Moi! Kuten otsikosta ilmenee, niin ongelmana jatkuva ripuli. Aivan sama mitä syö/juo, tavallista kakkaa ei juurikaan tule. Jos jotain pidempi päiväistä tekemistä on, niin joutuu pumppaamaan mahan täyteen imodiumia eivätkä nekään enää ole paremmin auttaneet. Ruokavaliomuutoksia kokeiltu, missään ei mainittavaa vaikutusta. Verta ei ole eikä mitään kipuja, eikä muitakaan oireita. Hemoglobiini ja muut arvot normaalit. Lähinnä kalastelen mahdollisia syitä/tarinoita etukäteen ennen lääkäriajan varaamista, pelottaa aivan helvetisti. Olen 27-vuotias, jos joku kokee mainitsemisen arvoiseksi.
Ripuli, ripuli ja ripuli
2
50
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko koittanut scd ruokavaliota? Voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu. Voihan se olla IBS, myös IBD ei anna välttämättä aina verta, ja toisaalta pientä verenvuotoa on hankala nähdä paljaalla silmällä edes itse suolistosairaan. Saatko tarpeeksi kuituja? Liikaa kuituja? Suolisto jos on rasittunut niin kuidut tulee laittaa mahdollisimman pienelle jos se voi ola ongelma. Kaikki ruokavaliot ei sovi kaikille, itselle ei sovi normaali vhh, jos joskus juon limsaa, juon sokerillista, maha ei kestä keinomakeutettuja tuotteita. Kuinka paljon käytät kofeiinia? Sehän voi aiheuttaa myös ripulia. Toivottavasti löydät helpotuksen tilanteeseen, ripuli on kamala kumppani.
- Anonyymi
Moi! olen itse kärsinyt IBS:ästä vuodesta 2013 (ennenkin, mutta vasta tällöin sain diagnoosini). Kärsin siitä niin pahasti, että olin kirjaimellisesti valmis tappamaan itseni. Olin kuitenkin jo silloin hyvinvointialan ammattilainen, joten päätin pistää kampoihin. Nykyään olen miltei oireeton.
Vaikka IBS:ää ei voida tällä hetkellä "parantaa", tilannettasi voi todellakin parantaa!
Olen tehnyt tästä myös, tiettävästi, suomen ainoan täysin ärtyneeseen suoleen erikoistuneen sivun:
www.artynytsuoli.fi, jossa on mm. ilmaista infoa tästä ja tieteestä asiaan liittyen.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764