yamaha yzf 600

m.s.s.

Kertokaa kokemuksianne yamaha yzf 600 vuosimalleista -97 - 01. Plussia ja miinuksia, kiitos!

4

3953

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Specka

      Tarkoitat varmaan Thundercattia.

      vm2000 thundercat 57 tkm mittarissa.

      Ainoa korjaus on ollut swingin laakeri, johon oli päässyt vettä: tiiviste pois paikoiltaan, ehkä asennus vika, eli pito ja valmistus vikoja tulee noihinkin, muuten varsin huoleton, ei tiettävästi mitään merkittäviä tyyppivikoja.

      Loistava käyttöpyörä. nätti.

      Rauhallinen kadulla,mut voi viedä lujaakin, mulla on maksulkuitti siitä. Lisäksi ominaisuudet riittää ihan radalla harjoitteluun, ei häviä keskiryhmässä. kovat kuskit menee menojaan mut hitaammat jää jalkoihin R-laitteillakin.
      Ajo asento hyvä myös pitemmille matkoille, vaikka itse voisin ottaa etukenoisemmankin. Kate suojaa varsin hyvin ja tilaa riittää hyvin, on "oikean moottoripyörän kokoinen, silti ketterä. Myös matkustaja kulkee ihan ok.

      Moottori on tiettävästi erittäin luja, 57tkm:n kohdalla ei ventiiilin säätö tarvetta ollenkaan.
      Tehoa tietty voisi olla enemmänkin, mut putkella ja suutimilla noista otetaan luokkaa 90-100 hv tekarenkaalla. jouheva kone.

      Suurin "heikkous" on pehmeät alustan perus säädöt, vaikka muuten on varsin hyvä alusta. Tämä on ongelma lähinnä isoille kuskeille. muuten säädöt riittää just. (etupäätä voi parantaa tiukemmilla jousilla ja/tai öljyn vaihdolla, itse kokeilen jälkimmäistä, 5->10W öljyksi ja tais menna 6m enemmän, paikallaan tuntuu hyvältä. Takapään säädöt riitti juuri täydellä kuormalla 80 70kg 4laukkua.

      Jarrut on hyvät sellaisenaan, vaikka kai ne punosletkuilla paranee nekin.

      renkaina ollu BT020 ja Pirellin Diablot, pisteet 10-1 diabloille.

      Mut normaali ajoon, tärkein parannus on pistää alle kunnon renkaat (jos ei oo) ja säätää alusta jotensakin kohdalleen. tehdas asetukset on hyvä lähtö kohta, siitä sit napsu tai pari kerrallaan tiukemmaksi. Putket ja kaasuttimien säädöt vaikuttaa kuulemma paljonkin, mulla noi oli jo kun sain tuon. Noi muut parannukset voi tehdä halujen mukaan tai sopivien huoltojen yhteydessä, jolloin ei tuu juuri lisäkustannuksia ja tietää jo vähän mitä haluaa.

      jos oikein värkätä haluaa niin pakoputken alkukäyrässä on hitsi sauma kiinnikeholkin kohdalla(ihan etupäässä) joka kuristaa putkea 5-7 mm ihan turhaan.. ;)

      • Tomi

        Moi,

        Kiitokset hyvistä vinkeistä. Osaatko neuvoa mihin suuntaa kaasarin säätöjä on mahdollista viedä tai mitä sen suhteen ylipäätään olisi tehtävissä / kannattaa tehdä?


      • Specka
        Tomi kirjoitti:

        Moi,

        Kiitokset hyvistä vinkeistä. Osaatko neuvoa mihin suuntaa kaasarin säätöjä on mahdollista viedä tai mitä sen suhteen ylipäätään olisi tehtävissä / kannattaa tehdä?

        Mitä haluat saavuttaa?

        Mulla oli tuossa yoshimuran slipari ja dynojetin sarja paikoillaan, säädettynä, joten ei oo vertailu kohtaa vakioon. vähän ilmaruuvia väännellyt et ei nykis ja neulaa kokeillut eri asentoihin, kun oli erilainen putki kiinni.
        Nyt muuten takas alkuperäsissä, vain 1/4 kierrosta ilmaruuvi enemmän auki, ettei nyi matalilla kierroksilla niin.

        Vakiona kai on samaa vikaa kun liukuu kaupungilla.

        Sitä voi hieman tasoittaa avaamalla ilmaruuvia, mut ei kannata kovin pitkälle mennä, rupee karstoittumaan ja lämpimänä käynnistyy huonosti. Kaasarien synkronointi tarkasti auttaa kans. Manometri virityksiä on monessa paikassa kerrotu (oma on sellainen) ja jos pistää muutaman kympin kiinni, saa pari alipaine mittaria) tosin huollossa tekevät mielellään tuonkin.

        sit se kai kaikille melkein kaikille tyypillinen 3-4tr laihalla käyminen. sitä voi koettaa parantaa nostamalla neuloja aavistuksen.
        Kissassa on vissiin neula aika löysässä välissä kun esim DJ sarjassa tulee prikat (2kpl/neula) jotka laitetaan neulan lukkoprikan päälle, estämään neulan nousua luistissa.

        Normaali neulojen kyseessä ollessa veikkaisin että nesteen paine/ilman alipane työntää neulat aina yläsentoon jos on löysää.... eli tyhjä liike voisi olla järkevää poistaa laittamalla prikat neulan alle, voisi parantaa reagointia kun liikkuu samaa tahtia luistin kans, varsinkin kun avaa nopeasti. Sit ehkä yks prikka lisää, niin neula nousee hieman. Kokeile pienillä lisäyksillä.

        Sen mitä olen antanut itseni ymmärtää on että kissa reagoi positiiviseti sliparin vaihtoon, kunhan säädättää sen jälkeen kunnolla.

        Sit jos oikein kikkaileen haluaa ruveta, pakoputken alkukäyrässä, ihan alussa, on isompi putken pätkä hitsattu sisältä kiinni pakoputken päälle, että saadaan sillä holkilla puristettua pakoputki kanteen kiinni. Se hitsi sauma kuristaa pakoputkea 5-7 mm (yli 20% pinta-alasta)vain noin 10 cm päässä venttileistä.. parin, kolmen tunnin homma irrottaa ja viilata ylimääräinen pois ja pistää takas, uusien tiivisteiden kans tietty.vaikutksia en oo vielä ajanut, mut iloisesti käy paikallaan ;)

        Kaiken kaikkiaan penkkikeikka ei oo huono ajatus, vaikka vain varmistamaan säädöt sitten kun on mielestään kohdallaan, tai hakemaan referenssiä josta ruveta säätämään. Lambda on kullan kel... arvoinen vekotin kun säätää. kissassahan on pakokäyrissä reijät joihin voi adapterilla pistää jos itelle laittaa moisen.


    • Thundercat600

      Vaikka nyt halusit 97vm etieppäin niin kuitenkin. Itselläni 96 vm kisu ja vikoja saa tosiaan hakemalla hakea niitä kuitenkaan löytämättä. Alimmat vaihteet tykkää raksahdella jos ei oikein nätisti aja, siittäkin pääsee kytkintä vähän säätämällä. Vakaa mutta ketterä, iso kooltaan ja ajoasento on pirun mukava itse 183cm, pisin kertamatka meni nyt vajaa 600km oikein mukavasti. Eikä jää pyörä kenenkään jalkoihin. Hyvää kesää kaikille katti kuskille ja muillekkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marja sulkee liikkeen

      Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      28
      5440
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      167
      1919
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

      Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      159
      1561
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

      Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1314
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

      Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      27
      1225
    6. Oletko loukannut

      Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1145
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1114
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

      Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1053
    9. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      46
      1042
    10. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      895
    Aihe