auto, josta yritän lisää tehoa ottaa irti. Ajettavuus(kiihdytettäessä) tosin oli jo vakiona melko huono.
Talvella ja rauhallisella kaasulla loistava auto, mutta ei mikään kisapeli.Minkäs sortin rengas & vannesetit on alla? Itellä kun S60 2.4T lähtee täyskaasulla aina suoraan ku juna.. (tosin vakio hepomäärällä ja 16" vakiorenkailla).
- 70: mppiä
V70 2.4T kirjoitti:
Oma autoni oli jo ennen lastutusta todella levoton kiihdytettäessä. Nyt lastutettuna lähtee lähes käsistä!!!
Älkää siis missään nimessä menkö 70-sarjan Volvoa lastuttamaan! Itse ainakin opin, että on takuulla viimeinen etuvetoinen auto, josta yritän lisää tehoa ottaa irti. Ajettavuus(kiihdytettäessä) tosin oli jo vakiona melko huono.
Talvella ja rauhallisella kaasulla loistava auto, mutta ei mikään kisapeli.Vetoluiston esto,ja sulla varmaan jotkut 225-245 kiekot,ei mulla vetela häiritsevästi R Volvo 205 renkailla.
- T5
Käsivaihteinen kestää ihan hyvin 300-400hv tehot.
Jos hyvät renkaat ja alustansäädöt kohdillaan ei vetele häiritsevästi. - V70 2.4T
vyj kirjoitti:
Minkäs sortin rengas & vannesetit on alla? Itellä kun S60 2.4T lähtee täyskaasulla aina suoraan ku juna.. (tosin vakio hepomäärällä ja 16" vakiorenkailla).
Alla vakiomalliset "turbiinivanteet" joilla 205/55/16 renkaat. Eli käsittääkseni vakiokokoonpano.
S60 on mielestäni muuten hieman eri asia kuin V70, joten niiden välillä ei varmaan kannata vertailla. - V70 2.4T
70: mppiä kirjoitti:
Vetoluiston esto,ja sulla varmaan jotkut 225-245 kiekot,ei mulla vetela häiritsevästi R Volvo 205 renkailla.
Alla tosiaan vakiomalliset "turbiinivanteet" joilla 205/55/16 renkaat. Sutimisen esto astuu kehiin vasta siinä vaiheessa kun renkaat lyövät tyhjää eli eivät siten auta etupään levottomaan käyttäytymiseen. Kumia kun tapanani ei ole polttaa...
R:ssä taitaa olla jotain muutakin eroa kuin tuo kirjain. - vyj
V70 2.4T kirjoitti:
Alla vakiomalliset "turbiinivanteet" joilla 205/55/16 renkaat. Eli käsittääkseni vakiokokoonpano.
S60 on mielestäni muuten hieman eri asia kuin V70, joten niiden välillä ei varmaan kannata vertailla.Vähän ihmetyttää että noilla gummeilla vetelee.. voi tietty olla jonkun tietynmerkkisen renkaankin ominaisuus, mutta se tuntuu jo todella kaukaa haetulta.
Eikä noissa S60 ja V70 malleissa nyt kaiketi mitään niin radikaalia eroa ole. Vanhakoppanen V70 nyt tietty voi vähän erilainen olla ratkaisuiltaan. Mutta sen verran mitä ite oon ajanu vanhoillakin V70 2.4T automaateilla niin en oo huomannu niissä täysrevityksilläkään pienintäkään vetelyä ellei oo ollu ihan hullumaiset urat tiessä. Toki.. ei se nyt ihan niin rauhallisesti lähde kun takavetonen, mutta en mitenkään oo merkille pistäny että olis ihmeemmin vedelly. Ihan toinen homma on sit taas esim. Saabin 9-3 turbo... se vasta kiskookin sivuille :) - V70 2.4T
vyj kirjoitti:
Vähän ihmetyttää että noilla gummeilla vetelee.. voi tietty olla jonkun tietynmerkkisen renkaankin ominaisuus, mutta se tuntuu jo todella kaukaa haetulta.
Eikä noissa S60 ja V70 malleissa nyt kaiketi mitään niin radikaalia eroa ole. Vanhakoppanen V70 nyt tietty voi vähän erilainen olla ratkaisuiltaan. Mutta sen verran mitä ite oon ajanu vanhoillakin V70 2.4T automaateilla niin en oo huomannu niissä täysrevityksilläkään pienintäkään vetelyä ellei oo ollu ihan hullumaiset urat tiessä. Toki.. ei se nyt ihan niin rauhallisesti lähde kun takavetonen, mutta en mitenkään oo merkille pistäny että olis ihmeemmin vedelly. Ihan toinen homma on sit taas esim. Saabin 9-3 turbo... se vasta kiskookin sivuille :)Kesärenkaiden vaihto on juuri edessä, joten täytynee vaihtaa merkkiä ja toivoa, että vika sillä häviää. Eipä siinä varmaan mitään häviäkään.
Vika tosin ilmenee myös talvirenkailla... - Putte
V70 2.4T kirjoitti:
Kesärenkaiden vaihto on juuri edessä, joten täytynee vaihtaa merkkiä ja toivoa, että vika sillä häviää. Eipä siinä varmaan mitään häviäkään.
Vika tosin ilmenee myös talvirenkailla...Rengaskokoa 205/50-16 ja paineet etupäässä 2,5 ja takana 2,2-2,5.
Ei vetele,ainakaan oma. - 2354
Eka kerta, kun kuulen ettei laatikot kestäis näissä... no, tämähän onkin suomi24.
- CEE 70
Sama tekniikka suunnilleen kuin V/S 70:ssä
Ja jos joku sanoo.että tehokas,ja vetelee,no joo,niin ne vetelee 850:n R mallitkin,ja aivan samoin muutkin tehokkaat etuvetoiset.
Kustannukset samaa luokkaa edellämainittujen kanssa,jotain eroa on joissain varaosissa. - volvo man
vero oli c70 t5 2,3 -98 aj.208th. 1500,6e. ja autossa oli lähes kaikki lisävarusteet.hyvä,terhakka ja suht asiallinen kulutus tehoihin nähden
- Ruijapallas
Kyllähän tuo etuveto tehokas moottori tuovat noita pito ja vetely ongelmia kaasua painaessa kovalla jalalla. Omistuksesta löytyy ceitenkymppinen t5 "miedoloilla" virityksillä (mitsun ahdinta, isompaa suutinta, lastua ja 3'n tuuman ränniä). Kytkimen ja vaihteiston pitäisi kestää siihen 400hp asti ongelmitta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768232Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372556
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj172170Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362129- 252107
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151703- 611647
- 181609