Sydämen haarakatkos

Kohtalotovereita?

Löytyykö täältä ketään? jolla todettu sydämessä haarakatkos. Onko saatu selville, mistä moinen tullut ja onko oirehtinut?

15

25697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen30v.

Mun viimeisimmässä filmissä mikä on otettu n. vuosi sitten kone ilmoitti oikeasta haarakatkoksesta. Lääkäri mittasi kuitenkin vielä käsin välin joka pitää olla tietyn mittainen jotta kyse on haarakatkoksesta niin näin ollen ei sitten olisikaan ollut tuota katkosta koska "kriteerit" eivät täyttyneet.

Samoin kaikki aimmat lukemattomat filmit jotka oli otettu oli täysin samanlaisia kuin se jossa kone ilmoitti katkoksen olevan mutta niissä aiemmissa luki kaikissa tuloksena normaali.

Onko sinulla oikea vai vasen haarakatkos?

• Eve

Minulla todettiin vasen haarakatkos muut. vuosi sitten, joka todennäköisesti ollut jo syntymästä lähtien. Sydämen mekaaninen toiminta tutkittiin (ultraääni, EKG-pitkäaikaisseuranta) eikä löydetty mitään vikaa paitsi jokín ylimääräinen jänne tai joku, en enää muista, mutta ei pitäisi vaikuttaa mihinkään. Sanottiin, että saan jatkaa normaalia elämää.

• Kohtalotovereita?

Itselläni sydänfilmissä todettiin vasemmanpuoleinen haarakatkos pari vuotta sitten.Neljä vuotta sitten sitä ei ollut.Siitä,mistä se on tullut,ei ole varmaa tietoa.Pahaa flunssaa on epäilty tai että se olisi ollut synnynnäinen heikko piuha mikä katkesi.Vietän täysin normaalia elämää,välillä moinen kuitenkin askarruttaa.

• tytteli
        Kohtalotovereita? kirjoitti:

Itselläni sydänfilmissä todettiin vasemmanpuoleinen haarakatkos pari vuotta sitten.Neljä vuotta sitten sitä ei ollut.Siitä,mistä se on tullut,ei ole varmaa tietoa.Pahaa flunssaa on epäilty tai että se olisi ollut synnynnäinen heikko piuha mikä katkesi.Vietän täysin normaalia elämää,välillä moinen kuitenkin askarruttaa.

Minulla on todettu vasemm.puoleinen haarakatkos vajaa parikymmentä vuotta sitten. Samaten vasen kammio oli paksuuntunut. Jouduin syömään Digoxin- lääkettä kolmisen vuotta(lääke on sydämen vajaatoimintaan tarkoitettu, mutta käytetään myös rytmihäiriöihin)Olin silloin 31 vee, kun asia todettiin. Olisi kiva kestutella muiden kanssa, joilla on sama juttu!

• tai edes
        tytteli kirjoitti:

Minulla on todettu vasemm.puoleinen haarakatkos vajaa parikymmentä vuotta sitten. Samaten vasen kammio oli paksuuntunut. Jouduin syömään Digoxin- lääkettä kolmisen vuotta(lääke on sydämen vajaatoimintaan tarkoitettu, mutta käytetään myös rytmihäiriöihin)Olin silloin 31 vee, kun asia todettiin. Olisi kiva kestutella muiden kanssa, joilla on sama juttu!

epäilyksiä siitä mistä haarakatkoksesi on tullut?

• tytteli
        tai edes kirjoitti:

epäilyksiä siitä mistä haarakatkoksesi on tullut?

Epäiltiin minun sairastaneen joskus tietämättäni sydänlihastulehduksen tai sitten synnynnäinen vika. Vasemman kammion paksuuntumista pidettiin korkealla olleen verenpaineen aiheuttamana.Olin synnyttänyt nuoremman lapsemme pari kuukautta aikaisemmin, kun sitten jouduin menemään ensiapuun sydämen paukuttaessa tuhatta ja sataa. Yöunet olivat olleet vauvan syntymästä lähtien parin tunnin pätkissä. Yöt menivät imettäessä. olin sitten osastolla kolme päivää, vauva joutui lastenosastolle, koska imetin. En saanut nousta sängystä ensimmäisen vrk aikana, minut lykittiin pyörätuolillä imettämään lastenoastolle. Kun kokeet ilmaisivat, ettei tulehdusta ole sillähetkellä sain jo ola ylhäälläkin.

Aikamoinen kriisi se oli, pelottava ja tuntui, että tähänkö se elämä nyt päättyy ja noin pieni lapsonen jää ilman äitiä.
        Nyt en useinkaan muista sydämeni olevan "viallinen". Lääkitystä ei ole. En kuitenkaan rasita itseäni yhtäkkisesti. Suolan käyttöä olen myös vähentänyt tosi paljon. Pansuolaa aloin käyttää jo silloin raskausaikana. Kymmenen vuotta aikaisemmin. ensimmäisen raskauden aikana oli verenpainelääkkeet melkein raskauden alusta alkaen. Suola olisi ollut kielletty kokonaan, mutta nuori ja tyhmä kun olin, en vähentänyt yhtään suolan käyttöä.

• tytteli
        Eve kirjoitti:

Minulla todettiin vasen haarakatkos muut. vuosi sitten, joka todennäköisesti ollut jo syntymästä lähtien. Sydämen mekaaninen toiminta tutkittiin (ultraääni, EKG-pitkäaikaisseuranta) eikä löydetty mitään vikaa paitsi jokín ylimääräinen jänne tai joku, en enää muista, mutta ei pitäisi vaikuttaa mihinkään. Sanottiin, että saan jatkaa normaalia elämää.

Olisi muuten kiva kirjoitella teidän kanssanne joilla on vasen haarakatkos.
        Mulle saa mailata jos haluaa.Osoite on [email protected]. Olen 51 vee.

• jonna_40
        tytteli kirjoitti:

Olisi muuten kiva kirjoitella teidän kanssanne joilla on vasen haarakatkos.
        Mulle saa mailata jos haluaa.Osoite on [email protected]. Olen 51 vee.

...että on vasemmalla puolella haarakatkoksia ja oikeella puolella on mitraalivuoro jota ei uskalleta leikata:(Mahdollisuus selviytyä leikkauksesta n.30 %...Ja eikä tätä ikää nyt ihan kauheesti vieläkää ole.Mut elämän haluja senkin edestä kyllä olisi.

Meiliä voi laittaa mullekkin tulemaan ja vaihdellaan kuulumisia.

• llow2
        Kohtalotovereita? kirjoitti:

Eikö tämä haarakatkos liity sydämen sähköiseen toimintaan.
        Katso Netistä aiheeseen liittyvä lääkärin selvitys asiasta.
        Sydämen haarakatkos Googleta niin tietoa löytyy.

• sydänfilmilöydös

Hei! satuin sivulle, jossa kyselit vuosia sitten asiasta. Minulla löytyi sydänfilmissä oik. haarakatkos. Lääkäri sanoi, että voi olla synnynnäinen. Ei ole kuulemma mikään vakava.
      Minulla on kol.arvoi hieman koholla ja valtimoissa vähän kalkkeumaa. Olen 57v muuten perusterve ja hoidan peruskuntoa eikä mitään ihmeellistä ole tullut esille urheillessa. Harrastan tennistä, jöögaa ja työmaapyöräilyä 32 km/päivä kesäisin.

• Gnutsen

Minulla on oikea haarakatkos,3-asteen (totaliblokki) AV-katkos.
        Sinussolmukkeen ja sydänlihaksen välinen yhteys on kokonaan poikki,jolloin sydän ei itse pysty nostamaan sykettä rasituksessa.Siitä johtuen minulle asennettiin tahdistin nostamaan ja pitämään sykkeen ylhäällä.Av-katkokset luokitellaan asteikolla 1-3 ja tietääksen lievät katkoksetkin voivat ajanmyötä pahentua,
        jolloin sydän tarvitsee avukseen tahdistimen.Katkoksen aiheuttajaa itselläni ei löydetty.
        Itse elän normaalia työelämää ja olen 46vee(5vuotta tahdistettuna).
        Kirjoitella saa jos joku haluaa kysellä lisää.
        Hyvää loppukesää kaikille tahdistetuille!

• Nainen 48
        Gnutsen kirjoitti:

Sinussolmukkeen ja sydänlihaksen välinen yhteys on kokonaan poikki,jolloin sydän ei itse pysty nostamaan sykettä rasituksessa.Siitä johtuen minulle asennettiin tahdistin nostamaan ja pitämään sykkeen ylhäällä.Av-katkokset luokitellaan asteikolla 1-3 ja tietääksen lievät katkoksetkin voivat ajanmyötä pahentua,
        jolloin sydän tarvitsee avukseen tahdistimen.Katkoksen aiheuttajaa itselläni ei löydetty.

Minulla todettiin vajaa kaksi vuotta sitten sattumalta kuntoremontin polkupyöräkuntotestissä vasen haarakatkos. Pääsin rasistusEKG:n jälkeen sydämen perfuusion gammakuvaukseen, mutta siinä ei todettu esim. sepelvaltimotautia tai muuta vakavaa. Saan siis jatkaa normaalia elämää entiseen malliin (entisin kolesterolilääkkein), mutta Veripalvelu kielsi minulta sydänlääkäriä konsultoituaan verenluovutuksen, koska kohdallani luovutukseen sisältyisi kuulemma kohonnut rytmihäiriöriski. Takana oli 35 luovutusta ilman minkäänlaisia oireita...

• admies77
        Gnutsen kirjoitti:

minullakin vasen haarakatkos rosu kolesteroli lääke sit sain uuden verenpainelääkkeen joka pudotti sykettä en tiedä minkä takia, söin pillerin niin rinnasta riipas syke putos niin matalalle että laitettiin tahdistin 50-140 lääkärit pitää potilasta koekaniinina tai paremminkin rottana sain ennen asennusta täydellisen totali blokin ,vähän arvuutti asennus äitini kuoli seuraavana päivänä asennuksesta ja veli viikon päästä asennukset tehtiin hml 1994 ja tampere 2009

• tahdistinpotilas

Onko av-katkos sama kuin haarakatkos?

• Anonyymi

Minulla todettu vasemman puoleinen haarakatko muutama vuosi sitten. Olen ollut monessa erilaisissa leikkauksissa ja joka kerta sydän meinaa pysähtyä. Viimeiset leikkaukset on tehty yliopisto tai keskussairaalassa. Kotikaupungissa ei saa leikkausta tehdä. Minulle annetaan kanyyli suoraan aortan että saan heti lääkkeen kun sydän meinaa pysähtyä. Minulla on nyt ranneke ranteessa aina kun lähden matkoille, jos jotain sattuu ja olen tajuttomana että sairaalassa tiedetään minun sairaudesta. Tämä ei ole mikän leikin asia vaikka minulla ei ole minkälaisia ongelmia muuten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe