Lämpöset on...

ihania!!

Kertokaa mimmosia lämppäreitä teillä on?? Ja mitä teette niiden kanssa?? Onko entisiä ravureita?? Kauanko olette olleet hepojen kanssa?? Missä hepat asuu?? Ym. Kertokaa mitä vaan tulee mieleen aiheeseen liittyen... =)

15

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P.P.p

      mie kyllä omistan vain yhden lämpösen mutta vallan mukava sekin... (loppujen lopuksi). se on sellainen 18.v ex-ravuri tamma ja se on ollut miulla ööh noin 4kk.. se tuli vähän niinkuin vahingossa miun omistukseen.. sillä on hyvä peruskoulutus mutta viimevuoden se joutui seisomaan tallissa.. (oli sellaisilla ihmisillä joilla ei pitäisi olla hevosia).. noh nyt rouva kuitenkin asustaa eräällä vuokra tallilla ja minä sillä ratsastelen ja harvemmin ajelen noi 4krt viikossa.. luonteeltaan se on kovin persoonallinen... ei koskaan voi tietää ratsastamaan mennessä mitä on tiedossa... pystyyn hyppimistä tai ei suostu menemään eteenpäin, jänis loikkia.. tai sitten tamma voi yllättää ja mennä tosi nätisti muodossa ja jne... maasto lenkit ovat oma lukunsa... kaikin puolin tosi lämminverinen :)

      • vierestä

        Anteeksi vain, mutta mistä P.P.P olet saanut päähäsi, että Rusina on viime vuoden vain seisonut tallissa?

        Satun tuntemaan kyseiset ihmiset, kellä Rusina oli vuoden 2004 lokakuusta lähtien, sekä Rusinankin erittäin hyvin.
        Sillä on tullut muutamankin kerran ratsasteltua..

        Kyllä tamma kävi säännöllisesti tunneilla, tosin oli kevyellä liikutuksella.
        Tunneilla meni n. 5h/viikossa ja ulkona oli tarhassa aamusta iltaan muitten hevosien kanssa.
        Eli ei siis ole missään nimessä vain seisonut tallissa niin kuin väität!

        Ja miksi sanot, että heillä ei pitäisi hevosia olla?
        Oletko itse käynyt paikan päällä katsomassa tallin ja hevosia vai huhupuheitako uskot?

        Itse kävin ennen tallin lopettamista useinkin (n. kerran viikossa) tallilla ja kylässä heillä.
        Ja mielestäni hevosten oloissa ei ollut mitään valittamista!
        Hevoset saivat säännöllisesti ruuan, olivat aamusta iltaan ulkona ja liikkuivat muutaman tunnin viikossa.
        Olivat suhteellisen kevyessä käytössä, mutta liikuntaa saivat joka tapauksessa.
        Kengitykset tallilla hoidettiin ajoissa, samoin raspaukset, madotukset, jne.
        Ruokintana oli kuivaheinä ja säilöheinä, puolet molempia.
        Rehuna kaura, melassi ja kivennäinen.
        Mielestäni kevyessä käytössä oleva hevonen ei muuta veden lisäksi tarvitsekaan.

        Eli kerrotko minulle mitä vikaa mielestäsi hevosten oloissa ja hoidossa oli?
        Ei pitäisi tälläisillä yleisillä palstoilla ruveta kuitenkaan ihan perättömiä puhelemaan jollei ole näyttöä tai pohjaa puheille...


      • korjaus
        vierestä kirjoitti:

        Anteeksi vain, mutta mistä P.P.P olet saanut päähäsi, että Rusina on viime vuoden vain seisonut tallissa?

        Satun tuntemaan kyseiset ihmiset, kellä Rusina oli vuoden 2004 lokakuusta lähtien, sekä Rusinankin erittäin hyvin.
        Sillä on tullut muutamankin kerran ratsasteltua..

        Kyllä tamma kävi säännöllisesti tunneilla, tosin oli kevyellä liikutuksella.
        Tunneilla meni n. 5h/viikossa ja ulkona oli tarhassa aamusta iltaan muitten hevosien kanssa.
        Eli ei siis ole missään nimessä vain seisonut tallissa niin kuin väität!

        Ja miksi sanot, että heillä ei pitäisi hevosia olla?
        Oletko itse käynyt paikan päällä katsomassa tallin ja hevosia vai huhupuheitako uskot?

        Itse kävin ennen tallin lopettamista useinkin (n. kerran viikossa) tallilla ja kylässä heillä.
        Ja mielestäni hevosten oloissa ei ollut mitään valittamista!
        Hevoset saivat säännöllisesti ruuan, olivat aamusta iltaan ulkona ja liikkuivat muutaman tunnin viikossa.
        Olivat suhteellisen kevyessä käytössä, mutta liikuntaa saivat joka tapauksessa.
        Kengitykset tallilla hoidettiin ajoissa, samoin raspaukset, madotukset, jne.
        Ruokintana oli kuivaheinä ja säilöheinä, puolet molempia.
        Rehuna kaura, melassi ja kivennäinen.
        Mielestäni kevyessä käytössä oleva hevonen ei muuta veden lisäksi tarvitsekaan.

        Eli kerrotko minulle mitä vikaa mielestäsi hevosten oloissa ja hoidossa oli?
        Ei pitäisi tälläisillä yleisillä palstoilla ruveta kuitenkaan ihan perättömiä puhelemaan jollei ole näyttöä tai pohjaa puheille...

        Eli siis tarkoitin että lokakuusta 2003 lähtien (ei siis 2004.)
        Hevonenhan myytiin sittemmin eteenpäin syyskuussa 2004..


      • P.P.p
        vierestä kirjoitti:

        Anteeksi vain, mutta mistä P.P.P olet saanut päähäsi, että Rusina on viime vuoden vain seisonut tallissa?

        Satun tuntemaan kyseiset ihmiset, kellä Rusina oli vuoden 2004 lokakuusta lähtien, sekä Rusinankin erittäin hyvin.
        Sillä on tullut muutamankin kerran ratsasteltua..

        Kyllä tamma kävi säännöllisesti tunneilla, tosin oli kevyellä liikutuksella.
        Tunneilla meni n. 5h/viikossa ja ulkona oli tarhassa aamusta iltaan muitten hevosien kanssa.
        Eli ei siis ole missään nimessä vain seisonut tallissa niin kuin väität!

        Ja miksi sanot, että heillä ei pitäisi hevosia olla?
        Oletko itse käynyt paikan päällä katsomassa tallin ja hevosia vai huhupuheitako uskot?

        Itse kävin ennen tallin lopettamista useinkin (n. kerran viikossa) tallilla ja kylässä heillä.
        Ja mielestäni hevosten oloissa ei ollut mitään valittamista!
        Hevoset saivat säännöllisesti ruuan, olivat aamusta iltaan ulkona ja liikkuivat muutaman tunnin viikossa.
        Olivat suhteellisen kevyessä käytössä, mutta liikuntaa saivat joka tapauksessa.
        Kengitykset tallilla hoidettiin ajoissa, samoin raspaukset, madotukset, jne.
        Ruokintana oli kuivaheinä ja säilöheinä, puolet molempia.
        Rehuna kaura, melassi ja kivennäinen.
        Mielestäni kevyessä käytössä oleva hevonen ei muuta veden lisäksi tarvitsekaan.

        Eli kerrotko minulle mitä vikaa mielestäsi hevosten oloissa ja hoidossa oli?
        Ei pitäisi tälläisillä yleisillä palstoilla ruveta kuitenkaan ihan perättömiä puhelemaan jollei ole näyttöä tai pohjaa puheille...

        olen kovin pahoillani sanoistani,.. on todellakin tyhmää mennä väittämään että hepalla on ollut huonot olot jos ei ole käynyt paikanpäällä katsomassa... jos nyt puhutaan jtallista hepalla oli vissiin siellä asiat suhkot hyvin.. sain vain sellaisen jutun korviini että sillä oli jalkavaiva ja se joutui seisomaan karsinassa... tamma oli myös kuulema käyttäytynyt tallilla aika epäasiallisesti... j tallin jälkeistä paikkaa lähinnä tarkoitan... ja itse kävin paikanpäällä katsomassa oloja ja ne eivät olleet kehuttuvat ja nyt en liioittele...

        ja vielä j talliin poiketen eräät ihmiset nyt vain ovat kertoneet jotka tallilla kävivät että rusina kävi vain muutaman kerran tunneilla... mutta pyydän anteeksi edelleenkin omaa mielipidettäni... mutta viime vuosi ei kuitenkaan ollut mikään kohokosta tamman elämässä.
        ja minä luulen että ihmisillä saa olla mielipiteitä. ja on mukava kuulla että ne ¨perättömät¨ huhut eivät ole totta. mielummin niin kuin että tammaa olisi todella kohdeltu huonosti koko vuoden ajan.


      • samasta aiheesta
        P.P.p kirjoitti:

        olen kovin pahoillani sanoistani,.. on todellakin tyhmää mennä väittämään että hepalla on ollut huonot olot jos ei ole käynyt paikanpäällä katsomassa... jos nyt puhutaan jtallista hepalla oli vissiin siellä asiat suhkot hyvin.. sain vain sellaisen jutun korviini että sillä oli jalkavaiva ja se joutui seisomaan karsinassa... tamma oli myös kuulema käyttäytynyt tallilla aika epäasiallisesti... j tallin jälkeistä paikkaa lähinnä tarkoitan... ja itse kävin paikanpäällä katsomassa oloja ja ne eivät olleet kehuttuvat ja nyt en liioittele...

        ja vielä j talliin poiketen eräät ihmiset nyt vain ovat kertoneet jotka tallilla kävivät että rusina kävi vain muutaman kerran tunneilla... mutta pyydän anteeksi edelleenkin omaa mielipidettäni... mutta viime vuosi ei kuitenkaan ollut mikään kohokosta tamman elämässä.
        ja minä luulen että ihmisillä saa olla mielipiteitä. ja on mukava kuulla että ne ¨perättömät¨ huhut eivät ole totta. mielummin niin kuin että tammaa olisi todella kohdeltu huonosti koko vuoden ajan.

        Toki jokaisella saa olla mielipiteitä, mutta kyse olikin nyt siitä, että kannattaa ottaa asioista varmuudella selvää ennen kuin puhuu pahaa toisista, etenkin yleisillä palstoilla.

        Minun tietääkseni Rusinalla ei ole mitenkään liikaluu jalassa vaivannut, en ole sitä ainakaan itse koskaan huomannut. Eikä siis sen vuoksi seisonut. Itse asiassa päin vastoin. Jos se juotui seisomaan niin takasiin kertyi nestettä.

        Ja loppuen lopuksi itseolisin enemmän huolestunut paikasta, jossa tamma oli ennen vuoden 2003 lokakuuta..
        Luotettavista lähteistä kuulemani mukaan tiedän, että tamman silloinen omistaja ei uskaltautunut juurikaan sillä ratsastamaan eikä sitä uskallettu käsitellä ja joutui pää asiassa olemaan vain karsinassaan, kun kukaan ei uskaltanut viemään sitä tarhaan.
        Tuli myöskin sillon vihaiseksi.
        Ymmärtääkseni juuri sen takia tamma myytiin eteenpäin kun kellään ei ollut aikaa eikä kiinnostusta hevoselle.

        Kun tamma lähti syyskuussa 2004 J:n tallilta se oli kerimäellä pari viikkoa ennen kuin se saatiin myytyä ja siirrettiin nykyiselle tallille.
        Kerimäelle tamma tuli siksi aikaa kunnes se siis saatiin myytyä pois.

        Eli mitä tallin jälkeistä paikkaa sitten tarkoitat? Kerimäellä olevaa tallia vai?
        Tuskin kuitenkaan olet sielläkään käynyt kun noin sanot.
        Mielestäni sielläkään ei hevosten hoidossa ole mitään sanomista vaikka kaikenlaisia pas..puheita on liikkellä ollutkin.

        Harva vaan valitettavasti tietää asioiden OIKEAN laidan ja uskoo parin nimeltä mainitsemattoman ja erinäisistä syistä huhuja levittävään tahoon.
        Naurettavaa kun pari tiettyä 'pentua' ei saa tahtoansa periksi ja tulee erimielisyyksiä niin heti aletaan haukkumaan.

        Loppuen lopuksi epäilen kuitenkin ettei nämä pari 15v. lasta tiedä hevosten hoidosta juri mitään, luulevat vaan tietävänsä.
        Itse olen kuitenkin kerimäen tallillakin käynyt sekä tunnen hyvin pitäjän ja voin kertoa, että hevosten hoidossa ei ole mitään sanomista.

        Hevoset ovat päivittäin ulkona, lukuunottamatta paria yksityistä joita ei kuulemma saa viedä ulos tarhaan, syytä tähän en tiedä, mutta omistajan käskyjä on toteltava.
        Sille ei kuitenkaan tallin pitäjä mitään voi eikä hevoset ole hänen.

        Hevoset ruokitaan 3 kertaa päivässä kuivaheinällä. Rehut (kaura, progress) saavat myös kolmasti päivässä.
        Hevoset liikutetaan (ratsastus ja juoksutus) n.5 päivänä viikossa ja karsnat siivotaan päivittäin.

        Eli mikä mielestäsi on huonosti?

        Karsinat nyt eivät ehkä ole kaikkein kauneimpia, mutta tuskinpa se hevosten pitoa niissä haittaa. Eipä ne hevoset siitä kärsi jos kopit eivät ole nätit. Pääasiahan kuitenkin että ovat tarpeeksi suuret, turvalliset ja kestävät.


      • p.p.p
        samasta aiheesta kirjoitti:

        Toki jokaisella saa olla mielipiteitä, mutta kyse olikin nyt siitä, että kannattaa ottaa asioista varmuudella selvää ennen kuin puhuu pahaa toisista, etenkin yleisillä palstoilla.

        Minun tietääkseni Rusinalla ei ole mitenkään liikaluu jalassa vaivannut, en ole sitä ainakaan itse koskaan huomannut. Eikä siis sen vuoksi seisonut. Itse asiassa päin vastoin. Jos se juotui seisomaan niin takasiin kertyi nestettä.

        Ja loppuen lopuksi itseolisin enemmän huolestunut paikasta, jossa tamma oli ennen vuoden 2003 lokakuuta..
        Luotettavista lähteistä kuulemani mukaan tiedän, että tamman silloinen omistaja ei uskaltautunut juurikaan sillä ratsastamaan eikä sitä uskallettu käsitellä ja joutui pää asiassa olemaan vain karsinassaan, kun kukaan ei uskaltanut viemään sitä tarhaan.
        Tuli myöskin sillon vihaiseksi.
        Ymmärtääkseni juuri sen takia tamma myytiin eteenpäin kun kellään ei ollut aikaa eikä kiinnostusta hevoselle.

        Kun tamma lähti syyskuussa 2004 J:n tallilta se oli kerimäellä pari viikkoa ennen kuin se saatiin myytyä ja siirrettiin nykyiselle tallille.
        Kerimäelle tamma tuli siksi aikaa kunnes se siis saatiin myytyä pois.

        Eli mitä tallin jälkeistä paikkaa sitten tarkoitat? Kerimäellä olevaa tallia vai?
        Tuskin kuitenkaan olet sielläkään käynyt kun noin sanot.
        Mielestäni sielläkään ei hevosten hoidossa ole mitään sanomista vaikka kaikenlaisia pas..puheita on liikkellä ollutkin.

        Harva vaan valitettavasti tietää asioiden OIKEAN laidan ja uskoo parin nimeltä mainitsemattoman ja erinäisistä syistä huhuja levittävään tahoon.
        Naurettavaa kun pari tiettyä 'pentua' ei saa tahtoansa periksi ja tulee erimielisyyksiä niin heti aletaan haukkumaan.

        Loppuen lopuksi epäilen kuitenkin ettei nämä pari 15v. lasta tiedä hevosten hoidosta juri mitään, luulevat vaan tietävänsä.
        Itse olen kuitenkin kerimäen tallillakin käynyt sekä tunnen hyvin pitäjän ja voin kertoa, että hevosten hoidossa ei ole mitään sanomista.

        Hevoset ovat päivittäin ulkona, lukuunottamatta paria yksityistä joita ei kuulemma saa viedä ulos tarhaan, syytä tähän en tiedä, mutta omistajan käskyjä on toteltava.
        Sille ei kuitenkaan tallin pitäjä mitään voi eikä hevoset ole hänen.

        Hevoset ruokitaan 3 kertaa päivässä kuivaheinällä. Rehut (kaura, progress) saavat myös kolmasti päivässä.
        Hevoset liikutetaan (ratsastus ja juoksutus) n.5 päivänä viikossa ja karsnat siivotaan päivittäin.

        Eli mikä mielestäsi on huonosti?

        Karsinat nyt eivät ehkä ole kaikkein kauneimpia, mutta tuskinpa se hevosten pitoa niissä haittaa. Eipä ne hevoset siitä kärsi jos kopit eivät ole nätit. Pääasiahan kuitenkin että ovat tarpeeksi suuret, turvalliset ja kestävät.

        huomaan ainakin että meillä on kovin eriävät mielipiteet hevosten hyvästä hoidosta. hyvät ystäväni ovat olleet paljonkin tekmisissä kerimäen tallin hevosten kanssa. ja itsekin olen paikanpäällä käynyt. rusinan ensimmäisen omistajan hoitotapoihin en ota kantaa. vaikka hänetkin kyllä tunnen.. millä perusteella voit sanoa että 15 vuotias tyttö ei tiedä paljon mitään hevosista. tekeekö minun nuori ikäni minusta huonon hevosihmisen. voin sanoa että olen nähnyt paljon kaiken laisia talleja ja silmä on kyllä harjaantunut näinkin lyhyessä ajassa. mutta tästä asiasta voisimme kiistellä ikäisyyksiä.. kummallakin mielipiteensä


      • vielä
        p.p.p kirjoitti:

        huomaan ainakin että meillä on kovin eriävät mielipiteet hevosten hyvästä hoidosta. hyvät ystäväni ovat olleet paljonkin tekmisissä kerimäen tallin hevosten kanssa. ja itsekin olen paikanpäällä käynyt. rusinan ensimmäisen omistajan hoitotapoihin en ota kantaa. vaikka hänetkin kyllä tunnen.. millä perusteella voit sanoa että 15 vuotias tyttö ei tiedä paljon mitään hevosista. tekeekö minun nuori ikäni minusta huonon hevosihmisen. voin sanoa että olen nähnyt paljon kaiken laisia talleja ja silmä on kyllä harjaantunut näinkin lyhyessä ajassa. mutta tästä asiasta voisimme kiistellä ikäisyyksiä.. kummallakin mielipiteensä

        En viestissäni tietääkseni millään tavalla maininnut sinun ikääsi tai edes sinun hevostietämyksestäsi.
        Luepa viestini veilä huolella uudelleen.

        Tarkoitin, että tiedän kyllä ketkä 15v. ikäiset tytöt ovat noita huhuja liikkeelle laittaneet Kerimäen tallin hevosten hoidosta.
        Ja he eivät kyllä tiedä yhtään mitään hevosista tai niiden hoidosta, luulevat siis vaan tietävänsä.
        heillä oli muita erimielisyyksiä tallin omistajan kanssa, lähinnä ongelmat johtuivat siitä kun asioita ei tehty juuri heidän mukaan ja eivät saaneet tahtoaan aina periksi, lähtivät tallilta muualle ja jälkeenpäin rupesi huhuja ja perättömiä juttuja kuulumaan, heidän kertominaan.
        'hieman' nuo jutut olivat kuitenkin muuttuneet ja paisuneet.
        Mutta eipä siitä sen enempää.

        Itse olen kuitenkin usein käynyt myös kyseisellä tallilla hevosia välillä katsomassa, aiemmin sekä nykysinkin ja voin kertoa, että huhut ovat TÄYSIN perättömiä.
        Mutta uskoo ken tahtoo.

        Yleensä ne puhujat ovat vaan niitä jotka eivät edes asioiden todellista laitaa tiedä vaan uskovat lapsien levittämiin juoruihin.

        Mielestäni kuitenkin jokainen epäilijä voi käydä paikan päällä katsomassa heposien oloja.
        Tosin nykyisinhän tuo talli taitaapi olla ihan yksityistalli, joten kannattaa tietenkin lupa omistajalta itseltään kysyä.
        Tosin hänet sen verran hyvin tunnen, jotta voin sanoa, että eiköhän niitä hevosia saa ilomielen käydä katsomassa kun vaan ilmoittaa ettei omin luvin mene toisten pihoille hiippailemaan. :)


      • P.P.p
        vielä kirjoitti:

        En viestissäni tietääkseni millään tavalla maininnut sinun ikääsi tai edes sinun hevostietämyksestäsi.
        Luepa viestini veilä huolella uudelleen.

        Tarkoitin, että tiedän kyllä ketkä 15v. ikäiset tytöt ovat noita huhuja liikkeelle laittaneet Kerimäen tallin hevosten hoidosta.
        Ja he eivät kyllä tiedä yhtään mitään hevosista tai niiden hoidosta, luulevat siis vaan tietävänsä.
        heillä oli muita erimielisyyksiä tallin omistajan kanssa, lähinnä ongelmat johtuivat siitä kun asioita ei tehty juuri heidän mukaan ja eivät saaneet tahtoaan aina periksi, lähtivät tallilta muualle ja jälkeenpäin rupesi huhuja ja perättömiä juttuja kuulumaan, heidän kertominaan.
        'hieman' nuo jutut olivat kuitenkin muuttuneet ja paisuneet.
        Mutta eipä siitä sen enempää.

        Itse olen kuitenkin usein käynyt myös kyseisellä tallilla hevosia välillä katsomassa, aiemmin sekä nykysinkin ja voin kertoa, että huhut ovat TÄYSIN perättömiä.
        Mutta uskoo ken tahtoo.

        Yleensä ne puhujat ovat vaan niitä jotka eivät edes asioiden todellista laitaa tiedä vaan uskovat lapsien levittämiin juoruihin.

        Mielestäni kuitenkin jokainen epäilijä voi käydä paikan päällä katsomassa heposien oloja.
        Tosin nykyisinhän tuo talli taitaapi olla ihan yksityistalli, joten kannattaa tietenkin lupa omistajalta itseltään kysyä.
        Tosin hänet sen verran hyvin tunnen, jotta voin sanoa, että eiköhän niitä hevosia saa ilomielen käydä katsomassa kun vaan ilmoittaa ettei omin luvin mene toisten pihoille hiippailemaan. :)

        itse satun tuntemaan nuo 15 vuotiaat tytöt ja tidän heidän hevostietämyksen määrän.. itsekkin olen siellä yksityis tallilla käynyt. ja olot eivät minun mielestäni olleet kehuttavat. ainakaan omalle hevoselleni. toisilla vaatimukset voivat olla pienemmät.


      • hevosesi
        P.P.p kirjoitti:

        itse satun tuntemaan nuo 15 vuotiaat tytöt ja tidän heidän hevostietämyksen määrän.. itsekkin olen siellä yksityis tallilla käynyt. ja olot eivät minun mielestäni olleet kehuttavat. ainakaan omalle hevoselleni. toisilla vaatimukset voivat olla pienemmät.

        ei edes kyseisellä tallilla ollut kuin parin viikon ajan ja sekin ajan vain sen takia, että se saadaan myytyä mahdollisimman pikaisesti pois kun edellinen omistaja muutti toiselle paikkakunnalle ja hevoselle ei ollut paikkaa.
        Mistä edes tiedät, että miten sitä on sinä aikana siellä hoidettu.
        Älä puhu kun et voi tietää.


      • P.P.p
        hevosesi kirjoitti:

        ei edes kyseisellä tallilla ollut kuin parin viikon ajan ja sekin ajan vain sen takia, että se saadaan myytyä mahdollisimman pikaisesti pois kun edellinen omistaja muutti toiselle paikkakunnalle ja hevoselle ei ollut paikkaa.
        Mistä edes tiedät, että miten sitä on sinä aikana siellä hoidettu.
        Älä puhu kun et voi tietää.

        mielipiteitä juu on monenlaisia


    • polle

      viisi vuotias lämppäri tamma. ollut mulla vasta vähän aikaa. minä aloitin yllättäen uudestaan rakkaan hevosharrastuksen, kun tamma minulle aivan yllättäen tuli.

      luonteeltaan kiltti, mutta osaa myöskin hienoja "temppuja". tämä on entinen ravuri. minä sillä vain ratsastelen kevyesti muutaman kerran viikossa. ja asuu yksityisellä mukavalla tallilla neljän muun hevosen kanssa.

    • *star*92

      mul on 3vuotias tamma. Tällä hetkellä vain harjaan ja taluttelen koska se on mennyt hieman kahjoks ajossa. tallin omistaja ajaa sitä. oon ratsastanu 6vuotta,1vuotta ravipuolella. käyn edelleen tunneilla. tammani on musta 165cm "vilma".

      tallin omistajan polle (lämppäri).5 wee ruuna, ajan joskus ja alan ratsastaa sillä. se on rautias 160cm "rölli". (oon kouluttanu tän pollen 4 vuotiaan ja kun on ollut ori vielä)

      yhen elinan polle, 4 wee ori. ajelen ja kulutetaan ratsuksi myös. rautias 155cm "lohti". on ajettu koelähtö mutta yritetään saada 11.4 uudestaan sinne killerille rutiinia hakemaan.

      katin polle, 5wee ruuna ex-ravuri ratsu koulutan tätä edelleen( ei vielä osaa nostaa laukkaa). rautias 156cm "tino".
      sitten on yks suokki mikä oottaa varsaa=)

      talli on yksityinen keski-suomessa, 5 pollen talli mutta rakennetaan 2 karsinaa lisää. karjakeittiö jossa voi kuivattaa märät loimet samassa huoneessa on varusteet ja ruuat. rajoja ympäröi 800m ajo rata tarhoja ja laitumia on sijainti on syrjäisä kylätie on yli 1000m. tie on todella suora ja sitä sanotaankin tuttujen kesken "hiittisuoraksi".

      • Niina

        Joo mulla on lämppäri ruuna star of thunder tai siis kutsutaan kyllä rikuksi!!
        Se on nyt 13-vuotias ja ollu mulla vuoden TOSI ihana polle ex-ravuri ja kiltein tuntemani hevonen. meen kesällä sen kans leirille.
        On ratsastanu n.5-vuotta mutta aika huonolla tallilla tai siis se oli kyllä aika kiva paikka mutta huono opetus.
        Riku ei oo viä oppinu laukkaa vaikka on ollu mulla jo vuoden mutta viime kesänä silläå oli rasitus vamma joten en voinu sillon opettaa ja talvella en kanskaa ku ei oo käytös maneesiä!!

        Mutta nyt se on jo ruennu oppimaan ku tänäänki jo laukattiin kolmekertaa pellolla;D

        Mä oon ihastunu lämppäreihin ku riku tuli meille ja sitä ennen ratsastin kans ihanalla lv:eellä

        No tämmöstä meillä..niin siis riku asuu tää meillä kotona omassa pihassa tai siis tallissa ja se on kyl kiva juttu mut yks huono puoli ku sillä ei oo kaveria mut käyn kyllä ratsastlelee kaverien kans joten se näkee sillon tällön muita polleja..
        viime kesänä meillä oli ylläpitoo vastaan yks polle mut riku stressaantui ja rupes puree puuta!!

        Sitte jouduttiin antaa se omistajalleen takas

        no nyt kyllä lopetan ku kädet väsyy siis täämöstä meillä!!!;D


    • *Tombola Hill*

      Mulla on lv-ruuna Tombola Hill, joka on erittäin kiltti, eikä se välitä hulinasta ym. On oppinut miun opetuksella laukan ja peruutukset, ja taivutukset. Tomppa asustelee Outokummussa pihattotallissa, yksityistallilla (kotipihassa), ja Tomppa on niin maastovarma kuin vain voi olla. Olen myös opettanu sen esteille! Kyllä ne lämpöset on niin ihania, ja helppoja kouluttaa.. kokeilkaa itse! :)

    • JeWa

      kaksi lämpöistä tamman ja orin :)
      tamma on 12 vuotias, entinen juoksija ollut omistuksessani 2½ vuotta ja ratsastus/siitoskäytössä, kisaan seuranluokkia tai tarkoitus jatkaa kisaamista kunhan varsa vieroitetaan ja saan tamman kuntoon :)
      omistan myös tammani varsan syntynyt 5.5.05 oripoika, eli sillä vielä toivonmukaan pitkä elämä edessä :) ensi talveksi menee muiden varsojen kanssa pihattoon :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe