Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

onko teillä kokemusta mirtazapinista vaihdevuosioireisiin

Anonyymi

unettomuutta ja ahdistusta...

4

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole, mutta käyttäisin estrogeeniä ennemin.

      • Anonyymi

        Kai voit kokeilla, mutta minulla tuli Todella omituinen olo siitä. Ihan kuin olisin mennyt johonkin outoon maailmaan. Näin ihme uniakin. Lopetin. Ei hätää, kokeilla voi. Lakkaahan sitten vaikutuskin. En osaa sanoa pitkäaikaisesta käytöstä.

        Oman kokemuksen mukaan vaihdevuosiin auttaa parhaiten se, ettei ole stressiä. Stressi hormonimuutos paha yhdistelmä. Entisajan rouvat oli kotirouvia. Vähän kuumia aaltoja varmaan tuli, mutta olo oli varmaan yleensä siedettävä.

        Pääsin itse eroon stressistä, jonka jälkeen päivittäisiä rauhallisia kävelylenkkejä ja terveellinen ruokavalio. Paljon vihanneksia. Olo siedettävä. Ihan hirveä aikaisemmin. Paniikinomaista oloa. En käytä hormoneja.

        Varoitus: myös luontaistuotteet voi olla rintasyöpävaarallisia. Luonnon estrogeenit. Jopa mahdollista, että ulkomaisiin valmisteisiin piilotetaan ihan oikeaakin naishormonia. Toki ylipaino on kenties hormonihoitoakin vaarallisempaa rintasyövän kannalta. Rintasyöpä on yleistynyt, joka 8. sairastuu. Ennen joka 10. En käyttäisi hormonihoitoja. Liikunta ja kasvikset, lihaakin , maitotuotteet, marjat, mantelit, pähkinät, kala. Riittävä uni jos voi.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt jo pitkään ja olen ollut tosi tyytyväinen, nukkuu hyvin. Yleensä käytän 15 g iltaisin mutta jos oikein harmittaa joku asia niin otan 30 g niin saan nukuttua hyvin koko yön ja se rauhoittaa pahimmat päivät. Lisäksi aloitin Vagifemit mikä auttanut limakalvo-ongelmiin. Viime viikolla täytin 54 vuotta ja voin sanoa että vaihdevuosi-stressi selkeästi on helpottanut.

      • Anonyymi

        Mirtazapiiniä 15g on 1000 tablettia, tuostapääsee jo vatsan huuhteluun, ei pelkästään nuku hyvin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe