Onko pakkoruotsi osa ruotsinkielisten ihmisarvoa?
Ihmisarvoa! Näin ruotsinkielisissä ketjuissa...
Pakkoruotsin kriitikot eivät kuulemma kunnioita ruotsinkielisten ihmisarvoa
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ruotsiksi he avautuvat kyllä - mutta kun pitäisi selittää, mitä syytökset tarkoittavat, niin silloin vaietaan kahdella kielellä.
- Anonyymi
Nytkö onkin taas kyse vain ”pakkoruotsista”?
Tällä palstalla on keskustellaan lähinnä siitä, että ruotsin kielen palvelut halutaan korvata tulkeilla ja ruotsi heivata kansalliskieliasemasta.
Puhumattakaan siitä, että leipäjonot ovat ”pakkoruotsin” syytä, monen ihmisen elämä päreinä ruotsin kielen takia jne. - sinähän näitä satuja tänne pääasiassa postaat, joten ei ole millään lailla uskottavaa, kun alat puhua viattomasti ”pakkoruotsista”...- Anonyymi
Pakkoruotsi on purettava. Jollei se onnistu ilman, että kansallikielistä luovutaan ja ruotsinkielisille hankitaan tulkit, niin sitten luovutaan ja tulkitaan.
Teillä olisi ihan loistava mahdollisuus miettiä vaihtoehtoja, mutta kun haluatte pitää kiinni muitten pakkoruotsista. Se on kohtuutonta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkoruotsi on purettava. Jollei se onnistu ilman, että kansallikielistä luovutaan ja ruotsinkielisille hankitaan tulkit, niin sitten luovutaan ja tulkitaan.
Teillä olisi ihan loistava mahdollisuus miettiä vaihtoehtoja, mutta kun haluatte pitää kiinni muitten pakkoruotsista. Se on kohtuutonta.”Teillä”???
Kenellä ”teillä”?! Mitä höpiset? Minä olen tavallinen suomenkielinen, enkä määrää mistään kouluaineista Suomessa. Valituksesi menee kuuroille korville, kun spämmäät täällä 24h/7. Tuhlaat vain energiaasi.
- Anonyymi
Et sitten oppinut koulussa ruotsia, vaikka sitä yritettiin sinulle opettaa. Etkö saanut kotoasi tukea?
- Anonyymi
Mitä paremmin ruotsin oppii, sitä paremmin tietää, ettei sille ole oikeasti tarvetta. Runoja alkukielellä, satunnaisia käyntejä ruotsalaisessa teatterissa, kahvit Tukholmassa ruotsiksi, ... se on siinä.
Miksi vänkyttelet tuhannetta kertaa? Eikö kyllästytä leikkiä tuollaista ilkeää snobia?
- Anonyymi
> Et sitten oppinut koulussa ruotsia, vaikka sitä yritettiin sinulle opettaa.
Minua kiinnosti muut asiat. Pleikka ja mopot ja vähän englanti, että voi pelata pleikkaa.
> Etkö saanut kotoasi tukea?
Tulen fennomaanikodista, jossa katkeruutta ja kateutta kannetaan perintönä. Vanhemmat sanoivat että on vain etua olla oppimatta ruotsia. Se on hiljaista vastarintaa.- Anonyymi
Piirrät todella hyvää kuvaa teistä svekoista. Suomalaisia kuuluu teistä halveksia näin:
Perheet ovat sivitymättömiä ja laiminlyövät lapsiaan.
Lapset, varsinkin pojat, ovat niitä juntteja, jotka rassaa mopojaan ja pelaa pleikkaa.
Rasimiahan tämä on. Mutta sinulta menee ihmisikä sen ymmärtämiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piirrät todella hyvää kuvaa teistä svekoista. Suomalaisia kuuluu teistä halveksia näin:
Perheet ovat sivitymättömiä ja laiminlyövät lapsiaan.
Lapset, varsinkin pojat, ovat niitä juntteja, jotka rassaa mopojaan ja pelaa pleikkaa.
Rasimiahan tämä on. Mutta sinulta menee ihmisikä sen ymmärtämiseen.En ole sveko; olen vain 100 % fennomaaneja vastaan! Siis ihan täysillä fennomaaneja vastaan kaikessa mitä he sanovat.
Ps. Taidat olla sama kaveri, joka vinkuu muualla rajoja pidettäväksi pysyvästi kiinni.
- Anonyymi
Älkää kommentoiko näitä ketjuja enempää. Nämä on tarkoitettu pelkäksi häirinnäksi.
- Anonyymi
T-r-o-l-l-i -avaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174706
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1962564Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731677Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291585- 211329
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221275Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217- 1431053
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42952- 171924