Rekat eivät roiku perässä

Anonyymi

On se kumma, kun en muista rekkojen saati sitten linja-autojen juurikaan roikkuneen perässäni. Ammattikuljettajat osaavat pitää turvälit ja ajavat sopivilla tilannenopeuksilla keliolosuhteet huomioiden.

Miksi täällä kirjoittelevat kokevat ihan päinvastaista.

Nimimerkillä: noin 30 tkm vuosittain ilman sakkoja.

89

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Linja-autot ei juurikaan aja tarpeettoman lähellä. Rekkojen suhteen tilanne on päinvastainen.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti pidät oikeaoppisesti vauhtia yllä, etkä junnaa 70 niinkuin yleistynyt tapa micra kuskeilla on. Nykyisin myös avensiskuskeilla tapa yleistyy.

      • Anonyymi

        Jokaisella on velvollisuus ja oikeus ajaa sellaista nopeutta, joka on omasta mielestä tuvallinen mutta ei vielä häiritsevän hidas. 10 km/h alle rajoitusnopeuden ajaa ihan tuosta vaan ja koska vaan, vaikka se jotakuta toista harmittaisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on velvollisuus ja oikeus ajaa sellaista nopeutta, joka on omasta mielestä tuvallinen mutta ei vielä häiritsevän hidas. 10 km/h alle rajoitusnopeuden ajaa ihan tuosta vaan ja koska vaan, vaikka se jotakuta toista harmittaisikin.

        Oikeuden ja velvollisuuden tuntoisen kuskin, joka ei pysty edes hyväällä kelilla ajamaan maassa valtsevia, tarpeettoman alas vedettyjen nopeuksien mukaan, olisi syytä siirtyä apumiehen paikalle.
        Tuo 10km/h alle rajoituksen ajaminen on häiritsevää hidastelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeuden ja velvollisuuden tuntoisen kuskin, joka ei pysty edes hyväällä kelilla ajamaan maassa valtsevia, tarpeettoman alas vedettyjen nopeuksien mukaan, olisi syytä siirtyä apumiehen paikalle.
        Tuo 10km/h alle rajoituksen ajaminen on häiritsevää hidastelua.

        Eikö Liikenneonnettomuudet-palstalla ole ketään, kenelle urputtaa ja ketä solvata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeuden ja velvollisuuden tuntoisen kuskin, joka ei pysty edes hyväällä kelilla ajamaan maassa valtsevia, tarpeettoman alas vedettyjen nopeuksien mukaan, olisi syytä siirtyä apumiehen paikalle.
        Tuo 10km/h alle rajoituksen ajaminen on häiritsevää hidastelua.

        Tuo on vain sinun mielipiteesi. Lain ja poliisin mukaan 10 km/h alle rajoitusten ei mitä todennäköisimmin ole sellainen häiritsevä nopeus, jota laissa tarkoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeuden ja velvollisuuden tuntoisen kuskin, joka ei pysty edes hyväällä kelilla ajamaan maassa valtsevia, tarpeettoman alas vedettyjen nopeuksien mukaan, olisi syytä siirtyä apumiehen paikalle.
        Tuo 10km/h alle rajoituksen ajaminen on häiritsevää hidastelua.

        Laskemalla nopeus 10km alle rajoituksen helpotetaan taidoistaan epävarman puskurissaroikkujan ohitusta. Myöskään eteen kiilaajat ei nopeuseron vuoksi juurikaan häiritse.
        Eli ajamalla tuolla 10km alle pääse suurimmasta osasta maantien häiriötekijöistä ja säästä lisäksi polttoainekuluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Liikenneonnettomuudet-palstalla ole ketään, kenelle urputtaa ja ketä solvata?

        "Eikö Liikenneonnettomuudet-palstalla ole ketään, kenelle urputtaa ja ketä solvata?"
        Ja hengentuotteesi pointti on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain sinun mielipiteesi. Lain ja poliisin mukaan 10 km/h alle rajoitusten ei mitä todennäköisimmin ole sellainen häiritsevä nopeus, jota laissa tarkoitetaan.

        "Tuo on vain sinun mielipiteesi."
        Niin on.
        Mainitun verran alle rajoituksen ajaminen , hyvissä olosutteissa, on mainitsemistasi todennäköisyyksistä huolimatta syy jonka takia kuskin olisi parempi siirtyä apukuskin paikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskemalla nopeus 10km alle rajoituksen helpotetaan taidoistaan epävarman puskurissaroikkujan ohitusta. Myöskään eteen kiilaajat ei nopeuseron vuoksi juurikaan häiritse.
        Eli ajamalla tuolla 10km alle pääse suurimmasta osasta maantien häiriötekijöistä ja säästä lisäksi polttoainekuluissa.

        "Eli ajamalla tuolla 10km alle pääse suurimmasta osasta maantien häiriötekijöistä ja säästä lisäksi polttoainekuluissa."
        Ehkä itse tuntee pääsevänsä ymmärtämättä , että on itse se häiriötekijä.
        Toki eihän se polttoainetta säästävää minä minä kuskia mitenkään häiritse, kuten ansiokkaassa kirjoituksessasi annat ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo on vain sinun mielipiteesi."
        Niin on.
        Mainitun verran alle rajoituksen ajaminen , hyvissä olosutteissa, on mainitsemistasi todennäköisyyksistä huolimatta syy jonka takia kuskin olisi parempi siirtyä apukuskin paikalle.

        Ja edelleen vain sinun mielipiteesi eikä vaikuta yhtään siihen että ketään siirtyy yhtään minnekään. Jos et kykene ottamaan hitaammat huomioon omassa ajossasi, niin ehkä itse olet se, joka olisi syytä jättää se ajaminen heille jotka siihen kykenevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö Liikenneonnettomuudet-palstalla ole ketään, kenelle urputtaa ja ketä solvata?"
        Ja hengentuotteesi pointti on?

        Se, mikä siinä lukee. Ja sehän näköjään riittää 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo on vain sinun mielipiteesi."
        Niin on.
        Mainitun verran alle rajoituksen ajaminen , hyvissä olosutteissa, on mainitsemistasi todennäköisyyksistä huolimatta syy jonka takia kuskin olisi parempi siirtyä apukuskin paikalle.

        "Jos liikenneolot sitä vaativat, kuljettaja on epävarma tai hänellä on ajamista rajoittavia tekijöitä, hän saa ajaa muita hitaammin eikä häntä voida siitä rankaista, rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen selittää.

        –Liian hitaasti ei kuitenkaan saa ajaa kiusantekomielessä. Toimintaan pitää olla jokin perusteltu syy."

        Lähde >> https://www.aamulehti.fi/a/201129226


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen vain sinun mielipiteesi eikä vaikuta yhtään siihen että ketään siirtyy yhtään minnekään. Jos et kykene ottamaan hitaammat huomioon omassa ajossasi, niin ehkä itse olet se, joka olisi syytä jättää se ajaminen heille jotka siihen kykenevät.

        "Ja edelleen vain sinun mielipiteesi eikä vaikuta yhtään siihen että ketään siirtyy yhtään minnekään."
        Ei vaikuta ei. Kuitenkin kuskin olisi suotavaa olla sellaisessa kunnossa, että kelin salliessa kykenisi ajamaan jopa ylintä sllittua nopeutta. Joten se siirtyminen apukuskin pikalle olisi kaikkien etu.
        Mitä lisäarvoa haet kääntämällä yleisellä tasolla olevan keskustelun henkilökohtaiseksi?


    • Anonyymi

      Iltapäivällä finnoontiellä (espoo) junnasi joku rellukuski 40km/h ja välillä allekkin sen. Onko ihmekkään jos joku alkaa vähän hiillostaa tälläisen haaveilijan perässä, mitähän lie kännyä siellä roplattiin, välillä auto seilasi siihen malliin. On toisilla kanttia olla huomioimatta takana olevaa liikennettä pätkän vertaa, vai oliko niin kännissä ettei pysty ajamaan kovempaa.. Ohituskielto koko matkalla ja vastaan tulee autoja, olisin muuten kyllä mennyt ohi.

    • Anonyymi

      Muutama viikko sitten ajoin Tampereella ysitietä Olkahisten kohdalla kohti koillista. Nopeuteni oli sama kuin edessäni olevalla jonolla, eli noin 80km/h. Takapuskuriini liimaantui kuorma-auto, joka ilmeisesti oli ajanut vasten rajoitinta. Taustapeilistä näkyi vain sen etusäleikkö. Aloin hiljalleen hidastaa, jolloin torvi aloitti torven soittamisen. Hidastaminen jatkui, ja nopeuden ollessa noin 60km/h se tajusi vihdoin kasvattaa väliä. Kiihdytin takaisin kahdeksaankymppiin ja pian poistuin tieltä Aitolahden rampista. Se kuorma-auto jäi ajamaan hitaasti. Olikohan sillä raskas kuorma?

      • Anonyymi

        Olikohan sinä ääliö?
        Mietipä mitä tapahtuu kuorma-auton takana olevalle autojonolle, kun yksi ääliö pudottaa nopeuden kuuteenkymppiin.

        Kaltaisiltasi ääliöiltä pitäisi poistaa ajo-oikeus lopullisesti!


      • Anonyymi

        Hyvä keino opettaa perseessä hiostavaa puukenkäpelleä turvallisempaan ajotapaan on hidastaa vauhtia ylämäessä lähes nollaan. Siinä perseessä roikkuvan rekkapenan pää räjähtää, kun joutuu ylämäessä lähtemään liikkeelle lähes paikaltaan. Täyskuorma kun on vielä mahdollisesti päällä, niin ai ai, kun vituttaa ja löpöä palaa. No, oppiihan ajattelemaan liikenneturvallisuutta.


      • Anonyymi

        Oletko koskaan harkinnut fantasiakirjailijan uraa. Tällaisten mielikuvitustuotteiden perusteella sinulla voisi olla mahdollisuuksia sillä saralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä keino opettaa perseessä hiostavaa puukenkäpelleä turvallisempaan ajotapaan on hidastaa vauhtia ylämäessä lähes nollaan. Siinä perseessä roikkuvan rekkapenan pää räjähtää, kun joutuu ylämäessä lähtemään liikkeelle lähes paikaltaan. Täyskuorma kun on vielä mahdollisesti päällä, niin ai ai, kun vituttaa ja löpöä palaa. No, oppiihan ajattelemaan liikenneturvallisuutta.

        Ehkä hyvä keino, mutta ajokortti lähtee heti jos virkavalta sattuu huomaamaan. Toisaalta riski on aika pieni, koska poliisin mielenkiinto kohdistuu pelkästään ns. ylinopeuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä hyvä keino, mutta ajokortti lähtee heti jos virkavalta sattuu huomaamaan. Toisaalta riski on aika pieni, koska poliisin mielenkiinto kohdistuu pelkästään ns. ylinopeuksiin.

        Ei muuten lähde. Poliisi ei millään pysty todistamaan, että vauhti laski tahallisesti tai kiusanteko takoituksella. Aina voi sanoa, että pelotti ajaa ylämäkeen tai ettei auto yksinkertaisesti kulje ylämäessä kovempaa.
        Rekkakuskin on puolestaan erittäin vaikea puolustella ajamistaan vaarallisen lähellä edessä ajavaa. Siihen ei löydy mitään järkevää syytä. Eli kortti pitäisi ennemminkin ottaa pois rekkakuskilta. Ja liian pieni turvaväli on poliisinkin helppo näyttää toteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten lähde. Poliisi ei millään pysty todistamaan, että vauhti laski tahallisesti tai kiusanteko takoituksella. Aina voi sanoa, että pelotti ajaa ylämäkeen tai ettei auto yksinkertaisesti kulje ylämäessä kovempaa.
        Rekkakuskin on puolestaan erittäin vaikea puolustella ajamistaan vaarallisen lähellä edessä ajavaa. Siihen ei löydy mitään järkevää syytä. Eli kortti pitäisi ennemminkin ottaa pois rekkakuskilta. Ja liian pieni turvaväli on poliisinkin helppo näyttää toteen.

        Useimmissa rekoissa on kojelautakamera, josta totuus selviää. Tästä löytyy jopa mediassa esillä olleita esimerkkitapauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan sinä ääliö?
        Mietipä mitä tapahtuu kuorma-auton takana olevalle autojonolle, kun yksi ääliö pudottaa nopeuden kuuteenkymppiin.

        Kaltaisiltasi ääliöiltä pitäisi poistaa ajo-oikeus lopullisesti!

        En ollut. Minut asetettiin hengenvaaraan, ja pääsin tilanteesta pois toimimalla noin. Ainoa ääliö oli se torvi kuormurikuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmissa rekoissa on kojelautakamera, josta totuus selviää. Tästä löytyy jopa mediassa esillä olleita esimerkkitapauksia.

        Siitä löytyy sitten samalla todistusaineisto turvavälin puuttumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut. Minut asetettiin hengenvaaraan, ja pääsin tilanteesta pois toimimalla noin. Ainoa ääliö oli se torvi kuormurikuski.

        Etkä vieläkään ymmärtänyt, mitä aiheutit kuorma-auton takana tulevalle autojonolle!
        Uskomattoman tyhmä ihminen.

        Ajotaidoton ja tyhmä ihminen on liikenteessä todellinen vaaranaiheuttaja. Vain rattijuopot on vielä vaarallisempia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä vieläkään ymmärtänyt, mitä aiheutit kuorma-auton takana tulevalle autojonolle!
        Uskomattoman tyhmä ihminen.

        Ajotaidoton ja tyhmä ihminen on liikenteessä todellinen vaaranaiheuttaja. Vain rattijuopot on vielä vaarallisempia

        En aiheuttanut mitään. Kuormurikuski aiheutti. Miksi olet noin pois tolaltasi? Toimiko kuormurikuski mielestäsi fiksusti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aiheuttanut mitään. Kuormurikuski aiheutti. Miksi olet noin pois tolaltasi? Toimiko kuormurikuski mielestäsi fiksusti?

        "En aiheuttanut mitään. Kuormurikuski aiheutti."
        Kun joku toimii arveluttavasti niin tottakai minä voin toimia vielä idioottimaisemmin, onhan tuo nyt itsestään selvää, eikö?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En aiheuttanut mitään. Kuormurikuski aiheutti."
        Kun joku toimii arveluttavasti niin tottakai minä voin toimia vielä idioottimaisemmin, onhan tuo nyt itsestään selvää, eikö?????

        En oikein saa selvää, mitä yrität sanoa.


      • Anonyymi

        Sinulla on todella paha olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein saa selvää, mitä yrität sanoa.

        Sitä, että jos ja kun joku toimii säädösten vastaisesti niin pitääkö siihen toisen aivan välttämättä samoin vastata.


    • Anonyymi

      Tässä taitaa olla kyse aivan toisenlaisesta ilmiöstä. Katselin mitä kojelautakameroilla on asiasta, niin aika karmeaa kuvaa on kertynyt henkilöautojen kuljettajien käyttätymisestä: https://www.youtube.com/watch?v=NcG7rnx4Vnk

      Nyt ymmärrän miksi raskaassa liikenne käyttää näitä kameroita, enkä missään nimessä monen täälläkin kommentoineen vaarallisen toimintamallin yleistymistä teillämme.

      • Anonyymi

        Harmillista, ettei henkilöautoissa ole kameroita suunnattu taaksepäin, että saataisiin realistista kuvaa siitä, miten yleistä on raskaankaluston perseenhaistelu, niin toisten isojen kuin pienempienkin ajoneuvojen perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmillista, ettei henkilöautoissa ole kameroita suunnattu taaksepäin, että saataisiin realistista kuvaa siitä, miten yleistä on raskaankaluston perseenhaistelu, niin toisten isojen kuin pienempienkin ajoneuvojen perässä.

        Ehkä sen kameran pitäisi kuvata juuri sinua, koska siitä löydät syyllisen.

        Minun perässäni ei ole käytännössä koskaan ollut kuorma-autoa roikkumassa, vaikka yli miljoona kilomtriä on jo tullut ajeltua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sen kameran pitäisi kuvata juuri sinua, koska siitä löydät syyllisen.

        Minun perässäni ei ole käytännössä koskaan ollut kuorma-autoa roikkumassa, vaikka yli miljoona kilomtriä on jo tullut ajeltua.

        Kehä kolmosella kyllä kuorma autot hiillostaa jos ajat 80km/h kuten kuuluukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä kolmosella kyllä kuorma autot hiillostaa jos ajat 80km/h kuten kuuluukin.

        Silloin kannattaa hiljentää nopeutta. Jos takana ajava ei osaa sovittaa turvaväliä nopeuteen sopivaksi, niin edessä ajava voi sovittaa nopeuden turvaväliin sopivaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kannattaa hiljentää nopeutta. Jos takana ajava ei osaa sovittaa turvaväliä nopeuteen sopivaksi, niin edessä ajava voi sovittaa nopeuden turvaväliin sopivaksi.

        Bingo! Noin kannattaa tehdä.


      • Videossa oli sekä tahallista häirintää että typeryyttä. Kyseessä oli valikoitua materiaalia maailmasta. Suomessa ei sentään ihan jokapäivä joudu tuollaista näkemään.


      • Anonyymi

        "Nyt ymmärrän miksi raskaassa liikenne käyttää näitä kameroita"
        nyt en ymmärrä, miksi "raskaassa" oleva liikenne haistelee edelläajavan pakoputkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmillista, ettei henkilöautoissa ole kameroita suunnattu taaksepäin, että saataisiin realistista kuvaa siitä, miten yleistä on raskaankaluston perseenhaistelu, niin toisten isojen kuin pienempienkin ajoneuvojen perässä.

        Säälittävää antautua että toinen pääsee haistelee persettä.
        Onneks useat koettavat mennä eivätkä jää siihen keräämään perskärpäsiä.
        Katos reppana ku se pallo on sulla siinä edessä. Itseäs voit hallita mut takana tulevaa et.
        Opettele se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä kolmosella kyllä kuorma autot hiillostaa jos ajat 80km/h kuten kuuluukin.

        Ootko tosissas :D
        Ei kukaan aja rekan perässä 80 km/h kehillä. Ohi ne menee.
        Sitten paskotaan housuun ja jäädään jalkoihin ajamaan 75 km/h.
        Ihme mulkkuja


    • Anonyymi

      Tämän ketjun paras anti on tähän mennessä ollut tämä viisaus:

      "Jos takana ajava ei osaa sovittaa turvaväliä nopeuteen sopivaksi, niin edessä ajava voi sovittaa nopeuden turvaväliin sopivaksi."

      Ilman muuta jos joku tulee liian lähelle, niin kannattaa sovittaa oma nopeus takana vallitsevaan tilanteeseen ja siellä olevaan turvaväliin (sen puutteeseen).

      - Kooysi -

      • Kannattaa katsoa tuo 9.5. tähän ketjuun linkitetty youtubevideo, niin näkee, miten silloin voi käydä. Mahdollinen juridinen oikeassa olo tuskin lohduttaa riittävästi, jos siis sattuu ylipäänsä selviämään hengissä.


      • Anonyymi
        Enevpk1 kirjoitti:

        Kannattaa katsoa tuo 9.5. tähän ketjuun linkitetty youtubevideo, niin näkee, miten silloin voi käydä. Mahdollinen juridinen oikeassa olo tuskin lohduttaa riittävästi, jos siis sattuu ylipäänsä selviämään hengissä.

        Nyt ei tarkoitettu tässä mitään äkillistä toimenpidettä, vaan sitä että jos joku tulee takapuskuriin kiinni, niin hissukseen hiljennetään vauhtia ja sovitetaan nopeus takana olijan valitseman turvavälin mukaiseksi. Ehkä viesti menee tällä tavalla perille takapuskurinuuskijalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei tarkoitettu tässä mitään äkillistä toimenpidettä, vaan sitä että jos joku tulee takapuskuriin kiinni, niin hissukseen hiljennetään vauhtia ja sovitetaan nopeus takana olijan valitseman turvavälin mukaiseksi. Ehkä viesti menee tällä tavalla perille takapuskurinuuskijalle.

        Juuri niin. Jos tuollaisessa tilanteessa ei itse ohita edellä ajavaa, niin välimatkaa voi kasvattaa melko hitaassa tahdissa ja tasaisesti. Vaiva palkitaan, jos se takana hikoilija ohittaa tuohon eteen muodostuvaan suurempaan väliin ja menee hiillostamaan edellä ajavaa. Sitten voi tarkkailla heidän reaktioitaan. Tosin useimmissa tapauksissa se takana tuleva ei ohita.


      • Anonyymi

        Tuo jota viisautena pidät on kopio vuosia sitten polttopullo veijon kirjoittamista idiotismeistä.
        Jokaisen olisi hyvä huolehtia omasta ajamisestaan ja omasta turvavälistään edellään ajaviin ja antaa muiden tehdä samoin.
        Se, että "virtuoosi ja minä tiedän ja osaan" henkilö alkaa muita liikenteessä opettamaan ja kouluttamaan, johtaa parhaimmillaankin liikenteen häiriintymiseen, ja pahimmillaan vakavaan jopa henkiä vaativaan onnettomuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei tarkoitettu tässä mitään äkillistä toimenpidettä, vaan sitä että jos joku tulee takapuskuriin kiinni, niin hissukseen hiljennetään vauhtia ja sovitetaan nopeus takana olijan valitseman turvavälin mukaiseksi. Ehkä viesti menee tällä tavalla perille takapuskurinuuskijalle.

        Tämäkin on laiton teko liikenteessä ja johtaa sakkoihin tai jopa kortin menetykseen, mikäli jäät siitä kiinni. Parempi tapa on nostaa nopeuttaan sellaiseksi, että turvaväli muodostuu autojen välille. Jos takana tuleva auto on rekka, ei sitä nopeutta tarvitse edes kovin paljoa nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jota viisautena pidät on kopio vuosia sitten polttopullo veijon kirjoittamista idiotismeistä.
        Jokaisen olisi hyvä huolehtia omasta ajamisestaan ja omasta turvavälistään edellään ajaviin ja antaa muiden tehdä samoin.
        Se, että "virtuoosi ja minä tiedän ja osaan" henkilö alkaa muita liikenteessä opettamaan ja kouluttamaan, johtaa parhaimmillaankin liikenteen häiriintymiseen, ja pahimmillaan vakavaan jopa henkiä vaativaan onnettomuuteen.

        Pakko tehdä jotain jos takana tuleva ei kykene itse siihen. Turvaväli pitää sovittaa nopeuden mukaan mutta pakko myös sovittaa nopeus takana tulijan valitun turvavälin mukaiseksi, jos tämä tampio on puskurissa kiinni.


      • Anonyymi
        Enevpk1 kirjoitti:

        Juuri niin. Jos tuollaisessa tilanteessa ei itse ohita edellä ajavaa, niin välimatkaa voi kasvattaa melko hitaassa tahdissa ja tasaisesti. Vaiva palkitaan, jos se takana hikoilija ohittaa tuohon eteen muodostuvaan suurempaan väliin ja menee hiillostamaan edellä ajavaa. Sitten voi tarkkailla heidän reaktioitaan. Tosin useimmissa tapauksissa se takana tuleva ei ohita.

        Tuossa Tampereen tilanteessani, josta kerroin ja sain jonkun hermoheikon sekoamaan, ei ollut mahdollista nostaa nopeutta. Edessä oli jono, joka ajoi suurinta sallittua, vastaan tuli autoja, ja paikalla on ohituskielto. Oman nopeuden maltillinen hidastaminen oli ainoa keino, ja se toimi. Tilanne ratkesi siis ilman, että mitään vahinkoa tapahtui. Tällä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Tampereen tilanteessani, josta kerroin ja sain jonkun hermoheikon sekoamaan, ei ollut mahdollista nostaa nopeutta. Edessä oli jono, joka ajoi suurinta sallittua, vastaan tuli autoja, ja paikalla on ohituskielto. Oman nopeuden maltillinen hidastaminen oli ainoa keino, ja se toimi. Tilanne ratkesi siis ilman, että mitään vahinkoa tapahtui. Tällä kertaa.

        Mistä sinä tiedät, ettet aiheuttanut onnettomuutta kuorma-auton takana olleessa autojonossa?
        Noin tyhmä ihminen ei näköjään kykene ymmärtämään, miten pienikin hidastaminen jonon alkupäässä, aiheuttaa jonon loppupäässä äkkijarrutuksia, haitariliikkeen takia.
        Olet vaaraksi liikenteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Tampereen tilanteessani, josta kerroin ja sain jonkun hermoheikon sekoamaan, ei ollut mahdollista nostaa nopeutta. Edessä oli jono, joka ajoi suurinta sallittua, vastaan tuli autoja, ja paikalla on ohituskielto. Oman nopeuden maltillinen hidastaminen oli ainoa keino, ja se toimi. Tilanne ratkesi siis ilman, että mitään vahinkoa tapahtui. Tällä kertaa.

        Katso mitä hidastamisesi aiheutti.

        https://youtu.be/iHzzSao6ypE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, ettet aiheuttanut onnettomuutta kuorma-auton takana olleessa autojonossa?
        Noin tyhmä ihminen ei näköjään kykene ymmärtämään, miten pienikin hidastaminen jonon alkupäässä, aiheuttaa jonon loppupäässä äkkijarrutuksia, haitariliikkeen takia.
        Olet vaaraksi liikenteelle.

        Jonon loppupää huolehtikoon omista tarvittavista turvaväleistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, ettet aiheuttanut onnettomuutta kuorma-auton takana olleessa autojonossa?
        Noin tyhmä ihminen ei näköjään kykene ymmärtämään, miten pienikin hidastaminen jonon alkupäässä, aiheuttaa jonon loppupäässä äkkijarrutuksia, haitariliikkeen takia.
        Olet vaaraksi liikenteelle.

        Siitä, etten ajanut siellä olevia autoja. En edes tiedä, oliko siellä ketään. On muuten hienoa, että osaat vaihtaa ajatuksia fiksusti ja hyviä tapoja noudattaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonon loppupää huolehtikoon omista tarvittavista turvaväleistään.

        Mutta kun ne eivät osaa, vaan tulevat takapuskuria nuuskimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä, etten ajanut siellä olevia autoja. En edes tiedä, oliko siellä ketään. On muuten hienoa, että osaat vaihtaa ajatuksia fiksusti ja hyviä tapoja noudattaen.

        "Siitä, etten ajanut siellä olevia autoja."
        Huomattavasti fiksumminhan ja hyviä tapoja noudattaen tuo anonyymi toiminnastasi kirjoitaa kuin mitä itse toimit liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko tehdä jotain jos takana tuleva ei kykene itse siihen. Turvaväli pitää sovittaa nopeuden mukaan mutta pakko myös sovittaa nopeus takana tulijan valitun turvavälin mukaiseksi, jos tämä tampio on puskurissa kiinni.

        "Pakko tehdä jotain jos takana tuleva ei kykene itse siihen."
        Tuskimpa se takana tuleva "tampio" sentään puskurissa kiinni on.
        Joten tuo harjoittamasi muiden opettaminen ja kouluttaminen liikenteessä antaa varsin negatiivisen kuvan liikenneosaamisestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Tampereen tilanteessani, josta kerroin ja sain jonkun hermoheikon sekoamaan, ei ollut mahdollista nostaa nopeutta. Edessä oli jono, joka ajoi suurinta sallittua, vastaan tuli autoja, ja paikalla on ohituskielto. Oman nopeuden maltillinen hidastaminen oli ainoa keino, ja se toimi. Tilanne ratkesi siis ilman, että mitään vahinkoa tapahtui. Tällä kertaa.

        "Tuossa Tampereen tilanteessani,"
        Toiminnallasi kuitenkin vaaransit vakavasti liikenneturvallisuutta.
        Vahinkoa ei kuitenkaan tällä tapahtunut, töppöylystäsi huolimatta, onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossa Tampereen tilanteessani,"
        Toiminnallasi kuitenkin vaaransit vakavasti liikenneturvallisuutta.
        Vahinkoa ei kuitenkaan tällä tapahtunut, töppöylystäsi huolimatta, onneksi.

        Koita kestää. Et päässyt puimaan tätä asiaa ja solvaamaan kanssakirjoittajia Liikenneonnettomuudet-palstalla 😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita kestää. Et päässyt puimaan tätä asiaa ja solvaamaan kanssakirjoittajia Liikenneonnettomuudet-palstalla 😘

        "Koita kestää."
        Ja nyt sinua niin vietävästi korpeaa, mikä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pakko tehdä jotain jos takana tuleva ei kykene itse siihen."
        Tuskimpa se takana tuleva "tampio" sentään puskurissa kiinni on.
        Joten tuo harjoittamasi muiden opettaminen ja kouluttaminen liikenteessä antaa varsin negatiivisen kuvan liikenneosaamisestasi.

        Kyllä näitä takapuskurissa roikkuvia on. Ei täälläkään olisi keskustelua niistä jos niitä ei olisi.


    • Anonyymi

      Miksiköhän ne roikkuvat tappituntumalla minun perässä, vaikka ajan nopeusrajoitusten mukaan mittarivirheen huomioiden, eli en aja alinopeutta?

      • Anonyymi

        Ajotavassasi todennäköisesti on jotakin sellaista, mikä aiheuttaa kyseisen ilmiön. Olkoonkin ilmiö sitten totta tai kuviteltu ongelma. Jännää, että minä en ole vastaavaan "ongelmaan" törmännyt, vaikka päivittäin liikun eri puolella Suomea. Asia on vaan niin, että jotkut saavat ongelman aikaiseksi vaikka yksinään, kun taas toiset pärjäävät liikenteessä kaikissa olosuhteissa muita paremmin. Kumpaan ryhmää itse katsot kuuluvasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajotavassasi todennäköisesti on jotakin sellaista, mikä aiheuttaa kyseisen ilmiön. Olkoonkin ilmiö sitten totta tai kuviteltu ongelma. Jännää, että minä en ole vastaavaan "ongelmaan" törmännyt, vaikka päivittäin liikun eri puolella Suomea. Asia on vaan niin, että jotkut saavat ongelman aikaiseksi vaikka yksinään, kun taas toiset pärjäävät liikenteessä kaikissa olosuhteissa muita paremmin. Kumpaan ryhmää itse katsot kuuluvasi?

        Mikähän tuollaisessa ajotavassa voisi sitten olla se aiheuttaja? Mitä mieltä olet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tuollaisessa ajotavassa voisi sitten olla se aiheuttaja? Mitä mieltä olet?

        Hirveän vaikea sanoa, kun et ajotavastasi kovin paljoa kertonut.

        Oletettavasti käytät vakionopeudensäädintä, ettei nopeutesi seilaa järjettömästi, joten siitä tuskin on kyse.

        Et varmaan käänny risteyksestä rekan eteen ja kiihdytä kuin etana tervassa, joten siitäkään ei varmaankaan kenkä purista.

        Jos ohitat rekan, se varmaankin johtuu siitä että haluat ajaa sitä lujempaa ja katoat maisemaan muutamassa sekunnissa. Erityisesti et palaa omalle kaistallesi heti nupin eteen, vaan jätät kivasti väliä. Tämäkään ei siis liene ongelma.

        Oletan sinun olevan lähes täydellinen kuski. Koska tätä ei kuitenkaan muille tunnu tapahtuvan, toteamme syynä olevan puhdas huono tuuri. Kaikki persiissä hengittävät rekat tässä maassa nyt vain sattuvat kertymään sinun taaksesi aina, kun rajoitus on 80 km/h tai alle.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Hirveän vaikea sanoa, kun et ajotavastasi kovin paljoa kertonut.

        Oletettavasti käytät vakionopeudensäädintä, ettei nopeutesi seilaa järjettömästi, joten siitä tuskin on kyse.

        Et varmaan käänny risteyksestä rekan eteen ja kiihdytä kuin etana tervassa, joten siitäkään ei varmaankaan kenkä purista.

        Jos ohitat rekan, se varmaankin johtuu siitä että haluat ajaa sitä lujempaa ja katoat maisemaan muutamassa sekunnissa. Erityisesti et palaa omalle kaistallesi heti nupin eteen, vaan jätät kivasti väliä. Tämäkään ei siis liene ongelma.

        Oletan sinun olevan lähes täydellinen kuski. Koska tätä ei kuitenkaan muille tunnu tapahtuvan, toteamme syynä olevan puhdas huono tuuri. Kaikki persiissä hengittävät rekat tässä maassa nyt vain sattuvat kertymään sinun taaksesi aina, kun rajoitus on 80 km/h tai alle.

        Ei ole kyse minun ajotavastani, vaan siitä, jollaista keskustelu koskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse minun ajotavastani, vaan siitä, jollaista keskustelu koskee.

        Olisikohan kuitenkin pikkuisen sitäkin, että omia huonoja puolia ja omia virheitä on joskus hieman vaikea huomata..? Eihän kukaan meistä ole täydellinen, vaikka joskus onkin ihan mukavaa näin kuvitella :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan kuitenkin pikkuisen sitäkin, että omia huonoja puolia ja omia virheitä on joskus hieman vaikea huomata..? Eihän kukaan meistä ole täydellinen, vaikka joskus onkin ihan mukavaa näin kuvitella :)

        Mahdollisti. Sellaisilla lienee tapana syytellä muita milloin mistäkin, niin liikenteessä kuin täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan kuitenkin pikkuisen sitäkin, että omia huonoja puolia ja omia virheitä on joskus hieman vaikea huomata..? Eihän kukaan meistä ole täydellinen, vaikka joskus onkin ihan mukavaa näin kuvitella :)

        Palstan kommentoijista suurin osa on täydellisiä kuskeja. Hehe.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Missä asiassa? Se että rekat eivät enää roikkuisi perässä? Siitä tässä on keskusteltu. En usko että muuttuu jos itse ajaa todellista nopeutta 80 km/h ja rekka saavuttaa sinut ajamalla sanotaan 87 km/h ja jää tarpeettoman lähelle takapuskuriasi roikkumaan.


    • Anonyymi

      Kyllä roikkuu. Julkaisenko videon. Kaikki on kameran levyllä. Minulla on kamera edessä ja takana. Aina päällä juuri näitä liikenteen vaarantajia varten.

      Lähdin valoista vihreällä nuolella reippaasti liikkeelle (käännyin vasemalle). Rekka takanani nukahti tai anakin näytti siltä, koska jäi aluksi satoja metrejä. Loiva mäki ja rajoitus 60 km/h. Minulla on kameralla varustettu GPS koko ajan auki, mistä näkyy todellinen nopeus. Ajoin 67 km/h todellista nopeutta. Pian savutin autoletkan, joka ajoin hädin tuskin 60 km/h. Rekka saavutti ja jäi lopulta lähelle taakseni ajamaan. Taustapeilistä näkyi vain nupin säleikkö.

      Pidin turvavälin edellä meneviin. Muiden ahdistelu ei auta ruuhkassa. Autoletka eteni hiukan yli 60 km/h. Kameratolpan kohdalla todellinen nopeus 64 km/h.
      Rekka edelleen kovin (aivan liian) lähellä takanani.

      En sanosisi ammattimaiseksi rekan kuljettajan toimintaa. Luulisi nupusta näkevän, että edessä on pitkä autojono eika letka kulje lujempaa. Pian kameratolpan jälkeen rekka kääntyi Sipoon terminaaliin. Sen ratin takana oli amatööri tai hermoheikko.

      Ehkä viden voisi lähettää hänen työnantajalleen. Mahtaisko pesti jatkua noilla näytöillä.

      • Anonyymi

        Julkaise video. Et uskalla.


      • Anonyymi

        Sulla mitään videoita sen paremmin kuin kameroitakaan ole, kunhan satujasi lämpimiksesi kertoilet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla mitään videoita sen paremmin kuin kameroitakaan ole, kunhan satujasi lämpimiksesi kertoilet.

        SInä ole se lämpimiksesi kerrot. Minulla on faktoja. Ja minä harkitsen, miten niitä käytän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SInä ole se lämpimiksesi kerrot. Minulla on faktoja. Ja minä harkitsen, miten niitä käytän.

        Harkitset mitä harkitset, mutta kertomaasi videota emme koskaan täällä tule näkemään, koska sinulla ei ole sellaista.


      • Anonyymi

        No näitä ”videon” lähettäjiä on maailma täynnä, niitä sitten jaetaan meidän kuskien ringissä ja naureskellaan paskaista.
        Eivät tajua että ovat tunnistettavissa itsekin :D
        Meinaan on meilläkin kamerat mutta ei jakseta olla niin lapsellisia että alettais jakamaan ja ulvomaan niillä videoilla kenellekkään.
        Käytämme niitä vain mahdollisissa onnettomuus tai vahinkotilanteissa.
        Terv. Sipoosta ajava


      • Anonyymi

        Kun liikenteessä joku tekee jotain oikein ääliömäistä, niin lähes poikkeuksetta niiltä ääliöiltä löytyy kamera kuvaamassa.

        Ostaako niitä kameroita kukaan muu, kuin nämä ajotaidottomat liikenteen häiritsijät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun liikenteessä joku tekee jotain oikein ääliömäistä, niin lähes poikkeuksetta niiltä ääliöiltä löytyy kamera kuvaamassa.

        Ostaako niitä kameroita kukaan muu, kuin nämä ajotaidottomat liikenteen häiritsijät?

        Kai nykyään melkein kaikilla on kamera kuvaamassa. Kännykkä tai erillinen... Lähinnä niitä onnettomuustilanteita varten tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näitä ”videon” lähettäjiä on maailma täynnä, niitä sitten jaetaan meidän kuskien ringissä ja naureskellaan paskaista.
        Eivät tajua että ovat tunnistettavissa itsekin :D
        Meinaan on meilläkin kamerat mutta ei jakseta olla niin lapsellisia että alettais jakamaan ja ulvomaan niillä videoilla kenellekkään.
        Käytämme niitä vain mahdollisissa onnettomuus tai vahinkotilanteissa.
        Terv. Sipoosta ajava

        Kyllä se on ihan yleisesti tiedossa, minkälaisia "ajeluja" niissä teidän kuvaamissa ja jakamissa videoissa on 😉💞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ihan yleisesti tiedossa, minkälaisia "ajeluja" niissä teidän kuvaamissa ja jakamissa videoissa on 😉💞

        Niin on
        Kaikkea paskaa kuvataan ja sit koetetaan omia tyhmyyksiä piilottaa ja laitetaan se tänne iltapäivälehtiin :D
        Hoh hoi jaa
        Ehkä näitä julkaistaan joskus youtubessa ”näin kuvaa idiootti toistaan”


      • Anonyymi

        Ei nykyisin ole enää ammattimaisia rekkamiehiä, vaan räkäräikkösiä pojankloppeja, niillä ei ole minkäänlaista ammattiylpeyttä ajaa sääntöjen mukaan ja huomioida muut tielläliikkujat, niitten päämäärä on päästä mahdollisimman nopeasti perille, että voivat urpokavereitten kanssa elvistellä kuka oli nopein ja niille pitäisi kaikkien muitten avata "latu" kun tienpäällä liikkuvat, samalla kusevat omille kintuilleen, kun ajo"toimisto" kiristää aikatauluvaatimuksia sitämukaan, kun nämä räkäräikköset tekee uusia "enkkoja", v**tu että ovat tyhmiä, no nuorena on kuolematon, mutta toivottavasti vanhuus koittaa niillekin.
        T. Pektus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on
        Kaikkea paskaa kuvataan ja sit koetetaan omia tyhmyyksiä piilottaa ja laitetaan se tänne iltapäivälehtiin :D
        Hoh hoi jaa
        Ehkä näitä julkaistaan joskus youtubessa ”näin kuvaa idiootti toistaan”

        Niitä videoita ei iltapäivälehdet ja YouTube julkaise. Niille on omat, hyvin suositut palvelunsa 😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harkitset mitä harkitset, mutta kertomaasi videota emme koskaan täällä tule näkemään, koska sinulla ei ole sellaista.

        Olet oikeassa, että täällä ei tulla näkemään. Mitä hyötyä olisi julkaista täällä.
        Nykyisin rikollisia suojellaan. Jokuhan voisi pahoitta mielensä, jos näkisi toilailunsa verkossa. Sairaat yksilöt kerskuvat tekosillaan. Niinkuin tälläkin palstalla.

        Auto on tarkkailussa. Kerran voi katsoa virhettä sormien läpi. Eihän kukaan kuollut. Enkä ole itsekään täydellinen. Mutta tuohon tapaukseen en ole mitenkään myötävaikuttanut. Kuljettaja ajoi piittamattomasti. Jos toistuu, annan materiaalin suoraan poliisin käyttöön. He eivät pahastu rekisterinumeron näkymisestä. Päinvastoin. Heidän osuutensa helpottuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, että täällä ei tulla näkemään. Mitä hyötyä olisi julkaista täällä.
        Nykyisin rikollisia suojellaan. Jokuhan voisi pahoitta mielensä, jos näkisi toilailunsa verkossa. Sairaat yksilöt kerskuvat tekosillaan. Niinkuin tälläkin palstalla.

        Auto on tarkkailussa. Kerran voi katsoa virhettä sormien läpi. Eihän kukaan kuollut. Enkä ole itsekään täydellinen. Mutta tuohon tapaukseen en ole mitenkään myötävaikuttanut. Kuljettaja ajoi piittamattomasti. Jos toistuu, annan materiaalin suoraan poliisin käyttöön. He eivät pahastu rekisterinumeron näkymisestä. Päinvastoin. Heidän osuutensa helpottuu.

        Tää on ihan sama kun itse toimitan viikottain materiaalit niistä ketkä ohittaa keltaisilla tai kieltoalueilla tai sitten uhkaavat vastaantulijaa.
        Samalla menevät kaikki punaisia päin ajavat.
        Ei ne sieltä kiittele joka kerta mutta näkevätpähän millaista liikenne on rekan ratin takaa.
        Ostin senverran hyvän kameran että autot ja rekkarit tunnistaa kesäyönä ihan hyvin.
        Ja Onpahan tuosta saanut muutaman kerran käydä näyttää pätkän poliisille kun on jonkun minut ohittaneen kaaharin stopanneet.
        Samalla saa vittuilla ja kysellä mitä maksoi :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on ihan sama kun itse toimitan viikottain materiaalit niistä ketkä ohittaa keltaisilla tai kieltoalueilla tai sitten uhkaavat vastaantulijaa.
        Samalla menevät kaikki punaisia päin ajavat.
        Ei ne sieltä kiittele joka kerta mutta näkevätpähän millaista liikenne on rekan ratin takaa.
        Ostin senverran hyvän kameran että autot ja rekkarit tunnistaa kesäyönä ihan hyvin.
        Ja Onpahan tuosta saanut muutaman kerran käydä näyttää pätkän poliisille kun on jonkun minut ohittaneen kaaharin stopanneet.
        Samalla saa vittuilla ja kysellä mitä maksoi :D

        Haha :D tätä samaa oon itsekin käyttänyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, että täällä ei tulla näkemään. Mitä hyötyä olisi julkaista täällä.
        Nykyisin rikollisia suojellaan. Jokuhan voisi pahoitta mielensä, jos näkisi toilailunsa verkossa. Sairaat yksilöt kerskuvat tekosillaan. Niinkuin tälläkin palstalla.

        Auto on tarkkailussa. Kerran voi katsoa virhettä sormien läpi. Eihän kukaan kuollut. Enkä ole itsekään täydellinen. Mutta tuohon tapaukseen en ole mitenkään myötävaikuttanut. Kuljettaja ajoi piittamattomasti. Jos toistuu, annan materiaalin suoraan poliisin käyttöön. He eivät pahastu rekisterinumeron näkymisestä. Päinvastoin. Heidän osuutensa helpottuu.

        Eli edelleenkään sitä videota ei ole olemassa.
        Joten saat vain tyytyä asiasta täällä kerskumaan.
        Ja sitten tuo naurettava uhkailusi, "Auto on tarkkailussa." Olisiko viisaampaa,että tarkkailisit vain pelkästään omaa "autoasi".
        Noita pieniä "poliisin apureita" eli kotipoliiseja joita tunnut edustavan ja sillä arvonantoa haet, ei oiket poliisit kovin korkealle näytä arvostavan.


    • Anonyymi

      Itse liikennettä seuraavana on ihmetelty mikä idea on ohittaa rekka 80 alueella ja sitten alkaa säätämään edessä 75-80km/h.
      Ja sitten itketään kun rekka ajaa takana. Tässä on nyt tutkittu parikymmentä tapausta ja kaikissa on ollut sama juttu.
      Selityksiä on esim ”Ei se saa ajaa päälle”, ”luulin siinä oli 100 rajoitus”
      ”Rekkakuskit on mulkkuja”
      ”ajan työkseni ja maksan verot nämä on minunkin tiet”
      Jne ...

      • Anonyymi

        HUOH. . . kun ne hyytyy mäkiin, ei jaksa punpata niitten takan, kivampi on eessä vetää omaa tahtii vaikka sitten se tasainen 75, mutku nää maateiden ritarit punppaa 60 - 89 välii niillä tehottomilla hinttureillaan, nii silloi se tasaine 75 on just niitten keskinopeus ja silla mennään, jos mua yrittävät ohittaa, lisään vauhtii ettei ohi pääse, niin neki tekee kun tulee alamäki tai tasamaa, mut hel***ti seuraavas ylämäessä se saamarin alitehoinen kyttyrä hiipuu siihen 60 vauhtiin, ei huvita sen perässä punpata eestaas punpatkoon itte ku, on amattinsa valinnu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HUOH. . . kun ne hyytyy mäkiin, ei jaksa punpata niitten takan, kivampi on eessä vetää omaa tahtii vaikka sitten se tasainen 75, mutku nää maateiden ritarit punppaa 60 - 89 välii niillä tehottomilla hinttureillaan, nii silloi se tasaine 75 on just niitten keskinopeus ja silla mennään, jos mua yrittävät ohittaa, lisään vauhtii ettei ohi pääse, niin neki tekee kun tulee alamäki tai tasamaa, mut hel***ti seuraavas ylämäessä se saamarin alitehoinen kyttyrä hiipuu siihen 60 vauhtiin, ei huvita sen perässä punpata eestaas punpatkoon itte ku, on amattinsa valinnu.

        Näh Ai jaa :D
        Ilmanko niitä on sit hermo romuna tekemässä vaikka millaista ohituksia kun vähän ”hyydyttää” mäkiin.
        Kiusallaan vaikka


    • Anonyymi

      Kerran roikkus, eka otti kiinni oma vauhti oli 70 60 lapulla, nostin mittariin 80 ja edelleen roikkus ja rajoitus edelleen 60. Nostin 90 ja sama jatkus.
      Taajamakyltin kohil tuli polliisi vastaan ja vei rekkakuskilta kortin ja antas mulle sakot, heikuhei....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      188
      6092
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2352
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      24
      1739
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1718
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1631
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1624
    7. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      326
      1622
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1417
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1399
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      336
      1242
    Aihe