Myös urheilumielisten paratiisi.
Mitä Te urheilette, polkupyöräilyä, kotisoutua, jopa hurjien rautamäärien nostoa, entä miten nyrkkeily, onko isoja voimakkaita nyrkkejä Teillä.
Nykyään en enään urheile eikä se enään kiinnosta täällä thaimaassa on niin kuumakin.
Nuorempana olisin luultavasti voittanut sm kultaa monessakin lajissa.
Keihästä heitin harjoittelematta lähes 80 metriä kuulaa työnsin 20 metriä ja kiekkokin lensi yli 60 metriä.
Nyrkeilyssä olisin voittanut kaikki suomalaiset maailman huipun kanssa olisi ollut tiukempaa. esim foremanille olisin voinut hävitä.
Pattaya on urheilijoiden mekka.
30
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minäkin olisin nuorempana voittanut kenet tahansa missä tahansa, mutta en enään ihan kaikkia.
- Anonyymi
Jos senssu ilman näitä vitsiväännöksiäsi koetetaan puhua itse asiasta, niin hommahan on niin että jos ihminen asuu turistikohteessa / lomakohteessa ja on eläkkeellä tai vapaaherrana, niin aikahan siinä käy pitkäksi päivätyöhön tottuneella henkilöllä jonka lapsetkin on lentäneet pesästä jo aikoja sitten ja entiset ystävät on kotimaassa tai hajallaan maailmalla, osa jo poistuneet keskuudestamme.
Silloin tarvii sitä tekemistä. Terveimmät tekemiset on liikunnan ja hyvinvoinnin parissa. Huonoimmat tekemiset on alkoholin, muiden päihteiden ja sohvalla makoilun parissa. Jokin harrastus pitää olla muukin kuin netissä sekoilu. Se ei ole terveellistä ruumiille eikä sielulle. Ulkoilu on parasta sekä kropalle että psyykelle. Siitä on lääketieteelliset todisteet olemassa. Myös opiskeleminen terveempään ravintoon ei ole haitaksi todellakaan.
Nämä on valintakysymyksiä jokaiselle. Valitseeko itsetuhoisen ja katkeran lyhyen loppumatkan, vaiko energisen ja positiivisen pidemmän tien.- Anonyymi
Hommahan kuitenkin on niin että olisin voittanut kaikki kaikessa.
- Anonyymi
Ihannoit amerikkaa lerpsei. USA:n menestyneimmän tarkka-ampujan hautajaiset oli iso tapahtuma myös potato-miehille että viranomaisille. Tuhannet osallistuivat tapahtumaan. https://www.youtube.com/watch?v=U53ZVfW0CIk
Sankareillakin on alkunsa ja loppunsa.- Anonyymi
Chris Kylen elämä ja kuolema on vertaansa vailla oleva tarina, sotilaan elämästä, vaikka ei Amerikan ihailija olisikaan.
Hänestä on tehty elokuva nimeltään American Sniper. Elokuvan on ohjannut muuan Clint Eastwood jonka olen ohimennen tavannut. Chris Kylea en koskaan ole tavannut, mutta suosittelen kaikkia katsomaan tämän hänestä tehdyn elokuvan.
Numpan kommentti tähän kommenttiniini olisi mielestäni mielenkiintoista luettavaa. Ja tämän muuten kirjoitin yhtään piruilematta tai vittuilematta kenellekään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Chris Kylen elämä ja kuolema on vertaansa vailla oleva tarina, sotilaan elämästä, vaikka ei Amerikan ihailija olisikaan.
Hänestä on tehty elokuva nimeltään American Sniper. Elokuvan on ohjannut muuan Clint Eastwood jonka olen ohimennen tavannut. Chris Kylea en koskaan ole tavannut, mutta suosittelen kaikkia katsomaan tämän hänestä tehdyn elokuvan.
Numpan kommentti tähän kommenttiniini olisi mielestäni mielenkiintoista luettavaa. Ja tämän muuten kirjoitin yhtään piruilematta tai vittuilematta kenellekään.Kunnioitus Kylelle.
Kovin rasti taisteluissa ja jatkuvassa vaarassa mukana olleelle ammattisotilaalle on se paluu siviiliin.
Ammattilaisen on pakko ajatella se vain työnä ja uskoa siihen että se tehtiin isänmaan ja vapauden vuoksi, vaikka kyseessä onkin todellisuudessa geopolitiikka.
Tottuneena adrenaliiniin ja velvollisuudentuntoon, jos mielessään alkaa kyseenalaistamaan tehtyjen asioiden syitä ja seurauksia, motiivia ja oikeutusta, niin se ei ole helppoa työnnellä lastenrattaita paikallisen lähiön marketissa tarjoushaukkana.
Lukenut tuota Törnin tarinaa ja muuta kotimaista sotakirjallisuutta, kuuluen Laurin sukukiltaankin, niin siellä painittiin samojen asioiden parissa kuin tässä Kylen tapauksessa.
Se tuli yllätyksenä tietona, että Suomen sodissakaan kaikki eivät olleet halukkaita tappamaan suoranaisesti. Yli puolet ei halunneet tehdä sitä. He toimivat taustalla toki auttaen ja osana ollen. Viidesosa sitten teki likaisimmat työt kaikkien puolesta.
Sotien järkeä, filosofiaa ja oikeutusta olen paljon miettinyt. Sota on rakennettu kaikkeen, jos tarkemmin ajatellaan. Sotaa käydään kaikilla tasoilla arkielämässäkin ja kilpailussa maineesta, mammonasta ja tulevaisuudesta.
Jopa kasvit sotii keskenään kuka saa parhaan kasvupaikan, eniten vettä, aurinkoa ja ravintoa ja kuka lisääntyy tehokkaimmin.
Sodan ja taistelun filosofiaan pääsee hyvin tutustumaan myös yhden kenties maailman tehokkaimman taistelukoneen, Miyamoto Musashin kirjassa Maa, vesi, tuli, tuuli ja tyhjyys.
Musashi voitti aikansa maailman parhaat taistelijat kaksintaisteluissa jo esiteini-ikäisenä. Myöhemmin hän oli niin ylivoimainen että käytti kaksintaisteluissa aseenaan vain itse veistämäänsä puukeppiä samurai- miekkoja vastaan.
Hän selvisi naarmuitta myös lukuisista lähitaistelusodista, joissa hänen taistelutoverinsa likimain kaikki menehtyivät. Lopulta laittoi puukepin naulaan vertauskuvallisesti ja vetäytyi luolaan miettimään, miksi hän oli niin ylivoimainen eikä kuollut tilanteissa, joissa kaiken järjen mukaan olisi pitänyt kuolla jo tuhat kertaa.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnioitus Kylelle.
Kovin rasti taisteluissa ja jatkuvassa vaarassa mukana olleelle ammattisotilaalle on se paluu siviiliin.
Ammattilaisen on pakko ajatella se vain työnä ja uskoa siihen että se tehtiin isänmaan ja vapauden vuoksi, vaikka kyseessä onkin todellisuudessa geopolitiikka.
Tottuneena adrenaliiniin ja velvollisuudentuntoon, jos mielessään alkaa kyseenalaistamaan tehtyjen asioiden syitä ja seurauksia, motiivia ja oikeutusta, niin se ei ole helppoa työnnellä lastenrattaita paikallisen lähiön marketissa tarjoushaukkana.
Lukenut tuota Törnin tarinaa ja muuta kotimaista sotakirjallisuutta, kuuluen Laurin sukukiltaankin, niin siellä painittiin samojen asioiden parissa kuin tässä Kylen tapauksessa.
Se tuli yllätyksenä tietona, että Suomen sodissakaan kaikki eivät olleet halukkaita tappamaan suoranaisesti. Yli puolet ei halunneet tehdä sitä. He toimivat taustalla toki auttaen ja osana ollen. Viidesosa sitten teki likaisimmat työt kaikkien puolesta.
Sotien järkeä, filosofiaa ja oikeutusta olen paljon miettinyt. Sota on rakennettu kaikkeen, jos tarkemmin ajatellaan. Sotaa käydään kaikilla tasoilla arkielämässäkin ja kilpailussa maineesta, mammonasta ja tulevaisuudesta.
Jopa kasvit sotii keskenään kuka saa parhaan kasvupaikan, eniten vettä, aurinkoa ja ravintoa ja kuka lisääntyy tehokkaimmin.
Sodan ja taistelun filosofiaan pääsee hyvin tutustumaan myös yhden kenties maailman tehokkaimman taistelukoneen, Miyamoto Musashin kirjassa Maa, vesi, tuli, tuuli ja tyhjyys.
Musashi voitti aikansa maailman parhaat taistelijat kaksintaisteluissa jo esiteini-ikäisenä. Myöhemmin hän oli niin ylivoimainen että käytti kaksintaisteluissa aseenaan vain itse veistämäänsä puukeppiä samurai- miekkoja vastaan.
Hän selvisi naarmuitta myös lukuisista lähitaistelusodista, joissa hänen taistelutoverinsa likimain kaikki menehtyivät. Lopulta laittoi puukepin naulaan vertauskuvallisesti ja vetäytyi luolaan miettimään, miksi hän oli niin ylivoimainen eikä kuollut tilanteissa, joissa kaiken järjen mukaan olisi pitänyt kuolla jo tuhat kertaa.
T 2010Tämän T-Numerohenkilön ajatusmaailma on kamppailut, taistelut, sodat, paremmuus missä tahansa, esikuvat ja heihin samaistuminen, sekä niiden yhdistämisellä itselleen luoden oman henkilöprofiilin johon jopa itse uskoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän T-Numerohenkilön ajatusmaailma on kamppailut, taistelut, sodat, paremmuus missä tahansa, esikuvat ja heihin samaistuminen, sekä niiden yhdistämisellä itselleen luoden oman henkilöprofiilin johon jopa itse uskoo.
Hän kirjoitti upean kirjoituksen asiaan selkeästi perehtyneenä ja sinä vain lässytät kateellisena. Mikä on sinun esikuvasi? Ei sellaista ole koska olet historian typerin henkilö ikinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän kirjoitti upean kirjoituksen asiaan selkeästi perehtyneenä ja sinä vain lässytät kateellisena. Mikä on sinun esikuvasi? Ei sellaista ole koska olet historian typerin henkilö ikinä.
Tottakai ihmiset jotka luovat itsestään esikuviensa kaltaisia klooneja ja jotka tarvitsevat tuekseen pe-pusen, ovat perehtyneet asiaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai ihmiset jotka luovat itsestään esikuviensa kaltaisia klooneja ja jotka tarvitsevat tuekseen pe-pusen, ovat perehtyneet asiaansa.
Kysy lerppis itseltäsi mielipidettä uudestaan ja kerro kuinka olisi kiva kuulla se oma täysin ääliömäinen satutarina tähänkin liittyen. Kerro vaikka mahtavasta sotilasurastasi ja sotasankaruudesta tai nasan keksinnöistäsi? Sinunhan piti tarinan mukaan olla väkivallan ammattilainen ja 30 vuoden sotilasuralla ole kouluttanut USA:n erikoisjoukkoja. Koulutitko ihan enklanniksi vai puhuitko sujuvaa ranskää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän T-Numerohenkilön ajatusmaailma on kamppailut, taistelut, sodat, paremmuus missä tahansa, esikuvat ja heihin samaistuminen, sekä niiden yhdistämisellä itselleen luoden oman henkilöprofiilin johon jopa itse uskoo.
No nyt kyllä harmittaa, jos Numpalla tai Sensulla ei riitä rahkeet tätä tasokkaampaan kommenttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy lerppis itseltäsi mielipidettä uudestaan ja kerro kuinka olisi kiva kuulla se oma täysin ääliömäinen satutarina tähänkin liittyen. Kerro vaikka mahtavasta sotilasurastasi ja sotasankaruudesta tai nasan keksinnöistäsi? Sinunhan piti tarinan mukaan olla väkivallan ammattilainen ja 30 vuoden sotilasuralla ole kouluttanut USA:n erikoisjoukkoja. Koulutitko ihan enklanniksi vai puhuitko sujuvaa ranskää?
Kiitos kun taas olet kertonut minusta ja vielä oikein vihaisesti, kiitos siitä sinulle. En ole koskaan vaatinut että uskoisit juttujani, se on täysin sinun asiasi mihin uskot mihin et.
Kyse ei mahtavasta 30 vuoden sotilasurasta, vaan ihan normaali puolustusvoimissa työskentelevän ammattisotilaan urasta, joita suomessa on kymmeniä tuhansia.
Mitä sitten tuo nykyaikainen ammattisotilaan ja ammattisotilaan ura 100 vuotta sitten, on täysin eri asia, nykyään tietotekniikka on vallannut alan kuin alan, myös puolustusvoimissa, siksi me tietokone miehet olemme tai olimme arvossa siellä, lisäksi sekin merkitsi että valtaosalla puolustusvoimien atk-keskuksen työntekijöillä oli myös siviilikoulutus, yleensä ins. tai di, käytännössä ins.majurilla on aina korkeakoulututkinto.
En ole kiinnostunut tuollaisista leffoista niillä ole miteen tekemistä minkään kanssa, eräs opetus on kuitenkin jäännyt mieleen, sotahistoria kirjoitetaan aina voittajan näkökulmasta, ei koskaan puoluettomasti, vaan vahvasti voittajaa korostaen, tämä pitää aina muistaa.
En ole koskaan kouluttanut ketään muualla kuin varusmiehiä varuskunnassa, mutta vuosien saatossa olen ollut koulutettavana usassa ja ranskassa, alan lisäkoulutusta.
Kerro poika jotain omasta elämästästi jos ei ole mitään kerrottavaa niin keksi, kyllä sinun mielikuvitus siihen pystyy, kunhan vähennät tai jätät lääkkeet ottamatta, aloita vaikka siitä ukosta joka taisteli tuulimyllyjä vastaan, uudelleen.
Ja kiitos kysymästä en ollut eilen juurikaan palstalla.
By NumBall - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kun taas olet kertonut minusta ja vielä oikein vihaisesti, kiitos siitä sinulle. En ole koskaan vaatinut että uskoisit juttujani, se on täysin sinun asiasi mihin uskot mihin et.
Kyse ei mahtavasta 30 vuoden sotilasurasta, vaan ihan normaali puolustusvoimissa työskentelevän ammattisotilaan urasta, joita suomessa on kymmeniä tuhansia.
Mitä sitten tuo nykyaikainen ammattisotilaan ja ammattisotilaan ura 100 vuotta sitten, on täysin eri asia, nykyään tietotekniikka on vallannut alan kuin alan, myös puolustusvoimissa, siksi me tietokone miehet olemme tai olimme arvossa siellä, lisäksi sekin merkitsi että valtaosalla puolustusvoimien atk-keskuksen työntekijöillä oli myös siviilikoulutus, yleensä ins. tai di, käytännössä ins.majurilla on aina korkeakoulututkinto.
En ole kiinnostunut tuollaisista leffoista niillä ole miteen tekemistä minkään kanssa, eräs opetus on kuitenkin jäännyt mieleen, sotahistoria kirjoitetaan aina voittajan näkökulmasta, ei koskaan puoluettomasti, vaan vahvasti voittajaa korostaen, tämä pitää aina muistaa.
En ole koskaan kouluttanut ketään muualla kuin varusmiehiä varuskunnassa, mutta vuosien saatossa olen ollut koulutettavana usassa ja ranskassa, alan lisäkoulutusta.
Kerro poika jotain omasta elämästästi jos ei ole mitään kerrottavaa niin keksi, kyllä sinun mielikuvitus siihen pystyy, kunhan vähennät tai jätät lääkkeet ottamatta, aloita vaikka siitä ukosta joka taisteli tuulimyllyjä vastaan, uudelleen.
Ja kiitos kysymästä en ollut eilen juurikaan palstalla.
By NumBallSinä siis olitkin atk-keskus lentäjä ja alokaskouluttaja??
Aika kultaa muistot? Sama tauti kun eräällä 60v miehellä, joka ( työskennellessäni varsin taajaan asutun suuren lähiön eräässä kerrostalossa) tuli humalassa kertomaan minulle, olevansa eläkkeellä oleva maalari,
totesin, että jaa, yritin poistua kiusallisesta tilanteesta, hän nappasi hihastani vielä kiinni kertoakseen, että hän on maalannut nää kaikki talot täällä. Varmasti ei ollut maalannut kaikkia?.. Aika oli vaan Suurentanut hänen ammattitaitoaan?
Tästä tuli mieleeni, että olisiko mahdollista, että sinunkin 8000 tunnin lentokokemus puolustusvoimissa? Olisi tullut vasta sen jälkeen ? Kun eläköidyit näyttöpäätettä naputtelevasta työstäsi, jostain puolustusvoimien konttorista??
Aika kultaa muistot, ja onhan se miehekkäämpää itsekkin kuvitella ja kertoa itseään tuntemattomille olleensa lentäjä... Kiinnostaa erilailla kun jonkun eläkkeellä olevan nörtin tarinat . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siis olitkin atk-keskus lentäjä ja alokaskouluttaja??
Aika kultaa muistot? Sama tauti kun eräällä 60v miehellä, joka ( työskennellessäni varsin taajaan asutun suuren lähiön eräässä kerrostalossa) tuli humalassa kertomaan minulle, olevansa eläkkeellä oleva maalari,
totesin, että jaa, yritin poistua kiusallisesta tilanteesta, hän nappasi hihastani vielä kiinni kertoakseen, että hän on maalannut nää kaikki talot täällä. Varmasti ei ollut maalannut kaikkia?.. Aika oli vaan Suurentanut hänen ammattitaitoaan?
Tästä tuli mieleeni, että olisiko mahdollista, että sinunkin 8000 tunnin lentokokemus puolustusvoimissa? Olisi tullut vasta sen jälkeen ? Kun eläköidyit näyttöpäätettä naputtelevasta työstäsi, jostain puolustusvoimien konttorista??
Aika kultaa muistot, ja onhan se miehekkäämpää itsekkin kuvitella ja kertoa itseään tuntemattomille olleensa lentäjä... Kiinnostaa erilailla kun jonkun eläkkeellä olevan nörtin tarinat .Resupetteri kannattaisko sinun etsiä tuo missä kerroin olevani lentäjä ja 8000 lentotuntia etsiä uudelleen ja lukea se uudelleen ennen kaikkea ymmärtää lukemasi, nyt ilmeisesti et ole ymmärtänyt, minä en viitsi sitä etsiä.
Tietotekniikka on erinomainen ammatti, erityisesti meille vanhankoulukunnan miehille, joskus hieman yksinäistä hommaa, kun pitää paljon pärjätä itsekseen, kun kukaan ei ole neuvomassa mitä teet seuraavaksi, eikä lentäminen ole sen ihmeellistä kuin bussikuski tai merikapteeni, elimistö joutuu nopeissa koneissa koville.
Toisaalta voisit alkaa kertomaan hieman omista hommistasi, aika lapsellista kun vingut samoista asioista vuodesta toiseen kuin akat, etkä ole edes ymmärtänyt lukemaasi.
Minulla on ollut erittäin antoisa työura joka on opettanut paljon ja on ollut erittäin vaativa.
- Anonyymi
Kaunis video Mr Kylen hautajaissaattueesta. Sotilaat ovat vain töissä amerikan mantereella ja toisen veteraanin psyykkiset ongelmat koituivat legendan kohtaloksi.
https://www.youtube.com/watch?v=mJZP-uejaBA- Anonyymi
Potatojen ystävälle senseille paljon potatoja videon kohdasta 12:14
https://www.youtube.com/watch?v=pZmCle7O-Qg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=pZmCle7O-QgMuista nähdä unta senssusta myös koska häntä ajattelet ainiaasti hereillä ollessasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=pZmCle7O-QgKysyisin nöyrästi minua Mr Kylen elämästä paremmin tietäviltä, että oliko hän HD harrastaja?
Ps. Kysymykseni on täysin pyyteetön ja ketään kohtaan piruilematta esitetty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyisin nöyrästi minua Mr Kylen elämästä paremmin tietäviltä, että oliko hän HD harrastaja?
Ps. Kysymykseni on täysin pyyteetön ja ketään kohtaan piruilematta esitetty.Kun samalla syöt viinirypäleitä niin laita googlees Sylvester Stallone and Harkey Davidson niin löydät laajan joukon harrastajia, ehkä jopa muitakin elokuvalan tuutujasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun samalla syöt viinirypäleitä niin laita googlees Sylvester Stallone and Harkey Davidson niin löydät laajan joukon harrastajia, ehkä jopa muitakin elokuvalan tuutujasi.
Kiitos vastauksestasi vaikka et vastannut kysymykseeni.
Muistaakseni minä en ole hän, sinä, joka on aijannut tänne kuvia kuksastaan ja viinirypäleistään.
Mulla mukavaa, just nyt, vaikka juuri nyt en ole meidän Chiang Maissa. Ai miksikö. No siksi, että olen kerran illastanut Sylvester Stallonen kanssa L. A:ssa. Ystävälläni Renny H:lla ei ollut mitään tekemistä tämän tapahtuneen kanssa. Ex-tyttöystäväni sattui vain olemaan Stallonen seuralaisen tuttu. Luit oikein, meitä oli vain me neljä henkilöä siinä illallis pöydässä. Stallone oli ainakin silloin aivan erilainen henkilö millaiseksi hänet nyt usein maalitetaan ja maalaillaan mediassa. Iso ja Miehekäs. Älykäs ja ylläväm kirjasivistynyt minun mielestäni. Eli tiesi paljon Suomesta. Tein muuten sellaisenkin huomion, että sittemin, useimmissa näyttelimissään rooleissa ei näytellyt. Vasen ilmeetön puoli kasvoistaan ja puhetavastaan on totta eikä vain näyteltyä. on totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi vaikka et vastannut kysymykseeni.
Muistaakseni minä en ole hän, sinä, joka on aijannut tänne kuvia kuksastaan ja viinirypäleistään.
Mulla mukavaa, just nyt, vaikka juuri nyt en ole meidän Chiang Maissa. Ai miksikö. No siksi, että olen kerran illastanut Sylvester Stallonen kanssa L. A:ssa. Ystävälläni Renny H:lla ei ollut mitään tekemistä tämän tapahtuneen kanssa. Ex-tyttöystäväni sattui vain olemaan Stallonen seuralaisen tuttu. Luit oikein, meitä oli vain me neljä henkilöä siinä illallis pöydässä. Stallone oli ainakin silloin aivan erilainen henkilö millaiseksi hänet nyt usein maalitetaan ja maalaillaan mediassa. Iso ja Miehekäs. Älykäs ja ylläväm kirjasivistynyt minun mielestäni. Eli tiesi paljon Suomesta. Tein muuten sellaisenkin huomion, että sittemin, useimmissa näyttelimissään rooleissa ei näytellyt. Vasen ilmeetön puoli kasvoistaan ja puhetavastaan on totta eikä vain näyteltyä. on totta.Tuohan on vähän sama asia kuin Neidillä, että kuuluu Törnin sukukiltaan, kun ex-vaimon kaukainen jonkun sukupuun mukaan on myös.
Outo heebå tämä Kläppeliini kun on Harrikoista kiinnostunut niin pääseen bablareelaamaan sivistyksestä, joka tosin hänestä ei ilmene, mutta häntähän kiehtoo amalia kaikissa muodoissaan ja asennoissaan, sekä pep-pusten sivistyksen taso.
- Anonyymi
Hauska uutinen tuli luettua aamukaffilla.
https://pattayaone.news/pattaya-blocks-all-access-beaches-avoid-second-wave/ - Anonyymi
Ile-baarissa 90-luvulla monet suomalaiset huipulle matkalla olleet urheilijat istuskelivat tavisten seassa, useimmat tunnistamattomina.
- Anonyymi
Ketju on täynnä satuja ja tarinoita. Aina ollaan oltu siellä missä sattuu ja tapahtuu ja maailmantähdet on olleet paikalla myös.
Lääketehtailla on vahva rooli noissa tarinoissa perjantaipullon kera.
Se että olen kokenut paljon ja lukenut paljon ei tee minusta kaikkitietävää, menestyjää, eikä minkään alan asiantuntijaa. Siitä olen iloinen että olen joitakin asioita tajunnut ihan itse omien kokemusten kautta, enkä pelkästään lukemalla oppineiden tekstiä.
Olin liian ärhäkkä nuorena ottaakseni kouluoppeja vastaan. Urheilupuolella oli eri asia.
Paljon olen mokannut kaikilla saroilla, mutta se olen ollut minä vaan ja kantanut ihan itse taakkani, koettanut hyvittää myös parhaani mukaan. Energiaa on joskus ollut enemmän kuin laki sallii. Koetin mennä asioiden edelle oikotietä.
Jonakin päivänä saatan vielä joutua poseenkin vanhoista kirjanpitorikoksistani. Rahallisesti kyllä selviän niistä, kyse ei ole suurista rahoista, mutta oikeudellisesti en. Pari pientä pöytälaatikkofirmaani ei maksanut lainkaan veroja eikä pitänyt kirjanpitoa.
Viime vuodet olen ollut kunnolla niin talousasioiden kuin naistenkin suhteen. Joissakin vaiheissa parissakin elämänvaiheessa tuli sydämiä särjettyä urakkaluontoisesti. Omakin särkyi pari kertaa.
Vuoden 2011 paikkeilla olin läski juoppo. Se juonsi siitä kun 2007 vuonna myyty yksi firma antoi taloudellisen vapauden muutamaksi vuodeksi. Uusi nainen ja rillumarei. Poltin rahaa melkoisia summia iloiseen elämään. Sitten koitti taas arki.
Pari kertaa kävin raastuvassa mutta armo kävi oikeudesta ja veronmaksuhistoriani oli sen verran suuri, että selvisin ehtoollisella. Minä ja yritykseni olimme maksaneet 8 numeroisen summan veroja, eikä ensimmäinen numero ollut yksi.
Ja kyllä. Harrastuksissani lasken saaneeni yli 400 aivotärähdystä, joista kahta lukuunottamatta kaikki tosin oli lieviä. Myös se kymmenisen vuotta sitte harrastamani aktiivinen dokaaminen on vaurioittanut aivojani.
Olen hitaampi päästäni kuin nuorena, mutta se ei ole pelkästään negatiivinen asia. Nuoruuden impulsiivisuus on likimain poissa ja tilalla on rauhallisuus ja lempeys.
Asioista pitää löytää hyvät puolet. Nykyään uskon fraasit elämä on parasta huumetta ja että terve sielu asuu terveessä ruumiissa.
Keskittymiskyky on parantunut ja jaksan keskittyä yhteen asiaan kerrallaan. Luen jokainen päivä uutisia ainakin tunnin. Opiskelen historiaa jotta ymmärtäisin nykyisyyttä. Katselen dokumentteja ja tiedeuutisia.
En tee näitä siksi, että voisin elvistellä, vaan siksi että ymmärtäisin asioita ja olemassaoloa tällä tyhmällä päällä mahdollisimman hyvin ja ymmärtäisin kaiken olevan vain elämää.
Toitotin jo aikoinaan lapsilleni että kun aina puhuu totta, niin ei tarvitse miettiä mitä kenellekin sanoo ja sanon aina että vahingosta ei saa suuttua eikä onnettomuuksia murehtia. Kaatunut maito on kaatunutta maitoa ja muuksi se ei murehtimalla muutu.
Olen kiitollinen että olen löytänyt ihmisen, joka hyväksyy minut sellaisena kuin olen. Olen ylpeä siitä että hän hyväksyi minut lapsensa isäksi. Teen parhaani perheeni ja yhteisöni eteen.
"Matka jonka kuljet, on tärkeämpi kuin päämäärä" sanotaan laulussa. Pitää osata kiitollisna nauttia jokaisesta päivästä jonka me täällä Maan päällä vaelletaan. Mikään ei ole ikuista eikä itsestäänselvää.
"Älä pelkää olla heikko, äläkä ole liian ylpeä voimistasi, katso sydämeesi ystäväni ja voit palata viattomaan, oikeaan itseesi"
Kun tiedät itse kuka olet, niin sinun ei tarvitse välittää siitä mitä tuntemattomat sinusta ajattelee. Kiusaajille ei pidä antaa huomiota. He eivät ansaitse sitä.
Sattumalla on iso rooli elämässä, ja ei muuta kuin nautitaan kyydistä elämän tivolissa! On masokismia rypeä itsesäälissä. Jokaisella on oikeus onneen ja rauhaan. Turha surkutella menneitä.
T 2010
PS: En aio lukea erään henkilön tämän perään kirjoittamia kommentteja enkä uusia aloituksia. Tämä oli vain päivän rehellinen mietelause.- Anonyymi
Hienoa kun avauduit ei tuo minulle tullut yllätyksenä lainkaan, tuttuja on sinulle velallisen epärehellisyys ja kirjanpitorikokset, ei niistä lähde lusimaan jos ei ole kupannut miljoonia, ja jos lähtee rangaistukset on kuukausia ei vuosia, mutta ongelmaksi muodostuu vahingonkorvaukset joita sinulle on ilmeisesti määrätty aikaisemmin, siksi tuo osakaslaina.
Mutta voin sanoa että ymmärrän sinua, vieläpä hyvinkin, oma historiani yrittäjänä on 100% puhdas mutta minullapa on ollut vakiotulot, kapea mutta pitkä, joten en ole omien asioiden takia tarvinnut kurittaa yritystä, eikä minulla ole koskaan ollut velkaa kohtuullista enempää.
Mutta tunnen ison joukon yrittäjiä, jotka on ollut samassa kusessa kuin sinä, olet selvinnyt pitkälle ja tulet varmasti selviämään, mutta selvitä suhteesi suomalaiseen yhteiskuntaa, se on jatkon kannalta olennaisen tärkeää, jos olet mokaillut ota vastaa tuomio, ja kårsi se mahdollisimman nopeasti.
Väittäisin että sinulla on taipumista adhd tai maniaan, joten sinun pitää antaa itsellesi anteeksi, voi olla että olisit tuossa tilanteessa joka tapauksessa.
Sinun kannattaisi varmasti ottaa vastaan se mikä tulee, muuten noissa velkarikosasioissa on vanhenemisajat, verottajalle taitaa olla viisi vuotta yksivuotta eli tänä vuonna menee vanhaksi, paitsi jos velat tulee vahingonkorvauksena, ne vanhenee 25 vuodessa.
Surukseni havaitsen että tämä kotonaolo aika on raskasta kaikille on se koti sitten thaimaassa tai suomessa, toivottavasti saat asiasi paremmalle tolalle. Hyvä Neitsykkä avautui, kiitos hidashoksotin, ei tarvitse lukea eikä kommentoida, ethän sinä ennenkään ole kyennyt asiasta asiana puhumaan, vaan pep-punen on asian hoitanut kuten varmasti nytkin.
Siitä olen iloinen että olen joitakin asioita tajunnut ihan itse omien kokemusten kautta, jepjep kuten vahingossa ohjaamaan moottoripyörää.
Pöytälaatikkofirmaa, joo juuri niin, kyllä kyllä, veroillasi maksat siis toisten elinkustannuksia laiffisi ja muiden pep-pustesi kanssa.
Läski juoppo on huokunut selvästi kirjoituksistasi ja olenhan sanonut, että exäsi teki elämänsä viisaimmat päätökset.
Aivotärähdyksesi todellakin uskon ja jos joku sanoo, että 400 ei aiheuta pysyviä kilahduksia, niin hän kuuluu samaan kastiin.
Dogu-Sbuge, jep, olen havainnut vauriot.
Hyvää jatkoa sulle ja tuevalle ex-vaimollesi.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Hyvä Neitsykkä avautui, kiitos hidashoksotin, ei tarvitse lukea eikä kommentoida, ethän sinä ennenkään ole kyennyt asiasta asiana puhumaan, vaan pep-punen on asian hoitanut kuten varmasti nytkin.
Siitä olen iloinen että olen joitakin asioita tajunnut ihan itse omien kokemusten kautta, jepjep kuten vahingossa ohjaamaan moottoripyörää.
Pöytälaatikkofirmaa, joo juuri niin, kyllä kyllä, veroillasi maksat siis toisten elinkustannuksia laiffisi ja muiden pep-pustesi kanssa.
Läski juoppo on huokunut selvästi kirjoituksistasi ja olenhan sanonut, että exäsi teki elämänsä viisaimmat päätökset.
Aivotärähdyksesi todellakin uskon ja jos joku sanoo, että 400 ei aiheuta pysyviä kilahduksia, niin hän kuuluu samaan kastiin.
Dogu-Sbuge, jep, olen havainnut vauriot.
Hyvää jatkoa sulle ja tuevalle ex-vaimollesi.Ollaanko peppusia toisillemme...
- Anonyymi
Eli tänä vuonna menee vanhaksi verot vuodelta 2014.
- Anonyymi
Lerppa sai sisältöä ja aineistoa elämäänsä seuraavaksi viideksi vuodeksi. Kiitos siitä nimimerkille 2010 mutta samalla tuhosit Pattaya palstan, koska nyt tuo peikko ei jätä tätä rauhaan ikinä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823223
- 922925
- 532182
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201635- 191454
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81427- 171421
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181365Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131341Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351305