Ostin minikasvihuoneen ja basilikat lähti tuleen tosi hyvin. ne otti melkein kattoon kiinni, joten siirsin ne saviruukkuihin. nyt ne nuukahti niissä eikä oo enää pystyssä! mitä tein väärin? mitä voin tehdä enää vai menetinkö ne jo?
Mitä tehdä seuraavaksi?
3
494
Vastaukset
- ehdotusta
Kuulostaa siltä, että juuret ovat koulittaesa vahingoittuneet.
Vinkki 1: ota taimet pois suorasta paahteesta, nuutuvat siinä helposti. Taimet viihtyvät viileähkössä mutta valoisassa.
Vinkki 2: Multaa taimet sirkkalehtiin asti eli lisää ruukkuun multaa niin, että multa tulee ensimmäisenä puhjenneiden pyöreähköjen sirkkalehtien tasalle.
Vinkki 3: Kastele riittävästi. Jos et liottanut saviruukkuja vedessä ennen istutusta, huokoinen kuiva saviruukku imee kaiken kosteuden mullasta pois. Joten jos näin on, lisää vettä.
Vinkki 4: Vielä ei ole liian myöhäistä kylvää uutta erää basilikaa. Jos mikään muu ei auta, heitä epäonnisilla taimilla vesilintua ja aloita uudelleen alusta.- seppo
ostin ruukkubasilikan ruokakaupasta. se ei ainakaan vielä jaksa kasvattaa lehtiä, varsi vain kasvaa kun raukka etsii valoa. saas nähdä koska on tarpeeksi valoisaa.
- pidä vedosta
seppo kirjoitti:
ostin ruukkubasilikan ruokakaupasta. se ei ainakaan vielä jaksa kasvattaa lehtiä, varsi vain kasvaa kun raukka etsii valoa. saas nähdä koska on tarpeeksi valoisaa.
Siksi se ennenvanhaa kiedottiin hellästi silkkipaperiin kotiinkuljetettaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1018827
- 474349
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021946Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html391554- 241480
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341209Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121190Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53887Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31872Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837