Li/piiloRKP

….ja kesän koulutauko.

Nyt kun koronan takia tempilu on estänyt koululaisia saamasta heille kuuluvaa lähiopetusta ja kesäloma uhkaa iskeä liian varhain eteen, että opetusvelvoitteesta ei kyetä pitämään kiinni, niin miksi Li ei esitä, että koulut pidetaankin auki aina juhannukseen asti?

Tämä kompensoisi koululaisten lähiopetusoikeuden menetyksen ja antaisi myös opettajalkunnasta hyvän ulkokuvan, kun kesällä, työajan puitteissa toki, huolehtisivat pikkulasten oikeuksista.

20

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jäi monta pakkoruotsin tuntiakin välistä

      • istuin hartaasti kaikki tunnit läpi.

        En silti osaa ruotsia :-)


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        istuin hartaasti kaikki tunnit läpi.

        En silti osaa ruotsia :-)

        Ikivanhalla sopimuksella SAK:n hallintopaikat jaetaan kahtia SDP:n ja Vas.liitto-kommarien kesken niin, että SDP:n kiintiö on isompi. Li :n Vasemmistoliitto on kova pukaroimaan ay-kuvioisa. Eihän opetusta voi järjestää pidennetyllä lukuvuodella.


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        istuin hartaasti kaikki tunnit läpi.

        En silti osaa ruotsia :-)

        Tykkäsin ruottista, mutta silti se pitää olla vapaaehtoista/valinnaista koska ylimääräisen pakotus pistää vihaksi (ellei se ole se perimmäinen tarkoitus?).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tykkäsin ruottista, mutta silti se pitää olla vapaaehtoista/valinnaista koska ylimääräisen pakotus pistää vihaksi (ellei se ole se perimmäinen tarkoitus?).

        Erityisesti ruotsin opetuksen oppimäärän toteutumisesta tulee huolehtia koronasta huolimatta, kaikin keinoin -)))))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikivanhalla sopimuksella SAK:n hallintopaikat jaetaan kahtia SDP:n ja Vas.liitto-kommarien kesken niin, että SDP:n kiintiö on isompi. Li :n Vasemmistoliitto on kova pukaroimaan ay-kuvioisa. Eihän opetusta voi järjestää pidennetyllä lukuvuodella.

        ". Eihän opetusta voi järjestää pidennetyllä lukuvuodella."

        Opettajat aina, kun heille sanotaan 2½kk kesälomasta, että ei se ole lomaa.
        Heillä on samanlaiset lomat kuin muillakin, vaikka opetusta ei olekaan.

        No nyt voitaisiin hyvin todeta, että opetusta on :-))))))))


    • Anonyymi

      Opettajakunta koostuu laiskoista poroporvareista, joiden työn kuva on jankuttaa samat kalvot läpi vuodesta toiseen.
      Oppikirjan uudistuessa opettaja joutuu tekemään työtä.

      Loppu on kahvin juontia opettajanhuoneessa ja uhriutumista mediassa kun /jos oppilaaksi sattuu joskus joku murrosikäinen hulivili, jota opettaja ei saa lyötyä kuriin ilman lyömistä.

      • Anonyymi

        Kouluissa alkaa olla myös videotykkejä, jolloin ei tarvitse edes kalvoja. Kirjan sivu voidaan heijastaa suoraan kankaalle.
        Pakkoruotsin opettajat ovat niin laiskoja, että eivät viitsi opetella uudempaa tekniikkaa, vaikka oppilaat mielellään neuvovat, tai neuvovat ainakin muita opettajia, joille tekniikka on vaikeaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kouluissa alkaa olla myös videotykkejä, jolloin ei tarvitse edes kalvoja. Kirjan sivu voidaan heijastaa suoraan kankaalle.
        Pakkoruotsin opettajat ovat niin laiskoja, että eivät viitsi opetella uudempaa tekniikkaa, vaikka oppilaat mielellään neuvovat, tai neuvovat ainakin muita opettajia, joille tekniikka on vaikeaa.

        ruotsin maikat ovat täysin jäävejä ottaessaan kantaa kielikeskusteluun, ollessaan suojatyössä jonka ainoa tarkoitus on tuottaa unohdusta.
        Helppoakin helpompi työ, hyvä palkka ja erityisen hyvät lomaedut yms.

        Miksipä ei olisi ruotsin ope, koska laki oppilaita pakottaa.


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        ruotsin maikat ovat täysin jäävejä ottaessaan kantaa kielikeskusteluun, ollessaan suojatyössä jonka ainoa tarkoitus on tuottaa unohdusta.
        Helppoakin helpompi työ, hyvä palkka ja erityisen hyvät lomaedut yms.

        Miksipä ei olisi ruotsin ope, koska laki oppilaita pakottaa.

        Pakkoruotsin tunneilla tosin opettajan oma mielenterveys ja fyysinenkin terveys voi joskus olla kyseenalainen, näin ainakin monissa pääkaupunkiseudun peruskoulujen yläasteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoruotsin tunneilla tosin opettajan oma mielenterveys ja fyysinenkin terveys voi joskus olla kyseenalainen, näin ainakin monissa pääkaupunkiseudun peruskoulujen yläasteella.

        Kaikki ruotsin maikat joihin olen törmännyt ovat olleet lähinnä iloisia ruotsintaidosuitaan ja eräskin sanoi jopa ajattelevansa ruotsiksi.

        Voi näitä höppänöitä :-))))


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Kaikki ruotsin maikat joihin olen törmännyt ovat olleet lähinnä iloisia ruotsintaidosuitaan ja eräskin sanoi jopa ajattelevansa ruotsiksi.

        Voi näitä höppänöitä :-))))

        Miten ruotsi sopii ajatteluun?
        nimim. armovitonen pakkoruotsista



      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Pakkoruotsi on hukkaruotsi.

      • Näin se menee.
        Kaikissa muissakin asioissa.
        Jos asia kiinnostaa, sen oppii helposti ja oppi ei unohdu.

        Mutta pakotettu asia koetaan turhana ja epämielyttävänä.

        Siksi (pakko)ruotsi unohtuu parissa vuodessa
        ja tuloksena on hukkaruotsi.


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Näin se menee.
        Kaikissa muissakin asioissa.
        Jos asia kiinnostaa, sen oppii helposti ja oppi ei unohdu.

        Mutta pakotettu asia koetaan turhana ja epämielyttävänä.

        Siksi (pakko)ruotsi unohtuu parissa vuodessa
        ja tuloksena on hukkaruotsi.

        Riesaruotsista mielipide.

        Mikaela Nylanter.
        "Tässä ei ole kyse pelkästä kouluaineesta, vaan maan kaksikielisyyden perustasta. Suomen ruotsinkielinen väestö on täysin riippuvainen kouluruotsin asemasta pakollisena kielenä."
        Finlandssvenskar oroade över svenskans framtid – "En kollektiv sorg har lagt sig över Svenskfinland"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riesaruotsista mielipide.

        Mikaela Nylanter.
        "Tässä ei ole kyse pelkästä kouluaineesta, vaan maan kaksikielisyyden perustasta. Suomen ruotsinkielinen väestö on täysin riippuvainen kouluruotsin asemasta pakollisena kielenä."
        Finlandssvenskar oroade över svenskans framtid – "En kollektiv sorg har lagt sig över Svenskfinland"

        Kyse on puhtaasta keinotekoisuudesta johon millään muulla maalla ei ole varaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on puhtaasta keinotekoisuudesta johon millään muulla maalla ei ole varaa

        Ei ole varaa Suomellakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole varaa Suomellakaan.

        Miksiköhän Suomi on kokoajan Ruotsin perässä talousasioissa?

        Ei tämän ratkaisuuun mitään Naton insinööriä tarvita :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      35
      1896
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      681
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      681
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      502
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      44
      459
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      449
    10. Näin juhannuksena tuttu nainen

      Harrastettaisiin sitä kovasti, yhdessä. Tunteeni tiedät kun ne ilmaisin. Olet koko ajan mielessä, houkuttelevana, halutt
      Ikävä
      27
      406
    Aihe