Pelottava vasemman puoleinen vatsa kipu

Anonyymi

Olen 16 vuotias ja minulla on outoja vasemman puolen vatsa kipuja. Uloste on tervamaista jos se on kovaa ja vasemman kylkikaaren ala puolella on kova makkaran kokoinen kohouma. Ruoka maistuu ja kaikki on muuten hyvin pelottaa vaan ajatus jostain pahasta. Että olisiko kellään tietoa että mikä olisi ? kipu ylettyy siis vasempien kylkiluiden alta alavatsaan saakka. jonkinlaisia tuntumuksia oli jo ehkä 9 viikkoa sitten ja nyt ollut pahempia 2 viikkoa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suoli kannattaisi käydä tutkituttamassa. Pahinta on tavallaan turha pelätä koska vatsassa ja suolistossa voi olla paljonkin erilaisia syitä kipuiluun.
      Mä oon itse sairastellut vatsan kanssa jo viitisentoista vuotta, ollut jos vaikka mitä mutta ei kuitenkaan minkäänlaisia syöpäjuttuja tms.

      Yritä pyytää lääkäriltä lähete kolonoskopiaan, se on paksusuolen tähystys. Pikkuisen epämiellyttävä tutkimus mutta harvemmin kovin tuskallinen.
      Ja kyllä lääkärit tietävät mitä tutkimuksia määräävät jos heitä yhtään kiinnostaa.
      Suosittelen käymään lääkärissä.

    • Anonyymi

      Ei uskalla lähteä arvailemaan, mikä on vikana.
      Onkohan ruokavaliosi muuttunut ? Jospa se kovettaa vatsaasi ja aiheuttaa vaivasi,
      esim. ulosteen pakkautumista paksunsuolen mutkaan.

      Koska vatsantoimintasi on muuttunut, uloste tervamaista ja on kipua, joka pahenee,
      kehottaisin sinua joka tapuksessa menemään reippaasti lääkärille, joka arvioi tarvitsetko lähetteen tutkimuksiin. Terveyskeskuslääkärikin voi tehdä "tunnustelututkimuksen"
      vatsan päältä ja laittaa tod.näk. labrakokeita ensin.

      Helpotusta kovaan vatsaan ja ummetukseen antaa jokapäiväinen kaurapuuro.
      Vatsa alkaa toimia paremmin ja kipu vähenee, jos vaiva on ummetustyyppinen.

      Pyydä ihmeessä vanhemmiltasi apua !
      Terveyskeskus ei yleensä maksa mitään tai hyvin vähän,
      soita sinne ja pyydä saada varata lääkäriaika.

    • Anonyymi

      Kyllä tuo kannattaa käydä tutkituttamassa, vaikka sinun ikäiselläsi se tuskin mitään vakavaa on. Pelko kuitenkin väistyy, kun asia on kunnolla tutkittu.

      Siis, varaa aika yksityispuolen tai terveyskeskuksen lääkärille. Lääkäri sitten lähettää eteenpäin, jos näkee tarpeelliseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe