Tämä vuosi on kuin kirja

Anonyymi

jonka Stephen King on kirjoittanut.

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä. Mitähän ne ennustajat lienevät sanoneet nähneensä meidän tästä ajastamme. Kuten esim. Nostradamus?

      • Pengoin täällä mökillä laatikoita ja kas, Nostradamuksen kirja sieltä putkahti erään laatikon pohjalta.
        Olin kuvitellut, että se on jossain vanhan kotitalon vintin uumenissa.


    • Anonyymi

      Koodatut on parhaita.

    • Anonyymi

      Pitää paikkansa ensimmäisenä tuli mieleen: Tukikohta.

    • Anonyymi

      Tästä ajasta tulee moni kirjailija vielä kirjoittamaan. Sekä tietokirjallisuutta että romaaneja.
      Aihe on suuri: lepakon vuosi. Ensin ilmastokatastrofi. sitten pandemia, sitten nälänhätä, sitten ainaiset sodat ja taistelu vähenevistä luonnonvaroista ja resursseista, pakolaisvirrat. Emme ole nähneet kuin alun vasta.

      • Hyvä ennuste, Anonyymi 10.13. eilen. Saadaanpahan ainakin kunnon aiheita...


    • Anonyymi

      Kun kirjastot ei ole auki, on joutunut kotihyllystä lukemista kaivelemaan. Sieltähän sitten löytyikin Stephen Kingiä. Hurjia tarinoita ihan näin kaupunkikämpässä luettuna, saati jos olisi yksin syrjäisellä mökillä. Vois alkaa mielikuvitus jylläämään,.

    • Yhden kesän vietin meillä kotona maalla lukien Stephen Kingin Insomniaa. Ulkona satoi ja nokkospuska huussin vierellä rehotti. Tunnelma vain tiivistyi ja aloin miettimään miten kaameeta on tulla vanhaksi eikä edes voi nukkua yöllä. Nyt tiedän sen kun menee pitkälti yli puolenyön ennen kuin saa unta silmään ja aamulla kukonlaulun aikaan pissalle.
      Olen tosin iloinen joka aamu kun saan herätä terveenä auringonpaisteiseen kevätaamuun ja linnut sirkuttelee ja tomaatintaimet on taas kasvaneet. Tulevaisuutta emme tiedä, voimme vain aavistella mitä on tulossa pandemioiden, sotien, nälänhädän ja ilmastonmuutosten muodossa eikä siihen tarvita mitään maailmanlopunennustajia tai nostradamuksia, että olemme havainneet että planeettamme on liian pieni kaikille näille ihmisille ja vaikka osa resursseista on uusiutuvia niin osa ei ja kaikille ei riitä ja ketkä ovat ne jotka ovat ansainneet leijonanosan saaliista ja ketkä saavat kuolla pois että toisten lautaset olisivat enemmän kukkurallaan ja parempia eväitä?

      • Aurinko laki puitten taa.
        Ison kiven ympärille laskeutui hämäryys.
        Multa alkoi oudosti liikahdella.
        Mullasta nousi Kissan pää, lopulta koko Kissa seisoi jaloillaan.
        Kissa katseli vihrein silmin laskevaan aurinkoon.
        Kissa oli omituinen.
        Kissa oli enemmän eläimellinen kuin Koti-Kissa.
        Kynnet esillä Kissa alkoi liikkua.
        Kissan niskassa törrötti maatunut Sulka.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        Aurinko laki puitten taa.
        Ison kiven ympärille laskeutui hämäryys.
        Multa alkoi oudosti liikahdella.
        Mullasta nousi Kissan pää, lopulta koko Kissa seisoi jaloillaan.
        Kissa katseli vihrein silmin laskevaan aurinkoon.
        Kissa oli omituinen.
        Kissa oli enemmän eläimellinen kuin Koti-Kissa.
        Kynnet esillä Kissa alkoi liikkua.
        Kissan niskassa törrötti maatunut Sulka.

        H.

        Sinä kirjoitat otoksia tajunnanvirrasta.
        Minä kirjoitan kronologioita.
        (Minä en osaa kirjoittaa silleen kuvaillen matojen liikehdintää mutakuopassa. Ei ole mun tuoppi pontikkaa)


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Sinä kirjoitat otoksia tajunnanvirrasta.
        Minä kirjoitan kronologioita.
        (Minä en osaa kirjoittaa silleen kuvaillen matojen liikehdintää mutakuopassa. Ei ole mun tuoppi pontikkaa)

        "Paloma.se01"

        Kuulehan kaunis mummukka.
        En tarkoita juuri sinua, mutta minua usein patittaa kirjoitukset.
        Jotka yrittävät enemmän kuin osaavat.
        Esim.Yrittävät kopioimalla antaa itsestään paremman kuvan.
        Koska eivät osaa ITSE kirjoittaa.
        Siis kaunis kyllä tarkoittaa sinua.
        -
        No niin.
        Mihin Kingin kirjaan viittaa tuo kirjoitukseni?

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Paloma.se01"

        Kuulehan kaunis mummukka.
        En tarkoita juuri sinua, mutta minua usein patittaa kirjoitukset.
        Jotka yrittävät enemmän kuin osaavat.
        Esim.Yrittävät kopioimalla antaa itsestään paremman kuvan.
        Koska eivät osaa ITSE kirjoittaa.
        Siis kaunis kyllä tarkoittaa sinua.
        -
        No niin.
        Mihin Kingin kirjaan viittaa tuo kirjoitukseni?

        H.

        Uinu uinu lemmikkini.


      • huruksz kirjoitti:

        "Paloma.se01"

        Kuulehan kaunis mummukka.
        En tarkoita juuri sinua, mutta minua usein patittaa kirjoitukset.
        Jotka yrittävät enemmän kuin osaavat.
        Esim.Yrittävät kopioimalla antaa itsestään paremman kuvan.
        Koska eivät osaa ITSE kirjoittaa.
        Siis kaunis kyllä tarkoittaa sinua.
        -
        No niin.
        Mihin Kingin kirjaan viittaa tuo kirjoitukseni?

        H.

        En tiedä enkä osaa arvata. Olen lukenut vain pari Kingin kirjaa plus kirjoittamisen oppaan jonka hän on kirjoittanut. Nekin kaikki englanniksi, joten en osaa suoraan yhdistää sinun tekstiäsi mihinkään kirjaan.
        Aloitus on muuten minun. Rivimme ovat taas harventuneet ja maailmanlopun merkit eivät viittaa Ilmestyskirjaan eikä Nostrodamukseen, vaan omaan vastuuseemme elinpaikkamme huonosta hoidosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uinu uinu lemmikkini.

        "Anonyymi"

        Oikein.
        Paloman kielellä: Pet Cemetery

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Oikein.
        Paloman kielellä: Pet Cemetery

        H.

        Olen lukenut...mutta siitä on tosi kauan. Jurtjyrkogården.


      • huruksz kirjoitti:

        Aurinko laki puitten taa.
        Ison kiven ympärille laskeutui hämäryys.
        Multa alkoi oudosti liikahdella.
        Mullasta nousi Kissan pää, lopulta koko Kissa seisoi jaloillaan.
        Kissa katseli vihrein silmin laskevaan aurinkoon.
        Kissa oli omituinen.
        Kissa oli enemmän eläimellinen kuin Koti-Kissa.
        Kynnet esillä Kissa alkoi liikkua.
        Kissan niskassa törrötti maatunut Sulka.

        H.

        ...laski

        H.


    • Anonyymi

      Ei tässä ajassa mitään Stephen Kingiä tarvita,
      riittää kun avaa Raamatun ja sieltä Ilmestyskirjan.

    • Anonyymi

      Listaa ymmärtää parhaiten Kafkan kautta, tekopyhien kerho ahneita
      Lain portin edessä seisoo portinvartija hänen luokseen tulee mies maalta ja pyytää päästä lakiin ... vuodet vierivät ja mies istui ja odotti pääsyä lakiin ja katseli
      Während der vielen Jahre beobachtet der Mann den Türhüter fast ununterbrochen herkiintymättä portinvartijaa koko ajan ... lopulta loppu lähestyi miehelle, ai jaa etkö tiennyt että ovi oli koko ajan auki ja olisit päässyt lakiin mutta suljen oven nyt https://de.wikisource.org/wiki/Vor_dem_Gesetz

      Koulussa tämä oli pakkopullaa ja kaikki olivat sitä mieltä ettei tässä ole järkeä kunnes tuli valaistus että tästähän maalmassa on juuri kysymys mitä Kafka asian kuvaa napakasti

    • Anonyymi

      Stephen Kingin kirjoittamat teokset ovat melko karmeita, nuorempana luin, nyt ei enää sisu riitä.
      Puistattavia kertomuksia.

    • Anonyymi

      Kafkan Oikeusjutun alijutussa lain portin portivartija kysyy uhrilta tämän kotipaikkaa ja muita henk. koht. asioita, mutta nämä ovat Der Türhüter ... fragt ihn über seine Heimat aus und nach vielem andern, es sind aber teilnahmslose Fragen, wie sie große Herren stellen nämä ovat vain tekopyhää jutustelua ilman kiinnostusta, juuri sellaista, mitä eliitti harjoittaa muka taviksista kiinnostusta osoittaakseen esim. vaalien aikana

      • Monet kirjailijat ottavat kantaa yhteiskunnan epäkohtiin ja vielä useammat rakentavat kirjojensa juonet epäsuorasti kuvaamaan epäkohtia, moraalisia dilemmoja ja filosofisia tai aatehistoriallisia ongelmia; jopa Stephen King jännitys-ja kauhuromaanien kategoriassa.
        Saksa ei ole kielteni listassa; lyhyestä koulusaksasta jäi mieleen vain Ich muss nach hause gehen.
        Luen juuri Isabel Allenden A Long Petal of The Sea. Alku on lupaavaa kuvausta Espanjan sisällissodasta ja republikaanien vetäytymisestä Barcelonasta Ranskan rajalle hävittyään sodan Francon armeijalle. Ranska sulki rajan ja ne jotka onnistuivat pääsemään jotenkin yli Pyreneiden ja rajan yli baskien auttamina suljettiin keskitysleireille kuolemaan nälkään ja sairauksiin piikkilangan ja meren väliin. La Retiradan aikana yli 400 000 espanjalaista ylitti rajan, osa heistä ennen kuin raja suljettiin, osa sen jälkeen.
        Ei mitään uutta auringon alla.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Monet kirjailijat ottavat kantaa yhteiskunnan epäkohtiin ja vielä useammat rakentavat kirjojensa juonet epäsuorasti kuvaamaan epäkohtia, moraalisia dilemmoja ja filosofisia tai aatehistoriallisia ongelmia; jopa Stephen King jännitys-ja kauhuromaanien kategoriassa.
        Saksa ei ole kielteni listassa; lyhyestä koulusaksasta jäi mieleen vain Ich muss nach hause gehen.
        Luen juuri Isabel Allenden A Long Petal of The Sea. Alku on lupaavaa kuvausta Espanjan sisällissodasta ja republikaanien vetäytymisestä Barcelonasta Ranskan rajalle hävittyään sodan Francon armeijalle. Ranska sulki rajan ja ne jotka onnistuivat pääsemään jotenkin yli Pyreneiden ja rajan yli baskien auttamina suljettiin keskitysleireille kuolemaan nälkään ja sairauksiin piikkilangan ja meren väliin. La Retiradan aikana yli 400 000 espanjalaista ylitti rajan, osa heistä ennen kuin raja suljettiin, osa sen jälkeen.
        Ei mitään uutta auringon alla.

        Hullut. Eri asia kuin hassut, hullu voi olla älykäs. Kafkaa voi pitää hulluna, sitten valaistuu. Tai ei. Toinen, Francon aika. Tämä on julkaistu kirjana, muttei ehkä käännetty. Koska siitä on tehty latinojen kulttifilmi
        Ohjaaja tuntuu hullulta, kunnes katsoja valaistuu

        Käännän alun
        """Aamun ensi valot valaisevat kevyesti ikkunoista huonetta. Hämärässä näkyy tauluja, jotka on ripustettu paperoiduille seinille, ja näkyy ääriviivat puuportaista, jotka johtavat yläkerrokseen. Kuuluu vaimentuneita ääniä, kuiskauksia miehen ja naisen välillä ja vaikka on mahdoton kuulla, mitä he sanovat, on helppo ymmärtää, että kyse on rakastelusta ..."""

        Päähenkilö kertomuksessa Ana, 8 vuotta, joka yllä laskeutuu portaita ...
        Filmi, aikuista pääosaa esittää ohjaajan rakastaja Chaplin


      • Anonyymi

        Kafkan, niin luulen, on täytynyt kokea kovia lapsuudessaan; jotenkin ahdistunut mielenmaisema. Hän eli 42 vuotiaaksi, muistelen.


    • Eipä tule nyt mieleen kenestä voisi olla kysymys.
      Tuo aikakausi on hyvin dokumentoitu, sekä taiteessa että kirjallisuudessa. Frederico Garcia Lorcan runot, Antonio Machadon tuotanto Joan Manuel Serratin laulamana, Guernica de Picasso...ja kirjallisuudessa todella pitkä lista sekä tietokirjallisuutta että romaaneja.
      Minulla on vain marginaaliset tiedot tuosta ajasta, mutta uteliaisuuteni on herännyt.

    • Amerikkalainen selvännäkijä on kertonut vuonna 2007, että vuoden 2020 tienoilla tulee sairaus, joka käy keuhkoihin ja keuhkoputkiin.
      Tauti leviää maailmanlaajuisesti.
      Sitten tauti häviää äkkiä ja palaa 10 vuoden kuluttua, muttei enää sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Mistä luit ennusteen, vai olitko kuullut kerrottavan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä luit ennusteen, vai olitko kuullut kerrottavan.

        Luin sen jostain lehdestä, siinä sanottiin, että hänen kirjassaankin kerrotaan siitä.
        Mulla on kotona hänen nimensä ylhäällä, mutten muista sitä ja olen nyt täällä mökillä.


      • Minä luotan ennustuksiin..)) Eli siihen, että taiteilijoilla ja joillakuilla muillakin on kyky "nähdä", tavoittaa ihmisen kollektiivinen tajunta ja ammentaa sieltä.
        Stephen KIngiä en ole lukenut, mutta tulevaisuusfiktioista on kyllä Aldous Huxleyn "Uljas, uusi maailma" sellainen, josta on pakko tunnistaa ajan merkkejä, kun havainnoi ihmisiä, yhteiskunnan "kehitystä". Huxleyn kirja ilmestyi jo vuonna 1932 ja se luetaan tieteisromaaniksi.
        Siinä ihmisten tuotteistus on viedään loppuun saakka, ihmiset luodaan laboratorioissa, oloutetaan tiettyihin tehtäviin sopiviksi, heiltä häivytetään historia, uskonto, korkeakulttuuri. Vain halu nautintoihin ja elämyksiin on tallella ja niihin paneudutaan estoitta...

        Joku mainitsikin jo Raamatun ja Ilmestyskirjan. Moni löytää siitäkin kuvausta tästä päivästä ja tulevasta...


      • demeter1 kirjoitti:

        Minä luotan ennustuksiin..)) Eli siihen, että taiteilijoilla ja joillakuilla muillakin on kyky "nähdä", tavoittaa ihmisen kollektiivinen tajunta ja ammentaa sieltä.
        Stephen KIngiä en ole lukenut, mutta tulevaisuusfiktioista on kyllä Aldous Huxleyn "Uljas, uusi maailma" sellainen, josta on pakko tunnistaa ajan merkkejä, kun havainnoi ihmisiä, yhteiskunnan "kehitystä". Huxleyn kirja ilmestyi jo vuonna 1932 ja se luetaan tieteisromaaniksi.
        Siinä ihmisten tuotteistus on viedään loppuun saakka, ihmiset luodaan laboratorioissa, oloutetaan tiettyihin tehtäviin sopiviksi, heiltä häivytetään historia, uskonto, korkeakulttuuri. Vain halu nautintoihin ja elämyksiin on tallella ja niihin paneudutaan estoitta...

        Joku mainitsikin jo Raamatun ja Ilmestyskirjan. Moni löytää siitäkin kuvausta tästä päivästä ja tulevasta...

        Luin tuota Nostradamuksen ennustuksia ja tulkintaa, oli ihanhämmästyttäviä kohtia.
        Esim. hän mainitsee paatin nimen, millä Napolen viedään saarelle, kun valta loppuu.
        Shaahin kukistumisen ja John Kennedyn murhan ennustus on sen verran selkeä, että taviskin sen ymmärtää (minä), vaikkakin säkeensä ovat kimurantteja, eikä hän ilmoittanut juurikaan ajankohtia.
        Ensipainos tästä tulkinnasta on tehty 1981 ja mikä käsittelee, sen jälkeisiä tapahtumia on hyvin ristiriitaista.
        On selkeitäkin, kuten Neuvostoliiton hajoaminen ja yhdentynyt eurooppa, mutta sitten on sellaista, mitä olisi pitänyt tapahtua, muttei tapahtunut.
        Siinä on suuria suuntaviivoja, että ajattelin, jotta ennustukset ovat menneet huimasti pieleen, tai tulkinta on aivan väärää tai sijoitettu väärään aikakauteen.
        Onhan tälläkin asialla ollut montaa tulkitsijaa, joskus muista jonkun dokumentinkin nähneeni.


      • Eliaana kirjoitti:

        Luin tuota Nostradamuksen ennustuksia ja tulkintaa, oli ihanhämmästyttäviä kohtia.
        Esim. hän mainitsee paatin nimen, millä Napolen viedään saarelle, kun valta loppuu.
        Shaahin kukistumisen ja John Kennedyn murhan ennustus on sen verran selkeä, että taviskin sen ymmärtää (minä), vaikkakin säkeensä ovat kimurantteja, eikä hän ilmoittanut juurikaan ajankohtia.
        Ensipainos tästä tulkinnasta on tehty 1981 ja mikä käsittelee, sen jälkeisiä tapahtumia on hyvin ristiriitaista.
        On selkeitäkin, kuten Neuvostoliiton hajoaminen ja yhdentynyt eurooppa, mutta sitten on sellaista, mitä olisi pitänyt tapahtua, muttei tapahtunut.
        Siinä on suuria suuntaviivoja, että ajattelin, jotta ennustukset ovat menneet huimasti pieleen, tai tulkinta on aivan väärää tai sijoitettu väärään aikakauteen.
        Onhan tälläkin asialla ollut montaa tulkitsijaa, joskus muista jonkun dokumentinkin nähneeni.

        Kirjoitin sulle jo yhden viestin, Eliaana, mutta se hävisi salaperäisesti. Painoin kai väärää nappia...

        Tuo Nostradamus on minulle vieras, en ole saanut kirjaa käsiini, mutta olen kuullut siitä. Jännä, että noinkin paljon siitä on käynyt toteen. Aina ei ole niin. Minulla on hyllyssäni - jossakin - kirja "Maailmanloppu vuonna 2000". Tekijääkään en muista, mutta aika vakuuttava kirja oli. Tuho tuli sen mukaan erilaisista ympäristömyrkyistä, niiden yhteisvaikutuksesta luontoon ja sitä kautta ihmiseen.
        Edgar Caycesta kirjoitettu kirja "Nukkuva profeetta" sisälsi myös terveyslukemusten ohella joitakin ennustuksia tulevista maailmanmullistuksista. Sen mukaan Pohjoismaat olisivat poistuneet maailmankartalta vuoteen 2000 mennessä.
        Ja täällä vain sinnitellään... Ja sen Jehovantodistajien maailmanlopun tiedettiin myös tulleen ennen vuotta 2000, mutta sekin on nyt sitten peruttu.
        Niin että eipä tässä oikein voi varman päälle pelata. Kuulolla kannattaa kai silti olla..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Kirjoitin sulle jo yhden viestin, Eliaana, mutta se hävisi salaperäisesti. Painoin kai väärää nappia...

        Tuo Nostradamus on minulle vieras, en ole saanut kirjaa käsiini, mutta olen kuullut siitä. Jännä, että noinkin paljon siitä on käynyt toteen. Aina ei ole niin. Minulla on hyllyssäni - jossakin - kirja "Maailmanloppu vuonna 2000". Tekijääkään en muista, mutta aika vakuuttava kirja oli. Tuho tuli sen mukaan erilaisista ympäristömyrkyistä, niiden yhteisvaikutuksesta luontoon ja sitä kautta ihmiseen.
        Edgar Caycesta kirjoitettu kirja "Nukkuva profeetta" sisälsi myös terveyslukemusten ohella joitakin ennustuksia tulevista maailmanmullistuksista. Sen mukaan Pohjoismaat olisivat poistuneet maailmankartalta vuoteen 2000 mennessä.
        Ja täällä vain sinnitellään... Ja sen Jehovantodistajien maailmanlopun tiedettiin myös tulleen ennen vuotta 2000, mutta sekin on nyt sitten peruttu.
        Niin että eipä tässä oikein voi varman päälle pelata. Kuulolla kannattaa kai silti olla..))

        Muistan töissä, kun tuo v, 2000 vaihtui, oli totisia naamoja ja jotkut odottivat, että kaikki tietokoneet ainakin sekoavat.
        Minä sanoin, että höpöhöpö, ei tapahdu yhtään mitään, niinkuin ei tapahtunutkaan.
        Olisihan se nyt vähintään kummallista, kun vuosikin vaihtuu maapallolla eri aikoihin.


      • Eliaana kirjoitti:

        Muistan töissä, kun tuo v, 2000 vaihtui, oli totisia naamoja ja jotkut odottivat, että kaikki tietokoneet ainakin sekoavat.
        Minä sanoin, että höpöhöpö, ei tapahdu yhtään mitään, niinkuin ei tapahtunutkaan.
        Olisihan se nyt vähintään kummallista, kun vuosikin vaihtuu maapallolla eri aikoihin.

        Jaa-a. Kai se jokin turvallisuuskysymys on sekin, että "varaudutaan", halutaan pitää jonkinlainen hallinnan illuusio, että voidaan sanoa: "mitäs minä sanoin". "Tiesin näin käyvän".

        No. Tämä aika jos mikä lisää epävarmuuden sietokykyä. Ainakin se antaa tilaisuuden harjoitella sitä...


    • Anonyymi

      Maailmanlopun ennustajia, niitä piisaa. Kuka hyvänsä voi sitä paitsi jälkeenpäin tulkita juttunsa "mitäs minä sanoin jo vuonna 1970".

      • Jos tarkoitat tuota mitä kirjoitin, niin tuo kyseinen henkilö kuoli 5 vuotta myöhemmin, joten ei hän ole voinut jälkikäteen sanoa ´´mitäs minä sanoin.´´


    • Anonyymi

      Sipilän valkopesuainenotifikaatio on olennaista.

    • Anonyymi

      Hawkind ja ojavalta onkin panneet sielunsa pantiksi evoluutiosta.

      • Anonyymi

        Lainauksia viisaista oppaista. Kyllä


      • Anonyymi

        Lainauksia viisaista oppaista. Kyllä


    • Anonyymi

      Muita lukematta niin voi sanoa, Tämä korona pelko on minulla siis silmät avoinna ja järki päässä olin missä tahansa, olen se joka ostaa mitä tarvitaan.

      Hyvin erikoista olen 73 koskaan tämän laatuista ei ole ollut , siis ei tiedä missä kuolema vaalii on annettu ohjeita, hoidan meidän ostamiset täällä Ruotsissa.

      Hyvää jatkoa Teille.

    • Luottakaa horoskooppiin.
      Sen enempää ei talousviisaat voi ennustaa tulevasta, jos saamme rokotteen ja ihmiset suojattua sen avulla, voidaan suunnitella jälleenrakentaminen.

      Vaikuttaa ettei koronavirus käyttäydy kausiluonteisesti kuten influenssa, eli jää hengähdystaukoja, immuneettisuoja tuleeko sitä eli aika tyhjänpäällä ollaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mä koin helpompana

      Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv
      Ikävä
      24
      3859
    2. Onko hänellä jotain sellaisia ominaisuuksia

      joiden kenties mietit voivan olla haaste teidän mahdolliselle suhteelle?
      Ikävä
      36
      2669
    3. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      65
      2494
    4. Näkymätön mies

      Illat pimenee, yöt mustenee. Hyvää yötä ja lohdullisia unia. 🌃✨🐺🖤
      Ikävä
      145
      2319
    5. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      36
      2237
    6. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      51
      2228
    7. Olen todella

      Ahdistunut tästä. Koen sen paineen mitä hän haluaa. Tunnen todella paljon häntä kohtaan enkä uskonut että elämä toisi mi
      Ikävä
      32
      2007
    8. Miten olet

      Ajatellut kosia häntä? Romanttisesti vai arkisesti?
      Ikävä
      34
      1793
    9. Mitä ajattelet tästä kaikesta

      Palstailusta ylipäätään ja se miten asiat menee?
      Ikävä
      36
      1773
    10. Hyvää sunnuntai aamua

      Hyvää huomenta sateisteiseen aamun harmauteen. ☕🌧️🙂💔
      Ikävä
      129
      1490
    Aihe