Turhat rikkoutuvat osat!

Anonyymi

Miksi seuraavia varusteita kannattaa raahata mukana autoissa?

1. Monimutkainen, kallis ja kenties rikkoituva vaihteisto, miksi sitä kannattaa rahdata mukana?

2. Kytkin - miksi roudata osia, jotka lähtökohtaisesti ovat kuluvia?

3. Starttimoottori - miksi?

4. Laturi - samoin miksi?

5. Kiilahihnat - näitäkin joutuu vaihtamaan ajan kuluessa - miksi rahdata mukana?

Ja jos ajaa dieselillä:

6. Kaksimassavauhtipyörä - särkynyt vaikka kuinka useasta autosta.

7. Hiukkassuodatin - vaikka kuinka usein näiden kanssa pelleillään.

Jne....

Yksinkertaisuus - siinä syy Toyotan hybridin ostoon.

52

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi pitää raahata polttomoottoria ja bensatankkia yms mukana, jos autossa on sähkömoottori ja akku?

      • Anonyymi

        Yhden sähköauton akun materiaaleista tekee 50-100 Toyotan hybridin akkua ja yhden lataushybridin akun materiaaleista tekee 10-20 Toyota hybridin akkua - siksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden sähköauton akun materiaaleista tekee 50-100 Toyotan hybridin akkua ja yhden lataushybridin akun materiaaleista tekee 10-20 Toyota hybridin akkua - siksi!

        Akku on akku, mutta mukahybridin sähkölähde on taskulampun patteri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku on akku, mutta mukahybridin sähkölähde on taskulampun patteri.

        Jonka hinta, koko ja paino ovat sen mukaiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonka hinta, koko ja paino ovat sen mukaiset!

        Tojon patteri ladataan aina todella kalliilla bensasta tehdyllä sähköllä. Todella typerää toimintaa kun sähköä saa monta kertaa halvemmalla verkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon patteri ladataan aina todella kalliilla bensasta tehdyllä sähköllä. Todella typerää toimintaa kun sähköä saa monta kertaa halvemmalla verkosta.

        Nämä kaikki ovat leluja tosi käytöss ja akkujen kestoikä nykyisin on niin lyhyt että kyllä tulee kalliiksi autoilu ja verot vain ousee


    • Anonyymi

      Miksi joissain autoissa on älyttömän nopeasti ruostuva kori, ihan turhaa.
      Kova melukin on ihan turha lisä halvalla tehdyssä autossa jota myydään kovaan ylihintaan.

    • Anonyymi

      Toyota on kyllä täysin suvereeni hybriditekniikassa.

      • Anonyymi

        Suvereenisti vanhentunutta tekniikkaa, sitä on Toyotan autot ja hybridit.


    • Tähän keskusteluun sopii käytettyjen autojen myyjän kommentti sille, kun takavuosina kysyin, että voinko jättää vaihtoautoon valmiiksi jo ostamani öljynsuotimen, sytytystulppasarjan ja kenties sisäilmansuotimen, koska olen sattunut ne ostamaan valmiiksi?
      Osathan ovat yleensä sellaisia, että ne usein sopivat vain kyseiseen autoon - ei mihinkään muuhun!
      Myyjä vastasi, että älä jätä, sillä osilla ei edelleenmyynnin kannalta useinkaan ole merkitystä - vaikka näin luulisi, sillä seuraava ostajakandidaatti saattaa pelkästään pelästyä tavaratilan osapaljoutta ja kysyä, että "puuttuvatko nuo osat jostain"??

    • Anonyymi

      Toyota, polttomoottori joka hajoaa ja syö öljyä. Sähkömoottorit jotka hajoavat. Korkeajännite elektroniikka joka hajoaa. Korkeajännite kaapeloinnit, joista sulaa vaippa ja pitää teippailla(hihii). Jotain on vähemmän ja jotain enemmän, mutta taitaa olla aika kalliita nuo hybridiin liittyvät osat?

    • Anonyymi

      Toyotan latauskelvottomat ovat malliesimerkki siitä kuinka autossa on ylimääräisiä, painavia ja kalliita osia.
      Kaksi voimalinjaa ja akusto jota ei pysty lataamaan. Ei noin.
      VW on rakentanut jo vuosia sähköautoja joissa ei ole fossiilipoltinta ollenkaan. Ja sitten jos autoon haluaa kaksi voimalinjaa niin shkövoimalinjaa käytetään halvalla lataussähköllä. Ei sikahintaisella bensasta tehdyllä sähköllä.

    • Anonyymi

      Mitään noista mainitsemistasi komponenteista ei löydy sähköautosta. Ja sellaisia Tojolla ei ole eikä tule vielä moneen vuoteen. Perässähiihtäjän meininkiä.

      • Anonyymi

        Mukahybridissä on turhia osia, kuten mm. akku ja sähkömoottori. Nykyaikaisella bensakoneella varustetulla autolla pääsee ihan yhtä pieneen kulutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukahybridissä on turhia osia, kuten mm. akku ja sähkömoottori. Nykyaikaisella bensakoneella varustetulla autolla pääsee ihan yhtä pieneen kulutukseen.

        Älä poika selvitä tyhjää, käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa.
        Ottaahan se sua päähän. Hihii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukahybridissä on turhia osia, kuten mm. akku ja sähkömoottori. Nykyaikaisella bensakoneella varustetulla autolla pääsee ihan yhtä pieneen kulutukseen.

        Pääsit kahteen - aloittaja seitaemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsit kahteen - aloittaja seitaemään.

        Mitään aloittajan mainitsemista ei löydy sähköautosta.
        Jos alkaisi luettelemaan mitä komponentteja polttisautosta löytyy mutta sähköautoste ei, niin tulisi aivan hevetin pitkä lista.
        Samoiten jos listaa niitä komponentteja mitä hypyhybridissä on mutta normi polttiskoneessa ei ole.
        Sanoohan sen jo maalaisjärkikin että kaksi voimalinjaa tarkoittaa ylimääräistä krääsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä poika selvitä tyhjää, käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa.
        Ottaahan se sua päähän. Hihii.

        Miksi jaksat valehdella näin selvissä asioissa?

        Corolla:
        6,16 litraa sataselle
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/435-Corolla.html?fueltype=10&constyear_s=2018&powerunit=2

        Golf TSI 1.0:
        5,95 sataselle

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2018&power_s=11&power_e=115&sort=1&powerunit=2

        Valheella on lyhyet jäljet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä poika selvitä tyhjää, käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa.
        Ottaahan se sua päähän. Hihii.

        Ei tavisautoilija Saksasta sinne laitakaan mitään tietoja, joku Tojohörhö kylläkin joka ei autobahnoja kuluta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä poika selvitä tyhjää, käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa.
        Ottaahan se sua päähän. Hihii.

        Älä usko jaskaa - jaska puhuu paskaa. Maantieajossa - siis huomaa pösilö - maantieajossa mukahybridi kuluttaa todistetusti 6-7 litraa sadalle. Sehän sinua juuri päähän ottaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsit kahteen - aloittaja seitaemään.

        Niin, itsetyydyttävissä on kaksi sähkömoottoria eli siinä oli kolmas.

        DC-AC invertteri on neljäs
        DC-DC convertteri on viides (myös tehoelektroniikka rikkoutuu)

        Planeettapyörästö on kuudes

        ja

        Voimansiirron toimintaa ohjaava tietokone ja siihen liittyvät sensorit kaikkine komponentteineen ja juotosliitoksineen on seitsemäs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jaksat valehdella näin selvissä asioissa?

        Corolla:
        6,16 litraa sataselle
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/435-Corolla.html?fueltype=10&constyear_s=2018&powerunit=2

        Golf TSI 1.0:
        5,95 sataselle

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2018&power_s=11&power_e=115&sort=1&powerunit=2

        Valheella on lyhyet jäljet.

        Todellakin, yllättävän lyhyet:
        Toyota Corolla hybrid 5,24. Min 4,34, max 7,00
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?fueltype=10&constyear_s=2017&gearing=2&powerunit=2
        VW Golf puutarhakoneella ja sambaavalla automaatilla 6,55. Min 5,15, max 8,77.
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2017&power_e=130&gearing=2&powerunit=2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, itsetyydyttävissä on kaksi sähkömoottoria eli siinä oli kolmas.

        DC-AC invertteri on neljäs
        DC-DC convertteri on viides (myös tehoelektroniikka rikkoutuu)

        Planeettapyörästö on kuudes

        ja

        Voimansiirron toimintaa ohjaava tietokone ja siihen liittyvät sensorit kaikkine komponentteineen ja juotosliitoksineen on seitsemäs

        Hienoa! Luulin, että kaikki täällä ovat aivottomia älykääpiöitä, mutta vastasit ihan aidon tietävästi - siitä pisteet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin, yllättävän lyhyet:
        Toyota Corolla hybrid 5,24. Min 4,34, max 7,00
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?fueltype=10&constyear_s=2017&gearing=2&powerunit=2
        VW Golf puutarhakoneella ja sambaavalla automaatilla 6,55. Min 5,15, max 8,77.
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2017&power_e=130&gearing=2&powerunit=2

        "käy kurkkaamassa spritmonitorissa niin näkee kuinka pikkuturpot syö 7 litraa ja Toyotan itselataava hybridi max. neljä litraa."

        On tuo kyllä edelleen iso vale. Tojon hybridit ovat noin viiden ja puolen litran pelejä. Golf taas kuuden litran kieppeillä. Aika suuri valehtelu kummankin kulutuksen suhteen.


    • Anonyymi

      Suurimmassa osassa hybridiautoja on kaksinkertainen tekniikka - Tototan systeemissä yksinkertainen tekniikka. Ehkä sillä on jotain merkitystä, kun auto vanhenee. Toyotasta tosiaan puuttuvat nuo aloittajan mainitsevat osat ja mitä ei ole, ei voi hajota.

      • Anonyymi

        Aivan höpöpuhetta että tojon hybrideissä olisi vain yksi voimalinja. Aivan samalla tavalla muissakin hybrideissä voima menee aina saman vaihdelaatikon kautta. Ei se silti tarkoita että olisi vain yksi voimalinja.
        Typeryyttä kuvitella että vähänkääntekniikkaa tuntevalle menisi läpi tuollainen köyhä sumutusyritys. Meitä kun sellaisia jotka lukevat teknisiä dokumentteja työkseen markkinointimateriaalin sijaan. Tojohönön teksti perustuu markkinointimateriaaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan höpöpuhetta että tojon hybrideissä olisi vain yksi voimalinja. Aivan samalla tavalla muissakin hybrideissä voima menee aina saman vaihdelaatikon kautta. Ei se silti tarkoita että olisi vain yksi voimalinja.
        Typeryyttä kuvitella että vähänkääntekniikkaa tuntevalle menisi läpi tuollainen köyhä sumutusyritys. Meitä kun sellaisia jotka lukevat teknisiä dokumentteja työkseen markkinointimateriaalin sijaan. Tojohönön teksti perustuu markkinointimateriaaliin.

        Surkea parkaisu kun vikavaakeni ei kelpaa ja toyota jyrää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkea parkaisu kun vikavaakeni ei kelpaa ja toyota jyrää

        Taas silkkaa sumutusta. VW on edelleen maailman suurin ja Suomessa kaksi kertaa suurempi kuin Tojo.
        Se siitä valehteluyrityksestä.


      • Anonyymi

        Siksikö tojotaa ostetaan? Yksinkertainen tekniikka yksinkertaisille ihmisille.


    • Anonyymi

      Toyota on edelleen maailman suurin valmistaja ja tänä korona-aikana ero vielä kasvaa. Vain Toyota menee hyvin kaupaksi johtuen maailman moderneimmasta itselataavasta hybridistä.

      • Anonyymi

        Kuulin pihalta aamulla jotain höpötystä. Naapurin äijä seisoi siinä parkissa olevan autonsa vieressä ja mutisi jotain, että "no lataa nyt, sinä tyhmä auto".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin pihalta aamulla jotain höpötystä. Naapurin äijä seisoi siinä parkissa olevan autonsa vieressä ja mutisi jotain, että "no lataa nyt, sinä tyhmä auto".

        Juu ei se e-volkkari ymmärrä latautua itsekseen kuten Toyotan Hybrid.
        Voi olla että sulakkeet eivät riitä taulussa tai latauspiuhat ovat jo murtuneet, kenpä tietää. Ongelma ratkeaa ehkä seuraavassa 30000km korjaushuollossa. Hihii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei se e-volkkari ymmärrä latautua itsekseen kuten Toyotan Hybrid.
        Voi olla että sulakkeet eivät riitä taulussa tai latauspiuhat ovat jo murtuneet, kenpä tietää. Ongelma ratkeaa ehkä seuraavassa 30000km korjaushuollossa. Hihii.

        No mitkähän pihat sinulta on seonneet ja proput palaneet. Juttu on nimittäin niin, että se itsetyydyttävä hybridi ei lataa parkissa ollessaan. Jäh-jäh-jäh-jäh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitkähän pihat sinulta on seonneet ja proput palaneet. Juttu on nimittäin niin, että se itsetyydyttävä hybridi ei lataa parkissa ollessaan. Jäh-jäh-jäh-jäh.

        Toyota osaakin ladata itsestään ajossa ilman kaapelifitnessiä eikä kärähtäneitä sulakkeita.
        Maailman paras voimalinja, itselataava hybrid.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota osaakin ladata itsestään ajossa ilman kaapelifitnessiä eikä kärähtäneitä sulakkeita.
        Maailman paras voimalinja, itselataava hybrid.

        Eihän se lataa kuin muutaman hassun milliamppeerin. Sekin lataus on seuraavassa kiihdytyksessä syöty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota osaakin ladata itsestään ajossa ilman kaapelifitnessiä eikä kärähtäneitä sulakkeita.
        Maailman paras voimalinja, itselataava hybrid.

        Tojo on itsekin tunnustanut että sen hybridtekniikka on arvotonta kun tarjoaa patenttejaan vapaaseen käyttöön. Ei vaan kelpaa kellekään.

        Että sellainen maailman paras. Miksei paras kelpaa kenellekään ilmaiseksikaan?

        Minä sanon miksei keplaa. Se on 90-luvun sepustus ja muilla on parempaa käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se lataa kuin muutaman hassun milliamppeerin. Sekin lataus on seuraavassa kiihdytyksessä syöty.

        Ja skooda kyykytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo on itsekin tunnustanut että sen hybridtekniikka on arvotonta kun tarjoaa patenttejaan vapaaseen käyttöön. Ei vaan kelpaa kellekään.

        Että sellainen maailman paras. Miksei paras kelpaa kenellekään ilmaiseksikaan?

        Minä sanon miksei keplaa. Se on 90-luvun sepustus ja muilla on parempaa käytössä.

        Mulle keplaa skoodan öljysyöpöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle keplaa skoodan öljysyöpöt.

        Ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota osaakin ladata itsestään ajossa ilman kaapelifitnessiä eikä kärähtäneitä sulakkeita.
        Maailman paras voimalinja, itselataava hybrid.

        Valitettavasti Toyotan halpishybrid on jo niin vanhaa tekniikka ettei kelpaa muille ja muut painelivat ohi jo aikaa sitten. Ladattavat on nyt kovaa valuuttaa ja sellaisia kaikki haluavat, sillä silloin voi ajaa lähes kaikki ajot sähköllä ja jos tarvitsee lähteä pidemmälle, niin vähän bensasta apuja ja matka taittuu edullisesti.
        Tuo vääntösi latauksen kaapelijumpasta on jo niin onneton yritys, että voisit siirtyä jo eteenpäin ja kehittää jotain parempaa, ehkä keksit jotain uutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Toyotan halpishybrid on jo niin vanhaa tekniikka ettei kelpaa muille ja muut painelivat ohi jo aikaa sitten. Ladattavat on nyt kovaa valuuttaa ja sellaisia kaikki haluavat, sillä silloin voi ajaa lähes kaikki ajot sähköllä ja jos tarvitsee lähteä pidemmälle, niin vähän bensasta apuja ja matka taittuu edullisesti.
        Tuo vääntösi latauksen kaapelijumpasta on jo niin onneton yritys, että voisit siirtyä jo eteenpäin ja kehittää jotain parempaa, ehkä keksit jotain uutta?

        Iskikö Trafin uusin tilasto trollin kanveesiin? Ota jotain rauhoittavaa että pääset yli. Raskastahan tuo on mutta kyllä sä kestät kun olet jo saanut tottua ja sopeutua vikavaagenin mahalaskuun ja Toyotan raketinomaiseen nousuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iskikö Trafin uusin tilasto trollin kanveesiin? Ota jotain rauhoittavaa että pääset yli. Raskastahan tuo on mutta kyllä sä kestät kun olet jo saanut tottua ja sopeutua vikavaagenin mahalaskuun ja Toyotan raketinomaiseen nousuun.

        Puttipalloautokin oli jo sijalla ynnä muut. Kaukana kärjestä ja Paskatti ja Auti komppaa. Ei fiksut enää osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puttipalloautokin oli jo sijalla ynnä muut. Kaukana kärjestä ja Paskatti ja Auti komppaa. Ei fiksut enää osta.

        Eikös se puttipalloauto ole ihan uusi malli? Miksi se ei käy kaupaksi? Onko liikaa 90-luvun golffin näköinen? Silloinen tekniikka taisi olla volkkarilla tätä päivää parempaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se puttipalloauto ole ihan uusi malli? Miksi se ei käy kaupaksi? Onko liikaa 90-luvun golffin näköinen? Silloinen tekniikka taisi olla volkkarilla tätä päivää parempaakin.

        Edelleen VW on Suomessa valmistajana kaksi kertaa isompi kuin Tojo. On täysin turha tuollaisena pikkusinttinä ottaa esiin rekisteröintitilastoja kun Tojo on täysin altavastaajana vuodesta toiseen Volsuun nähden.
        Isossa pelissä VW vie Tojoa kaksinkertaisella myynnillä. Näin on sanont Trafi jo monta monta vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle keplaa skoodan öljysyöpöt.

        Keplaa mitä keplaat, ei se sinusta miestä tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen VW on Suomessa valmistajana kaksi kertaa isompi kuin Tojo. On täysin turha tuollaisena pikkusinttinä ottaa esiin rekisteröintitilastoja kun Tojo on täysin altavastaajana vuodesta toiseen Volsuun nähden.
        Isossa pelissä VW vie Tojoa kaksinkertaisella myynnillä. Näin on sanont Trafi jo monta monta vuotta.

        Miksei kolopallo auto käy kaupaksi maailman toiseksi suurimmalta valmistajalta? Vastaa nyt urpo tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Toyotan halpishybrid on jo niin vanhaa tekniikka ettei kelpaa muille ja muut painelivat ohi jo aikaa sitten. Ladattavat on nyt kovaa valuuttaa ja sellaisia kaikki haluavat, sillä silloin voi ajaa lähes kaikki ajot sähköllä ja jos tarvitsee lähteä pidemmälle, niin vähän bensasta apuja ja matka taittuu edullisesti.
        Tuo vääntösi latauksen kaapelijumpasta on jo niin onneton yritys, että voisit siirtyä jo eteenpäin ja kehittää jotain parempaa, ehkä keksit jotain uutta?

        Portaallinen vaihteisto se vasta vanhaa tekniikkaa onkin eikä kelpaa enää nykyihmisille.
        Nykiminen ja viivyttely kaasua painaessa kuuluu sekin historiaan.

        Miksiköhän VAG on tehnyt vaihteistoon nykimisen ja hitauden?


    • Anonyymi

      Kumpikohan systeemi mahtaa olla kestävämpi. Tojon planeettapyörästö vai Vaggilainen kaksoismassavauhtipyörä ja DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.

      • Anonyymi

        Ähäkutti. Uudessa Skodan pistokehybridissä on kolmoiskytkinvaihteisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ähäkutti. Uudessa Skodan pistokehybridissä on kolmoiskytkinvaihteisto.

        Ja Tollolootan nykyladattavissakin on kytkin, vaikka Tero eivät halua sitä myöntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ähäkutti. Uudessa Skodan pistokehybridissä on kolmoiskytkinvaihteisto.

        Kolmas kytkin vähentää rikkoutuvien osien määrää. Se on uudelleen keksittyä puolalaista logiikkaa.


    • Anonyymi

      Milloin volkkari saa nytkymättömän vaihteiston?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

      Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1928
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

      anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1402
    3. Pormestari käräjille?

      Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1317
    4. Millaista naista ikävöit

      Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      53
      1069
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

      että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      134
      1011
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

      meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      946
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

      Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      857
    8. Nyt on hyvä laittaa

      kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      854
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

      Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      832
    10. Kuinka nättinä

      Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe