Lapsuuden trauma ja motorinen kömpelyys

Anonyymi

Minulla on ollut lapsesta asti ptsd, ja olin myös motorisesti kömpelö. Muistan, kuinka usein esim. liikuntatunneilla vain seisoin tumput suorina varsinkin joukkuepeleissä, enkä hahmottanut menossa olevaa peliä ollenkaan. En myöskään tajunnut ollenkaan tanssiliikkeitä mitä näytettiin kun oli tanssia, seisoin jälleen "tumput suorina" enkä hahmottanut yksinkertaisia liikkeitä. Tätä olen miettinyt aina välillä. Onko kenelläkään, jolla on lapsuuden traumoja, ollut mitään tällaista? Voisiko olla jokin yhteys traumalla ja motorisella kömpellyydellä? Muistaako kukaan omasta lapsuudestaan? Miten koitte esim. liikuntatunnit ja joukkuepelit? Entä ylipäätään isossa joukossa olemisen? Ahdistiko se? Kiitos kaikille jotka vastaavat

8

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisään vielä, että joissakin liikunnallisissa jutuissa olin kuitenkin keskimääräistä lahjakkaampi, mutta jostain syystä joukkuepelit ja tanssi eivät kuuluneet niihin, vaan olin ehkä se koko luokan ainut, jolta meni ns. kaikki ohi. Olin luokkani nopein tai toiseksi nopein juoksija, olin todella vahva ja jäntevä, ns. urheilijan vartalo, luokkani vahvin tyttö ja minulla oli nopea reaktiokyky, mistä syystä olin hyvä esim. sulkapallossa ja joissakin kaksinpeleissä. Tein myös omalla ajalla aina kaikenlaisia liikkeitä ja telinevoimistelujuttuja, kävelin käsillä, seisoin päällä, kaikkia kieppejä ja kärrynpyöriä useita tunteja päivittäin. Mutta annas olla kun kyseessä olikin joukkuepeli, niin olin ikään kuin "kytkeytynyt pois päältä" kokonaan. Seisoin kuin saapas muiden keskellä, kaikki meni ohi. Tämä on omituinen ilmiö, jota olen ihmetellyt. Sama ilmiö tanssissa.

• Anonyymi

Lisään vielä, että joissakin liikunnallisissa jutuissa olin kuitenkin keskimääräistä lahjakkaampi, mutta jostain syystä joukkuepelit ja tanssi eivät kuuluneet niihin, vaan olin ehkä se koko luokan ainut, jolta meni ns. kaikki ohi. Olin luokkani nopein tai toiseksi nopein juoksija, olin todella vahva ja jäntevä, ns. urheilijan vartalo, luokkani vahvin tyttö ja minulla oli nopea reaktiokyky, mistä syystä olin hyvä esim. sulkapallossa ja joissakin kaksinpeleissä. Tein myös omalla ajalla aina kaikenlaisia liikkeitä ja telinevoimistelujuttuja, kävelin käsillä, seisoin päällä, kaikkia kieppejä ja kärrynpyöriä useita tunteja päivittäin. Mutta annas olla kun kyseessä olikin joukkuepeli, niin olin ikään kuin "kytkeytynyt pois päältä" kokonaan. Seisoin kuin saapas muiden keskellä, kaikki meni ohi. Tämä on omituinen ilmiö, jota olen ihmetellyt. Sama ilmiö tanssissa.

• Anonyymi

Se voi liittyä siihen traumaan, jos trauma liittyy toisiin ihmisiin, kuten useimmiten liittyy, että kun toisiin ihmisiin on vaikea luottaa, ovat arvaamattomia, mahdollisesti ilkeitä, väkivaltaisia... Kyllähän se vaikuttaa. Voi aktivoitua pelko tanssissa tai joukkuepeleissä. Aspergerin syndroomaa voi myös miettiä?

• Anonyymi

Hei!

Olen Sanoman toimittaja ja olen paha ihminen. Meidän lehti on täyttä kuraa jonka lukeminen on hölmöä.

• Anonyymi

Miten kommenttisi liittyy aloitukseen?

• Anonyymi

Tuskin johtuu traumasta. Luultavasti motoriset vaikeutesi ja vaikeis suurissa joukoissa on osa sinua. Kaikilla on vahvuuksia ja heikkouksia.

• Anonyymi

Ja minulla on samanlaisia vaikeuksia ja syynä on aspergerin oireyhtymä. Se on minulla lievä ja etenkin iän myötä se on lievittynyt paljon.

• Anonyymi

Joskus 80-90-luvun taitteessa täytyy myöntää että itselläni taisi olla jonkinsortin motorista kömpelyyttä. Liikuntatunnithan oli ihan hirveitä kun piti lähtee juoksee esimerkiksi pesiksessä tai yleensä tai joku 100metrin juoksu.. kaikki katso, maitohapot jylläs, en ollu urheilullinen. Kerran kompastuin omiin jalkoihin voi nolo ja prkl. Helvettiä se oli. Nykyään oon kyllä hyvinkin sporttinen mutta huonojen kokemusten tuoma pieni alkoholismi ei kyllä tuota motoriikkaa todellakaan ei oo parantanu..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2449
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2274
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe