Vahempaa mersua katselen

Anonyymi

Mikä olisi sellainen hieman venhempi mersu joka olisi luotettava?
Vuosimalli siinä 2000 molemmin puolin, ei hirveästi alle mutta päälle saa mennä enemmänkin.
Nuo kuulemma ruostuu alta, pitääkö paikkansa?

21

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla tekee udelleen mieli, lähteä Pariisiin. En ole koskaan käynyt, mutta mieli on tehnyt enennkin.

    • Anonyymi

      Ehdotatko aloittelijalle kenties vanhan Mersun ostoa Pariisista, vai miten tämä liittyy aloittajan kysymykseen?
      Tässä on kuitenkin huomattava, ettei mersukaan 20-vuotiaana ole uusi. Tekniikkakin on vanhaa.
      Varovastikin arvioiden, km-lukema lienee noin 500 tkm.
      Varmasti se on paremmassa kunnossa, kun joku muu merkki. Saattaa hyvinkin olla vanha taksi, joka taksikäytöstä jo kolmen vuoden ajojen jälkeen on siirtynyt pois. Sen jälkeen autoa lienee huollettu vain satunnaisesti.
      Varo kuitenkin ruostetta, sillä sen perässä ei pysy.
      Autossa ostamisen jälkeen ilmeneviä vikoja ei voine korjauttaa myyjän piikkiin, vaan ne on korjattava ihan itse. Sen tosin saa jo tonnilla.
      Varaosia saa Biltemasta.

    • Tuon ikäisissä alkaa olla jo vaihdettavaa osaa, ihan mallista riippumatta. Toisaalta se, kuinka paljon osat maksavat, vaihteleekin sitten paljon. Itse lähtisin etsimään omien mieltymysten perusteella joko E tai C -sarjaa, ehkä joku kupeekin... S on toki hieno, mutta se ei ole köyhän miehen auto, vaikka tuon ikäisiä halvalla saakin.

      Ruostetta voi olla, tai voi olla olematta. Lähinnä olen nähnyt takakaarissa ja kertaalleen ovessa listojen alla. Nuohan ovat lähinnä kosmeettisia ongelmia, joista kyllä pääsee osaavalla korjaamolla aina muutamaksi vuodeksi kerrallaan eroon...

      Kilometrejä ei hirveästi ehkä kannata katsoa. Kaikki kulutusosat on kuitenkin vaihdettu vähintään kertaalleen tuon ikäisissä, eikä moottori pahemmin kilsoista välitä, kunhan dieselissä suuttimien tiivisteet vaihtaa ajoissa jos alkavat vuotamaan (helppo ja halpa homma, kunnes jämähtää kiinni).

      Tuon ikäisissä saattaa esiintyä vaihdelaatikossa öljyvuotoa läpiviennistä. Kyseinen öljy sitten hakeutuu ohjainboksiin ja saattaa aiheuttaa vaihtotarpeen. Jos tuon huomaa ajoissa, selviää läpiviennin vaihdolla. Useimmat huomaavat kun ongelmia tulee, eli myöhässä. Se maksaa sitten muutaman satasen.

      Hyvänä puolena, tuon ikäinen auto maksaa muutaman tonnin. Jos tulee isompaa remppaa, voi aina vaihtaa "uuteen". Jos ei tule, voi ajella mukavia ja edullisia kilometrejä pitkään.

    • Anonyymi

      Minunkin teki joskus vuonna 2000 mieleni hankkia Mersu. Nyt minulla olisi rahaa ostaa se 2000-vuosimallinen Mersu.

    • Anonyymi

      Ostat E-sarjan mersun bensakoneella ja alhaisilla klometreillä niin se on siinä.

      E-sarjan bensakoneiset on ostettu johonkin "luksus" käyttöön, dieselit on kaikki takseja. C-sarja on taas ostettu ihan taviskäyttöön = ei huollettu, ajettu paljon ja hintaa pyydetään silti ihan poskettomasti.

      • Anonyymi

        Bensa C mallissa hajoaa jakopäästä kiristin noin 130tkm


    • Anonyymi

      Aurinkoiset aamupilerit kanattaa heitää poskeen ennekuin asetuu tietoknen äreen.

    • Anonyymi

      ei se katselu mitään maksa mukava niitä on katsoa käy vehossa siellä on paljon katsotavaa. ei maksa mitään.

    • Anonyymi

      Vain kaksi vaihtoehtoa CL ja SL. Molemmissa alumiinikori, ja senhän tietää jokainen, että vain V8 on luotettava.

      • Anonyymi

        SL on tosiaan alumiinikorinen vuodesta 2011 eteenpäin.

        Aloittaja etsi noin 10 vuotta vanhempaa autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SL on tosiaan alumiinikorinen vuodesta 2011 eteenpäin.

        Aloittaja etsi noin 10 vuotta vanhempaa autoa.

        Ensimmäiset SL Mersut sai alumiinikorilla 1955. Useimmissa urheilumalleissa on vain ovet ja luukut alumiinia, paremmissa malleissa (500, 600) koko kori. E-sarjakin (W211) on osittain alumiinia ainakin 2006 lähtien. Kaikissa uusissa Mersuissa ovet ja luukut ovat alumiinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset SL Mersut sai alumiinikorilla 1955. Useimmissa urheilumalleissa on vain ovet ja luukut alumiinia, paremmissa malleissa (500, 600) koko kori. E-sarjakin (W211) on osittain alumiinia ainakin 2006 lähtien. Kaikissa uusissa Mersuissa ovet ja luukut ovat alumiinia.

        "Ensimmäiset SL Mersut sai alumiinikorilla 1955. "

        Juu sai, niitä tehtiin jopa 29 kappaletta.

        "E-sarjakin (W211) on osittain alumiinia ainakin 2006 lähtien. "

        Kyllä kyllä, ei ruostu mutta kolarikorjauksen kanssa tulee ongelmia.


    • Anonyymi

      2005 E-sarjan sedanilla bensa komressor 5-tronic jossa 110 000km mittarissa tulin reippaasi 300km matkan. Todella miellyttävä ja hiljainen auto 100-120kmh karkealla tiellä. Ei voi kuin ihmetellä kuinka hiljainen vaikka ajaa kovempaa ja tie karkea. Kyllähän se 65 000-70 000eur hinta näkyy uudenveroisessa kunnossa olevassa 15 vuotiaassa sedan mersussa jossa moottori suhisee pellin alla. Ei tule öljymoottorista mersua minulle koskaa.

      Hyvin kulkee ja kiihty näillä tehoilla. Pieni kulutus ja vain 300eur verot vuoteen. Antaa lämmintä talvella heti kun laittaa käyntiin ja vähän pyörii.

      16" alkuperäisillä aluilla sopivat renkaat. Ajettavuuden ja hiljaisuuden takia.

      Uudemmissa 2019-2020 c ja e sarjan mersuissa on halvemmin tehty sisusta kovalla muovilla, naarmuuntuvia muovipaneeleita, pyöreitä ilmasuuttimia, kovempi sisämelu alustan kautta jne.

      Tässä korissa sedan näyttää omaan silmään paremmalta kuin farmari ja malli ei näytä vanhalta. Sitten vielä sedanissa norm jousitus joka kestää verrattuna farmarin ilmapusseihin ja kompressoriin.

    • Anonyymi

      Jos Saksasta tai Lapista löytyisi ruosteeton 124 korinen ,niin se on siinä. Valitettavasti vuoden -96 jälkeen Mersu ei oo osannu tehdä kestäviä autoja.

      • Anonyymi

        Nii, 1996 mallinen mersu on kestänyt jo 24 vuotta, mutta uudemmat on kestäneet paljon vähemmän.

        Päätelmä: vanhempi on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii, 1996 mallinen mersu on kestänyt jo 24 vuotta, mutta uudemmat on kestäneet paljon vähemmän.

        Päätelmä: vanhempi on parempi.

        W211 facelift sedan -06 loppuvuodesta alkaen nelisylinterisellä dieselillä on hyvä ja luotettava.


    • Anonyymi

      Kannattaakin vain katsella vanhempaa mersua. Itse katselen vanhempaa rouvaa mutta taidan myös pitäytyä vain katselussa. Nimittäin molemmat ovat rahareikiä! LOL.

      • Anonyymi

        Minusta vanha rouva ei ole enää rahareikä, mutta tuore rouva sellainen kyllä on!!🤣😂😅


    • Anonyymi

      SLK on näppärä peli, jos ei ole tarvista raahata takapenkkiä mukana. Niissä on yleensä vähemmän kilometrejä kuim C- ja E-malleissa.

      • Anonyymi

        Minkähän verran voisi saada 1998 vuoden mersusta, hyvässä kunnossa, katsastettu?

        Onko jonkinlaista hintatietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän verran voisi saada 1998 vuoden mersusta, hyvässä kunnossa, katsastettu?

        Onko jonkinlaista hintatietoa?

        1998-2003 välin Mersut aika kestäviä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe