Minulle läheinen tätini on kuollut, mietin voinko osallistua hautajaisiin. Matkaakin on lähes 500 km. ja tietysti olen jo 70 plus. Tätillä ei ole omia lapsia, joten me serkukset olemme lähimmät omaiset. Joko meistä ilmaisi mielipiteensä, että 70 plus vanhukset sitten ei saa osallistua.
hautajaisiin?
27
<50
Vastaukset
Aurinko laski puitten taa.
Ison kiven ympärille laskeutui hämäryys.
Multa alkoi oudosti liikahdella.
Mullasta nousi Kissan pää, lopulta koko Kissa seisoi jaloillaan.
Kissa katseli vihrein silmin laskevaan aurinkoon.
Kissa oli omituinen.
Kissa oli enemmän eläimellinen kuin Koti-Kissa.
Kynnet esillä Kissa alkoi liikkua.
Kissan niskassa törrötti maatunut Sulka.
H.- Anonyymi
Osallistujamäärän pitää olla alle kymmenen, kissat mukaan lukien.
- Anonyymi
Julkisillako menisit, sekin on arveluttavaa. Vai pystytkö ajamaan itse, sehän olisi helpointa. Olla ainakin kirkossa ja haudalla. Vaikka kyllä minä kävisin nappaamassa tarjottaviakin matka-evääksi. Siinähän pitäsi yöpyäkin, 1000 km on kova matka ajettavaksi. Jos on kuten minulla että kukaan sukulainen ei halua yökylään enkä oikein haluaisi mennäkään. Viime kesänä yritin lähipiiristäni kaveria, joka olisi lähtenyt niin ikään rakkaan hautajaisreissun kanssani ajamaan, tai ainakin seurana. Hotellin olisin maksanut. Koska vieläkin kaduttaa etten sittenkin lähtenyt yksin ajamaan, siksi sanon että minä sinuna lähtisin.
- Anonyymi
Eikä julkiset nyt edes kulje joka paikkaan, taksilla on mentävä. Ja ensin otettava srlvää montako vierasta hautajaisiin on tulossa, osallistumisrajoituksia pitää noudattaa.
- Anonyymi
En lähtisi. Olin samassa tilanteessa. Matka eestaas oli vain 600 km.
Koko matkan aikana joutuu väkisinkin tapaamaan monia ihmisiä.
Osanottajia oli vähän, joukkoon olisi mahtunut,
mutta kantani ymmärrettiin hyvin.
Jos haluat mennä, noudata sitä sisäistä ääntäsi ja mene,
mutta voit myös noudattaa liikkumisen ja kokoontumisen rajoitussääntöjä,
ne ovat kuitenkin virallisesti ykkönen nyt. Ilman muuta menisin jos haluaisin ja hautajaisista on minulle ilmoitettu.
Aikamoista ikäsyrjintää jos ilmoitetaan, ettei 70 sitten ole tervetulleita.
Ottaisin vaan liikkuessani huomioon kaikki mahdolliset paikat törmätä räkiviin kanssakulkijoihin. Omasta käytöksestähän se on paljon kiinni, ei kait kukaan nyt reviirille tule jos pitää itse varansa.
Vanhan tädin hautajaisia ei ole kuin tämän yhden kerran. Yleensä sukujuhlat on sellaista halailua ja riekkumista, mutta voihan serkkujen ja ,muiden sukulaisten kanssa, joita ei ole nähnyt aikoihin ,pitää turvavälejä ja sopia, että hei tavataan netissä heti hautajaisten jälkeen.
Tuollaisisa juhlaissa voi olla myös kuvaaja, joka kuvaa koko tapahtuvan reaali
ajassa ja kaikki halukkaat voivat näin osallistua, voihan siellä joku lukea poissaolevien muistovärssyt ja muutenkin muistotilaisuudessa käyttää Whatsappia tai muita.- Anonyymi
Yleisesti sanon että
ilmaisuista ei saa loukkaantua
vaan
tekee minkä kokee oikeaksi itse
Pitää kuunnella mitä sanotaan, mutta siitä on vielä matkaa tottelemiseen- Anonyymi
Suoraan kysymykseen suora vastaus: En lähtisi, koska tässä on kysymys yhteisestä edusta ja se menee edelle yksilön etua. Järjen käyttö sallittu.
- Anonyymi
Kutsu erilaisiin tilaisuuksiin ei tarkoita, että on pakko mennä.
- Anonyymi
En menisi. Lähetä tervehdys , vaikka kuvallisessa muodossa ollen ajassa mukana.
Ihmiset ihmettelisivät vain sinun karanteenissa olevan vääntäytymistä paikalle.
Ehkäpä kannattaisi ostaa muutama yli-leveä, sähkötön rulla-tuoli.
Niillä ei voi kiirehtiä toisten luokse.
Ei oikein yletykään.
Kertoisinko siskostanikin?
Yhy!...rrrää.
H.- Anonyymi
Voi raukkaparka....
Eikö sinua taaskaan huomioitu ja kommenttisi jäävät tyhjän päälle.
Jos netissä yleensä annetaan itsestä mahdollisimman hyvä vaikutelma, niin hirvittää ajatuskin siitä, minkälainen olet oikeasti.
- Anonyymi
alottajalle,,,
osanottoni suruusi ,,,
ompa harmi taphtuma sinulla,
tämä korona pandemia,
koko maailma seksi sen takia,
jotenki vaan tuntuu kuin sinun pitäisi mennä hautajaisiin,
olethan ilmeisesti myös perillinen toisten serkkujesi kanssa, - Anonyymi
Hautajaisia, häitä, ristiäisiä, lakkiaisia, valmistujaisia ... ei vietetä näinä päivinä ja aikoina. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
- Anonyymi
kiitos kaikille kommentoijille. Ajatukseni oli mennä julkisilla; ajatuksen tasolle tämä nyt näyttää jäävän. Tässä täytyy ajaltelta muitakin, mm. yöpymiset ja toisekseen tämä matka olisi vain minun omaa surutyötä. Olen myös surullinen miten meitä 70 plus ihmisiä nyt työnnetään syrjään.
Olen iloinen siitä, että tätini soitti minulle pääsiäistervehdyksen, muisteltiin siinä yli tunnin, yhteisiä matkoja, kudottuja sukkia... Lopuksi hyvästit, hei, hei kesällä sitten tavataan. - Anonyymi
500 kilometrin hautajaismatka on sen pituinen, että en lähtisi normaaleissakaan oloissa matkustamaan. Pityäisi yöpyä jossakin ja olisin vaivaksi hautajaisia järjestäneille sukulaisille.
Ei sukulaista olla elämän aikanakaan kovin usein lähdetty tapaamaan matkan pituuden vuoksi. Miksi sitten hautajaisiin, varsinkin, kun matkan varrella voisi itse saada kuolemaan johtavan viruksen! - Anonyymi
Kohta ei ole ketään kuka järjestää hautajaisia,
kaikki kuolee,
korona on ovela oikukas viirus,
tappaa kaikki johin se pääsee tarttumaan,,, - Anonyymi
Minä lähettäisin adressin. Tämä aika on nyt vaan tällainen. En lähtisi noin pitkälle matkalle ja varmasti joudut tapaamaan jonkun viruksenkantajan matkan aikana ja sairastut sitten hyvässä lykyssä itse. Kannattaa varoa nyt.
- Anonyymi
Adressi, surunvalittelukortti, kukkalähetys, jonka tilaat hautajaispaikkakunnan kukkakaupasta, joka toimittaa kukat perille omaisille. - Nm. Konstit on monet
- Anonyymi
Jos aloittaja tietää saavansa hyvinkin läheiseltä tädiltään miljoonaperinnön, niin sitten voi lähettää mahdollisesti adressin, mutta jos täti on köyhyyttään kuollut, niin ei kannata edes adressiakaan lähettää, matkustamisesta puhumattakaan.
- Anonyymi
Paljon pösilöitä paasaa paikalla. - Nm. Köyhyyttään kuuluttavat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon pösilöitä paasaa paikalla. - Nm. Köyhyyttään kuuluttavat
Todellakin paljon on täysin kahjoja, jotka eivät valitettavasti välitä tuon taivaallista, tästä aloittajan varsin läheisestä, ja pahaksi onnekseen vielä lapsettomastakin tädistään. Toivottavasti kuitenkin saamme palstalle myöhemmin mielenkiintoista infoa perunkirjoituksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin paljon on täysin kahjoja, jotka eivät valitettavasti välitä tuon taivaallista, tästä aloittajan varsin läheisestä, ja pahaksi onnekseen vielä lapsettomastakin tädistään. Toivottavasti kuitenkin saamme palstalle myöhemmin mielenkiintoista infoa perunkirjoituksesta.
Ei kiinnosta tippaakaan kenenkään perinnönjaot. - Nm. Urveloa uteliaisuutta
- Anonyymi
Minunkin tätini(on myös kummini) kuoli, ja koronan takia on sovittu että ainoastaan hänen 2 lastaan osallistuvat siunaustilaisuuteen, sekä uurnan laskuun ja me muut sukulaiset lähetämme vain addressit. Muistotilaisuus on sitten joskus tulevaisuudessa, sitten kun se taas on turvallista.
- Anonyymi
Terveisin aloittaja, Halusin vain kertoa, että tädilläni ei ole enää elossa sisaruksia, joten me serkukset ollaan läheisimmät. Toinen asia jota on kommentoitu perintö eli hänellä on testamentti hyväntekeväysyysjärjestölle ja hyvä näin.
- Anonyymi
Patmoksen edustajana kiitänkin testamentista, ja toivommekin niitä lisää. Olemme myös hyvin kiitollisia tilillemme osoitetuista isoimmistakin rahalahjoituksista, kuin myös arvopapereista. Terv. Pasi.
Antaa vain "kuolleitten haudata kuolleensa".
Mitä sinne törmää menemään, ellei itse ole hautausurakoitsija, pappi tai lukkari. Ymmärtääkseni se täti on kuollut kuin tukki, eikä varmasti tule kaipailemaan enää ketään. Lähiomaisiakaan kun hänellä ei nähtävästi ole, joitten surua läsnäolollaan kunnioittaisi. Ne pullakahvit hänen muistokseen voi yhtä hyvin nauttia kotonaan karanteenissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904463
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?603321Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132551Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1232426Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1012385- 422065
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282007Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241763Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91657- 291628