VOLVO C70

volvisti

Onko kellään kokemusta kyseisestä autosta? Millanen peli? Onko kallis pitää? Kestääkö? Liikahtaako toi mihinkää?

Suomeen tuotaessa verot jotain 7000-6000€, vai? Jos puhutaan vuosimallista 98-99.

15

4169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatuksia C70:stä

      Autohan on samalla tekniikalla kuin v70-s70 mallit, kulut siis samaa luokkaa. Vaihteistot eivät kovin kestäviä, etenkään kone lastutettuna.
      Tehokas kone ja etuveto--> ei hyvä yhdistelmä. Vetelee liikaa kiihdytyksissä.

      Oisivat tehneet tästä mallista vaikka sen viimisen takavetosen Volvon niin kulttiauto olisi ollut siinä.

      • Entinen takavedon kannattaja

        C70 on yhdistetty käyttö- ja harrasteauto, joka pitää silloin olla ehdottomasti etuvetoinen. Takavetoiset harrasteautot ovat asia erikseen ja ylihintaiset bemari ja mersu takevetoa auttavine tekniikoineen turhia.

        Siis kun ajan autoa Suomen talvessa varman päälle, se pitää olla etuvetoinen.
        Sitäpaitsi nykyiset tehokkaan etuvetoiset ovat nautittavia ajaa.


      • V70 2.4T
        Entinen takavedon kannattaja kirjoitti:

        C70 on yhdistetty käyttö- ja harrasteauto, joka pitää silloin olla ehdottomasti etuvetoinen. Takavetoiset harrasteautot ovat asia erikseen ja ylihintaiset bemari ja mersu takevetoa auttavine tekniikoineen turhia.

        Siis kun ajan autoa Suomen talvessa varman päälle, se pitää olla etuvetoinen.
        Sitäpaitsi nykyiset tehokkaan etuvetoiset ovat nautittavia ajaa.

        Oma autoni oli jo ennen lastutusta todella levoton kiihdytettäessä. Nyt lastutettuna lähtee lähes käsistä!!!
        Älkää siis missään nimessä menkö 70-sarjan Volvoa lastuttamaan! Itse ainakin opin, että on takuulla viimeinen etuvetoinen auto, josta yritän lisää tehoa ottaa irti. Ajettavuus(kiihdytettäessä) tosin oli jo vakiona melko huono.
        Talvella ja rauhallisella kaasulla loistava auto, mutta ei mikään kisapeli.


      • vyj
        V70 2.4T kirjoitti:

        Oma autoni oli jo ennen lastutusta todella levoton kiihdytettäessä. Nyt lastutettuna lähtee lähes käsistä!!!
        Älkää siis missään nimessä menkö 70-sarjan Volvoa lastuttamaan! Itse ainakin opin, että on takuulla viimeinen etuvetoinen auto, josta yritän lisää tehoa ottaa irti. Ajettavuus(kiihdytettäessä) tosin oli jo vakiona melko huono.
        Talvella ja rauhallisella kaasulla loistava auto, mutta ei mikään kisapeli.

        Minkäs sortin rengas & vannesetit on alla? Itellä kun S60 2.4T lähtee täyskaasulla aina suoraan ku juna.. (tosin vakio hepomäärällä ja 16" vakiorenkailla).


      • 70: mppiä
        V70 2.4T kirjoitti:

        Oma autoni oli jo ennen lastutusta todella levoton kiihdytettäessä. Nyt lastutettuna lähtee lähes käsistä!!!
        Älkää siis missään nimessä menkö 70-sarjan Volvoa lastuttamaan! Itse ainakin opin, että on takuulla viimeinen etuvetoinen auto, josta yritän lisää tehoa ottaa irti. Ajettavuus(kiihdytettäessä) tosin oli jo vakiona melko huono.
        Talvella ja rauhallisella kaasulla loistava auto, mutta ei mikään kisapeli.

        Vetoluiston esto,ja sulla varmaan jotkut 225-245 kiekot,ei mulla vetela häiritsevästi R Volvo 205 renkailla.


      • T5 

        Käsivaihteinen kestää ihan hyvin 300-400hv tehot.
        Jos hyvät renkaat ja alustansäädöt kohdillaan ei vetele häiritsevästi.


      • V70 2.4T
        vyj kirjoitti:

        Minkäs sortin rengas & vannesetit on alla? Itellä kun S60 2.4T lähtee täyskaasulla aina suoraan ku juna.. (tosin vakio hepomäärällä ja 16" vakiorenkailla).

        Alla vakiomalliset "turbiinivanteet" joilla 205/55/16 renkaat. Eli käsittääkseni vakiokokoonpano.
        S60 on mielestäni muuten hieman eri asia kuin V70, joten niiden välillä ei varmaan kannata vertailla.


      • V70 2.4T
        70: mppiä kirjoitti:

        Vetoluiston esto,ja sulla varmaan jotkut 225-245 kiekot,ei mulla vetela häiritsevästi R Volvo 205 renkailla.

        Alla tosiaan vakiomalliset "turbiinivanteet" joilla 205/55/16 renkaat. Sutimisen esto astuu kehiin vasta siinä vaiheessa kun renkaat lyövät tyhjää eli eivät siten auta etupään levottomaan käyttäytymiseen. Kumia kun tapanani ei ole polttaa...
        R:ssä taitaa olla jotain muutakin eroa kuin tuo kirjain.


      • vyj
        V70 2.4T kirjoitti:

        Alla vakiomalliset "turbiinivanteet" joilla 205/55/16 renkaat. Eli käsittääkseni vakiokokoonpano.
        S60 on mielestäni muuten hieman eri asia kuin V70, joten niiden välillä ei varmaan kannata vertailla.

        Vähän ihmetyttää että noilla gummeilla vetelee.. voi tietty olla jonkun tietynmerkkisen renkaankin ominaisuus, mutta se tuntuu jo todella kaukaa haetulta.

        Eikä noissa S60 ja V70 malleissa nyt kaiketi mitään niin radikaalia eroa ole. Vanhakoppanen V70 nyt tietty voi vähän erilainen olla ratkaisuiltaan. Mutta sen verran mitä ite oon ajanu vanhoillakin V70 2.4T automaateilla niin en oo huomannu niissä täysrevityksilläkään pienintäkään vetelyä ellei oo ollu ihan hullumaiset urat tiessä. Toki.. ei se nyt ihan niin rauhallisesti lähde kun takavetonen, mutta en mitenkään oo merkille pistäny että olis ihmeemmin vedelly. Ihan toinen homma on sit taas esim. Saabin 9-3 turbo... se vasta kiskookin sivuille :)


      • V70 2.4T
        vyj kirjoitti:

        Vähän ihmetyttää että noilla gummeilla vetelee.. voi tietty olla jonkun tietynmerkkisen renkaankin ominaisuus, mutta se tuntuu jo todella kaukaa haetulta.

        Eikä noissa S60 ja V70 malleissa nyt kaiketi mitään niin radikaalia eroa ole. Vanhakoppanen V70 nyt tietty voi vähän erilainen olla ratkaisuiltaan. Mutta sen verran mitä ite oon ajanu vanhoillakin V70 2.4T automaateilla niin en oo huomannu niissä täysrevityksilläkään pienintäkään vetelyä ellei oo ollu ihan hullumaiset urat tiessä. Toki.. ei se nyt ihan niin rauhallisesti lähde kun takavetonen, mutta en mitenkään oo merkille pistäny että olis ihmeemmin vedelly. Ihan toinen homma on sit taas esim. Saabin 9-3 turbo... se vasta kiskookin sivuille :)

        Kesärenkaiden vaihto on juuri edessä, joten täytynee vaihtaa merkkiä ja toivoa, että vika sillä häviää. Eipä siinä varmaan mitään häviäkään.
        Vika tosin ilmenee myös talvirenkailla...


      • Putte
        V70 2.4T kirjoitti:

        Kesärenkaiden vaihto on juuri edessä, joten täytynee vaihtaa merkkiä ja toivoa, että vika sillä häviää. Eipä siinä varmaan mitään häviäkään.
        Vika tosin ilmenee myös talvirenkailla...

        Rengaskokoa 205/50-16 ja paineet etupäässä 2,5 ja takana 2,2-2,5.

        Ei vetele,ainakaan oma.


      • 2354

        Eka kerta, kun kuulen ettei laatikot kestäis näissä... no, tämähän onkin suomi24.


    • CEE 70

      Sama tekniikka suunnilleen kuin V/S 70:ssä
      Ja jos joku sanoo.että tehokas,ja vetelee,no joo,niin ne vetelee 850:n R mallitkin,ja aivan samoin muutkin tehokkaat etuvetoiset.

      Kustannukset samaa luokkaa edellämainittujen kanssa,jotain eroa on joissain varaosissa.

    • volvo man

      vero oli c70 t5 2,3 -98 aj.208th. 1500,6e. ja autossa oli lähes kaikki lisävarusteet.hyvä,terhakka ja suht asiallinen kulutus tehoihin nähden

    • Ruijapallas

      Kyllähän tuo etuveto tehokas moottori tuovat noita pito ja vetely ongelmia kaasua painaessa kovalla jalalla. Omistuksesta löytyy ceitenkymppinen t5 "miedoloilla" virityksillä (mitsun ahdinta, isompaa suutinta, lastua ja 3'n tuuman ränniä). Kytkimen ja vaihteiston pitäisi kestää siihen 400hp asti ongelmitta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe