ruotsi ei erotu moniäänisestä kuorosta.
Täällä pääkaupunkiseudulla soi kielten moninaisuus ja suomen kieli yhdistää
18
62
Vastaukset 18
Samoin Turun seudulla.
Sanotaan, että kaikkialla, missä on paljon ihmisiä, on sama juttu: suomi vallitsee ja moniääninen kuoro soi, ruotsi ei kuulu läpi.
- Anonyymi
Tosiaan, suomen kieli yhdistää maahanmuuttajia. Kaksin ja kaveriporukoissa, joka koostuu ulkoisten piirteiden perusteella monista eri kansallisuuksista, suomi on yhteisesti käytetty kieli, vaikka moni olettaisi sen olevan englanti.
- Anonyymi
Pakkoruotsi on hukkaruotsi ja kiusa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riesaruotsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Espoossakin on vieraskielisiä 17 % ja ruotsinkielisiä 7,1 %.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Espoossakin on vieraskielisiä 17 % ja ruotsinkielisiä 7,1 %.
Helsingissä ruotsinkielisiä on 6 % ja melkein kaikki puhuvat myös suomea. Ruotsia ei juuri kuule kuin metron kuulutuksissa.
Pääkaupunkiseutua kuitenkin väitetään yhdeksi suomenruotsalaisten ydinalueiksi.
Vantaalla ruotsinkielisiä on pääseudun kunnista vähiten , onko noin 2 % , en ihan tarkkaan muista.
"uotsi ei erotu moniäänisestä kuorosta."
Ei erotu, kun ei edes kuulu :-)
On aina oikea onnen hetki, kun kerrankin sattuu kuulemaan ,n kerran kahdessa viikossa, muutaman lauseen ehtaa sivistyskieltä :-))))))- Anonyymi
Ruotsi on ihan ok vähemmistökieli - mutta se on vain yksi monista.
- Anonyymi
Pakkoruotsi on pilannut ruotsin kielen maineen, ja ruotsinkielisten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkoruotsi on pilannut ruotsin kielen maineen, ja ruotsinkielisten.
Asian voi korjata. Poistetaan pakkoruotsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asian voi korjata. Poistetaan pakkoruotsi.
Virheet voi ja kannattaa korjata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virheet voi ja kannattaa korjata.
Mutta voi mennä hetki aikaa ennen kuin pakkoruotsin aikakausi annetaan anteeksi.
- Anonyymi
Kansan enemmistön tahto on röyhkeästi ohitettu ja se on yritetty korjata ruotsifanaatikkojen roskapropagandalla ja kaksikielisyysväitteillä.
- Anonyymi
Enemmistö purkaisi pakkoruotsin kaikilla tasoilla
- Anonyymi
Lapsemme ovat työelämässä 2040-luvulta 2080-luvulle. He eivät todellakaan tarvitse pakkoruotsia. Lapsillamme on monikielinen tulevaisuus, jossa Suomen kieli on maan pääkieli ja englanti yhdistää maailmalla.
- Anonyymi
Tulevaisuus rakennetasn nyt. Suomen kieli masn yhdistävänä kielenä on tulevaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.173973Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48672- 74657
- 81581
- 39549
- 46530
- 106520
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä37513Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499- 21488
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja272481Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47464Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan34455Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37431Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91428Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26420Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80415- 21412
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24406Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain66393