Messukylä kehittäminen

Anonyymi

113

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitenniin sama kuin keskustassa. Eihän sihen ole piirretty edes ratikkakiskoja.

      • Anonyymi

        No ei mutta kun ratikka on valmis ja Messukylänkatu kavennettu, niin silloin pääsee Kaukajärveltä ja Annalastakin nopeemmin Tampereen keskustaan , kuin omalla autolla. Ensin nääs bussilla Hervantaan tai Turtolaan ja sitten ratikalla keskustaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei mutta kun ratikka on valmis ja Messukylänkatu kavennettu, niin silloin pääsee Kaukajärveltä ja Annalastakin nopeemmin Tampereen keskustaan , kuin omalla autolla. Ensin nääs bussilla Hervantaan tai Turtolaan ja sitten ratikalla keskustaan,

        Kaikessa johtotähtenä on autoilun haittaaminen.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä. Messukylänkatu muutetaan kaksikaistaiseksi. Meinaako ne tuoda sinne ratikan? Lisäksi tehdään Messukylänkadun varteen tori, johon sijoitetaan penkkejä. Hullumpaa en ole kyllä kuullut.

      • Anonyymi

        Messukylän pitää saada oma piritori.


      • Anonyymi

        Viherhörhöily olottaa lonkeronsa yhä kauemmas.


      • Anonyymi

        Messukylän katuhan on ollut koko ajan kaksi kaistainen???????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messukylän katuhan on ollut koko ajan kaksi kaistainen???????

        Kyllä siinä neljä kaistaa on. Kaksi samaan suuntaan.


    • Anonyymi

      Autoilun haittaaminen on keskustasta ulotettu jo Messukylään asti.

      • Anonyymi

        Moottorittoman ja julkisen liikenteen ehdoilla. Auton omistaminen alkaa olla rasite kaupunkiliikenteessä. Messukylä on esimerkki kuinka ratikan läheisyydessä olevia alueita saneerataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorittoman ja julkisen liikenteen ehdoilla. Auton omistaminen alkaa olla rasite kaupunkiliikenteessä. Messukylä on esimerkki kuinka ratikan läheisyydessä olevia alueita saneerataan.

        Onhan se hienoa, että Messukylää kehitetään ratikan ehdoilla. Vielä hienompaa olisi, jos ratikalle tehtäisiin pysäkki Vuohenojan kohtaan. Nyt lähimmät pysäkit tulevat Turtolaan ja Kalevaan. Niihin tulee jo matkaa 1-2 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hienoa, että Messukylää kehitetään ratikan ehdoilla. Vielä hienompaa olisi, jos ratikalle tehtäisiin pysäkki Vuohenojan kohtaan. Nyt lähimmät pysäkit tulevat Turtolaan ja Kalevaan. Niihin tulee jo matkaa 1-2 km.

        Liitäntä Nysset on ratkaisu,joukkoliikennekatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorittoman ja julkisen liikenteen ehdoilla. Auton omistaminen alkaa olla rasite kaupunkiliikenteessä. Messukylä on esimerkki kuinka ratikan läheisyydessä olevia alueita saneerataan.

        Et ole tainnut ymmärtää, että autoliikenteen hankaloittamisesta kärsivät myös bussit, siis joukkoliikenne. Yleensä haitta-aste on suuren koon vuoksi busseille paljon suurempi kuin henkilöautoille. Tyypillistä viher-vasemmiston näpertelyä, oikea käsi ei tiedä miten vasen tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut ymmärtää, että autoliikenteen hankaloittamisesta kärsivät myös bussit, siis joukkoliikenne. Yleensä haitta-aste on suuren koon vuoksi busseille paljon suurempi kuin henkilöautoille. Tyypillistä viher-vasemmiston näpertelyä, oikea käsi ei tiedä miten vasen tekee.

        Samanlainen kuin Sammonkatu,hyvinhän se toimii. Bussit kulkee joutuisaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitäntä Nysset on ratkaisu,joukkoliikennekatu.

        Syöttöliikennerumba se on tavoitteena. Hienoa joukkoliikenteen kehittämistä. Samaa skeidaa kuin keskustan kehittäminen. Huonompaan suuntaan vaan menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorittoman ja julkisen liikenteen ehdoilla. Auton omistaminen alkaa olla rasite kaupunkiliikenteessä. Messukylä on esimerkki kuinka ratikan läheisyydessä olevia alueita saneerataan.

        Minäkin olen kateellinen auton omistajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut ymmärtää, että autoliikenteen hankaloittamisesta kärsivät myös bussit, siis joukkoliikenne. Yleensä haitta-aste on suuren koon vuoksi busseille paljon suurempi kuin henkilöautoille. Tyypillistä viher-vasemmiston näpertelyä, oikea käsi ei tiedä miten vasen tekee.

        Miksi autoliikenteen pitää olla sujuvaa. Ratkaisu on joukkoliikenteen hyväksi kaikissa tapauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen kateellinen auton omistajille.

        Kuka se toinen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen kuin Sammonkatu,hyvinhän se toimii. Bussit kulkee joutuisaan.

        Mutta kulkeeko siellä maksavia asiakkaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen kuin Sammonkatu,hyvinhän se toimii. Bussit kulkee joutuisaan.

        Ennen kulki joutuisammin. Mutta onhan se jonkin mielestä keitystä kun huonnonnetaan. Nykyään he ovat jopa avohoidossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen kulki joutuisammin. Mutta onhan se jonkin mielestä keitystä kun huonnonnetaan. Nykyään he ovat jopa avohoidossa.

        Ovat he ainakin hyvin taloustietoisia. Maksava asiakas meneekin Itunavettaan pellolle. Tyhmyyttään. Sammonkadun liikenne soljuu kuin Tammerkoski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat he ainakin hyvin taloustietoisia. Maksava asiakas meneekin Itunavettaan pellolle. Tyhmyyttään. Sammonkadun liikenne soljuu kuin Tammerkoski.

        Se on kieltämättä hyvää taloustietoutta kun maksattaa hankkeet muiden tienaamilla rahoilla. Vielä jo elääkin toisten rahoilla niin oma mikrotalous on viety ääritaloudelliseksi omalta kantilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kieltämättä hyvää taloustietoutta kun maksattaa hankkeet muiden tienaamilla rahoilla. Vielä jo elääkin toisten rahoilla niin oma mikrotalous on viety ääritaloudelliseksi omalta kantilta.

        Muiden rahoilla rakennetaan paljon muutakin,mitä muut ei tarvitse. Minulla on paljon kohteita,joita en halua rahoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen kuin Sammonkatu,hyvinhän se toimii. Bussit kulkee joutuisaan.

        Bussien kulku Sammonkadulla loppuu, kun ratikka aloittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut ymmärtää, että autoliikenteen hankaloittamisesta kärsivät myös bussit, siis joukkoliikenne. Yleensä haitta-aste on suuren koon vuoksi busseille paljon suurempi kuin henkilöautoille. Tyypillistä viher-vasemmiston näpertelyä, oikea käsi ei tiedä miten vasen tekee.

        Siinäpä syy tehdä ratikka


    • Anonyymi

      Perkele kun katujen varret muutetasn kiuiluiksi rakennusten seinillä.
      Todella ankeaa liikkua sellaisella väylällä.
      Kuin elämä olisi jatkuvaa koppikonttorin käytävässä elämistä.

      • Anonyymi

        Kävellen se on mielenkiintoinen.


    • Anonyymi

      Tuohan näyttää oikein hyvältä. Ei kun toteuttamaan!

    • Anonyymi

      V##uuksi meni tuokin. Samaa p##kaa kuin keskustan "kehittäminen".

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Alueita pilataan pala palalta.
        Standardisuunnittelijat ja ketjukauppiaat asialla.
        Messukylä on kaiketiTampereen vanhimpia alueita.


      • Anonyymi

        Nykygrynderi olisi varmaan louhinnut Liisankallionkin tasaiseksi ennen Kalevan kirkon rakentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Alueita pilataan pala palalta.
        Standardisuunnittelijat ja ketjukauppiaat asialla.
        Messukylä on kaiketiTampereen vanhimpia alueita.

        Suunnitelmien ketjukauppiaat tasapäistävät koko maan.
        Porvoo taitaa olla ainoa kaupunki, joka pysyy ainakin osittain leimallisesti omanlaisenaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Alueita pilataan pala palalta.
        Standardisuunnittelijat ja ketjukauppiaat asialla.
        Messukylä on kaiketiTampereen vanhimpia alueita.

        Ei sitten riittänyt, että keskusta tuhottiin. Nyt samaa sitten tehdään kauempanakin. Olisivat antaneet ihmisten elää ja olla rauhassa. Luulisi autottomille koppiasujille riittävän keskusta ja sen lähialueet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten riittänyt, että keskusta tuhottiin. Nyt samaa sitten tehdään kauempanakin. Olisivat antaneet ihmisten elää ja olla rauhassa. Luulisi autottomille koppiasujille riittävän keskusta ja sen lähialueet.

        Ajan henki on uudelleenlämmitettyä 60 - 70 lukua.
        Hieman erilaisin kuosein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan henki on uudelleenlämmitettyä 60 - 70 lukua.
        Hieman erilaisin kuosein.

        Tutustu suunnitelmaan,ennenkuin kirjoitat ,joko olet vaan ymmärtämätön tai et välitä. Nythän tuo tienpätkä on kuin suoraan kauhuelokuvasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan henki on uudelleenlämmitettyä 60 - 70 lukua.
        Hieman erilaisin kuosein.

        Kadunpätkän talot ovat 60 ja 70 luvulta. Nykyaikainen katubulevardi,joka suosii joukkoliikennettä ja pyöräilyn, jalankulun huomioonottaen on hieno suunnitelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kadunpätkän talot ovat 60 ja 70 luvulta. Nykyaikainen katubulevardi,joka suosii joukkoliikennettä ja pyöräilyn, jalankulun huomioonottaen on hieno suunnitelma.

        Tuo suunnitelma kylläkin haittaa joukkoliikennettä, koska se hidastaa liikkumista. Siellä ne bussit on samassa jonossa matelemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo suunnitelma kylläkin haittaa joukkoliikennettä, koska se hidastaa liikkumista. Siellä ne bussit on samassa jonossa matelemassa.

        Ehkäpä autoilu siirtyy muualle. Sammonkatu on esimerkki kuinka se toimii .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten riittänyt, että keskusta tuhottiin. Nyt samaa sitten tehdään kauempanakin. Olisivat antaneet ihmisten elää ja olla rauhassa. Luulisi autottomille koppiasujille riittävän keskusta ja sen lähialueet.

        Millä tavoin tuhotaan ja tuhottiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin tuhotaan ja tuhottiin?

        Keskusta on kuollut ja autioitunut. Kaupat on lopettaneet, tai muuttaneet muualle.
        Eikö se ole mielestäsi tuhoamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskusta on kuollut ja autioitunut. Kaupat on lopettaneet, tai muuttaneet muualle.
        Eikö se ole mielestäsi tuhoamista?

        Se on tällä hetkellä maailmanlaajuinen ilmiö. Aiheuttaja ei ole Tampereen kaupungin kehittyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin tuhotaan ja tuhottiin?

        Mene vaikka Puutarhakadulle kävelemään. Mitä näet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin tuhotaan ja tuhottiin?

        Käy kattomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene vaikka Puutarhakadulle kävelemään. Mitä näet?

        Huumeiden käyttäjiä, juoppoja ja sekakäyttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tällä hetkellä maailmanlaajuinen ilmiö. Aiheuttaja ei ole Tampereen kaupungin kehittyminen.

        Tampereella se ilmiö alkoi jo 90-luvulla ja on siitä lähtien vain kiihtynyt.
        Se ei ole maailmanlaajuinen ilmiö, vaan ihan kokonaan autonvihaajien aiheuttama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella se ilmiö alkoi jo 90-luvulla ja on siitä lähtien vain kiihtynyt.
        Se ei ole maailmanlaajuinen ilmiö, vaan ihan kokonaan autonvihaajien aiheuttama.

        Aika tehoton ilmiö, jos on niin kauan kestänyt eikä silti ole tavoitettaan saavuttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tehoton ilmiö, jos on niin kauan kestänyt eikä silti ole tavoitettaan saavuttanut.

        Aika hyvinhän se on tehonnut, kun keskustan asiakasmäärä on enää murto-osa siitä, mitä oli 90-luvulla, vaikka asukasmäärä on kasvanut n.30%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvinhän se on tehonnut, kun keskustan asiakasmäärä on enää murto-osa siitä, mitä oli 90-luvulla, vaikka asukasmäärä on kasvanut n.30%.

        Joopa joo,Hevosmiesten Tietotoimisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvinhän se on tehonnut, kun keskustan asiakasmäärä on enää murto-osa siitä, mitä oli 90-luvulla, vaikka asukasmäärä on kasvanut n.30%.

        Ai? Sitä en tiennyt. Mikä on tietolähteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumeiden käyttäjiä, juoppoja ja sekakäyttäjiä.

        Entä kun jätät kaverisi pois ja menet yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai? Sitä en tiennyt. Mikä on tietolähteesi?

        Mitä et tiennyt?
        Asukasluku selviää tilastoista. Osaatko ihan itse löytää sellaisen?

        Asiakasmäärät tietää jokainen aikuinen. Lapset ei tietenkään voi tietää, koska ei ole elänyt sitä aikaa.
        Mutta katsopa vaikka mitä tahansa vanhempaa kuvaa Tampereesta, niin näet, kuinka paljon keskustassa oli ihmisiä.
        Eikä liikkeet olisi lähteneet pois keskustasta, ellei asiakkaat olisi loppuneet.
        Ja tämänhän on useampikin keskustassa liikkeensä lopettanut kertonut.
        Mutta joiden pentujen ideologia estää tosiasioiden ymmärtämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä et tiennyt?
        Asukasluku selviää tilastoista. Osaatko ihan itse löytää sellaisen?

        Asiakasmäärät tietää jokainen aikuinen. Lapset ei tietenkään voi tietää, koska ei ole elänyt sitä aikaa.
        Mutta katsopa vaikka mitä tahansa vanhempaa kuvaa Tampereesta, niin näet, kuinka paljon keskustassa oli ihmisiä.
        Eikä liikkeet olisi lähteneet pois keskustasta, ellei asiakkaat olisi loppuneet.
        Ja tämänhän on useampikin keskustassa liikkeensä lopettanut kertonut.
        Mutta joiden pentujen ideologia estää tosiasioiden ymmärtämisen.

        Vai valokuva kaiken kertoo,ymmärrän...ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä et tiennyt?
        Asukasluku selviää tilastoista. Osaatko ihan itse löytää sellaisen?

        Asiakasmäärät tietää jokainen aikuinen. Lapset ei tietenkään voi tietää, koska ei ole elänyt sitä aikaa.
        Mutta katsopa vaikka mitä tahansa vanhempaa kuvaa Tampereesta, niin näet, kuinka paljon keskustassa oli ihmisiä.
        Eikä liikkeet olisi lähteneet pois keskustasta, ellei asiakkaat olisi loppuneet.
        Ja tämänhän on useampikin keskustassa liikkeensä lopettanut kertonut.
        Mutta joiden pentujen ideologia estää tosiasioiden ymmärtämisen.

        Sitä, mikä lukee siinä kirjoituksessasi, johon vastasin. Sinulla ei siis ole tietoa, vaan toiveita. Ne ei ole kovin kiinnostavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä, mikä lukee siinä kirjoituksessasi, johon vastasin. Sinulla ei siis ole tietoa, vaan toiveita. Ne ei ole kovin kiinnostavia.

        Kokemus, ei ole toive.
        Huomaat sen sitten aikuisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemus, ei ole toive.
        Huomaat sen sitten aikuisena.

        Kokemukseni mukaan aikuiset eivät mene henkilökohtaisuuksiin jäädessään kiinni valehtelusta. Me taidamme elää erilaisten ihmisten parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin tuhotaan ja tuhottiin?

        Keskusta on tuhottu autottomuudella, perheet ei enään tule ostoksille, vain mummut ja papat hakee alennuskahvia ja maitolitran. Kun vietiin kaikki maksuttomat parkkipaikat kaduilta, niin kivijalkakaupat lopetti, kun asiakkaat äänesti autoillaan ja kiertää keskustan liikkeet kaukaa. Toivottavasti tapahtumat ja Särkänniemikin lopetetaan, turistit ajaa ohi tunnelissa. Nyt on kaupungissa rauhallista, kun kapakat on suljettu, niin pitääkin, juopottelu pitää lopettaa ja säästyy miljardi vuodessa terveydenhoitomenoissa. JTK


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskusta on tuhottu autottomuudella, perheet ei enään tule ostoksille, vain mummut ja papat hakee alennuskahvia ja maitolitran. Kun vietiin kaikki maksuttomat parkkipaikat kaduilta, niin kivijalkakaupat lopetti, kun asiakkaat äänesti autoillaan ja kiertää keskustan liikkeet kaukaa. Toivottavasti tapahtumat ja Särkänniemikin lopetetaan, turistit ajaa ohi tunnelissa. Nyt on kaupungissa rauhallista, kun kapakat on suljettu, niin pitääkin, juopottelu pitää lopettaa ja säästyy miljardi vuodessa terveydenhoitomenoissa. JTK

        Oli kuu oli ilta,rintintintin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskusta on tuhottu autottomuudella, perheet ei enään tule ostoksille, vain mummut ja papat hakee alennuskahvia ja maitolitran. Kun vietiin kaikki maksuttomat parkkipaikat kaduilta, niin kivijalkakaupat lopetti, kun asiakkaat äänesti autoillaan ja kiertää keskustan liikkeet kaukaa. Toivottavasti tapahtumat ja Särkänniemikin lopetetaan, turistit ajaa ohi tunnelissa. Nyt on kaupungissa rauhallista, kun kapakat on suljettu, niin pitääkin, juopottelu pitää lopettaa ja säästyy miljardi vuodessa terveydenhoitomenoissa. JTK

        Tampereen keskustassa on todella hyvin pysäköintimahdollisuuksia, ja lisää suunnitellaan. Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin covid-19?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen keskustassa on todella hyvin pysäköintimahdollisuuksia, ja lisää suunnitellaan. Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin covid-19?

        Onko sinulla useinkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi tekstiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Alueita pilataan pala palalta.
        Standardisuunnittelijat ja ketjukauppiaat asialla.
        Messukylä on kaiketiTampereen vanhimpia alueita.

        Tampere kuului aikanaan Messukylään. Onhan se jo aika tärvellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten riittänyt, että keskusta tuhottiin. Nyt samaa sitten tehdään kauempanakin. Olisivat antaneet ihmisten elää ja olla rauhassa. Luulisi autottomille koppiasujille riittävän keskusta ja sen lähialueet.

        Rahastamisesta on kysymys. Ihmiset koppeihin ja rahat pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kadunpätkän talot ovat 60 ja 70 luvulta. Nykyaikainen katubulevardi,joka suosii joukkoliikennettä ja pyöräilyn, jalankulun huomioonottaen on hieno suunnitelma.

        Huomaamatta jäi, että ilmasto ei suosi pyöräilyä, eikä kävelyäkään. Mutta mitäs me siitä...Meillä on itsellä autot talon puolesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo suunnitelma kylläkin haittaa joukkoliikennettä, koska se hidastaa liikkumista. Siellä ne bussit on samassa jonossa matelemassa.

        Ei vainenkaan, bussit jää pois, kun tulee ratikka sinnekin. Sehän tämän puliveivauksen perimmäinen tarkoitus on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tällä hetkellä maailmanlaajuinen ilmiö. Aiheuttaja ei ole Tampereen kaupungin kehittyminen.

        Ja hörön löröt. Maailmanlaajuinen ilmiö. Jo on selitykset


    • Anonyymi

      Hyvä esimerkki siitä että Vihreitä ei saa päästää päättämään mitään asioita.
      Kaikki mihin he koskevat menee perseelleen!

      • Anonyymi

        Autoilijan mielestä, muutaman autoilijan. Ketään ei ole päästetty päättämään. Demokraattiset vaalit ovat olleet. Kansalaisten enemmistö on päättänyt kuka johtaa kehitystä. Vaaleissa pitää olla kannatusta ja visioita mitä tapahtuu. Näyttöjä ja kykyä toteuttaa ajamansa asiat. Ei kuten eräskin puolue, huutoa ,mekastusta,tyhmiä aloitteita,ei kykyä toimia yhteistyössä. Ääni sinne menee täysin hukkaan.


      • Anonyymi

        Tosi on.


    • Anonyymi

      "Miksi autoliikenteen pitää olla sujuvaa"

      Siksi että kaikki veroja maksavat ja yhteiskuntaa , myös sinun korvauksia ylläpitävää verojen maksua maksaa autoa käyttävät ja samalla he käyttävät ja ostavat palveluntuottajilta, koita kestää, tosin et ymmärrä ettet ymmärrä.

      • Anonyymi

        Käyttämällä joukkoliikennettä ostovoima on huomattavasti suurempi. Rahat ei mene valtiolta tiestön ylläpitoon. Rahaa riittää myös eläkkeisiin. Auto on turhake suuressa mittakaavassa.
        Auton aika on ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttämällä joukkoliikennettä ostovoima on huomattavasti suurempi. Rahat ei mene valtiolta tiestön ylläpitoon. Rahaa riittää myös eläkkeisiin. Auto on turhake suuressa mittakaavassa.
        Auton aika on ohi.

        Tarkoitatko ettei kommunistiliikenne tarvitse tiestöä?
        Muuten, oikeat eläkkeet tulee työeläkeyhtiöiden rahastoista, ei verovaroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttämällä joukkoliikennettä ostovoima on huomattavasti suurempi. Rahat ei mene valtiolta tiestön ylläpitoon. Rahaa riittää myös eläkkeisiin. Auto on turhake suuressa mittakaavassa.
        Auton aika on ohi.

        "Rahat ei mene valtiolta tiestön ylläpitoon". Onko vihervasemmisto jo niin edistyksellinen, että bussitkin kulkevat ilman tiestöä? Täytyy myöntää, että jos näin on, teen takinkäännöksen ja alan heti äänestämään näin edistyksellistä porukkaa. Tämän päivän en olisi uskonut koskaan koittavan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko ettei kommunistiliikenne tarvitse tiestöä?
        Muuten, oikeat eläkkeet tulee työeläkeyhtiöiden rahastoista, ei verovaroista.

        Ruotsiksi komun =kunta.
        Onko kommunismi jonkinlaista kuntaismia?
        Olemmehan kaikki kuntalaisia. Siis komunisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttämällä joukkoliikennettä ostovoima on huomattavasti suurempi. Rahat ei mene valtiolta tiestön ylläpitoon. Rahaa riittää myös eläkkeisiin. Auto on turhake suuressa mittakaavassa.
        Auton aika on ohi.

        Hanskojen aika on ohi. Hanskat tiskiin


    • Anonyymi

      Kun mikään ei maksa mitään ja kaikki saadaan ilmaiseksi niin joukkoliikenne toimii. Näin ajattelee vihevassari. Eivät tajua, että joku kaiken maksaa. Jos ei nykyiset veronmaksajat niin sitten tulevat (velkarahan).

      • Anonyymi

        Kengätkään ei kulu kun ei kävele,niitä ei siis tarvi uusia ja rahaa jää muuhun kulutukseen. Yksinkertaista tyhmä Wotsonni. Kun puolukanta määrittäisi ettei tarvi maksaa veroa olisin hyvilläni. Eläkkeet tulevat verlouonteisista maksuista. Kyllä se piiloverolta vaikuttaa. Tyhmää ostaa auto ,kun julkiset toimii tulevaisuudessa yhä paremmin. Autoilu loppuu varmasti. Se raha joka menee auto hankintaan sivukuluihin pyörittäisi kansantaloutta paljon tehokkaammin muilla sektoreilla. Kyllä niistäkin veroa kertyisi.Enemmän, paljon enemmän kuin autoverosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kengätkään ei kulu kun ei kävele,niitä ei siis tarvi uusia ja rahaa jää muuhun kulutukseen. Yksinkertaista tyhmä Wotsonni. Kun puolukanta määrittäisi ettei tarvi maksaa veroa olisin hyvilläni. Eläkkeet tulevat verlouonteisista maksuista. Kyllä se piiloverolta vaikuttaa. Tyhmää ostaa auto ,kun julkiset toimii tulevaisuudessa yhä paremmin. Autoilu loppuu varmasti. Se raha joka menee auto hankintaan sivukuluihin pyörittäisi kansantaloutta paljon tehokkaammin muilla sektoreilla. Kyllä niistäkin veroa kertyisi.Enemmän, paljon enemmän kuin autoverosta.

        Mielenkiintoista kansantalouden tulkintaa. Tuota ei opetettu kyllä yliopistossa. Ei kyllä ihme, koska siinä ei ole mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista kansantalouden tulkintaa. Tuota ei opetettu kyllä yliopistossa. Ei kyllä ihme, koska siinä ei ole mitään järkeä.

        Ei auta istua, taidat olla tenttiä vaille professori taloustieteessä. Me jotka opimme siellä niin me tiedämme. Kulutus on korreloitunut rahan saatavuuteen ja määrään. Se raha joka menee autoiluun on pois kulutuksesta. Ei ole edes parkkimaksu varaa,saati sitten kahvikupposeen. Luepas uudestaan tentti kirjasi,sekään ei kyllä auta jos asenne on tuollainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta istua, taidat olla tenttiä vaille professori taloustieteessä. Me jotka opimme siellä niin me tiedämme. Kulutus on korreloitunut rahan saatavuuteen ja määrään. Se raha joka menee autoiluun on pois kulutuksesta. Ei ole edes parkkimaksu varaa,saati sitten kahvikupposeen. Luepas uudestaan tentti kirjasi,sekään ei kyllä auta jos asenne on tuollainen.

        Vaikka mielipiteesi onkin melko yksipuolinen ja asenteellinen, piilee siinä kuitenkin totuuden siemen. Taloustieteen näkökulmasta merkittävä tekijä on vaihtoehtoiskustannus, joka ohjaa ihmisen valintoja. Kun kaupunki tai valtio rasittaa autoilijaa rankoilla kustannuksilla (autovero, polttoainevero, pysäköintimaksut, sakot ym..) on se pois muusta kulutuksesta ja vaikuttaa mm siihen, että sitä kahvikuppia ei osteta keskustan trendikahvilasta vaan haetaan huoltsikalta. Samalla tavoin kustannustietoinen autoileva asiakas menee laitakaupungin tai jopa naapurikaupungin ostoskeskukseen perheen kanssa ja jättää sinne satoja euroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta istua, taidat olla tenttiä vaille professori taloustieteessä. Me jotka opimme siellä niin me tiedämme. Kulutus on korreloitunut rahan saatavuuteen ja määrään. Se raha joka menee autoiluun on pois kulutuksesta. Ei ole edes parkkimaksu varaa,saati sitten kahvikupposeen. Luepas uudestaan tentti kirjasi,sekään ei kyllä auta jos asenne on tuollainen.

        Nyt näyttää siltä, että kansantalouden peruskuskurssi on tullut repattua. Sen verran sekaisin on ihan perusasiat. Kansantalouden kiertokulussa ei ole omaa osaa autoilulle. Se on osa kulutusta. Nyt kannattaa lainata joku kansatalouden peruskurssin kirja ja tutustua siihen (kun kirjastot aukeavat). Palaa sitten tänne, jos jotain siitä ymmärrät. Voisin sinulle sitten pitää vaikka täällä tentin. Nyt osaamisen taso on nolla eli hylätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt näyttää siltä, että kansantalouden peruskuskurssi on tullut repattua. Sen verran sekaisin on ihan perusasiat. Kansantalouden kiertokulussa ei ole omaa osaa autoilulle. Se on osa kulutusta. Nyt kannattaa lainata joku kansatalouden peruskurssin kirja ja tutustua siihen (kun kirjastot aukeavat). Palaa sitten tänne, jos jotain siitä ymmärrät. Voisin sinulle sitten pitää vaikka täällä tentin. Nyt osaamisen taso on nolla eli hylätty.

        Pieni ja keskituloisten palkasta auto vie suuren osan ostovoimasta. Kohtuuttoman paljon. Tähän ei tarvita kansantaloustietelijöitä. Autoton voi tuhlata rahan eläämiseensä. Latte maistuu. Kun tupakointikin vie ostovoimaa,sekin kannattaa lopettaa. Alkoholikin vie ostovoimaa. Kun nuo kolme pahetta poistaa, säästää suunnattomia summia. Voi ne tuhlata kun matkailuun,asuntoihin ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka mielipiteesi onkin melko yksipuolinen ja asenteellinen, piilee siinä kuitenkin totuuden siemen. Taloustieteen näkökulmasta merkittävä tekijä on vaihtoehtoiskustannus, joka ohjaa ihmisen valintoja. Kun kaupunki tai valtio rasittaa autoilijaa rankoilla kustannuksilla (autovero, polttoainevero, pysäköintimaksut, sakot ym..) on se pois muusta kulutuksesta ja vaikuttaa mm siihen, että sitä kahvikuppia ei osteta keskustan trendikahvilasta vaan haetaan huoltsikalta. Samalla tavoin kustannustietoinen autoileva asiakas menee laitakaupungin tai jopa naapurikaupungin ostoskeskukseen perheen kanssa ja jättää sinne satoja euroja.

        Eli auto vie ostovoimaa. Ei se,että ajaa halvemman perässä poista ostovoiman vähenemistä kansantaloudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni ja keskituloisten palkasta auto vie suuren osan ostovoimasta. Kohtuuttoman paljon. Tähän ei tarvita kansantaloustietelijöitä. Autoton voi tuhlata rahan eläämiseensä. Latte maistuu. Kun tupakointikin vie ostovoimaa,sekin kannattaa lopettaa. Alkoholikin vie ostovoimaa. Kun nuo kolme pahetta poistaa, säästää suunnattomia summia. Voi ne tuhlata kun matkailuun,asuntoihin ym.

        Kansantalouden alkeiskurssilla opetetaan, että kotitaloudet kuluttavat hyöhykkeitä. Se mihin tämä kulutus tapahtuu on vapaassa markkinataloudessa annettu heidän itsensä päätettäväksi. Tarvehieraktian mukaan tämä tapahtuu sen mukaan mikä heille on tärkeintä, Nämä asiat opetetaan ihan alkeiskursseilla. Jos tämä tuntuu vaikealta ymmärtää niin kannatta edes opetella alan alkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansantalouden alkeiskurssilla opetetaan, että kotitaloudet kuluttavat hyöhykkeitä. Se mihin tämä kulutus tapahtuu on vapaassa markkinataloudessa annettu heidän itsensä päätettäväksi. Tarvehieraktian mukaan tämä tapahtuu sen mukaan mikä heille on tärkeintä, Nämä asiat opetetaan ihan alkeiskursseilla. Jos tämä tuntuu vaikealta ymmärtää niin kannatta edes opetella alan alkeet.

        Totta helvssä saa,kyse on,miksi pitää olla auto jolla ei tuoteta hyvinvointia kansantaloudelle siinä määrin kuin muissa hyödykkeissä. Kapitalismi perustuu tuhlaukseen. Mitä laajempi kirjo hyödykkeitä sen työllistövämpää.Auto sitoo suuren osan tavallisen kuluttajan pääomasta. Tätä ei tarvi edes opiskella,tämän tietää Homo Sapiens.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli auto vie ostovoimaa. Ei se,että ajaa halvemman perässä poista ostovoiman vähenemistä kansantaloudesta.

        Tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta helvssä saa,kyse on,miksi pitää olla auto jolla ei tuoteta hyvinvointia kansantaloudelle siinä määrin kuin muissa hyödykkeissä. Kapitalismi perustuu tuhlaukseen. Mitä laajempi kirjo hyödykkeitä sen työllistövämpää.Auto sitoo suuren osan tavallisen kuluttajan pääomasta. Tätä ei tarvi edes opiskella,tämän tietää Homo Sapiens.

        Kapitalismi perustuu kulutukselle. Kommunismi tuhlailulle. Kapitalismissa hinta ohjaa kulutusta. Komminismissa sunnitteluelin tekee sen ihmisten puolesta. Kun ei ole markkinahintaa tapahtuu voimavarojen tuhlaulua ja väärin allokointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapitalismi perustuu kulutukselle. Kommunismi tuhlailulle. Kapitalismissa hinta ohjaa kulutusta. Komminismissa sunnitteluelin tekee sen ihmisten puolesta. Kun ei ole markkinahintaa tapahtuu voimavarojen tuhlaulua ja väärin allokointia.

        Heh,kerro lisää uskomuksistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapitalismi perustuu kulutukselle. Kommunismi tuhlailulle. Kapitalismissa hinta ohjaa kulutusta. Komminismissa sunnitteluelin tekee sen ihmisten puolesta. Kun ei ole markkinahintaa tapahtuu voimavarojen tuhlaulua ja väärin allokointia.

        Naapurin kakarat, meidän lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh,kerro lisää uskomuksistasi.

        Tuokin opetetaan kansatalouden peruskurssilla. Yritä nyt opetella nämä perusasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin opetetaan kansatalouden peruskurssilla. Yritä nyt opetella nämä perusasiat.

        On typeryyttä ostaa auto jos ei ole rahaa ruokaan. Näin ollen auton ostaja ei pysty käyttämään muitakaan palveluita , ostamaan kulutustuotteita. Se vie henkilön ostovoiman miinukselle. Sen sijaan autoton kuluttaa ne rahat muuhun kulutukseen ja talous pyörii. Kansantalous kärsii mitä useampi ostaa tarpeettoman auton. Nousukausi eletään velaksi,joten autojakin odotellaan eli kaikki toimii hyvin. Lamaaikana auto on taakka, jos on vielä muutoinkin velkavetoinen elämä. Korona opettaa taas uuden sukupolven nöyräksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin opetetaan kansatalouden peruskurssilla. Yritä nyt opetella nämä perusasiat.

        Autoveroa on alennettu,mutta muita kuluja on nostettu. Auto on halvempi hankkia nykyään kuin muutama vuosi sitten,kaliis vaan käyttää. Huomaa kun valitetaan parkkimaksuistakin.
        Autoveron alentamisen etuna kotitalouksille on, että veron alentaminen pienentää liikennevälineisiin sidottua pääomaa ja lisää ostovoimaa. Uusista autoista maksetaan lisäksi normaalia arvonlisäveroa, mikä nostaa veron osuuden uuden keskivertoauton hinnasta lähes 40 prosenttiin. Ei ole kotitalouksien eikä valtion etu, että jonkin kulutushyödykkeen hankinnan verotus on näin korkea, varsinkin kun suuri osa kuluttajista joutuu lainoittamaan auton hankinnan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On typeryyttä ostaa auto jos ei ole rahaa ruokaan. Näin ollen auton ostaja ei pysty käyttämään muitakaan palveluita , ostamaan kulutustuotteita. Se vie henkilön ostovoiman miinukselle. Sen sijaan autoton kuluttaa ne rahat muuhun kulutukseen ja talous pyörii. Kansantalous kärsii mitä useampi ostaa tarpeettoman auton. Nousukausi eletään velaksi,joten autojakin odotellaan eli kaikki toimii hyvin. Lamaaikana auto on taakka, jos on vielä muutoinkin velkavetoinen elämä. Korona opettaa taas uuden sukupolven nöyräksi.

        Yleisimmin se autoton taitaa kuluttaa autollisten maksamia verorahoja.
        Asumistuki (jos asuntoa), työttömyyspäiväraha, toimeentulotuki yms. tukiaiset.
        Tuskin kuluttelee Hämpin tai Messukylän kivijalkakaupoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisimmin se autoton taitaa kuluttaa autollisten maksamia verorahoja.
        Asumistuki (jos asuntoa), työttömyyspäiväraha, toimeentulotuki yms. tukiaiset.
        Tuskin kuluttelee Hämpin tai Messukylän kivijalkakaupoissa.

        Ai,sinä olet vielä tuolla tasolla. Tsemppiä kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai,sinä olet vielä tuolla tasolla. Tsemppiä kuitenkin.

        Joillekkin totuuden kuuleminen kirpaisee. Tsemppiä kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekkin totuuden kuuleminen kirpaisee. Tsemppiä kuitenkin.

        Niin,älä loukkaannu.Laajenna tietämystä niin ymmärrät. Kyllä sinussa on potentiaalia,kysy viisaammalta. Yritän yksinkertaistaa totuuden sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin,älä loukkaannu.Laajenna tietämystä niin ymmärrät. Kyllä sinussa on potentiaalia,kysy viisaammalta. Yritän yksinkertaistaa totuuden sinulle.

        En. Yritä hankkia tietoa ja opiskella. Koeta tulla viisaamaksi. Kaikkia asiat eivät ole yksinkertaisia. Joskus ehkä saatat sen ymmärtää. Tseppiä tälle pitkälle tielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh,kerro lisää uskomuksistasi.

        Kansantalouden peruskurssin asiaa. Ei uskontotieteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansantalouden peruskurssin asiaa. Ei uskontotieteitä.

        Ai,sinä olet vielä peruskurssilla. Ymmärrän ongelmasi,mutta en voi auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoveroa on alennettu,mutta muita kuluja on nostettu. Auto on halvempi hankkia nykyään kuin muutama vuosi sitten,kaliis vaan käyttää. Huomaa kun valitetaan parkkimaksuistakin.
        Autoveron alentamisen etuna kotitalouksille on, että veron alentaminen pienentää liikennevälineisiin sidottua pääomaa ja lisää ostovoimaa. Uusista autoista maksetaan lisäksi normaalia arvonlisäveroa, mikä nostaa veron osuuden uuden keskivertoauton hinnasta lähes 40 prosenttiin. Ei ole kotitalouksien eikä valtion etu, että jonkin kulutushyödykkeen hankinnan verotus on näin korkea, varsinkin kun suuri osa kuluttajista joutuu lainoittamaan auton hankinnan

        Luovu autosta.Osta asunto. Hinta nousee. Myy asunto. Sijoita autoon puolet,toinen puoli käyttökuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luovu autosta.Osta asunto. Hinta nousee. Myy asunto. Sijoita autoon puolet,toinen puoli käyttökuluihin.

        Auton hajotessa,rahojen loppuessa.Osta köysi tai ala elämään.


    • Anonyymi

      Asia etenee kuin ratikan vessa.

      • Anonyymi

        Onko ratikassa vessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ratikassa vessa?

        VIP vaunussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VIP vaunussa.

        Pääseekö sinne Kela-Gold kortilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääseekö sinne Kela-Gold kortilla.

        Tuo kortti on Liitäntänysseen,jokainen kortin omaava saa Sorsan halutessaan nyssen kuskilta. Linjat lopetetaan muutoin käytön puutteessa. Kaikilla on auto ratikkazonen ulkopuolella. Ratikasta saat VIP kohtelun pitämällä vihreää lippistä, talvella vihreä pipo.


    • Anonyymi

      Tunkkainen Messukylä...

    • Anonyymi

      Miten me täällä Pohtolassa voimme oikein hyvin, vaikka aluetta ei ole "kehitetty"?

      • Anonyymi

        Ratikka tulossa,hymy hyytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka tulossa,hymy hyytyy.

        Ratikka kun tarttis ne kiskot Pohtolaankin. Ennen ei tule


      • Anonyymi

        Pian vihreät keksivät senkin alueen ja rupevat sitä kehittämään autoilua haittaamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian vihreät keksivät senkin alueen ja rupevat sitä kehittämään autoilua haittaamalla.

        Ratikka tulee,liitäntä Nysset on jo määritetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka tulee,liitäntä Nysset on jo määritetty.

        Kun ratikka tarttis ne kiskot. Ei tule ennen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka tulee,liitäntä Nysset on jo määritetty.

        Mihin saakka ne liityntänysset ajaa? Pyynikintorilleko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin saakka ne liityntänysset ajaa? Pyynikintorilleko?

        Hehhehheh,älä unta nää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe