Kertokaa kokemuksianne yamaha yzf 600 vuosimalleista -97 - 01. Plussia ja miinuksia, kiitos!
yamaha yzf 600
4
3877
Vastaukset
- Specka
Tarkoitat varmaan Thundercattia.
vm2000 thundercat 57 tkm mittarissa.
Ainoa korjaus on ollut swingin laakeri, johon oli päässyt vettä: tiiviste pois paikoiltaan, ehkä asennus vika, eli pito ja valmistus vikoja tulee noihinkin, muuten varsin huoleton, ei tiettävästi mitään merkittäviä tyyppivikoja.
Loistava käyttöpyörä. nätti.
Rauhallinen kadulla,mut voi viedä lujaakin, mulla on maksulkuitti siitä. Lisäksi ominaisuudet riittää ihan radalla harjoitteluun, ei häviä keskiryhmässä. kovat kuskit menee menojaan mut hitaammat jää jalkoihin R-laitteillakin.
Ajo asento hyvä myös pitemmille matkoille, vaikka itse voisin ottaa etukenoisemmankin. Kate suojaa varsin hyvin ja tilaa riittää hyvin, on "oikean moottoripyörän kokoinen, silti ketterä. Myös matkustaja kulkee ihan ok.
Moottori on tiettävästi erittäin luja, 57tkm:n kohdalla ei ventiiilin säätö tarvetta ollenkaan.
Tehoa tietty voisi olla enemmänkin, mut putkella ja suutimilla noista otetaan luokkaa 90-100 hv tekarenkaalla. jouheva kone.
Suurin "heikkous" on pehmeät alustan perus säädöt, vaikka muuten on varsin hyvä alusta. Tämä on ongelma lähinnä isoille kuskeille. muuten säädöt riittää just. (etupäätä voi parantaa tiukemmilla jousilla ja/tai öljyn vaihdolla, itse kokeilen jälkimmäistä, 5->10W öljyksi ja tais menna 6m enemmän, paikallaan tuntuu hyvältä. Takapään säädöt riitti juuri täydellä kuormalla 80 70kg 4laukkua.
Jarrut on hyvät sellaisenaan, vaikka kai ne punosletkuilla paranee nekin.
renkaina ollu BT020 ja Pirellin Diablot, pisteet 10-1 diabloille.
Mut normaali ajoon, tärkein parannus on pistää alle kunnon renkaat (jos ei oo) ja säätää alusta jotensakin kohdalleen. tehdas asetukset on hyvä lähtö kohta, siitä sit napsu tai pari kerrallaan tiukemmaksi. Putket ja kaasuttimien säädöt vaikuttaa kuulemma paljonkin, mulla noi oli jo kun sain tuon. Noi muut parannukset voi tehdä halujen mukaan tai sopivien huoltojen yhteydessä, jolloin ei tuu juuri lisäkustannuksia ja tietää jo vähän mitä haluaa.
jos oikein värkätä haluaa niin pakoputken alkukäyrässä on hitsi sauma kiinnikeholkin kohdalla(ihan etupäässä) joka kuristaa putkea 5-7 mm ihan turhaan.. ;)- Tomi
Moi,
Kiitokset hyvistä vinkeistä. Osaatko neuvoa mihin suuntaa kaasarin säätöjä on mahdollista viedä tai mitä sen suhteen ylipäätään olisi tehtävissä / kannattaa tehdä? - Specka
Tomi kirjoitti:
Moi,
Kiitokset hyvistä vinkeistä. Osaatko neuvoa mihin suuntaa kaasarin säätöjä on mahdollista viedä tai mitä sen suhteen ylipäätään olisi tehtävissä / kannattaa tehdä?Mitä haluat saavuttaa?
Mulla oli tuossa yoshimuran slipari ja dynojetin sarja paikoillaan, säädettynä, joten ei oo vertailu kohtaa vakioon. vähän ilmaruuvia väännellyt et ei nykis ja neulaa kokeillut eri asentoihin, kun oli erilainen putki kiinni.
Nyt muuten takas alkuperäsissä, vain 1/4 kierrosta ilmaruuvi enemmän auki, ettei nyi matalilla kierroksilla niin.
Vakiona kai on samaa vikaa kun liukuu kaupungilla.
Sitä voi hieman tasoittaa avaamalla ilmaruuvia, mut ei kannata kovin pitkälle mennä, rupee karstoittumaan ja lämpimänä käynnistyy huonosti. Kaasarien synkronointi tarkasti auttaa kans. Manometri virityksiä on monessa paikassa kerrotu (oma on sellainen) ja jos pistää muutaman kympin kiinni, saa pari alipaine mittaria) tosin huollossa tekevät mielellään tuonkin.
sit se kai kaikille melkein kaikille tyypillinen 3-4tr laihalla käyminen. sitä voi koettaa parantaa nostamalla neuloja aavistuksen.
Kissassa on vissiin neula aika löysässä välissä kun esim DJ sarjassa tulee prikat (2kpl/neula) jotka laitetaan neulan lukkoprikan päälle, estämään neulan nousua luistissa.
Normaali neulojen kyseessä ollessa veikkaisin että nesteen paine/ilman alipane työntää neulat aina yläsentoon jos on löysää.... eli tyhjä liike voisi olla järkevää poistaa laittamalla prikat neulan alle, voisi parantaa reagointia kun liikkuu samaa tahtia luistin kans, varsinkin kun avaa nopeasti. Sit ehkä yks prikka lisää, niin neula nousee hieman. Kokeile pienillä lisäyksillä.
Sen mitä olen antanut itseni ymmärtää on että kissa reagoi positiiviseti sliparin vaihtoon, kunhan säädättää sen jälkeen kunnolla.
Sit jos oikein kikkaileen haluaa ruveta, pakoputken alkukäyrässä, ihan alussa, on isompi putken pätkä hitsattu sisältä kiinni pakoputken päälle, että saadaan sillä holkilla puristettua pakoputki kanteen kiinni. Se hitsi sauma kuristaa pakoputkea 5-7 mm (yli 20% pinta-alasta)vain noin 10 cm päässä venttileistä.. parin, kolmen tunnin homma irrottaa ja viilata ylimääräinen pois ja pistää takas, uusien tiivisteiden kans tietty.vaikutksia en oo vielä ajanut, mut iloisesti käy paikallaan ;)
Kaiken kaikkiaan penkkikeikka ei oo huono ajatus, vaikka vain varmistamaan säädöt sitten kun on mielestään kohdallaan, tai hakemaan referenssiä josta ruveta säätämään. Lambda on kullan kel... arvoinen vekotin kun säätää. kissassahan on pakokäyrissä reijät joihin voi adapterilla pistää jos itelle laittaa moisen.
- Thundercat600
Vaikka nyt halusit 97vm etieppäin niin kuitenkin. Itselläni 96 vm kisu ja vikoja saa tosiaan hakemalla hakea niitä kuitenkaan löytämättä. Alimmat vaihteet tykkää raksahdella jos ei oikein nätisti aja, siittäkin pääsee kytkintä vähän säätämällä. Vakaa mutta ketterä, iso kooltaan ja ajoasento on pirun mukava itse 183cm, pisin kertamatka meni nyt vajaa 600km oikein mukavasti. Eikä jää pyörä kenenkään jalkoihin. Hyvää kesää kaikille katti kuskille ja muillekkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448179Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432191Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262082- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 281163
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860