VOLVO C70

volvisti

Onko kellään kokemusta kyseisestä autosta? Millanen peli? Onko kallis pitää? Kestääkö? Liikahtaako toi mihinkää?

Suomeen tuotaessa verot jotain 7000-6000€, vai? Jos puhutaan vuosimallista 98-99.

15

4422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatuksia C70:stä

      Autohan on samalla tekniikalla kuin v70-s70 mallit, kulut siis samaa luokkaa. Vaihteistot eivät kovin kestäviä, etenkään kone lastutettuna.
      Tehokas kone ja etuveto--> ei hyvä yhdistelmä. Vetelee liikaa kiihdytyksissä.

      Oisivat tehneet tästä mallista vaikka sen viimisen takavetosen Volvon niin kulttiauto olisi ollut siinä.

      • Entinen takavedon kannattaja

        C70 on yhdistetty käyttö- ja harrasteauto, joka pitää silloin olla ehdottomasti etuvetoinen. Takavetoiset harrasteautot ovat asia erikseen ja ylihintaiset bemari ja mersu takevetoa auttavine tekniikoineen turhia.

        Siis kun ajan autoa Suomen talvessa varman päälle, se pitää olla etuvetoinen.
        Sitäpaitsi nykyiset tehokkaan etuvetoiset ovat nautittavia ajaa.


      • V70 2.4T
        Entinen takavedon kannattaja kirjoitti:

        C70 on yhdistetty käyttö- ja harrasteauto, joka pitää silloin olla ehdottomasti etuvetoinen. Takavetoiset harrasteautot ovat asia erikseen ja ylihintaiset bemari ja mersu takevetoa auttavine tekniikoineen turhia.

        Siis kun ajan autoa Suomen talvessa varman päälle, se pitää olla etuvetoinen.
        Sitäpaitsi nykyiset tehokkaan etuvetoiset ovat nautittavia ajaa.

        Oma autoni oli jo ennen lastutusta todella levoton kiihdytettäessä. Nyt lastutettuna lähtee lähes käsistä!!!
        Älkää siis missään nimessä menkö 70-sarjan Volvoa lastuttamaan! Itse ainakin opin, että on takuulla viimeinen etuvetoinen auto, josta yritän lisää tehoa ottaa irti. Ajettavuus(kiihdytettäessä) tosin oli jo vakiona melko huono.
        Talvella ja rauhallisella kaasulla loistava auto, mutta ei mikään kisapeli.


      • vyj
        V70 2.4T kirjoitti:

        Oma autoni oli jo ennen lastutusta todella levoton kiihdytettäessä. Nyt lastutettuna lähtee lähes käsistä!!!
        Älkää siis missään nimessä menkö 70-sarjan Volvoa lastuttamaan! Itse ainakin opin, että on takuulla viimeinen etuvetoinen auto, josta yritän lisää tehoa ottaa irti. Ajettavuus(kiihdytettäessä) tosin oli jo vakiona melko huono.
        Talvella ja rauhallisella kaasulla loistava auto, mutta ei mikään kisapeli.

        Minkäs sortin rengas & vannesetit on alla? Itellä kun S60 2.4T lähtee täyskaasulla aina suoraan ku juna.. (tosin vakio hepomäärällä ja 16" vakiorenkailla).


      • 70: mppiä
        V70 2.4T kirjoitti:

        Oma autoni oli jo ennen lastutusta todella levoton kiihdytettäessä. Nyt lastutettuna lähtee lähes käsistä!!!
        Älkää siis missään nimessä menkö 70-sarjan Volvoa lastuttamaan! Itse ainakin opin, että on takuulla viimeinen etuvetoinen auto, josta yritän lisää tehoa ottaa irti. Ajettavuus(kiihdytettäessä) tosin oli jo vakiona melko huono.
        Talvella ja rauhallisella kaasulla loistava auto, mutta ei mikään kisapeli.

        Vetoluiston esto,ja sulla varmaan jotkut 225-245 kiekot,ei mulla vetela häiritsevästi R Volvo 205 renkailla.


      • T5 

        Käsivaihteinen kestää ihan hyvin 300-400hv tehot.
        Jos hyvät renkaat ja alustansäädöt kohdillaan ei vetele häiritsevästi.


      • V70 2.4T
        vyj kirjoitti:

        Minkäs sortin rengas & vannesetit on alla? Itellä kun S60 2.4T lähtee täyskaasulla aina suoraan ku juna.. (tosin vakio hepomäärällä ja 16" vakiorenkailla).

        Alla vakiomalliset "turbiinivanteet" joilla 205/55/16 renkaat. Eli käsittääkseni vakiokokoonpano.
        S60 on mielestäni muuten hieman eri asia kuin V70, joten niiden välillä ei varmaan kannata vertailla.


      • V70 2.4T
        70: mppiä kirjoitti:

        Vetoluiston esto,ja sulla varmaan jotkut 225-245 kiekot,ei mulla vetela häiritsevästi R Volvo 205 renkailla.

        Alla tosiaan vakiomalliset "turbiinivanteet" joilla 205/55/16 renkaat. Sutimisen esto astuu kehiin vasta siinä vaiheessa kun renkaat lyövät tyhjää eli eivät siten auta etupään levottomaan käyttäytymiseen. Kumia kun tapanani ei ole polttaa...
        R:ssä taitaa olla jotain muutakin eroa kuin tuo kirjain.


      • vyj
        V70 2.4T kirjoitti:

        Alla vakiomalliset "turbiinivanteet" joilla 205/55/16 renkaat. Eli käsittääkseni vakiokokoonpano.
        S60 on mielestäni muuten hieman eri asia kuin V70, joten niiden välillä ei varmaan kannata vertailla.

        Vähän ihmetyttää että noilla gummeilla vetelee.. voi tietty olla jonkun tietynmerkkisen renkaankin ominaisuus, mutta se tuntuu jo todella kaukaa haetulta.

        Eikä noissa S60 ja V70 malleissa nyt kaiketi mitään niin radikaalia eroa ole. Vanhakoppanen V70 nyt tietty voi vähän erilainen olla ratkaisuiltaan. Mutta sen verran mitä ite oon ajanu vanhoillakin V70 2.4T automaateilla niin en oo huomannu niissä täysrevityksilläkään pienintäkään vetelyä ellei oo ollu ihan hullumaiset urat tiessä. Toki.. ei se nyt ihan niin rauhallisesti lähde kun takavetonen, mutta en mitenkään oo merkille pistäny että olis ihmeemmin vedelly. Ihan toinen homma on sit taas esim. Saabin 9-3 turbo... se vasta kiskookin sivuille :)


      • V70 2.4T
        vyj kirjoitti:

        Vähän ihmetyttää että noilla gummeilla vetelee.. voi tietty olla jonkun tietynmerkkisen renkaankin ominaisuus, mutta se tuntuu jo todella kaukaa haetulta.

        Eikä noissa S60 ja V70 malleissa nyt kaiketi mitään niin radikaalia eroa ole. Vanhakoppanen V70 nyt tietty voi vähän erilainen olla ratkaisuiltaan. Mutta sen verran mitä ite oon ajanu vanhoillakin V70 2.4T automaateilla niin en oo huomannu niissä täysrevityksilläkään pienintäkään vetelyä ellei oo ollu ihan hullumaiset urat tiessä. Toki.. ei se nyt ihan niin rauhallisesti lähde kun takavetonen, mutta en mitenkään oo merkille pistäny että olis ihmeemmin vedelly. Ihan toinen homma on sit taas esim. Saabin 9-3 turbo... se vasta kiskookin sivuille :)

        Kesärenkaiden vaihto on juuri edessä, joten täytynee vaihtaa merkkiä ja toivoa, että vika sillä häviää. Eipä siinä varmaan mitään häviäkään.
        Vika tosin ilmenee myös talvirenkailla...


      • Putte
        V70 2.4T kirjoitti:

        Kesärenkaiden vaihto on juuri edessä, joten täytynee vaihtaa merkkiä ja toivoa, että vika sillä häviää. Eipä siinä varmaan mitään häviäkään.
        Vika tosin ilmenee myös talvirenkailla...

        Rengaskokoa 205/50-16 ja paineet etupäässä 2,5 ja takana 2,2-2,5.

        Ei vetele,ainakaan oma.


      • 2354

        Eka kerta, kun kuulen ettei laatikot kestäis näissä... no, tämähän onkin suomi24.


    • CEE 70

      Sama tekniikka suunnilleen kuin V/S 70:ssä
      Ja jos joku sanoo.että tehokas,ja vetelee,no joo,niin ne vetelee 850:n R mallitkin,ja aivan samoin muutkin tehokkaat etuvetoiset.

      Kustannukset samaa luokkaa edellämainittujen kanssa,jotain eroa on joissain varaosissa.

    • volvo man

      vero oli c70 t5 2,3 -98 aj.208th. 1500,6e. ja autossa oli lähes kaikki lisävarusteet.hyvä,terhakka ja suht asiallinen kulutus tehoihin nähden

    • Ruijapallas

      Kyllähän tuo etuveto tehokas moottori tuovat noita pito ja vetely ongelmia kaasua painaessa kovalla jalalla. Omistuksesta löytyy ceitenkymppinen t5 "miedoloilla" virityksillä (mitsun ahdinta, isompaa suutinta, lastua ja 3'n tuuman ränniä). Kytkimen ja vaihteiston pitäisi kestää siihen 400hp asti ongelmitta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      137
      7689
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      839
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe