10 000 eroa ylitetty

Anonyymi

Vuosi on alkanut tasaisen varmasti. 10 000 eroa on nyt ylitetty. Tämä lupailee koko vuodelle 50 000 eron ylitystä. Vuodesta on tulossa erinomainen, kun otetetaan huomioon liittymisten lievä lasku ja kasteiden selvä romahtaminen.

15

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Loppuvuodesta kirkosta eroamisen lisääntymiseen on odotettavissa melkoinen aasin potku, kun Helsinki alittaa 50 prosentin rajan. Ajankohta on niin otollinen, että voidaan puhua tuhansien tai jopa kymmenentuhannen erojen extra bonuksesta.

      • Anonyymi

        Syksyllä kirkko julkaisee seuraavan nelivuotiskertomuksen, josta saadaan myös pientä lisäpuhtia eroamiseen.


      • Anonyymi

        Harmi vaan, että noiden raja-arvojen ylitysten uutisoinnilla on kerta kerralta vähemmän merkitystä eroamisen kannalta. Ei ihmiset vaan toimi niin, että "kun nyt alle puolet helsinkiläisistä kuuluu kirkkoon, niin minä laumasieluna myöskään en enää halua kuulua". Joskus siitä vielä oli tukea ihmisten päätöksille, ettei eroamisesta seuraa mitään - niin, yhtään mitään (jolsei reilun prosentin verojen alennusta tässä nyt korosteta), mutta ehkä se ei ole enää kovin merkittävä peruste eroamiselle, kuinka moni muu on eronnut tai kuinka moni kastaa lapsensa tms.

        Toki tuollaiset uutiset on varmasti ihan hyödyllisiä, että ihmisille tulee mielikuva kirkon todellisesta painumisesta, mutta sellaisen pitäminen eroamisen terävänä kärkenä alkaa olla jo kuolleen hevosen piiskaamista. Se aika meni jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harmi vaan, että noiden raja-arvojen ylitysten uutisoinnilla on kerta kerralta vähemmän merkitystä eroamisen kannalta. Ei ihmiset vaan toimi niin, että "kun nyt alle puolet helsinkiläisistä kuuluu kirkkoon, niin minä laumasieluna myöskään en enää halua kuulua". Joskus siitä vielä oli tukea ihmisten päätöksille, ettei eroamisesta seuraa mitään - niin, yhtään mitään (jolsei reilun prosentin verojen alennusta tässä nyt korosteta), mutta ehkä se ei ole enää kovin merkittävä peruste eroamiselle, kuinka moni muu on eronnut tai kuinka moni kastaa lapsensa tms.

        Toki tuollaiset uutiset on varmasti ihan hyödyllisiä, että ihmisille tulee mielikuva kirkon todellisesta painumisesta, mutta sellaisen pitäminen eroamisen terävänä kärkenä alkaa olla jo kuolleen hevosen piiskaamista. Se aika meni jo.

        Noinhan se on. Sama pätee ylipäänsä kaikkeen mikä ennen aiheutti eropiikkejä.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Noinhan se on. Sama pätee ylipäänsä kaikkeen mikä ennen aiheutti eropiikkejä.

        Nykyään ei tule nähtäviä eropiikkejä, vaan eroamisen lisääntyminen jakaantuu pidemmälle aikavälille. Ei tiedottaminen ja tietouden lisääminen nykyäänkään mene hukkaan, vaan ajaa asiaa eteenpäin pidemmällä aikajanalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään ei tule nähtäviä eropiikkejä, vaan eroamisen lisääntyminen jakaantuu pidemmälle aikavälille. Ei tiedottaminen ja tietouden lisääminen nykyäänkään mene hukkaan, vaan ajaa asiaa eteenpäin pidemmällä aikajanalla.

        Tästä on vaikea sanoa. Emme oikein voi tehdä koetta jossa tiedotettaisiin maan eri osaa, tiettyä ikäryhmää tms.

        Palvelu lienee kuitenkin jo hyvin tunnettu. Ja jotenkin metatasolla useimmilla on mielikuva "Haluan tehdä [ihanmitävaan]" --> "Taidanpa katsoa voiko verkossa [ihanmitävaan]". Toista oli joskus 2005.

        Oma kysymys on vielä se, että tiedotteemme menee mediaan heikosti.


      • Anonyymi

        Mainiota! Mitä enemmän erovat, sen parempi!


    • Anonyymi

      Ainoa järkevä neuvo, jonka voin antaa ihmisille on: eroa kirkosta ja lopeta lois pappien turha elättäminen.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä neuvo.


    • Anonyymi

      Eli aloittaja toivoo islamin tulemista tilalle?

      • Anonyymi

        Aloittaja ei tue islamia, toisin kuin ev.lut. kirkko, joka on yksi islamin suurimmista tukijoista. Ev.lut. kirkko muunmuassa tuki suurmoskeijan rakentamista Helsinkiin, joka onneksi onnistuttiin torppaamaan. Ev.lut. kirkosta eroaminen on parasta islamin vastustamista.


      • Alkoholivalistukin varmaan tarkoittaa että valistaja toivoo heroiinia tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei tue islamia, toisin kuin ev.lut. kirkko, joka on yksi islamin suurimmista tukijoista. Ev.lut. kirkko muunmuassa tuki suurmoskeijan rakentamista Helsinkiin, joka onneksi onnistuttiin torppaamaan. Ev.lut. kirkosta eroaminen on parasta islamin vastustamista.

        Islamin suurin tukija, punavihreiden ohella, on todellakin evankelisluterilainen kirkko.
        Kari Mäkisen valtakaudella kaikki mädätettiin.
        Luoma on jatkanut mädätystä ansiokkaasti.
        Kaiken kaikkiaan kirkko on mädättäjien ykkönen.
        Hy he***tti mikä pimeyden tyyssija .


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Alkoholivalistukin varmaan tarkoittaa että valistaja toivoo heroiinia tilalle.

        Tuo Islamin pelko on kyllä mielenkiintoinen asia. Kovaan ääneen kerrotaan, kuinka mennään Ruotsin malliin, massamaahanmuuton takia. Ja mikä on Ruotsin malli? Kymmenen vuotta sitten Ruotsissa Islamin osuus oli 2%. Entä nyt, kun Islam on "vallannut Ruotsin? Jep, yhä 2%.


    • Anonyymi

      Puoliksi ero on in. Ero on silloin täydellinen yhdessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe