Haluan kysyä vakituisesti Thaimaassa asuvilta 2010, senssu, numeroukko.
Miten mielestänne Thaimaan media uutisoi nyt koko maailmassa vallitsevasta tilanteesta teidän mielestänne? Verrattuna "täällä" meidän suomen mediaan?
Meillä tilattiin ruumiinsäilytys kontteja jo Huhtikuun alussa, näistä oli myös kivoja kuvia mediassa..https://yle.fi/uutiset/3-11290122
Meillä korona piikin sanottiin ensin olevan Toukokuun puolessa välissä? Nyt kun on jo 10.5 eikä nousua näy? Ennustetta siirrettiin tuonnemmaksi??
Media kertoi "
Ruotsalais asiantuntijoiden sanoneen, että " Suomi saavuttaa Ruotsin korona kuolleisuuden vasta ensi vuonna??"
Miten siellä Thaimaassa? Täällä Suomessa minun mielestäni media yllä pitää jatkuvaa ja pitkäkestoista pelon ilmapiiriä? En ymmärrä miksi?
Rajoituksia poistetaan ja lapset saavat mennä kouluun, koska lapset ei levitä koronaa? Lapsien ei ole kuitenkaan hyvä tavata nyt isovanhempiaan korona riskin vuoksi?? Opettajat työskentelevät saman 25 oppillaan parissa koko 2 viikkoa, paitsi aine opettajat työskentelevät koko 2 viikkoa eri ryhmien kanssa, mutta kun korona ei tartu lapsista, niin olisi suotavaa ruokailla omassa luokassa, jos mahdollista. Jos koululla olisi väistötiloja, niitä tulisi käyttää pienempien opetusryhmien aikaan saamiseksi, jos mahdollista.... KOSKA Lapset ei levitä koronaa??
Täällä meillä Suomessa kuitenkin aika selkeet ja helposti ymmärrettävät suositukset ja ohjeet?
Kysymys tietäjille?
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Asiallista pidä etäisyyttä ja suojamaskia rajoituksia on paljon, esim. Uimarannat on suljettu käytännössä joka puolella Thaimaata, kuudelta tulee uutiset, jossa päivän korona uutiset kerrotaan, ylimääräinen uutislähetykset on harvinaisia, pari kertaa kuukaudessa. By NumBall
- Anonyymi
Näistä mainituista "tietäjistä" ei vain yksikään asu thaimaassa..
Hei Klää, asiallinen aloitus ja päätin vastatakin, mutta kun siirryin vastaamaan, niin huomasin että tällä palstalla ei voi välttyä tuon kilahtaneen kommenteilta.
Pahoittelen, että vastaukseni jää nyt suppeaksi sinulle ystäväsi aivovaurion johdosta.
Tuo kouluasia ihmetyttää, että eivät peruuta päätöstään.- Anonyymi
Kun THL pakkosiirettiin Kuopioon aivoi jai Stadiin.
Ohjeistus sen mukaista.... - Anonyymi
Kiitos näkemyksistänne. Ainoa asiallinen ja aiheeseen liittyvä kommentti tuli numeroukolta kiitos siitä. Muut katsoivat olevansa jostain syystä pakotettuja vastaamaan tähänkin postaukseen, vaikka ei mitään asiaan liittyvää mielessä tai tiedossa ollutkaan?
- Anonyymi
Olen itsekkin laittanut tänne postauksia pelkästään provosoidakseni ääliöitä, kuten jo aiemmin olen sanonut " täytyy osata laskeutua palstan vaatimalle tasolle".
Asun suomessa enkä edes väitä asuvani missään muualla, jostain syystä minua ei kiinnosta, missä minulle tuntemattomat ihmiset asuvat tai sanovat asuvansa. Ei vaan mitenkään vaikuta omaan elämääni jonkun haaveet, sen pahemmin kun jonkun tuntemattomien todellisuuskaan?
Omassa elämässäni tapahtuvista asioista en koe tarpeelliseksi kertoa matkailupalstoilla, enkä missään muuallakaan somessa. Tällä palstalla numeroukko on ainoa, jonka postauksia luen niin, että mulla on ajatus siinä mukana, täsmä tietoa, oikeaa tietoa ajankohtaista tietoa.
Tulee sieltä mielestäni vähän värikynääkin, liittyen oman elämänsä tarinoihin Mutta ylivoimaisesti eniten asiaa, verrattuna keneenkä vaan tämän palstan aktiivi postaajaan. Itelläni takana yli 10v avioliitto thaikun kanssa, niin tiedän paljon asioita, mistä numeroukko on kertoillut tässä vuosien varrella. En ole kaikista asioista samaa mieltä, esim. Itsensä kauppaaminen pakollisena elin ehtona on vanha, hyvin vanhentunut ja vanhanaikainen, vanhojen farangien vanha käsite, josta ne ei päästä irti. Se on ollut jo jonkun aikaa tytöille omaelämän valinta kysymys.
Mielestäni tota omavalintaista ammatin valinta käsitystäni tukee se, että tänne suomeen tulleista tytöistä moni jatkaa noita hommiaan, vaikka kuuluvatsuomen sosiaalihuollon piiriin, eli omistavat suomalaisen sosiaaliturvatunnuksen? Ei pitäisi piparinmyynnin enään olla elinehto? Silti sitä tarjotaan ja tuet anotaan ja myös nostetaan.... ei mielestäni tue käsitystä, että tytöillä ei ole muuta mahdollisuutta elämässään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itsekkin laittanut tänne postauksia pelkästään provosoidakseni ääliöitä, kuten jo aiemmin olen sanonut " täytyy osata laskeutua palstan vaatimalle tasolle".
Asun suomessa enkä edes väitä asuvani missään muualla, jostain syystä minua ei kiinnosta, missä minulle tuntemattomat ihmiset asuvat tai sanovat asuvansa. Ei vaan mitenkään vaikuta omaan elämääni jonkun haaveet, sen pahemmin kun jonkun tuntemattomien todellisuuskaan?
Omassa elämässäni tapahtuvista asioista en koe tarpeelliseksi kertoa matkailupalstoilla, enkä missään muuallakaan somessa. Tällä palstalla numeroukko on ainoa, jonka postauksia luen niin, että mulla on ajatus siinä mukana, täsmä tietoa, oikeaa tietoa ajankohtaista tietoa.
Tulee sieltä mielestäni vähän värikynääkin, liittyen oman elämänsä tarinoihin Mutta ylivoimaisesti eniten asiaa, verrattuna keneenkä vaan tämän palstan aktiivi postaajaan. Itelläni takana yli 10v avioliitto thaikun kanssa, niin tiedän paljon asioita, mistä numeroukko on kertoillut tässä vuosien varrella. En ole kaikista asioista samaa mieltä, esim. Itsensä kauppaaminen pakollisena elin ehtona on vanha, hyvin vanhentunut ja vanhanaikainen, vanhojen farangien vanha käsite, josta ne ei päästä irti. Se on ollut jo jonkun aikaa tytöille omaelämän valinta kysymys.
Mielestäni tota omavalintaista ammatin valinta käsitystäni tukee se, että tänne suomeen tulleista tytöistä moni jatkaa noita hommiaan, vaikka kuuluvatsuomen sosiaalihuollon piiriin, eli omistavat suomalaisen sosiaaliturvatunnuksen? Ei pitäisi piparinmyynnin enään olla elinehto? Silti sitä tarjotaan ja tuet anotaan ja myös nostetaan.... ei mielestäni tue käsitystä, että tytöillä ei ole muuta mahdollisuutta elämässään?Olet oikeassa käytän paikoittain värikynää vaihdellen väriä, olemme menneet naimisiin vuonna 1998, jos tunne porukoita jyväskylä tikkakoski alueelta tunnet minunkin se on lähdes varma asia, varsinaisesti en ole valehdellut mutta värittänyt tosiaan olen.
Toki olen värittänyt myös tuota piparinmyyntiasiaa thaimaassa olosuhteet ja odotus hyvästä elämästä on kouluttamattomalle nuorukaiselle suuri haaste, oli sitten mies tai nainen, tämä on se syy mikä ihmisiä ajaa piparinmyyntiiin, toki kun asiaa on hieman harrastanut häviää itsekunnioitus ja usko omiin kykyihinsa, isä ja äiti painaa päälle että tarvivat rahaa, ja jostain sitä on saatava, vaihtoehdot on vähissä...
Asiaan liittyy monta ongelmaa, kulutuskäyttäytyminen lisääntyy, kun massia tulee väliaikaisesti enemmän sitä myös kuluu, totutaan tiettyyn elintasoon, thaikut on hyvin materialistisia, heistä on hengellisyys hyvin kaukana, ihmisarvo on sama kuin massi.
Iso ongelma on bangkokin alueet jossa ei niin fressit piparin myyjät tarjoavat palvelujaan, kannattaa kåydä katsomassa mihin elämä voi ihmisen ajaa, sillä ihminen se vuokravosukin on.
Valtaosa thaikku-suomi avioista kaatuu ensimmäisen viiden vuoden aikana, mutta niinpä kaatuu suomi avioliittoja, ja silloin thaipuoliso on hankalassa tilanteessa, kun ei oikein osaa mitään, pakko palata samoihin hommiin, eli viisasta olisi hankkia maahanmuutto vaiheen jälkeen jokin ammatti, vaikka lähihoitaja tai siivooja, toki houkutus rahaan on osalla voimakas kun piparin myynnillä tienaa paljon enemmän kuin lähihoitajana.
By NumBall - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa käytän paikoittain värikynää vaihdellen väriä, olemme menneet naimisiin vuonna 1998, jos tunne porukoita jyväskylä tikkakoski alueelta tunnet minunkin se on lähdes varma asia, varsinaisesti en ole valehdellut mutta värittänyt tosiaan olen.
Toki olen värittänyt myös tuota piparinmyyntiasiaa thaimaassa olosuhteet ja odotus hyvästä elämästä on kouluttamattomalle nuorukaiselle suuri haaste, oli sitten mies tai nainen, tämä on se syy mikä ihmisiä ajaa piparinmyyntiiin, toki kun asiaa on hieman harrastanut häviää itsekunnioitus ja usko omiin kykyihinsa, isä ja äiti painaa päälle että tarvivat rahaa, ja jostain sitä on saatava, vaihtoehdot on vähissä...
Asiaan liittyy monta ongelmaa, kulutuskäyttäytyminen lisääntyy, kun massia tulee väliaikaisesti enemmän sitä myös kuluu, totutaan tiettyyn elintasoon, thaikut on hyvin materialistisia, heistä on hengellisyys hyvin kaukana, ihmisarvo on sama kuin massi.
Iso ongelma on bangkokin alueet jossa ei niin fressit piparin myyjät tarjoavat palvelujaan, kannattaa kåydä katsomassa mihin elämä voi ihmisen ajaa, sillä ihminen se vuokravosukin on.
Valtaosa thaikku-suomi avioista kaatuu ensimmäisen viiden vuoden aikana, mutta niinpä kaatuu suomi avioliittoja, ja silloin thaipuoliso on hankalassa tilanteessa, kun ei oikein osaa mitään, pakko palata samoihin hommiin, eli viisasta olisi hankkia maahanmuutto vaiheen jälkeen jokin ammatti, vaikka lähihoitaja tai siivooja, toki houkutus rahaan on osalla voimakas kun piparin myynnillä tienaa paljon enemmän kuin lähihoitajana.
By NumBallItse olen saanut käsityksen, että thaikuissa lapset elättävät vanhempiaan koko ajan vähenevässä määrin ja keskittyvät pääasiassa oman elämänsä rahoittamiseen?
Eräs suomessa jo yli 10v asunut palveluiden myyjä jonka tunnen. Kertoi kyllä käyneensä laitoshuoltajan kurssin naimisissa olo aikanaan, kysyin, miksi ei tee niitä töitä? Sanoi, että tästä tienaa paremmin ja hän kerkiää kyllä sitten vanhempana kyllä siivoustöitä tekemään, nyt tehdään tätä kun vielä on kysyntää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa käytän paikoittain värikynää vaihdellen väriä, olemme menneet naimisiin vuonna 1998, jos tunne porukoita jyväskylä tikkakoski alueelta tunnet minunkin se on lähdes varma asia, varsinaisesti en ole valehdellut mutta värittänyt tosiaan olen.
By NumBallTuohon itsekunnioitukseen täytyy vielä kommentoida.
Mielestäni thaikut käsittelevät erilailla tuon myynti homman kun esimerkiksi suomalaiset?
Pattayallakin tiedän monia mamasaneja, entisiä seuralaisia, joilla tosiaan on itsekunnioitus aika korkeallakin. Monet tytöt vievät pokiaan kotikyläänsä ja esittelevät kyläläisille mielellään. Samaa en voisi edes kuvitella suomi tyttöjen tekevän? Suurin osa ottaa ilmeisesti homman normaalina työntekona? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon itsekunnioitukseen täytyy vielä kommentoida.
Mielestäni thaikut käsittelevät erilailla tuon myynti homman kun esimerkiksi suomalaiset?
Pattayallakin tiedän monia mamasaneja, entisiä seuralaisia, joilla tosiaan on itsekunnioitus aika korkeallakin. Monet tytöt vievät pokiaan kotikyläänsä ja esittelevät kyläläisille mielellään. Samaa en voisi edes kuvitella suomi tyttöjen tekevän? Suurin osa ottaa ilmeisesti homman normaalina työntekona?Syynä on se että raha kasvattaa itsetuntoa niinkauan kun sitä on, sittenkuin se alkaa vähenemään alkaa itsetunto rapistua hyvin nopeasti, hyvin pieni prosentuaalinen osuus pääseen mamasaniksi tai ulkomaille naimisiin, ikää kun tulee piparinarvo laskee, tarjonta on kokoajan pienempi kuin kysyntä, kohta ollaan tilanteessa että nuoremmat ajavat vanhemmat ohi, sitten elämä ei ole enää helppoa, kun alkaa näkyä vuosien piparinmyynti näkyä naamassa, kenenkään ihmisen ei pitäisi joutua kokemaan moista, että ihmisellä on arvoa ainoastaan piparinmyyjänä, siksi tuomitsen sen totaalisesti.
- Anonyymi
Thaimaa on hoitanut asian erinomaisesti tauti tuli tänne aikaisemmin kuin Suomeen, todettuja tartuntoja on puolet Suomen määrästä, kuolleita 1/5-6 osaa, miksi näin syitä voi olla kaksi, ensimmäinen on tämä lämpötila, jostain luin että korkea lämpötila voi estää viruksen leviämisen, toinen asia on maskien käyttöpakko joka paikassa.
Suomen toimet ihmetyttää, sählätty on paljon, toki tilannekin on harvinainen, todenkäköisesti valtio ei voi vaatia maskien käyttöpakkoa kun niitä ei yksinkertaisesti, erityisen hauskaa oli maaliskuussa kun varmuusvaraston dirika kertoi että nyt lähtee rekka-armada liikkeelle varastosta kun hallitus oli päättänyt sen avaamisesti, harmi vaan että siellä ei ollut tarvittavia suojaimia, niitä mitä oli nekin oli vanhoja.
Atk ammattilaisena voin helposti kirjoittaa tietokantaohjelman jonne kirjataan nimike, kappalemäärä, yksikköhinta, ja milloin tavara vanhenee, kymmenessä minuutissa, joka tulostaa kerran viikossa listan mitkä tuotteet on menossa vanhaksi, tälläisiä ohjelmia on markkinoilla tuhansia.
Yksi iso virhe oli varmuusvaraston pomon erottaminen tai eroaminen, hän oli lukemani pohjalta erittäin pätevä tehtäväänsä, jolla on laaja näkemys asioihin, varmuusvarastointi on muutakin kuin suojavarusteita, mutta joku piti saada syntipukiksi, nuo kaupat maskien hankinassa en viitsi edes kommentoida, muutakuin että suomi taitaa olla varkaiden paratiisi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823253
- 922945
- 532212
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201645- 191524
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81487Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181395Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131351Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351315Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61248