Vihlonta emättimessä

38+4

Eilen illalla oli ensimmäinen kerta kun vihloi pari tuntia putkeen vauvan liikkuessa todella paljon.
Ei siis 2 tuntia yhteen menoon vaan aina vähän väliä... Muutamia minuutteja välissä.
Olisiko synnytys pian edessä kun on niin hyvin vihlaisuja?
Tuntuu ku että vauvan pää olisi aika alhaalla ihan siin karvoituksen tienoilla. Mies ku sille jutusteli niin sai vähän helpotusta...
Ei kai nämä kuitenkaan suppareita oo?? Ku ei ite tiedä miltä supparit tuntuis...

Voisiko joku jolla on ollut samanlaista niin ennustaa että kuinka kauan tässä vielä menee?

Mitään limaa ei oo näkyny mutta huomaan että se sama vihlonta alkaa nyt taas...

vauva siis heiluu tuolla niin paljon ku ehtii...

10

14219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhtiäiti80

Mulla tänään 38 5 ja sama meininki alkoi itseasiassa eilen :) Tosin ´viikko sitte tuli niitä lihas/kudos-venymistuntoja... Mutta alamahaa ei sitte supistakaan vielä, ylhäältä kyllä. Eikä käy kipeästi. Supistus tuntuu siltä että (koko) maha pingottuu.

Soita vaikka neuvolaan, tai luulen että siihen voi odottaa jos pian olis aika paikanpäällä. Itse menen torstaina sinne taas ihmettelemään että joko syntyisi :) Onnea loppu odotukseen :)

• Huhtiäiti80

mulla ei vihlonut kauaa, pari kertaa vaan mutta sitte loppu. Tyyppi pyörii mahassa kyllä kuin häkkyrä. Mahtaako asettua lainkaan aloilleen :) Enkä kyllä tiedä, onko laskeutunu vai ei, viime viikolla ei ainakaan neuvolassa ollut. Riippuu päivästä, millainen mahan asento ja muoto :)

• vielä

Vauvan pää taitaa venyttää kohdunkaulakanavaa. Siitä kipu. Valitse hyvä loikoiluasento, nosta jalat ylös ettei paina niin paljon. ;)

• 38+4

No hyvä tietää että tää on ihan normaalia. Vessassa saa ravata jatkuvasti ja hyvä jos tulee edes ½ dl kerralla.
      Vauva vääntelee ja polkee aivan kauheesti ja puskee joka suuntaan et tuntuu et oon mustelmilla ihan joka puolelta.
      Täytyy vaan yrittää jaksaa tätä menoa vaikka haluais kyl jo että tulis ulos. Mulla on tullu aika lailla raskausarpia ku oikeesti tuntuu että iho halkeaa ku työntää sisältä päin niin kovaa...

Ku jaksais pitää pää kylmänä loppuun asti... Mut saattaa olla että tulee olemaan aika tuskaa tää odottelu...

Toi vihlonta ei siis oo mitenkään kovin enteilevää et olis pian lähtö???

• Huhtiäiti80

...on menny? Mulla kaikki suhteellisen helposti, ei pahoinvointeja,arvot ollu normaalit, vielä jaksan liikkua. Jonain päivänä nyt lopusta on ollu tosin tönkkö olo, mut muuten melko virkeä. Ekaa odotan, enkä malttaisi enää kauaa, sais kyllä syntyä jo.

• jaana

Mulla on nyt menossa rv 36 2 ja tollasta ärsyttävä vihlonta alkoi viime viikolla. Ei tosiaankaan tunnu hyvälle..:( Kävin eilen sit viimeisessä lääkärintarkastuksessa ja se totesi, että kohdunsuu on jo auki, mut ei ihan koko matkalta, että voisko noi vihlonnat olla tuota paikkojen avautumista? Vai? Mut normaalia tuo vihlonta kyllä on..

• vihloo

Minulla viikkoja "vasta" parin päivän päästä 32.Vauva on kyllä ollut jo pitkään hyvin alhaalla ja lääkäri ennusti että vauva voi syntyä hieman etuajassa. Nyt noita vihlaisuja (joita ei ole aiemmin ollut yhtään) on ollut noin viikon ajan ja ne tuntuu koko kohdun alueella ja ihan tuossa "alapään ulkoreunalla" vai miten sen nyt oikein ilmaisisi ;)Voikohan tämä merkitä kohdunkaulan pehmenemistä ? Tosin kysyin aiemmin lääkäriltä, että pystyykö kohdunkaulan pehmenemistä itse mitenkään huomaamaan, ja lääkäri oli sitä mieltä että ei pysty. Välillä tuntuu, ettei kävelemään pääse, kun vauva painaa niin paljon alapäätä ja samalla vihloo rajusti. Mutta kaipa tämä on ihan normaalia ;) Onnelista odotusaikaa kaikille!

• vielä

Jokainen synnytys käynnistyy omalla tavallaan. Itselläni juuri tuolla vihlonnalla. Ei ollut supistuksista tietoakaan, mutta silti oli käynnissä touhu.

Tosin tuli ne supistuksetkin sitten loppujen lopuksi synnärillä.

• minni

mulla vkoja 42 2.kolme päivää vihlontaa ja selkäkipua,vähän vastaavaa kuin kuukautiskipu.
        taitaa vihdoin olla tulossa.
        3 vkoa auki jo sentin.
        noita teitin edellämainittuja ne voi olla harjoitus spistuksia.
        mulla painoi alas välistä aikaisemmilla vkoilla
        niin,että piti välillä kävelles pysähtyä..

• 38+4 (no tänään +5)
        minni kirjoitti:

mulla vkoja 42 2.kolme päivää vihlontaa ja selkäkipua,vähän vastaavaa kuin kuukautiskipu.
        taitaa vihdoin olla tulossa.
        3 vkoa auki jo sentin.
        noita teitin edellämainittuja ne voi olla harjoitus spistuksia.
        mulla painoi alas välistä aikaisemmilla vkoilla
        niin,että piti välillä kävelles pysähtyä..

Ai että ku se taas heiluu tuolla mahassa aivan tajuttomasti! Ei oikeen tiedä miten päin olis...
        Nyt on sellainen tosi vetämätön olo...

Pitää kai laittaa uus ketju et ku muistaakseni luin jostain että juuri ennen synnytystä olis sellainen kuumeinen olo ja mulla just sellainen nyt...

Onko muilla tietoa asiasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2975
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1560
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1422
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      969
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe