Torjuminen

Anonyymi

Oletteko koskaan torjuneet ketään vaikka olisitte halunneet oikeasti hänet?

55

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En todellakaan ole. Toihan olisi todella typerää.

• Anonyymi

En. En ole niin tyhmä et sanosin ettei kiinnosta ja antasin mennä paneen sen muita siinä luulossa et tunteet ovat ykspuolisia. Mulla on aivot päässä ja ne toimii hyvin ja osaa ajatella. Jos sanon että tunteet ovat vain kaverilliset niin myös tarkoitan sitä. Mä en pelleile asialla.

• Anonyymi

En. Kuulostaa lapselliselta.

• Kyllä olen. Olin tilanteessa jossa en nähnyt meille tulevaisuutta. Katsoin paremmaksi tilanteen jossa tiemme eivät kulje rinnakkain.
      Suojelin itseäni. Ja valehtelin.

• Anonyymi

En suoraan. Mutta vahingossa on voinut käyttäytyä niin, että toinen kokee sen torjuvana.

• Anonyymi

En todellakaan!!

• Anonyymi

Olen kyllä. Olen ehkä niin realisti, että teen järkiratkaisuja ja jälkeenpäin en ole katunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kyllä. Olen ehkä niin realisti, että teen järkiratkaisuja ja jälkeenpäin en ole katunut.

Hyvä jos joku on realisti, onneksi omaan ajattelu tapaani ei kuulu moinen, Rakastan elää hetkessä ne on elämän parhaita tilanteita.

• Anonyymi

Kyllä.

• Anonyymi

Miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi?

Pelon vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelon vuoksi.

Mitä pelkäsit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä pelkäsit?

Sydämen särkymistä, jommalta kummalta. Ei pysty enää ottamaan iskuja vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelon vuoksi.

Miksi pelkäsit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän tämän. Vaikka toinen tuntuisi kiinnostavalta ja oikealta, oma elämäntilanne tai molempien elämäntilanne ei välttämättä ole suotuisa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän tämän. Vaikka toinen tuntuisi kiinnostavalta ja oikealta, oma elämäntilanne tai molempien elämäntilanne ei välttämättä ole suotuisa.

Minä en ymmärrä. Saattoihan se torjuminen olla kova isku sille torjutulle. Toisen olisi vähintään kuulunut tietää asian oikea laita. Puhuminen, se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täälläkin sitoutumuskammo.

Käsitelkää hyvät ihmiset psykologilla omat päänne ongelmat. Menetykset ja pelot ennen kuin yritätte suhdetta.

Tämäkin pelkää samaa kuin alempi
        Eli sitoutumiskammoisen suurinta pelkoa. Eroa ja sydänsuruja ja siks jättää elämättä koko suhteen tai menee siihen puolittain ja repii käytöksellään toisen osapuolen rikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täälläkin sitoutumuskammo.

Käsitelkää hyvät ihmiset psykologilla omat päänne ongelmat. Menetykset ja pelot ennen kuin yritätte suhdetta.

Tämäkin pelkää samaa kuin alempi
        Eli sitoutumiskammoisen suurinta pelkoa. Eroa ja sydänsuruja ja siks jättää elämättä koko suhteen tai menee siihen puolittain ja repii käytöksellään toisen osapuolen rikki.

Sitten nää samat sitoutumiskammoiset pelleilee niiden ei sitoutumiskammoisten kanssa. Koska toinen on rohkaistunut tekemään siirtonsa se toinen torjuu. Nössöilyä, ei mitään sen ihmeellisempää. Elämä kuuluu elää, eikä antaa pelkojen viedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten nää samat sitoutumiskammoiset pelleilee niiden ei sitoutumiskammoisten kanssa. Koska toinen on rohkaistunut tekemään siirtonsa se toinen torjuu. Nössöilyä, ei mitään sen ihmeellisempää. Elämä kuuluu elää, eikä antaa pelkojen viedä.

Mutta siinä on se vaara että kun sitoutumiskammoinen noin leikkii, hän siirtää sen saman pelon siihen jonka torjunut ja hänestä tulee myös torjunnan pelkoinen ja sitoutumiskammoinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä joka kirjoitin, että oon torjunut sydänsärkyjen pelossa, en ole ikinä vedättänyt ketään, enkä vedätä. Teen kyllä kauniisti selväksi, etten ole saatavilla.
        Mutta mulle on kyllä usein tehty niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä joka kirjoitin, että oon torjunut sydänsärkyjen pelossa, en ole ikinä vedättänyt ketään, enkä vedätä. Teen kyllä kauniisti selväksi, etten ole saatavilla.
        Mutta mulle on kyllä usein tehty niin.

Jos olet sanonut ettei tunteet molemnin puoliset ja et ei kiinnosta vaikka todellisuudessa olisi kiinnostanut niin kyllähän se vedättämistä on ja sillä voit saada myös toisesta sitoutumiskammoisen

Hoitakaa päänne ennen kuin alatte tunkeen mihinkään suhteeseen. Okei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet sanonut ettei tunteet molemnin puoliset ja et ei kiinnosta vaikka todellisuudessa olisi kiinnostanut niin kyllähän se vedättämistä on ja sillä voit saada myös toisesta sitoutumiskammoisen

No ei todellakaan ole vedättämistä,korkeintaan itseäni siinä kusetan. Mutta kun en sitäkään, kun kerran itse tiedän asian oikean laidan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kuka tässä nyt oli suhteeseen tunkemassa jos kerran torjui? Sun logiikka horjuu,ystäväiseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei todellakaan ole vedättämistä,korkeintaan itseäni siinä kusetan. Mutta kun en sitäkään, kun kerran itse tiedän asian oikean laidan.

Monenlaiset asiat menneisyydessäsi, nykyisyydessäsi ja tulevaisuuden haaveissasi vaikuttavat siihen, tuntuuko sinusta hyvältä aloittaa parisuhdetta. Kukaan ei syntymästään saakka kammoa toisen lähellä olemista. Sitoutumisvaikeuksia syntyy, kun tulemme ihmissuhteissamme satutetuiksi.

Sinua on voitu haavoittaa aiemmissa parisuhteissasi niin syvästi, että luottaminen toiseen ihmiseen tuntuu mahdottomalta. Tällaisesta ahdistuksesta on hyvä keskustella psykologin tai psykoterapeutin kanssa.

Saatat kokea itsesi jollain tapaa parisuhteeseen kelpaamattomaksi. Et tunne itseäsi riittävän hyväksi, jotta kukaan haluaisi olla sinun kanssasi. Ajattelet, että on parempi torjua toinen, ennen kuin tuotat hänelle pettymyksen. Tällaisistakin tuntemuksista on usein tarpeen puhua ammattilaisen kanssa.

Suuret odotukset voivat johtaa harhaan

Joskus koet itsesi sitoutumiskammoiseksi, koska olet kuin jäätelökioskilla. Erilaisia herkullisia vaihtoehtoja on liian monta. Haluaisit löytää parhaan vaihtoehdon, muttet ole varma, mikä se olisi. Odotat kumppanin toteuttavan kaikki unelmasi. Odotukset ovat huomaamatta nousseet liian korkeiksi. On vaikea luottaa kenenkään olevan riittävän hyvä kumppani.

On helppoa nauttia rakastumisen tunteen huumasta. Mutta kun koittaa aika olla toisen kanssa aidosti omana itsenä, on helpompi lähteä ja aloittaa alkuhuuma jonkun uuden kanssa. Oman itsen rehellinen paljastaminen toiselle on pelottavaa. Ei ole varmuutta siitä, hyväksyisikö hän sinut ja rakastaisiko hän sinua. Kestävä parisuhde ei kuitenkaan voi rakentua muulle pohjalle kuin aitoudelle. On upeaa ja hoitavaa huomata tulevansa hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on.

https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/sinkuille/?x2249716=4809566

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monenlaiset asiat menneisyydessäsi, nykyisyydessäsi ja tulevaisuuden haaveissasi vaikuttavat siihen, tuntuuko sinusta hyvältä aloittaa parisuhdetta. Kukaan ei syntymästään saakka kammoa toisen lähellä olemista. Sitoutumisvaikeuksia syntyy, kun tulemme ihmissuhteissamme satutetuiksi.

Sinua on voitu haavoittaa aiemmissa parisuhteissasi niin syvästi, että luottaminen toiseen ihmiseen tuntuu mahdottomalta. Tällaisesta ahdistuksesta on hyvä keskustella psykologin tai psykoterapeutin kanssa.

Saatat kokea itsesi jollain tapaa parisuhteeseen kelpaamattomaksi. Et tunne itseäsi riittävän hyväksi, jotta kukaan haluaisi olla sinun kanssasi. Ajattelet, että on parempi torjua toinen, ennen kuin tuotat hänelle pettymyksen. Tällaisistakin tuntemuksista on usein tarpeen puhua ammattilaisen kanssa.

Joskus koet itsesi sitoutumiskammoiseksi, koska olet kuin jäätelökioskilla. Erilaisia herkullisia vaihtoehtoja on liian monta. Haluaisit löytää parhaan vaihtoehdon, muttet ole varma, mikä se olisi. Odotat kumppanin toteuttavan kaikki unelmasi. Odotukset ovat huomaamatta nousseet liian korkeiksi. On vaikea luottaa kenenkään olevan riittävän hyvä kumppani.

On helppoa nauttia rakastumisen tunteen huumasta. Mutta kun koittaa aika olla toisen kanssa aidosti omana itsenä, on helpompi lähteä ja aloittaa alkuhuuma jonkun uuden kanssa. Oman itsen rehellinen paljastaminen toiselle on pelottavaa. Ei ole varmuutta siitä, hyväksyisikö hän sinut ja rakastaisiko hän sinua. Kestävä parisuhde ei kuitenkaan voi rakentua muulle pohjalle kuin aitoudelle. On upeaa ja hoitavaa huomata tulevansa hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on.

Kiitos, mutta älä jaksa. Tiedän todellakin nuo asiat paremmin kuin sinä:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, mutta älä jaksa. Tiedän todellakin nuo asiat paremmin kuin sinä:)

Tunsitko kirjoittajan? Siis tunsitko oikeasti tuon litanian kirjoittajan? :O Pelottavia jotenkin tuollaiset varmat tiedot, mitä täällä näkee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunsitko kirjoittajan? Siis tunsitko oikeasti tuon litanian kirjoittajan? :O Pelottavia jotenkin tuollaiset varmat tiedot, mitä täällä näkee.

Nyt en kyllä ymmärtänyt kysymystäsi, mutta en minä täältä ketään tunne:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt en kyllä ymmärtänyt kysymystäsi, mutta en minä täältä ketään tunne:)

Jotenkin ajattelin, kun vastasit että tiedät nuo asiat paremmin, kui hän :) Ihan kun olisi jo jotain tuntemista mihin perustaa. Nyt silmät harottaa siihen malliin kaikkialle muualle paitsi eteen, niin aika mennä nukkumaan. Öitä
        !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin ajattelin, kun vastasit että tiedät nuo asiat paremmin, kui hän :) Ihan kun olisi jo jotain tuntemista mihin perustaa. Nyt silmät harottaa siihen malliin kaikkialle muualle paitsi eteen, niin aika mennä nukkumaan. Öitä
        !

Niin oli ilmeisesti kopsannu koko jutun Väestöliiton sivuilta. Öitä:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siinä on se vaara että kun sitoutumiskammoinen noin leikkii, hän siirtää sen saman pelon siihen jonka torjunut ja hänestä tulee myös torjunnan pelkoinen ja sitoutumiskammoinen

karvas ja pitkällinen opetus oli yhdeltä mieheltä tällainen... En ehkä ikinä parisuhdetta enää haluaisi mikäli olisi mahdollista enää, sen verran oppi meni perille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

karvas ja pitkällinen opetus oli yhdeltä mieheltä tällainen... En ehkä ikinä parisuhdetta enää haluaisi mikäli olisi mahdollista enää, sen verran oppi meni perille.

Itse sain myös pahan trauman tuollaiselta. Ilkein ihminen ikinä.

• Anonyymi

Olen, koska vaistoni sanoi että tulisin jätetyksi.

• Anonyymi

Sehän onkin oikeen tarot-kortti eukko! Ennustanu valmiiks koko suhteen ja päättänyt et ei
        Eletä sitä ollenkaan kun ennusteen mukaan noin 3 vuoden päästä se jättää kuitenkin, voi jiiisus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän onkin oikeen tarot-kortti eukko! Ennustanu valmiiks koko suhteen ja päättänyt et ei
        Eletä sitä ollenkaan kun ennusteen mukaan noin 3 vuoden päästä se jättää kuitenkin, voi jiiisus

Voi olla ettei mennyt ihan tuon kaavan mukaan
        ...........

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla ettei mennyt ihan tuon kaavan mukaan
        ...........

sitoutumiskammo on tässä todellinen syy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sitoutumiskammo on tässä todellinen syy.

Kyllä sitä joskus vaistoaa, näkee toisesta enemmän kuin henkilö itse tajuakaan. Toinen voi itse uskoa sanoihinsa, esim. en jätä sua, mutta käytöksestään ja olemuksestaan näkee ettei ole täysillä mukana. Silloin on paree torjua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sitä joskus vaistoaa, näkee toisesta enemmän kuin henkilö itse tajuakaan. Toinen voi itse uskoa sanoihinsa, esim. en jätä sua, mutta käytöksestään ja olemuksestaan näkee ettei ole täysillä mukana. Silloin on paree torjua.

• Anonyymi

Olen torjunut, koska en tunne seksuaalista vetoa häneen. Mutta ei hätää: hänessä ei ole mitään ihmeellistä vika, hän ei ole vain oikea minulle. Harva on.

• Anonyymi

Ei aloittaja kysynyt tuota. Olet siis yhden kerran torjunut jonkun, pojot siitä.

• Anonyymi

Tuo voi olla se yleisin syy torjuntaan. Se pitäisi vaan ilmaista jotenkin hienotunteisesti. Jos ei tunne toista kohtaan seksuaalista ja muutenkaan kokonaisvaltaista intohimoa, ei voi kuvitella toista aviopuolisona eikä tulevien lastensa vanhempana eikä halua lisääntyä toisen kanssa, siitä ei vaan tule mitään. En ole koskaan tuolla tavalla sanonut suoraan kenellekään mutta nuo on ne syyt siellä ja usein se stoppaa jo tuohon ensimmäiseen heti. Kyllä siinä sekä ulkonäkö, persoona että luonne ja kaikki henkiset ominaisuudet vaikuttaa siihen, onko toisesta kiinnostunut vai ei. Ihminen voi olla hyvä ystävänä, vaikka ei puolisona pystyisikään toista kuvittelemaan.

"Olet hyvä tyyppi mutta et minua varten."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo voi olla se yleisin syy torjuntaan. Se pitäisi vaan ilmaista jotenkin hienotunteisesti. Jos ei tunne toista kohtaan seksuaalista ja muutenkaan kokonaisvaltaista intohimoa, ei voi kuvitella toista aviopuolisona eikä tulevien lastensa vanhempana eikä halua lisääntyä toisen kanssa, siitä ei vaan tule mitään. En ole koskaan tuolla tavalla sanonut suoraan kenellekään mutta nuo on ne syyt siellä ja usein se stoppaa jo tuohon ensimmäiseen heti. Kyllä siinä sekä ulkonäkö, persoona että luonne ja kaikki henkiset ominaisuudet vaikuttaa siihen, onko toisesta kiinnostunut vai ei. Ihminen voi olla hyvä ystävänä, vaikka ei puolisona pystyisikään toista kuvittelemaan.

Kysymys kuului:

Kaikki torjuu varmasti jos ei halua toista, mutta kysymys oli onko sanonut ettei halua toista vaikka halusikin?

Eli valehteli ettei halua ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys kuului:

Kaikki torjuu varmasti jos ei halua toista, mutta kysymys oli onko sanonut ettei halua toista vaikka halusikin?

Eli valehteli ettei halua ?

Vastasin tuohon kysymykseen jo tuossa 23:38 kommentissa. Halusin kuitenkin kommentoida tuota viestiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin se on.

• Anonyymi

En. Torjuntahan tehdään tai rukkaset annetaan, jos ei ole kiinnostunut (tarpeeksi) eikä halua toisen kanssa suhdetta. Vaikka se torjunta sattuu, se oikeista syistä tehtynä kuitenkin on paras molempia osapuolia varten.

• Anonyymi

Olen..

• Anonyymi

Miksi? :(

• Anonyymi

En. Vaikka eipä mua ole kovin monesti elämässäni lähestyttykään jotta pääsisin edes valitsemaan.

• Anonyymi

Tietysti tähän ikään mennessä. En tahdo muutenkaan olla halujeni orja.

• Anonyymi

Halujen orja :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halujen orja :D

Pirruuttani laitoin. Sorry.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pirruuttani laitoin. Sorry.

Selkee "kova äijä", joka on pettynyt naisiin. Kostaa kohtaamansa pahan jokaiseen kohdalleen pysähtyneeseen naiseen. On naisissa myös näitä. Kuljetaan omia polkuja itsenäisinä, mutta luovutaan samalla aika monesta hyvästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selkee "kova äijä", joka on pettynyt naisiin. Kostaa kohtaamansa pahan jokaiseen kohdalleen pysähtyneeseen naiseen. On naisissa myös näitä. Kuljetaan omia polkuja itsenäisinä, mutta luovutaan samalla aika monesta hyvästä.

Tässäpä taas varsinainen tietäjä,voi varjele näitä...

• Anonyymi

En todellakaan.
      Hän ehkä teki niin, olin vaistoavinani. Tai sitten on äärimmäisen hyvä näyttelemään kaikenlaista.. Omat tunteet saanut aika lailla kuoletettua kovalla työllä ja kivulla.
      Pitipä se tuokin vielä kokea....

• Anonyymi

Olen, 18-vuotiaana. Enää en tekisi niin.

• Anonyymi

Olen torjunut, tavallaan. Pelästyin omia tuntemuksia, kun meinasin törmätä häneen. Hän yritti tulla vielä tervehtimään, mutta olin sen verran tilanteesta hämilläni, että en osannut sanoa tai tehdä mitään! Siihen se sitten jäi... 🙄 Harmittaa, kun annoin miehelle kunhan ettei kiinnosta, vaikka tilanne oli juuri päinvastoin! Kiinnosti ilmeisesti liikaa 😄

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe