Opettaja, opettaja; huitoo Ville maantiedon tunnilla.

- Noh mitäs Ville sinulla?
- No kun sitä että miten ne ihmiset kävelee siellä Australiassa päät alaspäin?
- Se on painovoima joka näin tekee.
- Niin mutku eiks niillä mee veri päähän ja sit pökrää?
- Painovoima on selittämätön ilmiö joka on todistettu.
- Niin mutku ne tankkeritkin seilaa ylösperin ja perhoset lentää selällään ja Eiffel- tornikin on ihan saatanan vinossa.
- Siisti suusi ja istu Ville ja kaikki avatkaa sivu 146.....
- Onks ope siellä Kuussa ihan oikeesti käyty ku iskäki sano et.....
- Ville käytävälle nyt ja heti!

17

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä aloitus kertoo kaiken Nazin älykkyydestä ja ymmärryksestä..

      • Kiitoksia kehuista.

        Aloituksessani oli hieman myös reaalimaailmaa.
        Pyysin taannoin poikaani kysymään opettajaltaan että onko Kuussa aivan oikeasti käyty?
        Opettaja oli vastannut diplomaatin tavoin että asiasta on kahdenlaisia näkemyksiä.
        Viisas ope.....


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitoksia kehuista.

        Aloituksessani oli hieman myös reaalimaailmaa.
        Pyysin taannoin poikaani kysymään opettajaltaan että onko Kuussa aivan oikeasti käyty?
        Opettaja oli vastannut diplomaatin tavoin että asiasta on kahdenlaisia näkemyksiä.
        Viisas ope.....

        Ei ole mitään näkemyksiä siitä vaan me tiedämme todisteista että kuussa on käyty.
        Opiskelisit edes hieman, nolaat itsesi jatkuvasti..


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitoksia kehuista.

        Aloituksessani oli hieman myös reaalimaailmaa.
        Pyysin taannoin poikaani kysymään opettajaltaan että onko Kuussa aivan oikeasti käyty?
        Opettaja oli vastannut diplomaatin tavoin että asiasta on kahdenlaisia näkemyksiä.
        Viisas ope.....

        Voi maan vetovoima olla totta kuitenkin. Mistä sinä tiedät?


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitoksia kehuista.

        Aloituksessani oli hieman myös reaalimaailmaa.
        Pyysin taannoin poikaani kysymään opettajaltaan että onko Kuussa aivan oikeasti käyty?
        Opettaja oli vastannut diplomaatin tavoin että asiasta on kahdenlaisia näkemyksiä.
        Viisas ope.....

        Mist'ä ne kuualusten radiolä'hetykset tulivat? Hollyvoodistako?


    • Anonyymi

      Kuka on väittänyt australialaisten kävelevän pää alaspäin? Kaikki on suhteellista, ja riippuu katsojan näkökulmasta. Me olemme vain sopineet karttoja tehdessä pohjoisen olevan "ylhäällä". Avaruudessa ei ole ilmansuuntia, eikä pallolla ole väliä missä kohtaa seisoo, jalat on aina kohti keskipistettä, ja kaikki seisoo pää ylöspäin.

      • Kiitoksia herroille älyllisistä kommenteistaan.

        Jos painovoima on todellista niin tietysti se olisi helppoa mallintaa pienoiskokoon, eikö totta?
        En ole vielä nähnyt esim. n. koripallon kokoista pienoismallia jonka päällä saataisiin vesi pysymään edes parin millin kerroksena.

        Tämän ei pitäisi olla lainkaan vaikeaa toteuttaa koska Maapallon rakenne ja toiminta niin tarkasti tunnetaan.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitoksia herroille älyllisistä kommenteistaan.

        Jos painovoima on todellista niin tietysti se olisi helppoa mallintaa pienoiskokoon, eikö totta?
        En ole vielä nähnyt esim. n. koripallon kokoista pienoismallia jonka päällä saataisiin vesi pysymään edes parin millin kerroksena.

        Tämän ei pitäisi olla lainkaan vaikeaa toteuttaa koska Maapallon rakenne ja toiminta niin tarkasti tunnetaan.

        Kyllä se vesi pysyisi jos Maan vetovoima ei olisi isompi kuin sen koripallon. Kunhan pidemmät avaruusmatkat avautuvat turisteille, mene sinne kokeilemaan pallon kanssa.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitoksia herroille älyllisistä kommenteistaan.

        Jos painovoima on todellista niin tietysti se olisi helppoa mallintaa pienoiskokoon, eikö totta?
        En ole vielä nähnyt esim. n. koripallon kokoista pienoismallia jonka päällä saataisiin vesi pysymään edes parin millin kerroksena.

        Tämän ei pitäisi olla lainkaan vaikeaa toteuttaa koska Maapallon rakenne ja toiminta niin tarkasti tunnetaan.

        Isompi kappale vetää puoleensa pienempää kappaletta ja kyse kakasta. Jos kakkakikkare on miljoona kertaa isompi kuin pienempi kakkakikkare vetää isompi kakkakikkare pienempää kakkakikkarettä päin itsensä keskipistettä.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitoksia herroille älyllisistä kommenteistaan.

        Jos painovoima on todellista niin tietysti se olisi helppoa mallintaa pienoiskokoon, eikö totta?
        En ole vielä nähnyt esim. n. koripallon kokoista pienoismallia jonka päällä saataisiin vesi pysymään edes parin millin kerroksena.

        Tämän ei pitäisi olla lainkaan vaikeaa toteuttaa koska Maapallon rakenne ja toiminta niin tarkasti tunnetaan.

        Toisistaan etäisyydellä r olevien kappaleiden m1 ja m2 keskinäinen vetovoima F=0000000000667xm1xm2 / r^2. Eli kaksi vierekkäin olevaa täyttä tukkirekkaa vetää toisiaan puoleensa suunnilleen yhtä isolla voimalla kuin mitä yhden gramman painoisen kappaleen kannattelu vaatii. Eli ei ihme että Maan vetovoima pääsee täällä Maan pinnalla yleensä kirkkaasti voitolle muista vetovoimista.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitoksia herroille älyllisistä kommenteistaan.

        Jos painovoima on todellista niin tietysti se olisi helppoa mallintaa pienoiskokoon, eikö totta?
        En ole vielä nähnyt esim. n. koripallon kokoista pienoismallia jonka päällä saataisiin vesi pysymään edes parin millin kerroksena.

        Tämän ei pitäisi olla lainkaan vaikeaa toteuttaa koska Maapallon rakenne ja toiminta niin tarkasti tunnetaan.

        Voi lapsikulta, miksei sinulle mene yksinkertaisinkaan selitys kaaliin?
        Painovoima on! Siinä sinulle mallinnusta ihan tarpeeksi, miksi siitä pitäisi tehdä pienoismalli? Jos pystyt rakentamaan maapallon kokoisen koripallon, huomaat, että siinä kyllä pysyy valtamerikin päällä, kunhan jostain sen meren hommaat.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Kiitoksia herroille älyllisistä kommenteistaan.

        Jos painovoima on todellista niin tietysti se olisi helppoa mallintaa pienoiskokoon, eikö totta?
        En ole vielä nähnyt esim. n. koripallon kokoista pienoismallia jonka päällä saataisiin vesi pysymään edes parin millin kerroksena.

        Tämän ei pitäisi olla lainkaan vaikeaa toteuttaa koska Maapallon rakenne ja toiminta niin tarkasti tunnetaan.

        Kuten älyllä varustetut ymmärtävät, systeemi jossa koko on toimintaan vaikuttava tekijä ei pienene pöytämalliksi ilman että toiminta muuttuu samassa suhteessa.

        Kappale synnyttää vetovoiman jonka tunnemme painovoimana kokonsa ansiosta.

        Tuo ei sulje pois mahdollisuutta että tulevaisuudessa kun tekninen osaaminen lisääntyy tuollaisen mallin rakentaminen olisi mahdotonta. Nykyisellä osaamisella se kuitenkin mahdotonta on, pitäisi kehittää se painovoimaa muodostava vempele sinne keskelle.

        Koitat usein perustella että jos jotain ei voida tehdä, sitä ei ole olemassa, että käsite on todellisuuden vastainen. Tämähän on täysin älyvapaa ajatusmalli.

        Monet asiat joita meillä tänään on tai jotka tänään ymmärrämme oli absoluuttisen mahdottomia valmistaa tai selittää vuosisatoja sitten. Kynttilät valaisi kunnes ymmärrettiin miksi ne niin tekevät jne.

        Täsmälleen samasta syystä painovoima tänään toimii; tajuat sitä tai et, pystyt osoittamaan mitenkä se toimii tai et, se silti on olemassa, ja toimii. Et pysty tekemään mitään joka lopettaisi painovoimaa olemasta.

        Ja tuonkin saatamme oppia tulevaisuudessa, lopettamaan painovoiman toiminnan paikallisesti, kappalekohtaisesti tmv.


    • Anonyymi

      Miksei ihminen muuten keksi tuollaista maanvetovoimaa tai osaa edes selittää sitä?
      magneetin ymmärtää moni että se vetää puoleensa, mutta ihminen jne?
      Mikä vetovoima vetää ihmistä ja miten?
      Perhonenkin lentää selällään siellä australiassa. Miten?
      Mikä saa ihmisen pysymään maan pinnalla? Vetovoima mutta miten se toteutetaan?
      Ilmanpaine ei sitä tee myöskään.

      • Anonyymi

        Minusta paras selitys on, että se painovoima on todistettavasti olemassa.
        Oletko itse leijaillut ilmassa? Pudotappa viiden kilon punnus varpaillesi? Sen jälkeen ei varmasti tule mieleen epäillä painovoimaa.
        Tuo on yleinen lasten väittämä, että Australiassa perhoset lentävät selällään ja ihmiset ovat pää alaspäin. Jokainen aikuinen, edes suunnilleen täysipäinen ihminen ei sorru tuollaisiin lapsellisuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta paras selitys on, että se painovoima on todistettavasti olemassa.
        Oletko itse leijaillut ilmassa? Pudotappa viiden kilon punnus varpaillesi? Sen jälkeen ei varmasti tule mieleen epäillä painovoimaa.
        Tuo on yleinen lasten väittämä, että Australiassa perhoset lentävät selällään ja ihmiset ovat pää alaspäin. Jokainen aikuinen, edes suunnilleen täysipäinen ihminen ei sorru tuollaisiin lapsellisuuksiin.

        Tilannetta voisi havainnollistaa karttapallolla. Liimaa ensin karttapallon (tai kiinnitä tarralla) pikku-ukko Suomen, Pariisin ja Australian kohdalle. Käännä sitten karttapallo sellaiseen asentoon, että Suomi on ylhäällä. Tosi on - Ausseilla on pää alaspäin ja pariisissa ihmiset kenossa.

        Mutta kokeilepa sitten kääntää karttapallo niin, että Pariisi onkin ylöspäin. Kappas vain, Australia on edelleen alhaalla, mutta nyt se onkin Suomi, jossa ihmiset ovat kenossa.

        Käännä sitten karttapallo niin, että Australia onkin ylhäällä. Kappas vain, sekä Suomessa että Pariisissa ihmiset ovat pää alaspäin.

        Kuka on oikeassa ? Kaikki on siis kiinni näkökannasta. Todellisuudessa kaikki ovat omalla alueellaan oikeinpäin, mutta muualta katsoen voi näyttää ihan erilaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilannetta voisi havainnollistaa karttapallolla. Liimaa ensin karttapallon (tai kiinnitä tarralla) pikku-ukko Suomen, Pariisin ja Australian kohdalle. Käännä sitten karttapallo sellaiseen asentoon, että Suomi on ylhäällä. Tosi on - Ausseilla on pää alaspäin ja pariisissa ihmiset kenossa.

        Mutta kokeilepa sitten kääntää karttapallo niin, että Pariisi onkin ylöspäin. Kappas vain, Australia on edelleen alhaalla, mutta nyt se onkin Suomi, jossa ihmiset ovat kenossa.

        Käännä sitten karttapallo niin, että Australia onkin ylhäällä. Kappas vain, sekä Suomessa että Pariisissa ihmiset ovat pää alaspäin.

        Kuka on oikeassa ? Kaikki on siis kiinni näkökannasta. Todellisuudessa kaikki ovat omalla alueellaan oikeinpäin, mutta muualta katsoen voi näyttää ihan erilaiselta.

        Älä mieti liikaa. Voit saada aivohalvauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mieti liikaa. Voit saada aivohalvauksen.

        Onko littumaan kannattajilla tosiaan noin huono ajattelukyky ? Että vähäisestä pään vaivaamisesta voi saada aivohalvauksen ? Ei ihme, että littumaan kannattajia pidetään tyhminä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe