ÖLJYREMONTEISTA

Anonyymi

Onko jollain kokemuksia näistä öljynkulutusremonteista?
Mulla autona a6 c7 2.0 tfsi vm -12 ja kuluttaa aika lailla.. 96800km kohdalla tein bg puhdistuksen, jollon helpotti ja palkit ei pitkään aikaan tippuneet, mutta nyt taas 107900 ilmennyt tuota kulutusta jälleen. Saattaa jo 1000km ajolla mennä loppuun.

Mihin käytännössä kannattaa viestiä asiasta laittaa? Liikkeeseen, josta auton on ostanut 2v sitten vaiko suoraan audille? Korvaako liikaa syövän audin remontista jälleenmyyjä mitään.. ja millä perustein?

Kokemuksia kaivataan! Onko joku, jolle koko remontti on korvattu?

16

179

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En sinänsä tiedä aiheesta kuin sen mitä olen lukenut....

Mutta eppäilen että autosi on sen verran iäkäs että kukaan ei ota kantaa enää asiaan.

Jos minä olisin samassa tilanteessa, tekisin remontin joko itse tai etsisin Virosta korjaamon joka tekee sen alle puoleen hintaan siitä mitä Suomessa.

• Anonyymi

skoda palstalla oli jonkun kehu että skoda maksaa koko laskun

eri maahantuojako vaikuttaa

• Anonyymi

Tehdas korvaa, mutta vain jos löytyy täydellinen kunnossa oleva huoltohistoria, muuallakin kuin merkkiliikkeessä suoritetut kelpaa, mutta esim. yksikin puuttuva merkintä öljylaadusta tai väärä öljylaatu riittää eväämiseen.

• Anonyymi

Niin kuin pitääkin, sillä huoltamaton ja vääriä öljyjä käytettynä saa pahaa aikaan.
        Joillain merkeillä takuu raukeaa jo sillä että huolto on myöstynyt esim 700km, mm. Toyota on tarkka siitä vaikka huoltoja on yhtenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin pitääkin, sillä huoltamaton ja vääriä öljyjä käytettynä saa pahaa aikaan.
        Joillain merkeillä takuu raukeaa jo sillä että huolto on myöstynyt esim 700km, mm. Toyota on tarkka siitä vaikka huoltoja on yhtenään.

Sepustuksesi on täyttä bullshittiä.🤡

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sepustuksesi on täyttä bullshittiä.🤡

Yhdyntä edelliseen kommentoijaan. 700km:ää sinne tai tänne ei meinaa auton moottorille yhtikäs mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

700 km myöhästynyt huolto saa pahaa aikaan ? Kun kyseiset moottorit alkaa kuluttamaan öljyä oikeillakin huoltoväleillä, niin mitä " pahaa" pikku myöhästyminen aiheuttaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

700 km myöhästynyt huolto saa pahaa aikaan ? Kun kyseiset moottorit alkaa kuluttamaan öljyä oikeillakin huoltoväleillä, niin mitä " pahaa" pikku myöhästyminen aiheuttaa ?

Se ei aiheuta mitään.

Nuo 700km ylitys, ei korvata mitään, on keino saada edes vähän rahaa säästettyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei aiheuta mitään.

Nuo 700km ylitys, ei korvata mitään, on keino saada edes vähän rahaa säästettyä.

"Toyota on tarkka siitä vaikka huoltoja on yhtenään."
        Miten Toyota liittyy tai vaikuttaa Audin öljyn syöntiin? Toyotan takuuaedoissa lukee selvästi että takuuseen kuuluu valmistus ja materiaalivirheet. Eihän materiaali ja valmistusvirheitä voi huoltamalla korjata. Mutta ei se tietenkään koske vikavaakenien valmistus ja materiaalivirheitä. Saattaisi se autikin pysyä paremmassa kunnossa jos niitä karstaisia öljyjä vaihdettaisi vähän useimmin. Paremmin nukkuu yönsä jos ei sekaannu ollenkaan vilppivaakenin ongelmiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Toyota on tarkka siitä vaikka huoltoja on yhtenään."
        Miten Toyota liittyy tai vaikuttaa Audin öljyn syöntiin? Toyotan takuuaedoissa lukee selvästi että takuuseen kuuluu valmistus ja materiaalivirheet. Eihän materiaali ja valmistusvirheitä voi huoltamalla korjata. Mutta ei se tietenkään koske vikavaakenien valmistus ja materiaalivirheitä. Saattaisi se autikin pysyä paremmassa kunnossa jos niitä karstaisia öljyjä vaihdettaisi vähän useimmin. Paremmin nukkuu yönsä jos ei sekaannu ollenkaan vilppivaakenin ongelmiin.

Vikahan johtuu männänrenkaista jotka on "alimitoitettu".

Jos öljynvaihto menee 700km pitkäksi, se ei muuta tuota totuutta, että moottorin osia on suunniteltu liian kustannustehokkaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhdyntä edelliseen kommentoijaan. 700km:ää sinne tai tänne ei meinaa auton moottorille yhtikäs mitään.

4 L öljyä 700km?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vikahan johtuu männänrenkaista jotka on "alimitoitettu".

Jos öljynvaihto menee 700km pitkäksi, se ei muuta tuota totuutta, että moottorin osia on suunniteltu liian kustannustehokkaasti.

Kyse ei ole siitä että osat olisi suuniteltu kustannustehokkaasti vaan siitä että ne on suunniteltu nykyajan vähäpäästöisyys vaatimusten perusteella.

• Anonyymi

maksat pörhölle 10000e niin kuntoon tulee

premium maksaa aina

• Anonyymi

"vaan siitä että ne on suunniteltu nykyajan vähäpäästöisyys vaatimusten perusteella."
        Vähentääkö tolkuton voiteluöljyn polttaminen päästöjä vikavaakeneissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"vaan siitä että ne on suunniteltu nykyajan vähäpäästöisyys vaatimusten perusteella."
        Vähentääkö tolkuton voiteluöljyn polttaminen päästöjä vikavaakeneissa?

Auton tyyppihyväksyntään riittää se, että se alittaa vaaditut päästöt myyntihetkellä.

• Anonyymi

Autooni on tehty kyseinen remontti. Silloin oli ajettu juuri alle 100tkm. Piti viedä merkkiliikkeeseen ensin öljynkulutustestiin. Siinä todettiin öljyä kuluvan liikaa ja remontti tehtiin. Tehdas silloin korvasi osat alle 100tkm ajetusta 100% : sesti, mutta ei töitä.
      Yli 100km osat 50%.
      Itse sain neuvoteltua työn hinnan kohtuulliseksi. Olihan sillä jo ajettu melkein satku enkä ollut eka omistaja.
      Tiesin myös ostaessani, että kuluttaa öljyä, mutta halusin sen auton ja on vieläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      180
      1058
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      80
      707
    3. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      682
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      591
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      549
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      540
    7. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      39
      531
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      530
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      23
      513
    10. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      39
      507
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      288
      504
    12. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    13. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      484
    14. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      42
      454
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      436
    16. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      148
      436
    17. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      430
    18. 21
      422
    19. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      416
    20. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      415
    Aihe