Mikä v.... näissä mun auton renkaissa on, vetelee niin piip paljon

Anonyymi

Kitkoilla menee kohtuu hyvin mutta kesärenkaat on ihan karmeet ajaa.
Viime kesänä säädetty pyörienkulmat että ei kai ne nyt täysin perseellään voi olla.
Tietysti voi olla muuallakin sanomista, ohjauksessa jotain mutta kyllä ohjaus on ainakin tosi herkkä että ei siinä todellakaan tunnu mitään väljää ja hyvin reakoi pienikin ratin liike. Kun ei nyt ihan mitään 200 euroa kappale hintaisia renkaita ainakaan haluais ostaa, nuokin mitkä on edessä niin ostin käytettyinä viime kesänä.
Vähän pare4mmat ne on kuin edelliset, pykälää kapeemmat.

Jostain renkaasta on sanottu että vetely loppui kun osti ne, mitkäs on niitä hyvä renkaita mitkä ei vetele kauheesti?

12

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pienempi vannekoko ja isompi profiilisuhde vähäntää merkittävästi vetelyä. Korkeammat ilmanpaineet toimii myös. Omassa henkilöautossa on renkaana 205/65 15 ja paineena 3 baria, niin ei paljoa uria tunne ja polttoainettakin kuluu vähämmän sekä renkaat kestävät pidempään.

Suosittelen.

• Anonyymi

Vakio vanne koko vaan on 18".
        Saako sitä pienentää edes 17" kokoon?
        Kantavuus indeksi 97 renkaille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on täysin autosta kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rekisteriotteen teknisestä osasta löytyy tiedot laillisista renkaiden ja vanteiden koosta automallikohtaisesti.

• Anonyymi

Aika huikeeta vetely kun kattelee edellä menevän menoa, yhtäkkiä saattaa tempasta autoa johonkin suuntaan tosi paljon.

• Anonyymi

Kitkatenkaat ovat löysemmät ja antavat enemmän anteeksi säätövirheet ja väljyydet kuin tiukka kesärengas.
      Ei tarvitse kuin kerran ajaa kunnolla kiville, niin saa kulmat ja säädöt ketuilleen.

• Anonyymi

Jos nivelissä on väljää, leveämpi, matalampi ja jäykempi kesärengas voi urassa tehdä hassuja.

• Anonyymi

Jäykempi rengas voi tosiaan paljastaa alustan ongelmat helpommin kuin pehmeärunkoinen joka vaimentaa näitä ongelmia.

Väljyyden lisäksi esim loppuunkuluneet iskarit ja jouset voivat aiheuttaa vetelyä. Tämä on aika yleinen ongelma koska katsastus ei kerro mitään kuluneista iskareista, vasta kun ovat ihan hajalla alkaa katsastusmies moittimaan. Mutta iskarit ja jouset voivat siis olla loppu vaikka menee katsastuksesta läpi.

Tosin halpisrenkaille tuollainen vetely ja huono ajattavuus on ihan yleistä. Yksi iso syy miksi itse käytän merkkirenkaita, en pidon takia vaan ajettavuuden takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäykempi rengas voi tosiaan paljastaa alustan ongelmat helpommin kuin pehmeärunkoinen joka vaimentaa näitä ongelmia.

Väljyyden lisäksi esim loppuunkuluneet iskarit ja jouset voivat aiheuttaa vetelyä. Tämä on aika yleinen ongelma koska katsastus ei kerro mitään kuluneista iskareista, vasta kun ovat ihan hajalla alkaa katsastusmies moittimaan. Mutta iskarit ja jouset voivat siis olla loppu vaikka menee katsastuksesta läpi.

Tosin halpisrenkaille tuollainen vetely ja huono ajattavuus on ihan yleistä. Yksi iso syy miksi itse käytän merkkirenkaita, en pidon takia vaan ajettavuuden takia.

Minä vaihdoin tänä keväänä uudet halpikset alle ja vetely loppui. Edelliset oli Continentalit. En allekirjoita vetely väitettäsi halpiksillani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ollut ongelmia pidon, ajettavuuden tai kulutuksen kanssa halpiksilla. Jäänyt rahaa muuhunkin.

• Anonyymi

Jotkin renkaat vetelevät urissa enemmän kuin toiset. Tuo minun SLK-mersu oli Continentaleilla aivan karmea ajettava kulumisurissa, tempoili oikeaan ja vasempaan pois urista. Ostin Linglongit ja todella paljon parempi on ajaa.

• Anonyymi

Mersun F1-tallikin suunnittelee Linglongien käyttämistä. Ovat aivan ylivoimaiset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      143
      1741
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1382
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1375
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe