En uskalla sijoittaa yhtään mihinkään

Anonyymi

Pelottaa että heti kun sijoitan sijoituskohde alkaa mennä alamäkeen. Se on elämässäni yleensä ollut niin että kun johonkin olen koskenut niin se on hajonnut ja ihmiset joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat saaneet jonkin kirouksen ylleen. Paljon helpompi on hyväksyä rahojen pikkuhiljaa katoavan inflaation muodossa kuin menettää ne kertarysäyksellä jossain hölmöissä kaupoissa.

44

329

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Parempi katsoa kuin katua. Meinaan tämä koronan eteneminen. Ellei täysihmettä tapahdu ja läpimurtoa rokoterintamalla niin useampi aalto on kärsittävä eikä se jää pörssipelaajillakaan huomaamatta. Palataan aiheeseen vuonna 2022, Ehkä silloin jo vappuna naureskellaan tälle kriisille ja vedetään liput salkoon globaalisti yhtä aikaa.

• Anonyymi

Jos rahojen menettäminen pelottaa noin paljon, sijoittaminen ei ole sinun juttu :)
      Kannattaa kysyä pankista vaikka onko heillä tarjota jotakin säästötiliä, josta voisi saada jotain pientä korkoa.

• Anonyymi

Tee näin:

Aamulla ostat esim. yhden Nokian osakkeen.

Odotat 10 min ja osake kääntyy heti laskuun, koska ostit yhden.

Sitten myyt 10 000 Nokian osaketta.

Lasku jatkuu koko päivän ja sitten ostat illalla ne 10 000 Nokian osaketta takaisin (joita sinulla ei alunperinkään ollut).

Näin.

• Anonyymi

Outo "ajatuksen" niinsanottu "juoksu" aloittajalla.
      Yliluonnollinen kyky saada kaikki kerralla ostetut 10...15 kpl kurssisyöksyyn?

Vai onko perusalkeisiin kuuluva "hajautus" vielä lukematta sijoitusaapisesta?

• Anonyymi

Muaki vituttaa niin että tekis mieli ampua reikä aivoihin kun en saanut myytyä osakkeita Tammi-Helmikuussa kun niiden arvo oli ihan piikissä?

Kuinkahan kauan siihen tulee menemään että esim Fortumin osakkeiden arvo palautuu edes yli 20 pintaan kun Tammikuussa kävi parhaillaan yli 23. Nyt vasta 16. Tuleeko pian taas uusi romahdus tai pörssit romahtaa jopa pysyvästi ja osakkeiden arvosta häviää 80-90% ja vielä pankitkin menee nurin kuten joku sijoitusanalyytikko pelotteli.

Pitänee varmaan kohta ostaa kultaa koko rahalla.

• Anonyymi

Minä möin kaiken pois tammi-helmikuussa.

Mitä saavutin? En mitään kun en ole ostanut niitä takaisin halvemmalla.

Teet niin tai näin niin aina sitä jää pohtimaan että joku meni pieleen.

Oottele nyt ihan rauhassa, eiköhän me olla loppukesästä takaisin halpuutuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oottele nyt ihan rauhassa, eiköhän me olla loppukesästä takaisin halpuutuksessa.

Pomminvarmasti. Pandemiat kulki ennen ja kulkee nykyään useassa aallossa. Heti kun ihmisparka luulee olevansa turvassa ja avaa takkinsa niin uusi isku pallean seutuville tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä möin kaiken pois tammi-helmikuussa.

Oottele nyt ihan rauhassa, eiköhän me olla loppukesästä takaisin halpuutuksessa."

Ei ainakaan ole rahat kiinni osakkeissa jos sattuis tulemaan konkursseja mutta toisaalta voihan rahakin menettää vaikka kokonaan arvonsa jos pankit kaatuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Oottele nyt ihan rauhassa, eiköhän me olla loppukesästä takaisin halpuutuksessa."

Menin kyllä jo ostamaan hengitys-suojaimiin kuitumateriaalia tuottavaa Ahlström-Munksjötä mutta vain parilla tonnilla. Olis sitäkin voinut ostaa muutaman euron halvemmalla silloin kun se oli maaliskuussa ihan pohjilla kuten kaikki muutkin osakkeet. No saa nyt nähdä menikö pieleen tämä pienikin sijoitus. Eipä tässä vaiheessa järin suuria summia uskalla sijoittaa kun aika varmasti voi tulla uusi notkahdus.

• Anonyymi kirjoitti:

"Minä möin kaiken pois tammi-helmikuussa.

Oottele nyt ihan rauhassa, eiköhän me olla loppukesästä takaisin halpuutuksessa."

Ei ainakaan ole rahat kiinni osakkeissa jos sattuis tulemaan konkursseja mutta toisaalta voihan rahakin menettää vaikka kokonaan arvonsa jos pankit kaatuu.

Pahimmassa tapauksessa voi suomi käydä pankkitileillä, niin paha tulee suomen tilanne olemaan.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Jos ett uskalla ja haluat kuitenkin kokeilla sijoittamista, niin sijoita vain sellainen summa jonka olet valmis häviämään. Osta vaikka ihan pienellä rahalla jotain ja tsiikaile mihin suuntaan kurssit kehittyy.....katso tilannetta pari vuotta ja uskon että sen jälkeen innostus tulee tai sitten ei.

Ite oon sijoitellu ihan pikkurahoja 6 vuotta ja viime vuonna laitoin sitten aika paljonkin kun huomasin että kurssit vaan nousee ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista, mutta voi kuule kun tuli tämä korona, niin hävisin kaikki voitot jotka olin tehnyt viimevuonna viikossa ja onnex sain kotoutettuu kaikki rahat omalle tilille, etten hävinny sitten sitä omaa pääomaa.
      Ja en kuule sijoitusta lopettanut...nyt oon sijoittanu lisää, kun kurssit on noussu tässä pari-kolme viikkoa aikalailla ylöspäin. Mutta pienellä summalla vaan, kun tästä tulevaisuudesta kun ei tiiä.

Ite kyllästyin noihin yksittäisiin osakkeisiin sijoittamisen, koska kaikki rahat menee siinä jos yhtiö meneekin konkurssiin tai muuten osakkeen arvo tippuu ja tippuu.
      Nykyään sijoitan vain indekseihin....siinä on kiva hajautus ja ei mee yö unet.

Älä mee pankkiin, koska ne myy vain niitä eläkerahastoja tai sijoitusrahastoja, joissa helvetinmoinen pankin hallinta yms...palkkiot. Ja kun tulee tälläinen koronaepidemia, niin niitten irtisanominen on hankalaksi tehty, kun pankki myy ja kuitenkin joku muu eläkerahasto tms... päättää lopulta koska saat ne myytyy yms... asiat meneekin ihan erilailla mitä pankinneuvottelija on kertonut. Yllätyksiä yllätyksien perään. olkaa varovaisii noitten kanssa.

• Anonyymi

Sijoittamisessa pitää olla kärsivällinen ja jokin tavoite prosenteissa tuotolle. Aikaa tuotolle on melko mahdotonta arvioida. Aseta tavoitteeksi esim 10,20,30, 40, prosenttia ja tavoitteen toteutuessa myy enempää jossittelematta. Pitää tulla "maailmanloppu" ellet vaikka 10 vuoden säteellä tuota tienaa jos ja kun otat vielä osingot mukaan tavoitteeseen.

• Anonyymi

Sitä ennen jo lähti akkakin meneen ja ollut tässä kaikenlaisia terveyshuolia, sukulaisten sairastumisia sun muuta. Vaikka ei nämä nyt tähän sijoitusasiaan liity muuten kuin että vastoinkäymistä tuntuu tulevan vastoinkäymisien perään.

Aloittaja

• Anonyymi

Pörssikurssit tippuu vielä 2 krt. sen mitä nyt ovat tippuneet, samaan mitä oli finanssikriisissä.
      Fortum osake onko nyt 15 e ja alimmillaan kävi 12e, sitten kun tippuui 6- 7 e paikkeille kannattaa vasta ostaa

• Anonyymi

Samaa mieltä, odotellaan.

• Anonyymi

"Fortum osake onko nyt 15 e ja alimmillaan kävi 12e, sitten kun tippuui 6- 7 e paikkeille kannattaa vasta ostaa."

Toivottavasti ei tipu ikinä noin alas kun oon niistä joskus maksanut yli 13 euroa. Se olis jo katastrofi enkä varmaan enää ikinä saa rahojani takaisin. Ei vaan nytkään ilkeisi myydä pois kun oon menettänyt jo lähemmäs 10 euroa osakkeiden arvosta.

T: Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Fortum osake onko nyt 15 e ja alimmillaan kävi 12e, sitten kun tippuui 6- 7 e paikkeille kannattaa vasta ostaa."

Toivottavasti ei tipu ikinä noin alas kun oon niistä joskus maksanut yli 13 euroa. Se olis jo katastrofi enkä varmaan enää ikinä saa rahojani takaisin. Ei vaan nytkään ilkeisi myydä pois kun oon menettänyt jo lähemmäs 10 euroa osakkeiden arvosta.

Mut hyvin mahdollista että ilman toimivaa rokotetta tää kriisi kestää ainakin seuraavat 2 vuotta ja niitä pörssipudotuksia on edessä vielä monta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja jos joku Fortumin kaltainen vakaa yhtiö tippuu 23 eurosta 6 euroon niin silloin ollaan jo konkurssissa. Kuka enää siinä vaiheessa uskaltaa sijoittaa edes noin varmaan yhtiöön.

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja jos joku Fortumin kaltainen vakaa yhtiö tippuu 23 eurosta 6 euroon niin silloin ollaan jo konkurssissa. Kuka enää siinä vaiheessa uskaltaa sijoittaa edes noin varmaan yhtiöön.

Aloittaja

Eikös se Fortumin ja Nesteen erkaneminen toisistaan antanu Fortumin lähtöhinnaksi jotain 7e muistelen. Mutta nykypäivänä tuolla hintatasolla on kyse jo paniikkimyynnistä mikä johtuisi enemmänkin myyjän paniikista ja rahaongelmista kun yhtiön taseesta tai tulevaisuuden näkymistä. Karkeesti 60% prosenttia tultiin finanssikriisin aikaan alas Suomiosakkeissa ja mentiin reippaasti alle yhtiöiden reaaliarvon johtuen juuri myyjien pakkomyynneistä. Jotain samankaltaista odotetaan tapahtuvan myös nyt. En usko ennenkuin nään Fortumin niiaavan 7 euroon. 11e tienoilla alan ostaa jos sinne tippuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Fortumin ja Nesteen erkaneminen toisistaan antanu Fortumin lähtöhinnaksi jotain 7e muistelen. Mutta nykypäivänä tuolla hintatasolla on kyse jo paniikkimyynnistä mikä johtuisi enemmänkin myyjän paniikista ja rahaongelmista kun yhtiön taseesta tai tulevaisuuden näkymistä. Karkeesti 60% prosenttia tultiin finanssikriisin aikaan alas Suomiosakkeissa ja mentiin reippaasti alle yhtiöiden reaaliarvon johtuen juuri myyjien pakkomyynneistä. Jotain samankaltaista odotetaan tapahtuvan myös nyt. En usko ennenkuin nään Fortumin niiaavan 7 euroon. 11e tienoilla alan ostaa jos sinne tippuu.

Minä alan ostaa Fortumia vasta kun se tippuu yhteen euroon. Ja Nokiaa 0,05 eurolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja

Onko fortum vakaa yhtiö?

7 miljardia on velkaa, luottoluokiutus on BBB.

Takana on pieleenmenneet isot kaupat ja edessä ei ole mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko fortum vakaa yhtiö?

Mietin itsekin että mitä sillä firmalla oli menneisyydessä kun pääsi unohtumaan. Kiitos kertauksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä alan ostaa Fortumia vasta kun se tippuu yhteen euroon. Ja Nokiaa 0,05 eurolla.

Joskus aikanaan, kun Nokia oli alamäessä moni kehui alkavansa ostaa 7€:sta. Osake putosi myöhemmin euron korville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus aikanaan, kun Nokia oli alamäessä moni kehui alkavansa ostaa 7€:sta. Osake putosi myöhemmin euron korville.

Nokian ostajat ihmetyttää kyllä kaikien kaikkiaan. Jos firma ei ole 20 vuoteen tuottanut "mitään" niin miksi sitä pitäisi ostaa? Huomennako se käänne tapahtuu, just kun on osakkeet ostettuna?

Jos noin käy niin siinä on ajoitus kohdillaan, ja osaamisella tottakai, sattumalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko fortum vakaa yhtiö?

Miten niin? Ainaki mulle on aina uskoteltu että Fortum on vakaa yhtiö. Fortum teki juuri vuosisadan parhaat kaupat kun osti saksalaisen Uniperin omistukseensa. Kohta sitä rahaa aletaan tekemään todenteolla kun vaan malttaa odottaa.

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nokian ostajat ihmetyttää kyllä kaikien kaikkiaan. Jos firma ei ole 20 vuoteen tuottanut "mitään" niin miksi sitä pitäisi ostaa? Huomennako se käänne tapahtuu, just kun on osakkeet ostettuna?

Jos noin käy niin siinä on ajoitus kohdillaan, ja osaamisella tottakai, sattumalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

"Nokian ostajat ihmetyttää kyllä kaikien kaikkiaan. Jos firma ei ole 20 vuoteen tuottanut "mitään" niin miksi sitä pitäisi ostaa? Huomennako se käänne tapahtuu, just kun on osakkeet ostettuna?"

Mä en oo koskaa ymmärtäny miks melkein kaikilla on Nokian osakkeita osakesalkussa. Itse en niitä ostaisi ikinä.

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minä alan ostaa Fortumia vasta kun se tippuu yhteen euroon. Ja Nokiaa 0,05 eurolla."

No sitä päivää ei meidän elinaikana tule tai jos tulee niin silloin pörssi on romahtanut pysyvästi eikä kannata ostaa enää mitään. Tuskin kellään on enää siinä vaiheessa rahaakaan millä ostaa osakkeita. Siinä vaiheessa jos osakkeet olis paperilomakkeina niin niillä vois vaikka päällystää mökin paskahuussin seinän.

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin? Ainaki mulle on aina uskoteltu että Fortum on vakaa yhtiö. Fortum teki juuri vuosisadan parhaat kaupat kun osti saksalaisen Uniperin omistukseensa. Kohta sitä rahaa aletaan tekemään todenteolla kun vaan malttaa odottaa.

Aloittaja

"Miten niin? Ainaki mulle on aina uskoteltu että Fortum on vakaa yhtiö."

On uskoteltu, on passiivi, tekijä on tuntematon.

Omaakin päätä saa käyttää.

"Fortum teki juuri vuosisadan parhaat kaupat kun osti saksalaisen Uniperin omistukseensa."

Jostakin syystä mm. toimitusjohtaja lähti firmasta kauppojen jälkeen. Ei vaikuta ihan vuosisadan parhaalta kaupalta.

"Kohta sitä rahaa aletaan tekemään todenteolla kun vaan malttaa odottaa."

Kiva jos noin käy, mutta mistä se raha tulee?

Fortum omistaa siis Uniperin osakkeita, joista se saa osinkoa. Muutaman prosentin tuotto sijoitetulle pääomalle. Ei ihan hurjan tuottoisaa toimintaa sittenkään.

• Anonyymi

Sijoittakaa vain sitä ns. laiskaa rahaa ni ei tuu ongelmia. Ellei sitä löydy nii sit pitää pelata rikasta tai rutiköyhää. Jälkimmäistä en suosittele. Päivittäinen pörssikurssin arvohan ei määrittele sitä oletko rikastunut vai hävinnyt mitään. Se oletko voittanut vai hävinnyt sijoituksissa riippuu sen päivän kurssista jolloin myyt osakkeet. Osakkeesi arvo on noussut esim. 200% niin et ole yhtään sen rikkaampi kun ostohetkellä ellet päätä painaa myynti nappulaa.

• Anonyymi

Yhdysvaltain pioneerimarkkinat kertovat suunnan: tulevaisuus on tietokonealan, lääkealan, verkkokaupan ja viihdepalveluiden(kuten Netflix). Tärkeintä on kiinnittää huomio taseen velkaisuuteen ja eps:n kasvuun. Bondit ovat alikoroilla joten suositus on myydä. Platina on jäänyt g-levelin(800-899) alapuolelle joten nousu 900 vaatii olosuhteiden muuttumista.

• Anonyymi

Kun oli tiputus finanssikriisiin, osakkeet laskivat huomattavasti alemmalle tasolle kuin nyt on eli vielä 2 kertainen pudotus tulee olemaan.
      Korona on vasta alussa ja finanssikriisi tulossa.
      Jos minulla olisi nyt osakkeita myisin heti kaikki pois kyllä pudotus tule olemaan tulevaisuudessa raju.

• Anonyymi

Veikkaan myös reipasta pudotusta loppuvuonna. Siitä huolimatta ostin indeksirahastoja pari viikkoa sitten noin kolmasosalla käytettävissä olevilla varoilla. Kas kun etkoskaan tiedä miten tuleva on tullakseen. Syksyllä katson jos tippuvat lisää niin ostan taasen kolmasosalla. Viimeinen kolmasosa jää roikkumaan ensi vuoden puolelle. Hajautus indekseihin on mielestäni helpoin ja turvallisin piensijoittajan tapa, eikä tarvitse raapia päätään. Osakkeet ovat välillä romahtaneet mutta myös aina ponnahtaneet korkealle. En usko minkään muuttuvan. Eläkkeellä niitä voi myydä tarpeeseen sopivan märän, kurssista viis. Loput ehkä jää lapselle kun oma henkilähtee. Näitä romahduksia mahtuu elinaikaani nelisen kappaletta jos oikein muistan, nyt 55v.

Eli sijoita pikkuhiljaa tai muutamassa erässä mutta pidä reilua väliä ostoissa.

• Anonyymi

" Hajautus indekseihin on mielestäni helpoin ja turvallisin piensijoittajan tapa, eikä tarvitse raapia päätään."

Juu, helppo ja turvallinen mutta....

Kääntöpuolena se, että vuosituotossa joutuu antamaan tasoitusta 10% sille että ostaisi itse osakkeet.

Jos sijoitat 100t euroa rahastoihin hajauttaen, sinulla on 20 vuoden päästä 300t
        Jos sensijaan sijoitat itse hyviin osakkeisiin, sinulla onkin 20 vuoden päästä 1,5 miljoonaa.

Mutta onhan se helppo, sitä en voi kiistää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Hajautus indekseihin on mielestäni helpoin ja turvallisin piensijoittajan tapa, eikä tarvitse raapia päätään."

Juu, helppo ja turvallinen mutta....

Kääntöpuolena se, että vuosituotossa joutuu antamaan tasoitusta 10% sille että ostaisi itse osakkeet.

Jos sijoitat 100t euroa rahastoihin hajauttaen, sinulla on 20 vuoden päästä 300t
        Jos sensijaan sijoitat itse hyviin osakkeisiin, sinulla onkin 20 vuoden päästä 1,5 miljoonaa.

Mutta onhan se helppo, sitä en voi kiistää.

Mistä helvetistä sen tietää mihin pitäisi sijoittaa? Jos sijoittaisin nyt niin laittaisin Outokumpuun ja Nokiaan kaikki kiinni, koska ovat pudonneet isoista firmoista eniten huipuistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä helvetistä sen tietää mihin pitäisi sijoittaa? Jos sijoittaisin nyt niin laittaisin Outokumpuun ja Nokiaan kaikki kiinni, koska ovat pudonneet isoista firmoista eniten huipuistaan.

Asiaa opiskelemalla voi oppia löytämään sen että mihin kannattaa opiskella.

Se ei tapahdu ihan hetkessä, minulla meni 30 vuotta ennenkuin ymmärsin.

Sen jälkeen ymmärsinkin sen, että ajoitus on huomattavasti tärkeämpää kuin yksittäisen osakkeen valinta.

Ei tämä helppoa ole mutta onnistuessaan tässä on pieni riski rikastua.

• Anonyymi

Tuossa taisi joku sanoa pankkien mahdollisesti kaatuvan. Vaikka kaatuisivat niin käsitykseni mukaan osakkeet ja rahastot omistaa ostaja, pankki vain hallinnoi joten pitäisivät olla turvassa. Oikaiskaa jos olen väärässä.

Lisäksi käytän paikallista vakavaraista osuuspankkia mikä ei sekoile ympäri maailmaa, joten pitäisi olla tukevat jalat. Toki valtiot pelastavat pankit kuten ennenkin, ehkä jos valtioilla vielä rahaa.

Moni pelkää menettävänsä rahansa osakkeisiin, mutta pitäisi muistaa että niin ne meidän eläkerahatkin on osakkeissa, ei missään varmassa paikassa missä mitään ei menetetä.

• Anonyymi

Jos pörssit romahtavat pidemmäksi aikaa niin koko yhteiskunta ja käytännössä koko maiilma romahtaa kun on globaalit markiinat. Eli mikään ei ole missään turvassa, ei käteinen eikä kulta, kun ei ole toimintaa ja kysyntää. En usko ihmisten tyytyvän kärsimykseen joten talous tulee aina nousemaan

• Anonyymi

Siinäpä oli mielenkiintoinen näkemys.

• Anonyymi

Kyllä se on niin että nyt on paras aika sijoittaa. Pörssit tulevat nousemaan satoja prosentteja seuraavien vuosien aikana elvytyksen johdosta. Ja elvytys ei lopu koska Trump valitaan uudelleen presidentiksi ja on valmis vaikka lähettämään mustapukuiset kaverit Jerome Powellin oven taakse keskellä yötä jos ei rahaa paineta. Lisäksi nousumarkkinoihin kuuluu HUIMA loppunousu, jossa kaikki karhulaidan kulkijat putoavat pois pelistä ja pörssiä ei pysäytä enää mikään. Sellaista ei olla vielä nähty. tässä markkinassa.

• Anonyymi

"Kyllä se on niin että nyt on paras aika sijoittaa. Pörssit tulevat nousemaan satoja prosentteja seuraavien vuosien aikana elvytyksen johdosta."

Eli olet sitä mieltä että kun OMXH on tällä hetkellä noin 8200 niin tuosta noustaan satoja prosentteja?

Satoja prosentteja tarkoittaa mielestäni vähintään 300%, koska jos tarkoitettaisiin 200%, sanottaisiin "parisataa prosenttia".

Eli, mielestäsi OMXH tulee nousemaan vähintään lukemaan 8200 * 4 = 32800.

Rohkea visionäristi, kun Nokia nosti Suomen taloutta 2000-luvun vaihteessa, käytiin korkeimmillaan luvussa 18331.

• Anonyymi

"Kyllä se on niin että nyt on paras aika sijoittaa."

Oletko tosissasi, vai toivotko hetken nousua jotta pääset eroon osakkeistasi.
        Pohjia nähdään vasta loppukesäsästä tai myöhemmin, ajatellen tavallisia tallaajia. Toki aina voi ostaa ja myydä, juuri nytkin moni ostaa ja myy itselleen toiseen yritykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä se on niin että nyt on paras aika sijoittaa."

Oletko tosissasi, vai toivotko hetken nousua jotta pääset eroon osakkeistasi.
        Pohjia nähdään vasta loppukesäsästä tai myöhemmin, ajatellen tavallisia tallaajia. Toki aina voi ostaa ja myydä, juuri nytkin moni ostaa ja myy itselleen toiseen yritykseen.

Hän lienee vielä nuori henkilö jolla ei ole ihan todellista käsitystä asioista ja sen vuoksi mennään paljon haaveiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7736
    2. 109
      5971
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5167
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4536
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3220
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2967
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2928
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2444
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2437
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2056
    Aihe