Kulttuurikristitty

Anonyymi

Tunnen kaksi deistiä, jotka sanovat olevansa kulttuurikristittyjä. He eivät usko kristinuskon sanomaan, mutta ovat kirkon jäseniä ja osallistuvat suvun tapahtumiin, jotka on järjestetty kirkossa (häät, hautajaiset, konfirmaatio).

Deisteinä he uskovat siihen, että maailma on luotu, mutta luoja ei ole puuttunut luomisen jälkeen maailman tapahtumiin aktiivisesti. Minkään uskonnon palvoma Jumala ei ole luoja eikä luoja palvomista kaipaa tai pyydä.

Luojaa ei voida arvioida ihmisten oikeudentajun ja moraalin kautta, koska hän on kaiken sellaisen arvioinnin ylä- ja ulkopuolella oleva suvereeni itsestään oleva despootti.

56

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ovatko nämä tuntemasi deistit jumalanvaltakuntablogia kirjoittava Trööttan ja fysikaalinen teologiamies G4G?

• Anonyymi

Kyllä. Ne ovat poIeemikko ja A-True-FriendIy-Atheist. Osuit naulan kampaan!

• Anonyymi

Muistan kuinka pari vuotta sitten keskustelitte kolmistaan samalta koneelta niin, että välillä toinen unohti kirjautua ulos ja teillä meni nikit sekaisin. Muistaakseni ne olivat deisti111, Väinö tai Vincenzo ja yksi-kolmesta.

• Anonyymi

Kyllä. Väinö eli Vincenzo on heittänyt sen jälkeen tyhjää keikkaa ja deisti111 kääntyi ateistiksi, joten vain minä olen jäljellä eli multipersoona on kadonnut ja jäljelle jäänyt pelkkä Heh hah, joka päivystää palstaa 24/7 ja pitää kotikoneellaan kirjastoa, johon on kätketty kaikki palstan salat, mm. se, että Heh hah on homo.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Väinö eli Vincenzo on heittänyt sen jälkeen tyhjää keikkaa ja deisti111 kääntyi ateistiksi, joten vain minä olen jäljellä eli multipersoona on kadonnut ja jäljelle jäänyt pelkkä Heh hah, joka päivystää palstaa 24/7 ja pitää kotikoneellaan kirjastoa, johon on kätketty kaikki palstan salat, mm. se, että Heh hah on homo.

En ole Heh hah enkä homo, mutta minulla on pitkältä ajalta muistissa sinun kieroilusi, valehtelusi ja false-flaggisi, jota teet kreationismin nimissä.

• Anonyymi

Viimevuonna tapahtui sama jonka seurauksena G4G nolona poisti useita käyttäjätunnuksiaan. Mm. G4G tunnuksensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usein tuon ripulivajakin aloituksen otsikosta näkee, ettei maksa vaivaa avata, mutta tämä tuli avattua.

<< jäljelle jäänyt pelkkä Heh hah, joka päivystää palstaa 24/7 >>

Heh, mielikuvitusmaailmassa elelevä tietysti luo itselleen oman kuvitelman, mitä mikäkin kirjoittaja tekee milloinkin. Reaalimaailmassa tietenkään ei ole vastinetta tälle uskomukselle (hassua, miten tämä sama vajakki julistaa olevansa täysin uskomuksista vapaa).

Sinänsä on varsin hienoa, että oikein erityisesti korostat tuota uskomuksiin perustuvaa maailmankuvaasi.

<< johon on kätketty kaikki palstan salat, mm. se, että Heh hah on homo. >>

Otan tosiaan joitakin ketjuja talteen - sellaisia, joihin olen kirjoittanut pitkästi. Näillä ketjuilla kuitenkin on tapana häipyä välillä.

Aika pitkä aika on siitä kun viimeksi joku on ajautunut käyttämään "vitu homo" -argumettia. Toki eipä ripulivajakillamme taida oikein muita enää olla käytettävissä. Mutta mutta, eikös tuo sentään ole suora tunnustus siitä, että olen pyyhkinyt tuollaisella vajakilla pöytää mennen tullen - ja itsekin suorastaan pelkäät minun argumentaatiota (koska se välttämättä johtuu kyykistymiseesi).

Sinänsähän tuo homoksi väittäminen on mielenkiintoinen, koska
        A. miten ihmeessä ripulivajakki olisi sen saanut selville
        - pitääkö kirjoittajan siis harrastaa homoseksiä jonkun minuksi kuvittelemansa kumppanin kanssa vai mistä sen saa tietoonsa ?
        B. olisiko ripulivajakin kyykyttäminen yhtään sen vähemmän totaalista, jos olisin homoseksuaali
        - auttaako se jotenkin henkisesti toipumista totaalisesta nöyryyttämisestäsi, jos ajattelet, että nöyryyttäjäsi on homoseksuaali ?

Ja tosiaan, jos olisin homoseksuaali, voisin sen aivan hyvin julistaa vaikka täällä (toki en pysty olemaan varma, koska en ole siitä positiosta elämää tarkastellut), mutta en vaan ole.

• Jumalattomat käyttävät itsestään omituisia nimityksiä.

• Anonyymi

Ei aloittaja ole jumalaton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei aloittaja ole jumalaton.

Aloittaja on inhottava kreationisti. Kaukana jumalattomasta. Kristitty teologi, Hihhulipaska ja ripulia riittää vaivaksi asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on inhottava kreationisti. Kaukana jumalattomasta. Kristitty teologi, Hihhulipaska ja ripulia riittää vaivaksi asti.

LiitoKala Lii-500 Li-Ion Sehän vasta taivaallista on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anders Breivik sanoi myös olevansa kulttuurikristitty. Siinäpä toinen todella mukava mies ja hyvä moraalinen esikuva trööttanin eli poleemikon eli G4G:n tapaan.

• Jeesuksen ovat pelastuvat,jotka tunnustava Jeesuksen herrakseen,pelastuvat,kulttuuri ei pelasta ketää vaikka ellei Jeesus ole hedän herransa.

• Anonyymi

Jumalan omat käyttävät Jeesuksestaan omituisia nimityksiä.

Entäs Jos Jeesus vaihtaisi sukupuolta niin herrasta tulisi asta
        tai sitten rouva vasta?

t. V.Lintu (ei kirj)

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan omat käyttävät Jeesuksestaan omituisia nimityksiä.

Entäs Jos Jeesus vaihtaisi sukupuolta niin herrasta tulisi asta
        tai sitten rouva vasta?

t. V.Lintu (ei kirj)

Ihmisen luominen vain on mies ja nainen.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Ihmisen luominen vain on mies ja nainen.

Emme me mielikuvitusjumaliltasi pelastusta kaipaa

• Anonyymi

Tekee todella pahaa lukea noin törkeää suomen kauniin kielen raiskaamista.
        Kyllä näkyy miten usko ja sivistymätön tietämättömyys ovat niin yhtä.

• Jeesus nimi onki pahennus sulle jatkossakain,on sanottava voi kurjrjia.

• Anonyymi kirjoitti:

Emme me mielikuvitusjumaliltasi pelastusta kaipaa

Mielikuvitus juma,on sun jumalasi,et kaipaa mitään,todelline jumala on joka on kaikien,herruuksien ja valtojen ylä puolella.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Mielikuvitus juma,on sun jumalasi,et kaipaa mitään,todelline jumala on joka on kaikien,herruuksien ja valtojen ylä puolella.

>>todelline jumala on joka on kaikien,herruuksien ja valtojen ylä puolella.

Sellaista ei valitettavasti ole. Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, myös se sinun jumalasi.

• Anonyymi kirjoitti:

>>todelline jumala on joka on kaikien,herruuksien ja valtojen ylä puolella.

Sellaista ei valitettavasti ole. Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, myös se sinun jumalasi.

Kyllä valitettavasti on jos muutta väität olet väärässä.Kun Jeessu on tämän maailma laittanut alkuunkin ja möys päätää. Hän itse sanoo minä ole alku ja loppu Minä olen A ja O, alku ja loppu.
        Herran päivänä tulee eikä sitä kukaan tiedä,yllätys se on kaikille,taivaan kappaleetkin hajoavat kuumuudesta.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Kyllä valitettavasti on jos muutta väität olet väärässä.Kun Jeessu on tämän maailma laittanut alkuunkin ja möys päätää. Hän itse sanoo minä ole alku ja loppu Minä olen A ja O, alku ja loppu.
        Herran päivänä tulee eikä sitä kukaan tiedä,yllätys se on kaikille,taivaan kappaleetkin hajoavat kuumuudesta.

>>Kyllä valitettavasti on jos muutta väität olet väärässä

Jumalat ovat ihmisten keksimiä satuolentoja ei muuta. Ja näitä jumaliahan ihminen on keksinyt jo 500 000 erilaista.

>>Kun Jeessu on tämän maailma laittanut alkuunkin ja möys päätää

Mitään jeesuksia ei ole olemassa. Nämä ovat vain tarinoita ja satuja vailla mitään pohjaa todellisuudessa.

• Anonyymi kirjoitti:

>>Kyllä valitettavasti on jos muutta väität olet väärässä

Jumalat ovat ihmisten keksimiä satuolentoja ei muuta. Ja näitä jumaliahan ihminen on keksinyt jo 500 000 erilaista.

>>Kun Jeessu on tämän maailma laittanut alkuunkin ja möys päätää

Mitään jeesuksia ei ole olemassa. Nämä ovat vain tarinoita ja satuja vailla mitään pohjaa todellisuudessa.

Se on sun mielipitees,joka kaatuu kuietenkin.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Se on sun mielipitees,joka kaatuu kuietenkin.

>>Se on sun mielipitees,joka kaatuu kuietenkin.

Ei se ole mielipide vaan se on totuus. Ja ajan myötä nämä lapselliset jumalasadut jäävät kaikki unholaan.

• Anonyymi kirjoitti:

>>Se on sun mielipitees,joka kaatuu kuietenkin.

Ei se ole mielipide vaan se on totuus. Ja ajan myötä nämä lapselliset jumalasadut jäävät kaikki unholaan.

Jotka lupuvat on eriasia,kuin jota säityytävät uskonsa. Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat tuhoon, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia.
        Jes 65:17
        Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Ilm 21:1
        Vanha on poissa uusi on sijaan tullut.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Jotka lupuvat on eriasia,kuin jota säityytävät uskonsa. Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat tuhoon, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia.
        Jes 65:17
        Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Ilm 21:1
        Vanha on poissa uusi on sijaan tullut.

>>vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

Emme me mielikuvitusjumalaltasi mielikuvitussielun pelastusta kaipaa.

>>Pyhä Henki sanoo selvästi

Pyhä henki on mielikuvitusasia.

>>eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien

Pahat henget ovat myös mielikuvitusasia.

Mutta Suomi on vapaa maa ja sinäkin voit käyttää elämäsi ihan niin monen mielikuvitusjumalan palvontaan kuin haluat. Meille muille näitä satuja on tosin täysin turha yrittää myydä :)

• Anonyymi kirjoitti:

>>vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

Emme me mielikuvitusjumalaltasi mielikuvitussielun pelastusta kaipaa.

>>Pyhä Henki sanoo selvästi

Pyhä henki on mielikuvitusasia.

>>eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien

Pahat henget ovat myös mielikuvitusasia.

Mutta Suomi on vapaa maa ja sinäkin voit käyttää elämäsi ihan niin monen mielikuvitusjumalan palvontaan kuin haluat. Meille muille näitä satuja on tosin täysin turha yrittää myydä :)

Suomi on vapaa maa,jonka vapauden on suonutJumala.suomen synti lista on täyttymässä,on vain ajankysymys milloin tulee,rangaistusta synninseurauksista ja jotka ovat kääntäneet selkänsä,joka on myös vapaehtoista hyväksyä,tarjolla ovat pelastus sekin aika kerra päättyy.
        Sen jälkee alkaa tuomio,sitä ei pääse pakoon.
        Ei ole myynissä mitään,se on vain vastaa ottaminen joka on suotu armo.
        Mielikuvitus jumalat mitä en oikeasti ovat,en tunnen ainuttakaan,raamatun ilmoitama jumala ei ole mielikuvitusta,se kiivas jumala.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Suomi on vapaa maa,jonka vapauden on suonutJumala.suomen synti lista on täyttymässä,on vain ajankysymys milloin tulee,rangaistusta synninseurauksista ja jotka ovat kääntäneet selkänsä,joka on myös vapaehtoista hyväksyä,tarjolla ovat pelastus sekin aika kerra päättyy.
        Mielikuvitus jumalat mitä en oikeasti ovat,en tunnen ainuttakaan,raamatun ilmoitama jumala ei ole mielikuvitusta,se kiivas jumala.

>>Suomi on vapaa maa,jonka vapauden on suonutJumala.

Mielikuvitusjumalallasi ei ole mitään tekemistä maamme vapauden kanssa.

>>suomen synti lista on täyttymässä,on vain ajankysymys milloin tulee,rangaistusta

Mielikuvitusjumalasi rangaistuksilla uhkailu on yhtä tyhjän kanssa

>>tarjolla ovat pelastus

Emem me mielikuvitusjumalaltasi pelastusta kaipaa.

>>raamatun ilmoitama jumala ei ole mielikuvitusta

Raamatun jumnala on 100% ihmisen keksimä, pelkkä mielikuvitusolento.

15 Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään ja polttakoon sen alttarilla. Mutta veri on puserrettava alttarin kylkeen.

Vain ihmisen keksimä jumalaolento vaatii pään repimistä irti elävältä linnulta ja veren tuhrismista ympäri alttariaan. Tästä eläinuhreilla mässäileessä jumalasta et saa todellista vaikka miten uskoisit.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Suomen syntilista täyttyy ennen maita, jotka ovat tehneet todellisia hirmutekoja. Ehkä sinun käsityksesi Jumalasta ei sitten oikeudenmukainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomen syntilista täyttyy ennen maita, jotka ovat tehneet todellisia hirmutekoja. Ehkä sinun käsityksesi Jumalasta ei sitten oikeudenmukainen.

On oikeuden mukainen koska,synnintekijä saa rangaistukse koska synnin palkka on kuolema.
        Ellei niitä saa anteeksi,Jeesusen veren kautta,sitten on pelastus.

• Anonyymi kirjoitti:

>>Suomi on vapaa maa,jonka vapauden on suonutJumala.

Mielikuvitusjumalallasi ei ole mitään tekemistä maamme vapauden kanssa.

>>suomen synti lista on täyttymässä,on vain ajankysymys milloin tulee,rangaistusta

Mielikuvitusjumalasi rangaistuksilla uhkailu on yhtä tyhjän kanssa

>>tarjolla ovat pelastus

Emem me mielikuvitusjumalaltasi pelastusta kaipaa.

>>raamatun ilmoitama jumala ei ole mielikuvitusta

Raamatun jumnala on 100% ihmisen keksimä, pelkkä mielikuvitusolento.

15 Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään ja polttakoon sen alttarilla. Mutta veri on puserrettava alttarin kylkeen.

Vain ihmisen keksimä jumalaolento vaatii pään repimistä irti elävältä linnulta ja veren tuhrismista ympäri alttariaan. Tästä eläinuhreilla mässäileessä jumalasta et saa todellista vaikka miten uskoisit.

Vapaus ei tarkoita sitää että voitehdä,toiselle vääryyttä olla riistämässä rakastaa synnin tekoa,ei sitä ei Jumalan ole mielee. Ihminen on synnin alainen koko elämänsä ajan,kristietys on siitä vapaat vain Jeesusken sotustyön kautta,muissa syti hallitsee täysillä ovat jumalalttomia raamatun kieltä käyttääseni.
        Minkä Jumala on sanotut se täyttyy.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Vapaus ei tarkoita sitää että voitehdä,toiselle vääryyttä olla riistämässä rakastaa synnin tekoa,ei sitä ei Jumalan ole mielee. Ihminen on synnin alainen koko elämänsä ajan,kristietys on siitä vapaat vain Jeesusken sotustyön kautta,muissa syti hallitsee täysillä ovat jumalalttomia raamatun kieltä käyttääseni.
        Minkä Jumala on sanotut se täyttyy.

>>ei sitä ei Jumalan ole mielee

Se mikä mielikuvitusjumalallesi on mieleeen on yhdentekevää.

>>Ihminen on synnin alainen koko elämänsä ajan

Jos sinä haluat usko tällaiseen lapselliseen hömppään niin se on toki oma asiasi.

>>Minkä Jumala on sanotut se täyttyy.

Jumalat ovat vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, ei muuta.

• Anonyymi kirjoitti:

>>ei sitä ei Jumalan ole mielee

Se mikä mielikuvitusjumalallesi on mieleeen on yhdentekevää.

>>Ihminen on synnin alainen koko elämänsä ajan

Jos sinä haluat usko tällaiseen lapselliseen hömppään niin se on toki oma asiasi.

>>Minkä Jumala on sanotut se täyttyy.

Jumalat ovat vain ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, ei muuta.

Se sinun mieli pititeesi,vapaa on valinta.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Se sinun mieli pititeesi,vapaa on valinta.

>>Se sinun mieli pititeesi,vapaa on valinta.

Ei vaan se on totuus. Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, ei muuta.

• Anonyymi kirjoitti:

>>Se sinun mieli pititeesi,vapaa on valinta.

Ei vaan se on totuus. Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja, ei muuta.

Minulla on yksi Jumala Jeesus kristus,joka on minun herrani ei muita. Tämä herra on sullekin suonut elämän,hyväksyt se tai et asia on niin.
        Jumalattomilla voi olla jumalia,jota palvovat,minä ole kristitty,koska Jeesus on myös kuoleman voittaja,hänessä on elämä hän voi sen myö ottaa pois,ei ole itsestään selvää ihmisen elälmä,sillä on rajansa, täällä maanpäällä.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Minulla on yksi Jumala Jeesus kristus,joka on minun herrani ei muita. Tämä herra on sullekin suonut elämän,hyväksyt se tai et asia on niin.
        Jumalattomilla voi olla jumalia,jota palvovat,minä ole kristitty,koska Jeesus on myös kuoleman voittaja,hänessä on elämä hän voi sen myö ottaa pois,ei ole itsestään selvää ihmisen elälmä,sillä on rajansa, täällä maanpäällä.

Ja me muut koemme myötähäpeää, miten joku ihminen voi vielä aikuisiässä (?) uskoa johonkin joulupukin kaltaiseen uskotteluun: jos et ole kiltisti, niin tulee risua/rangaistus.

No, eipä Sinulla varmasti ainakaan liikaa älyä ole (kirjoituksistasi päätellen), joten ei se kovin kauhea ihme ole, ettei ajattelusi ole kehittynyt noista satuolennoista eteenpäin. Muista kuitenkin koko ajan kun selität meille tuosta uskostasi, että meille tämä Jumalasi on juuri täsmälleen joulupukkia vastaava uskottelu. Me emme oikein ota tosissamme niitä sepitelmiä, mitä Sinä kuvittelet "joulupukkisi" tekemiksi ja aiheuttamiksi - tai sitä, että uhkaat meitä, että "taivaallinen joulupukkisi" antaa risua. Sinä saat toki uskoa ihan kuinka lujasti tahansa, että se oma Jumalasi olisi kaiken taikonut, mutta mieti, miten naivistista olisi, jos lapsi tulee kertomaan avuttomalla kirjoitustaidolla ja heikolla argumentaatiolla, miten joulupukki on todellinen. On ! On ! On ! Jep, olet nyt siinä asemassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja me muut koemme myötähäpeää, miten joku ihminen voi vielä aikuisiässä (?) uskoa johonkin joulupukin kaltaiseen uskotteluun: jos et ole kiltisti, niin tulee risua/rangaistus.

No, eipä Sinulla varmasti ainakaan liikaa älyä ole (kirjoituksistasi päätellen), joten ei se kovin kauhea ihme ole, ettei ajattelusi ole kehittynyt noista satuolennoista eteenpäin. Muista kuitenkin koko ajan kun selität meille tuosta uskostasi, että meille tämä Jumalasi on juuri täsmälleen joulupukkia vastaava uskottelu. Me emme oikein ota tosissamme niitä sepitelmiä, mitä Sinä kuvittelet "joulupukkisi" tekemiksi ja aiheuttamiksi - tai sitä, että uhkaat meitä, että "taivaallinen joulupukkisi" antaa risua. Sinä saat toki uskoa ihan kuinka lujasti tahansa, että se oma Jumalasi olisi kaiken taikonut, mutta mieti, miten naivistista olisi, jos lapsi tulee kertomaan avuttomalla kirjoitustaidolla ja heikolla argumentaatiolla, miten joulupukki on todellinen. On ! On ! On ! Jep, olet nyt siinä asemassa.

Mitä älyyn tulee olen ollut työ elämässä vajaat viisikymetä vuotta,eiri aloilla,viimein työ oli pakka / autokuski.kat se on vähä-älyisen työtä,kirjoitus ei valiteetavasi todista älykyys osamäärä,siihen omat syynsä joite en tuo esille.
        Pitä jumalsi vaikka nalle nukkena,jos se keskusteelee kanssasi.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

>>Minulla on yksi Jumala Jeesus kristus,joka on minun herrani

Sinä voit toki käyttää elämäsi ihan niin monen jumalan palvontaan kuin haluat. Ei se niistä jumalista toki todellisia tee mutta ihan miten vain :)

>>hyväksyt se tai et asia on niin.

Jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. Tämä on tosiasia,
        hyväksyit sitä tai et.

>>Mitä älyyn tulee olen ollut työ elämässä vajaat viisikymetä vuotta

Minä uskon että sinä uskot näihin jumaliin ja kansakoulupohjalta ja ehkä jopa perheen piiristä sinua on aivopesty uskomaan näihin väitteisiin jumalista ilman mitään todisteita. Et luultavasti edes omaa niitä työkaluja, joilla voisit kyseenalaistaa nämä perusteettomat uskomuksesi.

Mitä jumaliin tulee niin niitä ihminen on keksinyt jo 500 000 erilaista. Se islamilaisessa valtiossa elävä kotikuusi taikka intiassa elävä kotikuusi omaa yhtä vahvan uskon oman jumalan olemassaoloon ja palkintoihin seuraavassa elämässä.

Tiedon lisääntyminen ja koulutuksen parantuminen käy lopulta näiden jumaluskomusten kohtaloksi. Kun tästä taikauskosta päästään niin ihmiset ymmärtävät että paavikin on vain vanha mies, hassussa hatussa ja kultakäädyissä. Ei minkään jumalan lähettiläs vaan ihan tuikitavallinen mies jonka mielipiteellä ei ole yhtään sen enempää painoarvoa kuin minun tai sinun :)

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Mitä älyyn tulee olen ollut työ elämässä vajaat viisikymetä vuotta,eiri aloilla,viimein työ oli pakka / autokuski.kat se on vähä-älyisen työtä,kirjoitus ei valiteetavasi todista älykyys osamäärä,siihen omat syynsä joite en tuo esille.
        Pitä jumalsi vaikka nalle nukkena,jos se keskusteelee kanssasi.

<< Mitä älyyn tulee olen ollut työ elämässä vajaat viisikymetä vuotta,eiri aloilla,viimein työ oli pakka / autokuski.kat se on vähä-älyisen työtä,kirjoitus ei valiteetavasi todista älykyys osamäärä >>

Juu, ei kirjoitus (tai oikeammin kielellisten rakenteiden osaamattomuuskaan) osoita älyn vähäisyyttä, mutta se korreloi alemman älykkyyden kanssa. Myöskään alhainen koulutustaso ja/tai alemman koulutustason työpaikka ei todista vähäistä älykkyyttä, mutta se korreloi vähäisen älyn kanssa. Samoin esim. uskonnollisuus - ja erityisesti hyvin fundamentalistinen usko - korreloi myös alhaisen älyn kanssa.

Noin äkkiseltään vaikuttaisi, että aika moni asia osoittaisi siihen suuntaan, ettet välttämättä mikään älyn jättiläinen ole. Ja se kyllä näkyy argumentaatiossasi (tai siis sen puutteessa). Voi sille olla jokin muukin selitys, mutta et kai sentään edes itse pidä itseäsi mitenkään hirvittävän älykkäänä ?

Ei sillä, että äly olisi ehdottomasti tavoiteltava tms. Vähemmälläkin pärjää.

Mutta, ei pärjää välttämättä keskustelupalstoilla.

<< Pitä jumalsi vaikka nalle nukkena,jos se keskusteelee kanssasi. >>

Se alkaa sitten jo olla hälyttävää, jos päänsisäiset oliot alkaa puhua "kanssasi". Silloin harhat alkavat olla jo niin voimallisia, että riski sairastua skitsofreniaan kasvaa merkittävästi. Tosiaan, voimakas uskonnollisuushan on yksi riskitekijä skitsofreniassa. Kait juuri tuollaiset kuvitelmat, että "Jumala/Jeesus/Shiva/saunatonttu puhuu minulle" on sitä uskonnollisuutta aiheuttavaa harhaa, mutta samalla se on myös riski mielen sairauteen. Toivotaan toki, ettet koskaan sairastu.

• Anonyymi

Saahan sitä uskoa vaikka mihin, mutta ei kannata odottaa että muut alkavat uskoa näihin harhoihin. Todisteita jumaluuksista ei ole. Se että omasta mielestä kaikki olemassaoleva todistaa luojasta, on päättelyvirhe. Kun et keksi miten muuten kaikki voisi olla olemassa, niin sen täytyy sitten olla luojajumala, joka on kaiken tehnyt.

• Usko ei purustu harhoihin,on todellisa.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Usko ei purustu harhoihin,on todellisa.

Usko on todellista, mutta sen kohde, jumala, on harhaa. Ihmiset keksivät mielikuvitusolentoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Usko on todellista, mutta sen kohde, jumala, on harhaa. Ihmiset keksivät mielikuvitusolentoja.

Harhaa on omas mielikuvituskes johon usko,uskoa kun ei synny omin voimin se on laja Jumalata.
        Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan
        Jumalattomien tie on synkin yö, he kompastuvat, tietämättä mihin.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Harhaa on omas mielikuvituskes johon usko,uskoa kun ei synny omin voimin se on laja Jumalata.
        Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan

Jumalat ovat ihmisten keksimiä satuolentoja, ei muuta.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

Kylläpä kapsahti katajaan tuo kuusen kurkottelu. Vammainen vöyhötys yhdistettynä kyvyttömyyteen kirjoittaa tuotta äärimmäisen hilpeitä tuloksia. Näkyy millaisesta umpipimeydestä ne uskonhourailut ulostuvat.

• Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

<< Harhaa on omas mielikuvituskes johon usko,uskoa kun ei synny omin voimin se on laja Jumalata. >>

Luepas tuo kirjoituksesi nyt ihan sana sanalta. Mitä siinä yritetään sanoa ?

Tosiaan, esim. pilkun jälkeen tulee välilyönti. Sitten pitää miettiä, mihin virke loppuu ja mistä seuraava alkaa. Kirjoita huolellisesti kaikki pisteet ja pilkut paikalleen, niin et näytä aivan idiootilta. Tiedät varmasti, että uskovia pidetään (ja ihan syystä https://www.is.fi/tiede/art-2000000647575.html ) vähä-älyisempinä, joka vähä-älyisyys näkyy esim. kirjoituksen heikkoutena, Nyt tuosta tulee vaan mieleen, että oikein erityisesti todistat tämän vähä-älyisyyden omalla esiintymiselläsi.

<< uskoa kun ei synny omin voimin se on laja Jumalata. >>

Pitäisikö "laja" olla
        1. läjä ?
        2. lahja ?

No, onko usko joulutonttuihin lahja/läjä joulupukilta ? Lapset kuitenkin niihinkin uskovat. Entä usko Shivaan tai ufoihin ?

<< Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan >>

Kun kirjoitustasi katsoo, tuo on erinomaisen hyvä neuvo Sinulle: älä vaan edes yritä ymmärtää mitään. Et vaan kykene siihen. Tuo neuvo ei kuitenkaan päde niille, joilla on kykyä ymmärtää mm. elämää. Heidän tuleekin käyttää omaa ymmärrystään.

<< Harhaa on omas mielikuvituskes >>

Mutta valitettavasti se jumalasi asuu juuri siellä mielikuvituksessasi. Missään muualla siitä ei ole havaintoja/todisteita.

• Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä kapsahti katajaan tuo kuusen kurkottelu. Vammainen vöyhötys yhdistettynä kyvyttömyyteen kirjoittaa tuotta äärimmäisen hilpeitä tuloksia. Näkyy millaisesta umpipimeydestä ne uskonhourailut ulostuvat.

Niin paljon kuusi korkeampi,katajaa,kuin taivas on maasta.

• Anonyymi

Varo heitä.

• Anonyymi

Kulttuurikristittyjä niinkuin Richard Dawkins.

• Anonyymi

Onko deistit rakentaneet komeita temppeleitä, säveltäneet mieltä ylentävää musiikkia?

• Anonyymi

Miksi pitäisi rakentaa komeita temppeleitä? Miksi yhteiskunnan voimavaroja pitäisi tuhlata rakennuksiin, joissa tyhjäpäät käyvät ylistämässä tyhjää?

Yhden katedraalin hinnalla pyörittäisi sata vuotta isoa yliopistoa ja keskussairaalaa. Maailmassa on satoja katedraaleja, jotka ovat etupäässä tyhjiä paikkoja eivät tuota maailmaan mitään muuta kuin ahdasmielistä taikauskoista typeryyttä ja taantumusta.

Tai jos heittäydytään hihhulismin puolelle - niin käskikö Jeesus todellakin seuraajiaan rakentamaan mahdollisimman suuria ja mahtipontisia temppeleitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi rakentaa komeita temppeleitä? Miksi yhteiskunnan voimavaroja pitäisi tuhlata rakennuksiin, joissa tyhjäpäät käyvät ylistämässä tyhjää?

Yhden katedraalin hinnalla pyörittäisi sata vuotta isoa yliopistoa ja keskussairaalaa. Maailmassa on satoja katedraaleja, jotka ovat etupäässä tyhjiä paikkoja eivät tuota maailmaan mitään muuta kuin ahdasmielistä taikauskoista typeryyttä ja taantumusta.

Tai jos heittäydytään hihhulismin puolelle - niin käskikö Jeesus todellakin seuraajiaan rakentamaan mahdollisimman suuria ja mahtipontisia temppeleitä?

Sitähän varten suuret uskonnot on luotu, että kaikki voivat tehdä lahjoituksia, uhrata ja palvoa dogmaattisella tavalla tietyn uskonnollisen standardin täyttävissä rakennuksissa. Kirkkojen varallisuuden näyttäminen on myös osoitus uskonnon vallasta ja sen palvoman Jumalan arvostuksesta.

Jos elät hökkelissä ja raadat 12 tuntia päivässä 6 päivänä viikossa fyysisen työn parissa niin istuminen tuollaisessa rakennuksessa antaa toivoa ja esimakua siitä miten Jumala palkitsee epäinhimillisen elämän ja sen että tukahdutetaan kaikki omat toiveet ja pyrkimykset.

• Anonyymi

Minäkin olen sylikummi, mutta voin taata että vihaan kirkkoa yli kaiken.

• Anonyymi

Ei kannata vihata kirkkoa, vaikka siihen ei kuuluisikaan.

• Anonyymi

Minäpä tunnen kaksi kaupan kassalla osa-aikaisesti työskentelevää opiskelijatyttöä, joilla on kummallakin vaaleat hiukset.

• Anonyymi

Minullakin on tutun tuttu, joka sanoo olevansa ateisti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3225
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2921
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2749
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      839
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      835
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    Aihe