Kysymyksiä koronasta eri-ikäisiltä

Anonyymi

Itsellä ikää on 40v, pituutta 171cm ja painoa noin 80 kg, alkava diabetes ja silloin tällöin lievää hengenahdistusta ollut. Kuolenko koronaan tai joudunko teholle jos saan sen, kuinka todennäköisesti?
Bmi noin 30-35 näillä tiedoilla.
Pystyykö nopealla laihdutuksella ja ankaralla paastolla parantamaan oloa kuinka paljon?
Ja kuinka nopeasti saa noin 10 kiloa pois vatsasta/kyljistä? Olen perheellinen mies joten kiinnostaa tietää faktat.
Voiko olla, että näillä tiedoilla saisin jopa huonompaa hoitoa tai rajauksen pois tehohoidosta? Kertokaapa kokemuksianne tähän ketjuun.

17

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      vastauksia koronasta?? Tältä kaatopaikalta???

      Jos laihduttaminen ja diabeteksen hoito kiinnistaa niin emailini löydät blogistani: "terveenä ja kylläisenä".

    • Anonyymi

      Noin suuren ylipainon laihduttaminen pois teettää töitä ja pitkään. Kyllähän jo 10 kg laihdutus autaa yleiskuntoon ja alentaa verensokeriakin, mutta mitään kikkadieettejä ei kannata noudattaa. Paras laihdutuskeino on vähentää ruokamäärää jonka syö. Ruoka voi olla samaa jota syö muutenkin, mutta hiilihydraattien rajoittaminen helpottaa tilannetta.. Alkuun se tuntuu vaikealta, mutta muutaman viikon kuluessa ei edes tee enää mieli tankata niin suuria annoksia kuin aikaisemmin. Koska kuulun itsekin koronan riskiryhmään ja liikkuminen on jäänyt vähemmälle, olen pienentänyt annoskokoja joten paino on pudonnut. Vaikka painon lasku on ollut kuukaudessa vähäinen, olen voinut pudottaa perusinsuliinin annoksen 50 yksiköstä 30 yksikköön, joten lääkitys on jo keventynyt. Olen aiemminkin joutunut laihduttamaan suurta leikkausta varten samoin annoksia pienentämällä ja silloin sain painoa pois n. 5 kg vuodessa. Nopeissa laihdutuksissa on se vaara että entinen paino palautuu helposti.

      Jos saa niin vakavan koronatartunnan, että se johtaa sairaalahoitoon, se ei vielä ole automaattisesti tehohoitoon johtavaa. Vain harva koronapotilas joutuu tehohoitoon, suurin osa selviää sairaalahoidolla ja lievissä tapauksissa jopa kotihoidossa tiukassa karanteenissa. Tehohoito arvioidaan aina tapauskohtaisesti ja noin nuorella diabeteskään ei todennäköisesti olisi rajaava tekijä. Jos yleiskunto on edes kohtuullisen hyvä, tehohoidosta selviää ja siihen voidaan siirtää tarvittaessa.
      Kannattaa siis suojata itsensä koronatartunnalta niin hyvin kuin on mahdollista.

    • Anonyymi

      Lyhyille ihmisille (171 cm) kaikenlaiset virukset ovat vaarallisia. Vielä kun sokeriarvot ovat koholla ja reilu ylipaino riskit moninkertaisia. Joten ylös sohvalta ja kipin kapin lenkille. Vältä sokeria, alkoholia ja rasvaisia ruokia.

      • Anonyymi

        "Joten ylös sohvalta ja kipin kapin lenkille. Vältä sokeria, alkoholia ja rasvaisia ruokia."

        Aivea oikei-liikunta on hyväksi mutta ei laihduta.

        Tyydyttyneen eläinrasvan pelolle ei löydy ensimmäistäkään tieteellistä perustetta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joten ylös sohvalta ja kipin kapin lenkille. Vältä sokeria, alkoholia ja rasvaisia ruokia."

        Aivea oikei-liikunta on hyväksi mutta ei laihduta.

        Tyydyttyneen eläinrasvan pelolle ei löydy ensimmäistäkään tieteellistä perustetta,

        "Tyydyttyneen eläinrasvan pelolle ei löydy ensimmäistäkään tieteellistä perustetta,"

        Eihän sitä tarvitse pelätä, mutta ei myöskään syödä. Ei se ole ihmiselle välttämätöntä.


    • Anonyymi

      Kuinkas minä, selviäisinkö?! Olen 1-tyypin diabeetikko ollut 30 vuotta, verenpainelääkitys 20 vuotta. Vaikea proliferatiivinen retinopatia, lievä mikroalbuminuria. Olen myös 40 v, nainen, 165 cm ja 50 kg.

      • Anonyymi

        Pitää pyrkiä välttämään kaikin mahdollisin keinoin koronatartunta. Korona voi romauttaa kunnon lopullisesti.


      • Anonyymi

        Kuinkas minä, selviäisinkö?!

        Suurin rasite on korkea ikä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää pyrkiä välttämään kaikin mahdollisin keinoin koronatartunta. Korona voi romauttaa kunnon lopullisesti.

        koronaa 6 viikkoa takana sokerit korkealla insuliinia nostettu yli 40 yks. kunto surkea monisairas ohjeet julkisella meikkuun EI jaksa .


    • Anonyymi

      Alkoholi on erikois elintarvike jota ei lasketa.. eihän?
      Ranskalais nunnat uhrautuivat yhessä tutkimuksessa lipittelemään iltaisin kohtuulisen hutikan verran olutta iltaisin lopputulons notta kolesterolit laskivat. Toisaalta Herttatutkimus kertoo karua kieltä.. perinteistenn riskitekijöiden vähäisyys lisäävät vakavia valtimotapahtumia.
      Puhas alkoholi laskee verensokureita, mutta viinit, liköörit ja olut nostavat.

    • Anonyymi

      Korona ei tosiaankaan tartu helposti pitkiin ihmisiin. Olen 178 cm pitkä nainen, mieheni on peräti 194 cm ja poikamme (15 ja 16 v), 189 cm ja 193 cm. Saattavat venyä miestäni pidemmiksi. Tosiaan koronaa ei ole meistä kenellekään.

    • Anonyymi

      Onko palstalla kukaan insuliinidiabeetikko sairastanut koronan? Kuinka tauti on mennyt, miten diabeteksen hoito sen rinnalla?

      • Anonyymi

        Tuota tietoa kaipaisin minäkin. Joka paikassa toitotetaan että diabeetikko on kuolemanvaarassa jos saa koronan, mutta ei selvitetä miten se vaikuttaa.

        Pitääkö lääkitystä muuttaa ja miten? Mihin pitäisi kiinnittää huomiota hoidossa?


      • Anonyymi

        6 viikkoa takana insuliini nostettu 240-286 yksikköön tervari vaan ei noteeraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 viikkoa takana insuliini nostettu 240-286 yksikköön tervari vaan ei noteeraa.

        Miten niin ei noteeraa? Onhan lääkitystäkin lisätty. Korona voi kestää pitkään, mutta ilmeisesti osaltasi ei kuitenkaan vielä kuolemanvaaraa kun olet jaksanut potea 6 viikkoa. Oletko sairaalahoidossa tai ollut siellä? Minullakin koronaoireet kesti huhtikuun alussa pari-kolme viikkoa vaikka kyseessä oli lievät oireet ja ohjeistettiin kotihoitoon.


    • Anonyymi

      Pituus ei liity millään tavalla korona herkkyyteen. Outoa kommentointia.

    • Anonyymi

      No ei siulla ylipainoa paljon ole. Painoindeksisi on vain 80 / 1,71 / 1,71 = 27.

      Lievä ylipaino.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe