Perinteinen parisuhde ei sovi kaikille

14

1209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Salasuhde. Sitä on ollut jo yli kaksivuotta, itse vapaa mutta mies avoliitossa toisen kanssa. Seksi aina yhtä hyvää, jutellaan myös paljon ja kaipaisin ehkä jo enemmän suhteelta mutta annan vain ajan kulua ja näyttää mihin suuntaan menee. Nautin yhdessäolosta enkä tunne itseäni aivan yksinäiseksi.

    • Anonyymi

      Etäsuhde uskoisin

      • Anonyymi

        Salasuhde !! Olen tällainen avovaimo, jonka selän takana on puuhasteltu. Olen kärsinyt unettomia öitä. Jatkuvaa valehtelua ja asioiden piilottelua. Tahtoo mennä kaikki sekaisin. Eihän sitä muista mitä missäkin on kertoillut. Luen kyllä aika selkeästi miestä. Huvittavinta on kuvitelma etten tiedä. Tiedän ja otan selvää. Sehän on tosi törkeää !! Että, hän joka haaveilee sellaisen miehen kanssa suhteeseen täytyy jaksaa itkeä ja tuntea tuskaa. Ja paljon ! Lisäksi.. Älä käännä selkääsi. Ole valppaana. Älä usko kaikkea mitä puhuu. Vaan tarkista. Osaa hymyillä ja leperrellä satuja. joka naisen korvaan. Ne on vaan tiettyä tarkoitusta varten. Jokainen päätelköön itse. Aina on haku päällä. Näin se on. Siinä voi salasuhteen ylläpitäjäkin päästä nauttimaan kotona omissa salaisissa maailmoissaan uusia suunnitelmia punovasta miehestä. Ilmapiirissäkin haisee salaaminen. Kannattaahan siihen pyrkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salasuhde !! Olen tällainen avovaimo, jonka selän takana on puuhasteltu. Olen kärsinyt unettomia öitä. Jatkuvaa valehtelua ja asioiden piilottelua. Tahtoo mennä kaikki sekaisin. Eihän sitä muista mitä missäkin on kertoillut. Luen kyllä aika selkeästi miestä. Huvittavinta on kuvitelma etten tiedä. Tiedän ja otan selvää. Sehän on tosi törkeää !! Että, hän joka haaveilee sellaisen miehen kanssa suhteeseen täytyy jaksaa itkeä ja tuntea tuskaa. Ja paljon ! Lisäksi.. Älä käännä selkääsi. Ole valppaana. Älä usko kaikkea mitä puhuu. Vaan tarkista. Osaa hymyillä ja leperrellä satuja. joka naisen korvaan. Ne on vaan tiettyä tarkoitusta varten. Jokainen päätelköön itse. Aina on haku päällä. Näin se on. Siinä voi salasuhteen ylläpitäjäkin päästä nauttimaan kotona omissa salaisissa maailmoissaan uusia suunnitelmia punovasta miehestä. Ilmapiirissäkin haisee salaaminen. Kannattaahan siihen pyrkiä.

        Sivusta. Monesti on lapset ja lapsenlapset. Ukit osaa. Mitenhän sitä voi esittää kotona muuta mitä on ? Kyllä ihmetyttää kun katsoo sivusta moista touhua. Ei järjen hiventäkään.


    • Anonyymi

      Ei, ei sovi perinteinen eikä oikein minkään muunkaan lainen parisuhde ei istu minulle.
      Siksi elän vain itselleni.
      Olen kokeillut perinteistä, ei onnistu. Nuo muut mallit eivät nappaa. Siksi valitsin yksin elämisen mikä on monen ulkopuolisen vaikea niellä. Miksi? En tiedä. Tuntuu vain olevan kovin kitkerää ja katkeraa sietää naisen itsenäinen vapaa elämä.
      Heidän päänsärkynsä, ei minun.

    • Anonyymi

      Hei ihanat vapaat naiset. Täällä yksi, joka edelleen haaveilee, että vielä joku päivä voisi olla itselle oikea tapa olla suhteessa ihmisen kanssa johon aidosti haluaa sitoutua. Vähän kaikenlaista on tullut kokeiltua.. Onko kokemuksia, elämän tarinoita. Olen mieluummin yksin kuin ahdistavassa suhteessa mutta kaipaan intiimiä yhteyttä - ehkä en vain osaa normaalia?

      • Anonyymi

        Täällä yksi viiskymppinen nainen. Sama tilanne kuin sinulla. Joskus olisi kiva päästä pitämään hauskaa aikuisten tavoin. Matkustella, teatterit, leffat, hyvää ruokaa, seksiä, haaveilua, mutta
        ilman sitä järjetöntä yhteenmuuttamisen hössötystä.

        Sitten voisi vain jatkaa omaa elämäänsä, kunnes jommalla kummalla olisi tarve hauskanpitoon.


    • Anonyymi

      Perinteinen parisuhdemalli sopii kyllä kaikille, jotka parisuhteeseen ylipäätään kykenevät. Jos ihminen ei kykene perinteiseen ja sitoutumista yhteen ihmiseen edellyttävään parisuhteeseen, hän voi tehdä itselleen ja muille palveluksen ja jättäytyä parisuhdemarkkinoilta kokonaan pois ja keskittyä muihin elämänsisältöihin. Parisuhteettomuuteen ei kuole, vaikka se ihmiseltä vaatiikiin. Parisuhde ei ole myöskään kaikkien juttu.

      • Anonyymi

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jotkut sitoutuvat vain ollakseen suhteessa ;) eivät kaikki suhteet perustu todelliseen yhteyteen, usein esimerkiksi läheisriippuvuuteen, käytännön tarpeeseen yms. Parisuhde kun sinällään on kai melko laaja käsite. Vastauksesi ei kuulosta kypsältä eikä edes millään tavalla argumentoidulta. Kaikki eivät vain tarvitse parisuhdetta tuomaan turvaa tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jotkut sitoutuvat vain ollakseen suhteessa ;) eivät kaikki suhteet perustu todelliseen yhteyteen, usein esimerkiksi läheisriippuvuuteen, käytännön tarpeeseen yms. Parisuhde kun sinällään on kai melko laaja käsite. Vastauksesi ei kuulosta kypsältä eikä edes millään tavalla argumentoidulta. Kaikki eivät vain tarvitse parisuhdetta tuomaan turvaa tms.

        Lisään vielä, ihmistä kun ajaa usein pelko, ei niinkään rakkaus tai aito halu ;) onnea ja kaikkea hyvää niille, jotka ovat valinneet kumppaninsa oikeasta syistä! Helppoja ihmissuhteet eivät koskaan ole ja mielestäni ihan kaikki suhteet vaatii sitoumusta <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jotkut sitoutuvat vain ollakseen suhteessa ;) eivät kaikki suhteet perustu todelliseen yhteyteen, usein esimerkiksi läheisriippuvuuteen, käytännön tarpeeseen yms. Parisuhde kun sinällään on kai melko laaja käsite. Vastauksesi ei kuulosta kypsältä eikä edes millään tavalla argumentoidulta. Kaikki eivät vain tarvitse parisuhdetta tuomaan turvaa tms.

        Hölmösti heität tuon yhteen ihmiseen sitoutumisen - ei liity asiaan! Ei ole kyse siitä että ei voisi yhteen ihmiseen sitoutua. Osaatko lukea ja tulkita?


      • Anonyymi

        Kuulostaa siltä että sinulla ei ehkä niitä kokemuksia ole ;) sen verran kapeaa tulkintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jotkut sitoutuvat vain ollakseen suhteessa ;) eivät kaikki suhteet perustu todelliseen yhteyteen, usein esimerkiksi läheisriippuvuuteen, käytännön tarpeeseen yms. Parisuhde kun sinällään on kai melko laaja käsite. Vastauksesi ei kuulosta kypsältä eikä edes millään tavalla argumentoidulta. Kaikki eivät vain tarvitse parisuhdetta tuomaan turvaa tms.

        Ihan varmasti on niin, että parisuhteissa on myös todella huonosti voivia ja väärin perustein sitoutuneita ihmisiä. Itselleni tärkein syy parisuhteeseen hakeutumiselle on rakkauden ja läheisyyden tarve ja sen toisen hyväksyminen. Ajattelen niin, että parisuhde edellyttää toisen kokonaisvaltaista hyväksymistä, mikä on mielestäni ainoa terve perusta parisuhteelle. Toki hyvä parisuhde tuo myös henkisen ja jopa taloudellisen tuen mutta se ei pidä olla tärkein syy parisuhteeseen hakeutumiselle. Itselläni ei ole koskaan ollut parisuhteen henkistä, taloudellista tai mitään muutakaan turvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa siltä että sinulla ei ehkä niitä kokemuksia ole ;) sen verran kapeaa tulkintaa

        Ihminen voi olla ihmissuhteissa kokenut, vaikka ei olisi parisuhteissa kokenut. Ihmissuhdetuntemusta löytyy paljonkin. Olen myös ajatellut asioita monesta näkökulmasta. On ollut aikaa. En pidä mielipiteitä mitenkään kapea-alaisina. Mietin ihmissuhdeasioissa sitä, palveleeko ne oikeasti rakkautta ja ihmisarvoista elämää vai ei. Kaikki parisuhdemallit eivät palvele. Tosin kaikilla ihmisillä ei riitä kyky ymmärtämään sitä. Valitettavasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe