Avoin kirje Heli ja Aki Palsanmäelle

Anonyymi

Kirjoitan tämän rauhanomaisella mielellä, parempi kuitenkin pysytellä anonyyminä tämän palstan myötä.

Olen myös yrittäjä, tosin jo eläkkeellä Työikäisenä ajoin ristiin rastiin Suomea torilla ja turuilla myymässä tuoteitani. Satoi tai paistoi, oli asiakkaita tai ei. Aina oli kuitenkin ihana tunne tavata tutuksi tulleita asiakkaita. Siltä pohjalta ymmärrän täysin teidän yrittäjyyttänne. Ei se huvia ole ollut haalia joka viikko myytävää, järjestää viikottaiset huutokaupat, Heli leiponut kaiken muun ohella, paperityöt ja kaikki. Se mitä te nyt omistatte, on ollut omasta selkänahasta pois, vapaa-ajasta, levosta, ilman lomia ja säännöllisiä vapaita. Sitä se yrittäjyys on hyvine ja huonoine puolineen.

Ajatus huutokauppasivuista netissä ei ole mielestäni paran mahdollinen. Niin monet ihmiset kautta vuosien ovat halunneet tulla tapaamaan juuri TEITÄ ja kokemaan sitä Hirvaskankaan tunnelmaa. Eivät ne (me) tavalliset ihmiset tunne omaksemme nettiympäristöä tässä nimenomaisessa asiayhteydessä. En valitettavasti usko siihen ideaan. Nyt ei ole mielestäni oikea aika sijoittaa mitään rahoja tulevaan. Tässä koronasuossa on niin moni meistä, yksityiset lomautetut ja yrittäjät. Tästä selvitään rämpien luoja ties kuinka, kukaan ei tiedä millaisilla rauniolla ollaan , kun tämä joskus loppuu.

Teillä ei asiat ole kaikkein huonoiten. Koti Hirvaskankaalla, autot ja kuulemani mukaan Espanjan lomapaikka. Kahdella yrittteliäällä ihmisellä, jotka eivät juo ja rällää, on varmasti pesämuna pahan päivän varalle. Kyllä Te tästä selviätte, ilman tuota jonkinlaiseksi "verirahaksi" muodostunutta tukea. Kieltämättä se vaikuttaa liian isoltakin noin pieneen yritykseen. Vs: Finlayson, vanha kotimainen ison määrän ihmisiä työllistävä yritys sama raha.

Suoraselkäisinä, rehteinä olen Teidät aina mieltänyt. Nyt kannattaisi tuoda osuutensa tähän kamalaan yleistilanteeseen Palauttaa ne "kansakunnan" rahat vielä tärkeämpään tarkoitukseen. Niin moni tässä tilanteessa on jo nyt kurjassa tilanteessa ja myöhemmin vielä kurjemmassa, ja tarvitsee rahallista apua, jos pientäkin.

Odottaisitte, mihin tilanne maassamme menee ja jatkaisitte vaikkapa samaa pienesti tai vallan jotain uutta. Te olette kekseliäitä, ulospäin suuntautuvia ihmisiä, teillä on vielä paljon mahdollisuuksia.

Ennenkaikkea, tuon ehdottamani jälkeen moni, moni kunnioittaisi ja tykkkäisi Teistä "ihan hulluna".

Kuten näette, olen kirjoittanut tämän keskiyöllä, niin paljon tämä isot mittasuhteet saanut julkinen asia valvotutti! Lämpöisiä hyvänyön toivotuksia Hirvaskankaalle.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin itsehän et missään nimessä ottaisi vastaan jos 100 000 pistetään käteen!

      • Anonyymi

        Aavistelin, (toisin toivoen) laadutonta kommenttia. Vastaukseni tässä: en kehtaisi edes hakea saati vastaan ottaa tällaisessa tilanteessa ja heppoisin perustein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aavistelin, (toisin toivoen) laadutonta kommenttia. Vastaukseni tässä: en kehtaisi edes hakea saati vastaan ottaa tällaisessa tilanteessa ja heppoisin perustein.

        Uskomatonta että pariskunta joka julkisesti kertoo pikkuhiljaa lopettavansa työnteon, ja jäävänsä eläkkeelle, ilkeää hakea moista tukea. Kasvonne olette menettäneet kansan silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomatonta että pariskunta joka julkisesti kertoo pikkuhiljaa lopettavansa työnteon, ja jäävänsä eläkkeelle, ilkeää hakea moista tukea. Kasvonne olette menettäneet kansan silmissä.

        Ja asiakkaansa, kyllä kansa tämän jälkeen äänestää jaloillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja asiakkaansa, kyllä kansa tämän jälkeen äänestää jaloillaan.

        Jälleen kateellisten kitinöitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja asiakkaansa, kyllä kansa tämän jälkeen äänestää jaloillaan.

        Tosi on. Boikottiin meni. Missä on ihmisen ylpeys ja halu tulla toimeen omillaan vaikka vähän pienemmälläkin. Tinkiä nuo ainakin osaa.


      • Anonyymi

        Aivan kympin arvoinen, asiallisen kauniskin kirjoitus. Valitettavasti ahneisiin vastaanottajiin ei näytä mikään vetoomus vaikuttavan. Paljastivat sieluttomuutensa pahemman kerran. Pakko on todeta, että kaikki mitä lukuisilla sivustoilla on pariskunnasta kirjoitettu, on sittenkin totta. Kiitos sinulle avoimen kirjeen kirjoittaja, kun vaivaiduit, tavallaan meidän kaikkien puolesta. Mutta eihän sydämettömiin mikään uppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi on. Boikottiin meni. Missä on ihmisen ylpeys ja halu tulla toimeen omillaan vaikka vähän pienemmälläkin. Tinkiä nuo ainakin osaa.

        Naulasivat itse ahneudellaan ja ylimielisellä käytöksellään huutokauppansa ovet kiinni. Kyllä kansa muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naulasivat itse ahneudellaan ja ylimielisellä käytöksellään huutokauppansa ovet kiinni. Kyllä kansa muistaa.

        Niin, tähän itse aiheuttamaansa sotkuun loppunee yrittäjän taival. Vanha sanonta ASIAKAS ON AINA OIKEASSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aavistelin, (toisin toivoen) laadutonta kommenttia. Vastaukseni tässä: en kehtaisi edes hakea saati vastaan ottaa tällaisessa tilanteessa ja heppoisin perustein.

        Tuohonko pitäis uskoa. Buuaaahhaaaa! Jos rahaa tarjotaan että et ottaisi! Buaahhaaaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohonko pitäis uskoa. Buuaaahhaaaa! Jos rahaa tarjotaan että et ottaisi! Buaahhaaaa!

        Älä sentään tukehdu. Kukas rahaa TARJOAA missään? Sitä haetaan, väärin perustein tietyssä tapauksessa.


    • Anonyymi

      Hyvä ja asiallinen kirjoitus. Kiitos !

    • Anonyymi

      Täyttä asiaa oli tuo kirjoitus

    • Anonyymi

      hyvä kommentti,toivotaan että aki ja heli lukee,mun mielestä olis hieno ele kun palauttaisivat rahat varmaan imago nousis ,ja kunnioitus heille.kauhajoen ikh jo palautti rahansa,tee aki samoin

      • Anonyymi

        Hieno teko Kauhajoelta, mikä oli summa?


      • Anonyymi

        Palauttivat rahat.
        Ilmeisesti painostuksen takia.


    • Anonyymi

      Hieno ja niin asiallinen kirjoitus että harvoin näkee näillä sivuilla.
      Kiitos ja kumarrus, kuka lienetkin !

    • Anonyymi

      Fiksu ihminen aloituksen kirjoittaja. Jaksoi vielä olla sovitteleva noille jääräpäisille nimittelijöille ( sossut, kateelliset jne). Joituivat Palsanmäet lopulta taipumaan, katkeruutta tulee riittämään.

    • Anonyymi

      Ahneus käy lankeemuksen edellä!
      Ainakaan minä en halua nähdä enkä kuulla Palsanmäen pariskunnasta tämän episodin jälkeen yhtään mitään. yök!

    • Anonyymi

      Sydämellinen kiitos kirjeestäsi. Puit sanoiksi minun, ja varmasti monen muunkin tavallisen suomalaisen ajatukset. Kun tänä aikana maan hallitus ja presidentti pyytävät kansalaisia kestämään ja toimimaan yhteisen hyväksi, niin kyllä pitäisi silloin jokaisen tykönänsä miettiä että tarvitsenko minä tätä etuisuutta oikeasti, vai olisiko joku enemmän sen tarpeessa. Se, että joulupöydässä on kinkku valmiina ja emäntä kehoittaa vieraita syömään, ei tarkoittane sitä että Alma-täti nappaa potkan kainaloonsa ja vetäytyy sohvan alle ahmimaan sitä miehensä Severin kanssa.

      • Anonyymi

        Olen hämmentynyt lämmittävistä palautteista. Koin kansalaisvelvollisuudekseni edes yrittää herätellä asianomaista pariskuntaa.

        Itse olen "turvallisesti" pienellä eläkkeellä. Tuli työtapaturma väliin aikanaan, joka heitti kaiken nurin,ihan sananmukaisesti. Pitkät vuosia kestäneet vakuutustaistelut, ankarat kivut ym.

        Kuitenkin, tällaisena aikana monella minua nuoremmalla on kuitenkin asiat huonommin.

        Nyt jos koskaan, ahnehtiminen pitäisi olla kielletty laji.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3506
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2079
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1574
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe