Diesel-Duster ongelmat

Anonyymi

On siis ajatuksissa hankkia uudehko Diesel-Duster ja ajettukin jo useasti eikä hullummalta tunnu. Mietityttää vain se, että missä tuossa on säästetty niin, että siitä tulee ongelmia...
Kone, sama kuin Renun ja Nissanin käyttämä, mutta onko eroja kuitenkin?
Neliveto ja vaihteisto, mikä on niiden ero vaikka Qashqaihin?
Muut ongelmakohdat?

103

3601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hinta ja laatu ei kulje käsikädessä, sen kun muistaa. Takuuajan auto, sitten vaihtoon.

    • Anonyymi

      Niin ja jakohihnakin voi pätkästä poikki kun nissanis kävi?

      • Anonyymi

        Siis hihna on riskirakenne tuossa niin kuin Nissanin ja Renun malleissa. Sama kone noin periaatteessa olisi pienissä Mersuissa, mutta eipä vaan ole sama moottori.

        Mersun kohdalla ei ole hihnaongelmaa, koneessa ei lohkoa lukuunottamatta ole montakaan samaa osaa.

        Dusterkuskit yleensä väittävät, että sama kone Mersussa, mutta ei pidä paikkaansa. Eikä se bensakone sen paremmin ole yhtenevä Mersun tai Nissanin kanssa.


      • Anonyymi

        Ja kaiken pelastaa ainoastaan se, että ostaa vaan Audii, Mersuu, Bemarii, Opelii. Volkkarii!🤡🤡


      • Anonyymi

        kkkkkkkk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis hihna on riskirakenne tuossa niin kuin Nissanin ja Renun malleissa. Sama kone noin periaatteessa olisi pienissä Mersuissa, mutta eipä vaan ole sama moottori.

        Mersun kohdalla ei ole hihnaongelmaa, koneessa ei lohkoa lukuunottamatta ole montakaan samaa osaa.

        Dusterkuskit yleensä väittävät, että sama kone Mersussa, mutta ei pidä paikkaansa. Eikä se bensakone sen paremmin ole yhtenevä Mersun tai Nissanin kanssa.

        Siis hihna on riskirakenne tuossa niin kuin Nissanin ja Renun malleissa.:::: Noille höpisijöille vähän luettavaa Mersun omista moottoreista:::::::https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis hihna on riskirakenne tuossa niin kuin Nissanin ja Renun malleissa. Sama kone noin periaatteessa olisi pienissä Mersuissa, mutta eipä vaan ole sama moottori.

        Mersun kohdalla ei ole hihnaongelmaa, koneessa ei lohkoa lukuunottamatta ole montakaan samaa osaa.

        Dusterkuskit yleensä väittävät, että sama kone Mersussa, mutta ei pidä paikkaansa. Eikä se bensakone sen paremmin ole yhtenevä Mersun tai Nissanin kanssa.

        Dusterkuskit yleensä väittävät, että sama kone Mersussa,:::: 1,3 Tce on täyttä uhteistyötä usko vaikka huviksesi !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis hihna on riskirakenne tuossa niin kuin Nissanin ja Renun malleissa. Sama kone noin periaatteessa olisi pienissä Mersuissa, mutta eipä vaan ole sama moottori.

        Mersun kohdalla ei ole hihnaongelmaa, koneessa ei lohkoa lukuunottamatta ole montakaan samaa osaa.

        Dusterkuskit yleensä väittävät, että sama kone Mersussa, mutta ei pidä paikkaansa. Eikä se bensakone sen paremmin ole yhtenevä Mersun tai Nissanin kanssa.

        ai onko siis ketju laitettu mersuversioon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis hihna on riskirakenne tuossa niin kuin Nissanin ja Renun malleissa. Sama kone noin periaatteessa olisi pienissä Mersuissa, mutta eipä vaan ole sama moottori.

        Mersun kohdalla ei ole hihnaongelmaa, koneessa ei lohkoa lukuunottamatta ole montakaan samaa osaa.

        Dusterkuskit yleensä väittävät, että sama kone Mersussa, mutta ei pidä paikkaansa. Eikä se bensakone sen paremmin ole yhtenevä Mersun tai Nissanin kanssa.

        Kaikkea te täällä hölisette. Ainakin minun cliossa ja naapurin mersussa on tasan sama K9K kone, mesessä on vaan mesen muovi päällä. Kuulostavatkin samalta, siitähän se lähtikin että tarkastettiin onko samat moottorit.


    • Anonyymi

      Nivelet, raidetangonpäät, kahvat pakkasella käteen, ei hiljaisin, huonot istuimet yms. Dacia foorumilla paljon lisää. Kuljettaa paikasta A, paikkaan B. Ei oikein mitään varusteita. Jos se riittää, etkä tarvitse niitä dacistien mielestä olevia turhuuksia, jotka "hajoavat" muissa autoissa.

      • Anonyymi

        Juu, mieti. Rumpujarrut uudessa autossa, kaistavahtia ei saa rahallakaan, eikä mukautuvaa vakkaria. Pitäisi olla nykyisin vakiokamaa.


      • Anonyymi

        Uskomattoman karu pirssi parhailla saatavilla varusteillakin.
        Mutta siis se tekniikkapuoli, niin säästö näkyy kaikessa, ihan kaikessa ja valitettavasti se säästö romuttaa idean kestävästä, karusta ja edullisesta autosta.

        Kaikki alustaosat on mitoitettu pikkuauton massalle eli kestää alle 1000 kg autossa, mutta ei enää Dusterin painolla. Ja moottoripuolella diesel on iänikuinen nokivasara, sama mikä tuli myyntiin liki 20 vuotta sitten ja on ominaisuuksiltaan jälkeenjäänyt ja tuo surullinen hihnaongelma vaivaa. Volkkarin dieseleiden kanssa niitä vältettävä koneita.

        Bensakoneisaa samaa Mersun kanssa on tilavuus, ei juuri muuta. Koneet tulevat Intian pajalta, laatu on sitten mitä sattuu. Hyvällä tuurilla on koottu ihan hyvin, mutta riski saada susi on suuri.


      • Anonyymi

        Olen kuullut että alustan osat olisi 90-luvun Nissan Micrasta. Aika pieni ja kevyt tuo Micra, jos Dusterin vertaa, se selitäää miksi ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mieti. Rumpujarrut uudessa autossa, kaistavahtia ei saa rahallakaan, eikä mukautuvaa vakkaria. Pitäisi olla nykyisin vakiokamaa.

        Vai pitäisi olla oikein kaistavahti! Oikea automies ei sitä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut että alustan osat olisi 90-luvun Nissan Micrasta. Aika pieni ja kevyt tuo Micra, jos Dusterin vertaa, se selitäää miksi ei kestä.

        Vai olet kuullut. Minä olen kokenut ja se kokemus on jotakin muuta. Ajakaa millä haluatte, ei kuulu minulle. Ajan Dusterilla ja olen tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai olet kuullut. Minä olen kokenut ja se kokemus on jotakin muuta. Ajakaa millä haluatte, ei kuulu minulle. Ajan Dusterilla ja olen tyytyväinen.

        Ei ole kuulemista vaan ihan asiaa, ei liene vaikea ymmärtää? Dusterin alustassa rakenteet ovat pikkuautosta. Sinä näet sen korkean kopan ja isot pyörät, mutta menes katsomaan auton alle niin selviää tämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mieti. Rumpujarrut uudessa autossa, kaistavahtia ei saa rahallakaan, eikä mukautuvaa vakkaria. Pitäisi olla nykyisin vakiokamaa.

        mikä vitun kaistavahti?
        eikö siinä ole rattia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mieti. Rumpujarrut uudessa autossa, kaistavahtia ei saa rahallakaan, eikä mukautuvaa vakkaria. Pitäisi olla nykyisin vakiokamaa.

        Voi herra jumala , nuo ennustaja kokelaat eivät kykene ajamaan edes ilman kaistavahtia. Ajokortit joissa toi merkintä on pitäis kerätä pois ja lahjoittaa Afrikan kehitysmaihin kortittomille kun siellä ei kamelikuskit hiekkadyyneillä kaistavahtia tarvitse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut että alustan osat olisi 90-luvun Nissan Micrasta. Aika pieni ja kevyt tuo Micra, jos Dusterin vertaa, se selitäää miksi ei kestä.

        Kannattaa vetää siellä Esson baarin takapöydässä lisää kepua niin ajatus kirkastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai pitäisi olla oikein kaistavahti! Oikea automies ei sitä tarvitse.

        Kaistapää kun ajaa,totta hitossa se tarvii kaistavahdin.


    • Anonyymi

      Hintalaatusuhde on Daciassa kuitenkin parempi kuin Mersussa ja Bemarissa.

      • Anonyymi

        Onhan väite joo...Dusterin hintalaatusuhde on uusien autojen huonoin. Sinä maksat lähes 25000 euroa uudesta Dusterista, saat auton 2000-luvun alun tekniikalla ja 90- luvun varusteilla ja turvallisuudella. Työn laatu on taas muinaista itäutotasoa.
        Samalla hinnalla voit ostaa maailman parhaalla laadulla olevan 4-6 vuotta vanhan japsicitymaasturin alta 100 000 km ajettuna ja ajaa sillä huolta vailla yli 100 000km.
        Ja kun vaihdat, saat reilun hyvityksen. Taas 100 000 km ajetusta Dusterista et saa hyvitystä.
        Kumpi kannattaa ostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan väite joo...Dusterin hintalaatusuhde on uusien autojen huonoin. Sinä maksat lähes 25000 euroa uudesta Dusterista, saat auton 2000-luvun alun tekniikalla ja 90- luvun varusteilla ja turvallisuudella. Työn laatu on taas muinaista itäutotasoa.
        Samalla hinnalla voit ostaa maailman parhaalla laadulla olevan 4-6 vuotta vanhan japsicitymaasturin alta 100 000 km ajettuna ja ajaa sillä huolta vailla yli 100 000km.
        Ja kun vaihdat, saat reilun hyvityksen. Taas 100 000 km ajetusta Dusterista et saa hyvitystä.
        Kumpi kannattaa ostaa?

        Ai että itäautotasoa. Tässä taas nähdään, mitä asennevammaisuus teettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että itäautotasoa. Tässä taas nähdään, mitä asennevammaisuus teettää.

        Jos ei usko, voi itse käydä katsomassa työn laatua ja verrata vaikka Toyotaan. Ero on valtava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan väite joo...Dusterin hintalaatusuhde on uusien autojen huonoin. Sinä maksat lähes 25000 euroa uudesta Dusterista, saat auton 2000-luvun alun tekniikalla ja 90- luvun varusteilla ja turvallisuudella. Työn laatu on taas muinaista itäutotasoa.
        Samalla hinnalla voit ostaa maailman parhaalla laadulla olevan 4-6 vuotta vanhan japsicitymaasturin alta 100 000 km ajettuna ja ajaa sillä huolta vailla yli 100 000km.
        Ja kun vaihdat, saat reilun hyvityksen. Taas 100 000 km ajetusta Dusterista et saa hyvitystä.
        Kumpi kannattaa ostaa?

        Onko todellakin noin vaikea sulattaa, että Duster on hyvä ja edullinen auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko, voi itse käydä katsomassa työn laatua ja verrata vaikka Toyotaan. Ero on valtava.

        Toyotahan se vasta itä-auto onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko, voi itse käydä katsomassa työn laatua ja verrata vaikka Toyotaan. Ero on valtava.

        Kumpaan suuntaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotahan se vasta itä-auto onkin.

        Toyotahan se vasta itä-auto onkin::: Olihan Toyotalla jo Coronakin 60 luvulla !!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei usko, voi itse käydä katsomassa työn laatua ja verrata vaikka Toyotaan. Ero on valtava.

        Siis...kumpaan suuntaan....


    • Anonyymi

      Nissanin kaksoiskytkinvaihteisto on huonompi kuin VW-yhtymän DSG.

      • Anonyymi

        Daciaan ei saa edes kaksoiskytkinvaihteistoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Daciaan ei saa edes kaksoiskytkinvaihteistoa.

        Hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä niin.

        Ai hyvä, kuka ostaa enää manuaalia, no joo se Dacia-fani. Ei kukaan muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä niin.

        Tämän Dacian 1.5 dieselin jakopään hihna pitää vaihtaa viimeistään 60 000 km lukemilla. Jos menee poikki, niin rikkoo moottorin yläkerran käy tulee kallis korjaus.

        Meillä on suositeltu vaihtoa 45 000-50 000 km tienoilla, jos muu huolto sattuu näille lukemille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai hyvä, kuka ostaa enää manuaalia, no joo se Dacia-fani. Ei kukaan muu.

        Automerkin fanittaminen on lapsellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän Dacian 1.5 dieselin jakopään hihna pitää vaihtaa viimeistään 60 000 km lukemilla. Jos menee poikki, niin rikkoo moottorin yläkerran käy tulee kallis korjaus.

        Meillä on suositeltu vaihtoa 45 000-50 000 km tienoilla, jos muu huolto sattuu näille lukemille.

        Tottakai auto pitää huollattaa merkkikorjaamossa huolto-ohjelman mukaan. Silloin se toimii varmasti ja luotettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automerkin fanittaminen on lapsellista.

        On joo tosiaan. Daatsiamies luulee ostavansa edullisesti auton, mutta huolto ja korjaus vie moninkertaisesti rahaa. Jakohihnan jatkuva vaihtaminen on nykyautossa tuntematonta paitsi Daatsiassa. Opeleissa oli nuo pienet vaihtovälit 90-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai auto pitää huollattaa merkkikorjaamossa huolto-ohjelman mukaan. Silloin se toimii varmasti ja luotettavasti.

        Onko mielestäsi vaihtoväli max. 60 000 km asiallinen? Merkkikorjaamolla tuo maksaa ehkä 600-700 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi vaihtoväli max. 60 000 km asiallinen? Merkkikorjaamolla tuo maksaa ehkä 600-700 euroa.

        Dacia-miehellä riittää rahaa, kun ei tarvitse maksaa autosta itseään kipeäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia-miehellä riittää rahaa, kun ei tarvitse maksaa autosta itseään kipeäksi.

        Ehkä joo, mutta 60 000 km vaihtoväli on älytön, sama se onko halpa vai kallis auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä joo, mutta 60 000 km vaihtoväli on älytön, sama se onko halpa vai kallis auto.

        Tavallinen autoilija ajaa monta vuotta samalla hihnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen autoilija ajaa monta vuotta samalla hihnalla.

        Ja erilainen autoilija ajaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja erilainen autoilija ajaa?

        Erilainen autoilija pysyköön poissa liikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän Dacian 1.5 dieselin jakopään hihna pitää vaihtaa viimeistään 60 000 km lukemilla. Jos menee poikki, niin rikkoo moottorin yläkerran käy tulee kallis korjaus.

        Meillä on suositeltu vaihtoa 45 000-50 000 km tienoilla, jos muu huolto sattuu näille lukemille.

        Ei tämmösiä. Kuminauha ei kuulu autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi vaihtoväli max. 60 000 km asiallinen? Merkkikorjaamolla tuo maksaa ehkä 600-700 euroa.

        Tosta pelkästään tulee kustannuksia 1e/100km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän Dacian 1.5 dieselin jakopään hihna pitää vaihtaa viimeistään 60 000 km lukemilla. Jos menee poikki, niin rikkoo moottorin yläkerran käy tulee kallis korjaus.

        Meillä on suositeltu vaihtoa 45 000-50 000 km tienoilla, jos muu huolto sattuu näille lukemille.

        45 000-50 000 km hihnalla ,,,älä usko itsekkään ,höpö höpö , olet lukenut Astra 1,6 nokkaremmi suosuituksia !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi vaihtoväli max. 60 000 km asiallinen? Merkkikorjaamolla tuo maksaa ehkä 600-700 euroa.

        Onko mielestäsi vaihtoväli max. 60 000 km asiallinen? Ei ole kun se on höpötystä vain !!


      • Anonyymi

        Nissanin kaksoiskytkinvaihteisto on huonompi kuin VW-yhtymän DSG.::::: Et taida tietää paljon edes Vagenistakaan ja puhumattakan Daciasta ,,,,,eräällä kaverilla oli ostettaessa viimevuonna Passat Dieselissä 120000 km mittarissa ja 5 kuukauden päästä hän jäi kiinni lumeen kun luuli että neliveto noin uudessa autossa toimisi mutta eipä enää ,piti hakea lisää väkeä työntämään . Sen jälkeen pikkuhiljaa alkoi automaatti vaihtamaan kummasti vaihteita ja noin 6 kk.n päästä hän kävi keskusteluja korjauksesta Vagenin liikkeessä ja tuli siihen tulokseen että tuo lähtee muualle. Hän vaihtoi takaisin samaan merkkiin Volvoon joilla hän oli ikänsä ajanut ja kun Vageniin tehtiin vaihtoauto testi ennen kaupan lukkoon lyöntiä niin osoittautui että oli myös 3 vieteriä poikki. Kannattaako noita pirun roskatavaroita enää kenenkään kehua , toistan vain hänen kommentteja !!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi vaihtoväli max. 60 000 km asiallinen? Merkkikorjaamolla tuo maksaa ehkä 600-700 euroa.

        Pelkästään tosta tulee kustannuksia euro/100km


    • Anonyymi

      Auton nimenkin voisi vähitellen oppia ääntämään oikein.
      "Daakia" on lähempänä oikeaa, sillä autothan valmistetaan nimenomaan
      Dakiassa, entiseen Rooman valtakuntaan kuuluneessa provinssissa.

      • Anonyymi

        Romaniassa kasataan, moottorit tehdään Intiassa, muut komponentit lähinnä sitä, mitä ei enää käytetä uusissa Renault-Nissan konsernin autoissa. Esim. etuvetomallien kytkin ja laatikko peräisin mallista Renault Clio II ja nelivedon palikat osin ensimmäisestä Qashqaista. Pyöräntuenta, ohjaus ja jousitus on yhdistelmä Micran ja Clion osia.
        Kori on kokonaan omaa suunnittelua ja suurin osa sisustusta, tosin paljon lainattua vanhoista Renaulteista ja jotakin Nissanista.
        Vanhojen osien käyttö ja halpa työvoima mahdollistavat edullisen hinnan, toisaalta sitten pitää hyväksyä se, että auto on kuin hyppäys yli 20 vuoden taakse niin ajettavuudelta, melutasolta, suorituskyvyltä kulutukselta ja varusteilta. Lisäksi pienempien mallien osien käyttö aiheuttaa nopeaa kulumista ja paljon vaihtotarvetta. Jos sen kanssa voi elää ja tarvitsee autoa huonoille teille, Duster voi olla hyväkin valinta, takuuaikana harmit hoituvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romaniassa kasataan, moottorit tehdään Intiassa, muut komponentit lähinnä sitä, mitä ei enää käytetä uusissa Renault-Nissan konsernin autoissa. Esim. etuvetomallien kytkin ja laatikko peräisin mallista Renault Clio II ja nelivedon palikat osin ensimmäisestä Qashqaista. Pyöräntuenta, ohjaus ja jousitus on yhdistelmä Micran ja Clion osia.
        Kori on kokonaan omaa suunnittelua ja suurin osa sisustusta, tosin paljon lainattua vanhoista Renaulteista ja jotakin Nissanista.
        Vanhojen osien käyttö ja halpa työvoima mahdollistavat edullisen hinnan, toisaalta sitten pitää hyväksyä se, että auto on kuin hyppäys yli 20 vuoden taakse niin ajettavuudelta, melutasolta, suorituskyvyltä kulutukselta ja varusteilta. Lisäksi pienempien mallien osien käyttö aiheuttaa nopeaa kulumista ja paljon vaihtotarvetta. Jos sen kanssa voi elää ja tarvitsee autoa huonoille teille, Duster voi olla hyväkin valinta, takuuaikana harmit hoituvat.

        Harrasteauto takuun jälkeen. Ei riitä työkalut, pitää osata tehdä niillä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrasteauto takuun jälkeen. Ei riitä työkalut, pitää osata tehdä niillä myös.

        Totta. Mutta harva pystyy enää korjaamaan edes Dacian kaltaista autoa. Vaikka teknisesti auto on jäljessä tosi paljon muita, on siinä vaikka sähkössä sellaista, että teeseitse-mies ei pysty.
        Takuun jälkeen Duster on hurjan kallis pidettävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mutta harva pystyy enää korjaamaan edes Dacian kaltaista autoa. Vaikka teknisesti auto on jäljessä tosi paljon muita, on siinä vaikka sähkössä sellaista, että teeseitse-mies ei pysty.
        Takuun jälkeen Duster on hurjan kallis pidettävä.

        Ei meinaa pystyä edes ammattimies, ranskalaisia sähköjä korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meinaa pystyä edes ammattimies, ranskalaisia sähköjä korjaamaan.

        Jos Duster polttelee, niin mieluummin sitten bensakone, se on uudempaa tekoa sentään kuin dinosaurusten ajalta tuleva diesel.
        Bensakoneisaa ollut niissäkin ketjun katkeamiset. Ei nyt kuitenkaan tartte alvariinsa vaihtaa kuten dieselin hihnaa.

        Diesel 1.5 on ominaisuuksiltaan aika järkky kone, ei alavääntöä, tehoalue tosi kapea ja kolisee kuin 80- luvun MB 200d. Peräkärryä ei tekisi mieli tuolla vetää.
        Bensakone on ääneltään kanssa aika rouhea, mutta miellyttävämpi muuten. Tosin ei motarilla koeajo silläkään innostanut.


    • Anonyymi

      Pikkuteillä mukava ajoneuvo hintaisekseen tämä Dusteri. Kestävyys on suuri kysymysmerkki, jos halpa hinta on saatu aikaan kokoamalla heikoista osista, niin koko idea on kyseenalainen. Dieselin hankkiminen taas on vähemmän viisasta, kun niitä ei tahdota kaikissa firmoissa (mm. tietyt Toyota-firmat) ottaa edes vaihdossa vastaan.

      • Anonyymi

        Koko idea perustuu halpoihin osiin. Ja laadusta tingitään silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko idea perustuu halpoihin osiin. Ja laadusta tingitään silloin.

        Volkkarilla on ollut tämä ajatus ohjenuorana jo vuosikymmeniä.


    • Anonyymi

      Kyllä kun näitä lukee,mitä meltä daciasta ollaan.Totta vai tarua ? Itellä on 1,5 diesel 4x4 2015 mallia 105000 km/ajanu kaikki toimii,ei oo ollu ongelmia.Polttoaine kulutkin kohtuussa alle 6 l/100 Katsastuskin menny huomautuksitta. Jako hihna sit 120000 huollossa vaihto.Nii olihan mulla japanilainekin 4x4 auto ri ollu sen ihmeempi.Voi olla että seuraavakin auto jonka ostan gäs mani on dacia..

      • Anonyymi

        Rohkeesti kruisaat 2x jakohihnan vaihtovälin? No riskillä voi pelata halvalla autolla.


      • Anonyymi

        Taitaa olla emomerkki konkan edessä kohta ja se menee Dacia siinä samassa. Oli sitä mieltä uutisissa ranskalaisministeri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla emomerkki konkan edessä kohta ja se menee Dacia siinä samassa. Oli sitä mieltä uutisissa ranskalaisministeri.

        Sitä ennen Nissan ja Mitsubishi katoavat automerkkeinä lopullisesti. Toisaalta automerkillä ei ole nykyään paljon merkitystä, kun valmistajat käyttävät samojen alihankkijoiden osia enenevässä määrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ennen Nissan ja Mitsubishi katoavat automerkkeinä lopullisesti. Toisaalta automerkillä ei ole nykyään paljon merkitystä, kun valmistajat käyttävät samojen alihankkijoiden osia enenevässä määrin.

        En jää kaipaamaan, rönöä, datsiaa, nissukkaa enkä mitsua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rohkeesti kruisaat 2x jakohihnan vaihtovälin? No riskillä voi pelata halvalla autolla.

        Rohkeesti kruisaat 2x jakohihnan .:: Kun autonvalmistaja antaa Jakohihnan vaihtosuosituksen 150000 ta 5-6 vuotta niin se ei ole 2 kertaa intervalli. Kun sen autotehdas suosittelee km tai vuodet he ovat vastuussa tehtaalla asennetusta remmistä sen intervallin ajan vaikka auton takuu olis vai 3v. Olen ollut autoalalla niin pitkään elämässäni että tiedän nuo lakipykälät. 80 kuvun lopulta eteen päin oli näitä vikoja kesken intervallin Audeissa VW.ssä ,Opel Astrassa yms. kaikki menivät tehtaan piikkiin . Audi halusi löytää syylliseksi muita asioita joita ei kuitenkaan vielä ole pystytty todistamaan . Vw ja audi laittoivat aivan liian pitkät intervallit remmeille,Opelilla oli remmi heikkorakenteinen ja vaihtoväli pudotettiin 60000km.iin


    • Anonyymi

      hirviporukassa useampikin datsia maasturidiesel, hyvinhän nuo näyttää pelaavan vuodesta toiseen.
      miksi ette hauku sellaisia autoja joista jotakin tiedätte?

      • Anonyymi

        So on vähän sama homma kun ladassa. Kaikki pelaa, mutta jälkeenjääneitä vehkeitä. Ruostetttakin on alustan osissa jo uutuuttaan niin sekin samaa kuin ladoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So on vähän sama homma kun ladassa. Kaikki pelaa, mutta jälkeenjääneitä vehkeitä. Ruostetttakin on alustan osissa jo uutuuttaan niin sekin samaa kuin ladoissa.

        Ei Lada ollut jälkeenjäänyt ainakaan ennen 80-luvun puoliväliä, samaa tekniikkaa vaikka Corollassakin oli .
        Dacia Duster on taas täysin 90-lukyinen tuote ja teknisesti pahasti jälkeenjäänyt.

        Asiaa ei pelasta tämä ns. uusi bensakone, joka on kehitelmä vanhasta Renun koneesta eikä siis mikään yhteistyömoottori. Vaikka monet uskovat, että olisi sama kuin Mersun. Dieselkone on ikivanha ja vain Dacia käyttää sitä, tuota ei ole aikoihin ollut muissa merkeissä.
        Dusterista puuttuvat kaikki nykyaikaiset turvavarusteet lukkiutumattomia jarruja, epssää ja tyynyjä lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Lada ollut jälkeenjäänyt ainakaan ennen 80-luvun puoliväliä, samaa tekniikkaa vaikka Corollassakin oli .
        Dacia Duster on taas täysin 90-lukyinen tuote ja teknisesti pahasti jälkeenjäänyt.

        Asiaa ei pelasta tämä ns. uusi bensakone, joka on kehitelmä vanhasta Renun koneesta eikä siis mikään yhteistyömoottori. Vaikka monet uskovat, että olisi sama kuin Mersun. Dieselkone on ikivanha ja vain Dacia käyttää sitä, tuota ei ole aikoihin ollut muissa merkeissä.
        Dusterista puuttuvat kaikki nykyaikaiset turvavarusteet lukkiutumattomia jarruja, epssää ja tyynyjä lukuunottamatta.

        Meinasin nyt lähinnä samaraa ja satakymppiä. Antiikit sikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinasin nyt lähinnä samaraa ja satakymppiä. Antiikit sikseen.

        No joo, Samara on kyllä hyvä vertailukohde Dusterille. Yhtä kolhoja molemmat ja samat halvat materiaalit ja jonkinlainen heppoissuus yhdistävät noita.
        Sinänsä perusratkaisut ihan toimivia kummassakin, mutta kaikenlainen viimeistelemättömyys pilaa sitten kokonaisuuden. Suorituskyky nippa nappa riittää Dusterissa eli kun polkee, niin ei jää jalkoihin, mutta kulutus on kova. Samoin melutaso, satasen vauhtia ei pitkään jaksa, sekin Samarasta tuttu piirre.

        Duster voi olla hyvä valinta maaseudun vanhemmalle väelle, huonoilla teillä maavara riittää ja pääsee ajamaan pienet ajot kirkolla, kalassa, metsällä ja marjassa.


      • Anonyymi

        Hirviporukka kuitenkin koostuu ihmisistä?


      • Anonyymi

        Vaihdossa 300-400tkm ajettuja dieseleitä. Näyttää ne jotain kestävän.


    • Anonyymi

      Mersu käyttää samaa moottoria mm A-sarjassa

      kestävä ja koettu kone

      ei kai dusterissa ole samaa DSG automaattia kuin VW konserni käyttää?

      • Anonyymi

        Mikä sama kone on Daciassa ja Mersussa? Ei voi olla totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sama kone on Daciassa ja Mersussa? Ei voi olla totta!

        Taitaa olla Dacia-kuskien unelmointia, että sama moottori...Mersulla ei tuollaista samaa moottoria tunnisteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sama kone on Daciassa ja Mersussa? Ei voi olla totta!

        Ei mikään sama kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään sama kone.

        Näyttää olevan vaikeaa hyväksyä tosiasiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sama kone on Daciassa ja Mersussa? Ei voi olla totta!

        Onhan Skodassa ja Audissa myös sama kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sama kone on Daciassa ja Mersussa? Ei voi olla totta!

        Mikä sama kone on Daciassa ja Mersussa? Ei voi olla totta! Minkä pirun takia te toraatte toraatte täällä . Käykää kysymässä joltain joka on Mersun verstaassa töissä niin saatte vastauksen tietämättömyyteenne. Minä sen jo tiedän kun meidän perheen poika on ollut jo 10 v siellä töissä. Itse olin aikanaan Peugeotilla samoissa hommissa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sama kone on Daciassa ja Mersussa? Ei voi olla totta! Minkä pirun takia te toraatte toraatte täällä . Käykää kysymässä joltain joka on Mersun verstaassa töissä niin saatte vastauksen tietämättömyyteenne. Minä sen jo tiedän kun meidän perheen poika on ollut jo 10 v siellä töissä. Itse olin aikanaan Peugeotilla samoissa hommissa !!

        Netissä on levinnyt huhu, että Mersussa ja Dacia Dusterissa olisi sama moottori tai jopa useampi moottorityyppi. Autotoimittajat ovat myös toistaneet samaa vailla oikeaa tietoa, siksi moni uskoo asian.
        Mersulla on kyllä kuutiotilavuudeltaan yhtä suuri bensa 1.3 ja diesel 1.5 kuin Dusterissa, mutta siihen se sitten jää. Kummankin merkit moottorit ovat ihan eri laitteita, eivät ole millään tavoin samoja. Mersun koneet ovat Mersun koneita, Daciassa taas koneet ovat Renaultin ja Mersun koneet tehdään pääosin Saksassa, Dacian käytetyt koneet taas Intiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä on levinnyt huhu, että Mersussa ja Dacia Dusterissa olisi sama moottori tai jopa useampi moottorityyppi. Autotoimittajat ovat myös toistaneet samaa vailla oikeaa tietoa, siksi moni uskoo asian.
        Mersulla on kyllä kuutiotilavuudeltaan yhtä suuri bensa 1.3 ja diesel 1.5 kuin Dusterissa, mutta siihen se sitten jää. Kummankin merkit moottorit ovat ihan eri laitteita, eivät ole millään tavoin samoja. Mersun koneet ovat Mersun koneita, Daciassa taas koneet ovat Renaultin ja Mersun koneet tehdään pääosin Saksassa, Dacian käytetyt koneet taas Intiassa.

        Netissä on levinnyt huhu, Parempi kun et usko tuota sanomaasi mitä levittelet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä on levinnyt huhu, Parempi kun et usko tuota sanomaasi mitä levittelet

        Kalloni sisällä levinnyt huhu jota täällä monissa eri persoonissani toistelen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä on levinnyt huhu, että Mersussa ja Dacia Dusterissa olisi sama moottori tai jopa useampi moottorityyppi. Autotoimittajat ovat myös toistaneet samaa vailla oikeaa tietoa, siksi moni uskoo asian.
        Mersulla on kyllä kuutiotilavuudeltaan yhtä suuri bensa 1.3 ja diesel 1.5 kuin Dusterissa, mutta siihen se sitten jää. Kummankin merkit moottorit ovat ihan eri laitteita, eivät ole millään tavoin samoja. Mersun koneet ovat Mersun koneita, Daciassa taas koneet ovat Renaultin ja Mersun koneet tehdään pääosin Saksassa, Dacian käytetyt koneet taas Intiassa.

        ,Netissä on levinnyt huhu,,,,,, Turhaa vaahtoat, samoja K9K moottoreita Renault Nissan ja MB. K9K perusmoottori joka on mukautettu Nissanille,Mersulle ja Renaultille,myös Dacialle. Nä'itä perusmoottoreita on myös myytävänä irtotavarana Euroopassa K9K(sopivuus ) Ren. Nissan; MB, Dacia Tämä sama moottori on näissä eri merkeissä sitten eroteltu lisäkirjaimilla tuon K9K. jälkeen jotta perusmoottoriin laitetut lisälaite muutokset sopivat erilaisten automerkkien peltin alle . Joissain noissa autoissa on öljyfiltteri eri asennossa yms. Onko sulla edes tietoa kuka valmistaa peltiosat MB Sprintteriin,,, en kyllä ihmettelis jos vastaisit Mercedes ,,joka on väärin . Älä vain missään nimessä ilmoittaudu kilpailuun HALUATKO TULLA MILJONÄÄRIKSI !!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ,Netissä on levinnyt huhu,,,,,, Turhaa vaahtoat, samoja K9K moottoreita Renault Nissan ja MB. K9K perusmoottori joka on mukautettu Nissanille,Mersulle ja Renaultille,myös Dacialle. Nä'itä perusmoottoreita on myös myytävänä irtotavarana Euroopassa K9K(sopivuus ) Ren. Nissan; MB, Dacia Tämä sama moottori on näissä eri merkeissä sitten eroteltu lisäkirjaimilla tuon K9K. jälkeen jotta perusmoottoriin laitetut lisälaite muutokset sopivat erilaisten automerkkien peltin alle . Joissain noissa autoissa on öljyfiltteri eri asennossa yms. Onko sulla edes tietoa kuka valmistaa peltiosat MB Sprintteriin,,, en kyllä ihmettelis jos vastaisit Mercedes ,,joka on väärin . Älä vain missään nimessä ilmoittaudu kilpailuun HALUATKO TULLA MILJONÄÄRIKSI !!!!!!

        Sinulle ,,,HALUATKO TULLA MILJONÄÄRIKSI. Tuo koski 1,5 dci.tä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle ,,,HALUATKO TULLA MILJONÄÄRIKSI. Tuo koski 1,5 dci.tä

        Eli tarkoittaako sitten , että Dusterin bensakoneella eli 1.3-litraisella ei ole mitään tekoa Mersun kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tarkoittaako sitten , että Dusterin bensakoneella eli 1.3-litraisella ei ole mitään tekoa Mersun kanssa?

        Yhteisiä nekin !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tarkoittaako sitten , että Dusterin bensakoneella eli 1.3-litraisella ei ole mitään tekoa Mersun kanssa?

        Tuo 1,3 on uusin heidän yhteistyöstään . Löytyy niitä muitakin Ranskalais moottoreita. Etuvetoisissa Vitoissa on Ranskalais mekaniikkaa kun taas takavetoiset on heidä omilla koneilla. yms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Skodassa ja Audissa myös sama kone.

        Skoda kuskeille tehtiin kysely ”mistä haaveilet eniten?” Ylivoimainen enemmistö toivoi että olisi varaa ajaa Audilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä on levinnyt huhu, että Mersussa ja Dacia Dusterissa olisi sama moottori tai jopa useampi moottorityyppi. Autotoimittajat ovat myös toistaneet samaa vailla oikeaa tietoa, siksi moni uskoo asian.
        Mersulla on kyllä kuutiotilavuudeltaan yhtä suuri bensa 1.3 ja diesel 1.5 kuin Dusterissa, mutta siihen se sitten jää. Kummankin merkit moottorit ovat ihan eri laitteita, eivät ole millään tavoin samoja. Mersun koneet ovat Mersun koneita, Daciassa taas koneet ovat Renaultin ja Mersun koneet tehdään pääosin Saksassa, Dacian käytetyt koneet taas Intiassa.

        Netissä on levinnyt huhu :::: Et kai sinä yritä uskotella ihmisille tarinaa Mersusta että he yhtä äkkiä rupeaisivat kopioimaan esim. kokonaista automallia MB Citan joka on Renault Kangoo. Tuon kyllä voit pitää omana uskonasi mutta kukaan muu ei tuota usko !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sama kone on Daciassa ja Mersussa? Ei voi olla totta!

        Kyllähän se on näin ettei Mersukaan olisi kiinnostunut toisten moottoreista mutta Renault oli kehitellyt pakokaasun puhdistus tekniikkaa niin paljon aiemmin että pääsi paljon edelle muita. Tällä hetkellä kilpailu on niin kovaa että kun autot pitää vieä saada mahdollisimman ylös euro 5 ja euro 6 luokkaan viin aikaa ei enää jää kehittää itse jos meinaa tuotteitaan myydä ja patentteja ei suoraan saa varastaa toisilta. Tähän on varmaan aika suuri syy Aasiasta tuoni jotka myös ovat pakokaasupuhtaita, Venäjältä ei kuitenkaan näytä tulevan kilpailua. Tänään Mersu on ottanut oppia Renaultin patenteista ja kehittelee myös itse ja tekee sovussa yhteistyötä . Uskoisin että Renaultilla koko autoelämän ajalta on eniten patentteja . Renaultilta tulivat myös modernimmat turbot F1 radoilla testatut !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä on levinnyt huhu :::: Et kai sinä yritä uskotella ihmisille tarinaa Mersusta että he yhtä äkkiä rupeaisivat kopioimaan esim. kokonaista automallia MB Citan joka on Renault Kangoo. Tuon kyllä voit pitää omana uskonasi mutta kukaan muu ei tuota usko !!

        Jotkut elävät kaukana menneisyydessä, kun eivät halua tunnustaa, että autotehtaiden on pakko tehdä yhteistoimintaa pysyäkseen mukana kilpailussa, myös mersun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda kuskeille tehtiin kysely ”mistä haaveilet eniten?” Ylivoimainen enemmistö toivoi että olisi varaa ajaa Audilla...

        Mutta joutuvat kuitenkin tyytymään siihen Pirkka-audiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla Dacia-kuskien unelmointia, että sama moottori...Mersulla ei tuollaista samaa moottoria tunnisteta.

        Taitaa olla Dacia-kuskien unelmointia,::: Kyllä tunnistetaan erittäin hyvin K9K moottori= Renault Diesel 1,5


    • Anonyymi

      En kyllä käsitä yhtään noita pirun höpötyksiä ,,,1 ,5 dci.llä on oikea jakohihna intervalli 150000km tai 6 vuotta

      • Anonyymi

        Jaa, mulle on sanottu, että 100 000 km on väli tai neljä vuotta? 60 000 km on kyllä väärää tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mulle on sanottu, että 100 000 km on väli tai neljä vuotta? 60 000 km on kyllä väärää tietoa.

        Jaa, mulle on sanottu,:: Intervalli vanhemmissa 1,5 Dmalleissa oli 120000km ja uudemmissa tuo pitempi väli: Siis vasten noita esson baari tietäjien intervalleja !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mulle on sanottu, että 100 000 km on väli tai neljä vuotta? 60 000 km on kyllä väärää tietoa.

        Suomessa maahantuoja suosittaaa 100tkm/4 väliä, mutta esim. ruotsissa ja muualla euroopassa 150tkm/6v. Suotta menin 100tkm kohdalla vaihdattamaan, uuden näköinen remeli tuli, eikä ollut minkäänlaista kulumaa vaikka kuina väänteli.


    • Anonyymi

      Viestin aloittajalle ajattelin sanoa että parasta tietoa saat jos liityt Dacian merkki foorumiin jossa keskustelijat omistaa moisen auton eikä kuvittele itseään selvänäkijäksi !!!!!

    • Anonyymi

      Mersussa on sama moottori

      lienee siis kestää

      • Anonyymi

        """Viestin aloittajalle ajattelin sanoa että parasta tietoa saat jos liityt Dacian merkki foorumiin jossa keskustelijat omistaa moisen auton eikä kuvittele itseään selvänäkijäksi !!!!!"""

        Dacia-forumille ei kannata mennä jos meinaa ostaa Dusterin, siellä ne vaihtelevat autojensa vikoja vaan, menee viimesetkin ostohalut. Eikä sinne tarvi liittyä, näkee muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """Viestin aloittajalle ajattelin sanoa että parasta tietoa saat jos liityt Dacian merkki foorumiin jossa keskustelijat omistaa moisen auton eikä kuvittele itseään selvänäkijäksi !!!!!"""

        Dacia-forumille ei kannata mennä jos meinaa ostaa Dusterin, siellä ne vaihtelevat autojensa vikoja vaan, menee viimesetkin ostohalut. Eikä sinne tarvi liittyä, näkee muutenkin.

        Dacia-forumille ei kannata mennä jos meinaa ostaa Dusterin.:::: Sanon sulle että pöljempää touhua ei enää ole kuin seurailla Suomi24 .n kaikenlaisten helppoheikkien kirjoituksia joille ei ole siunaantunut muutakaan järkevämpää työtä. Peräti kopioidaan tarinoita toisten merkkien palstoilta ja liitetään taas vaikkapa Dacia Foorumiin ja kun yksi trolli keksii jotain niin kymmenen muuta seuraa perässä, Se on synti kun kuutamolla ohjelma loppui !!


    • Anonyymi

      2 vuotta kohta ollut Duster 1.5 diesel ei vikoja .Kalavenettä ja traileria noin 1350 kg vie hyvin.Hyvä toimiva auto .

    • Anonyymi

      Täällä on 99% kirjoitettuna dusterista pelkkää paskaa. Paljon on asiantuntijoita, joilla ei ole mitään kokemusta koko autosta, eikä muutenkaan tietoa, kunhan kirjoitellaan, kun on niin mukava mollata. Se helpottaa paineita.

      Parasta, kun menet itse ja sovit vähän pidemmän koeajon. Testaile kaikessa rauhassa ja tsekkaa varusteet. Ei ne niin puutteellisia ole, ellet nyt ole vempainhullu. Toi kaistavahtihommakin on monessa pirssissä ihan susi, joka kytketään ajoonlähteissä pois ihan mukavuussyistä.

      Pitääkin pohtia auton käyttötarkoitusta. Duster täyttää asiallisena nelivetona tehtävänsä ihan varmasti. Toki lähtöhinnasta on ymmärrettävä, ettei sillä hinnalla voi sada e mersun habitusta ja varustelua. Jos puhutaan hinnan pudotusta, niin ostaessasi jonkin kalliin 50.000 maksavan nelivedon, niin kahdessa kolmessa vuodessa siitä on hävinnyt tuo dusterin koko myyntihinta. Katso kolmevuotiaita dustereja ja kyllä niistä vielä rahaa pyydetään.

      Ajelin 2019 keväällä alppimaisemissa ranskan, italian ja sveitsin puolella. Huomio kiinnittyi siihen, että lähes joka viides paikallinen kulkine näissä alppikylissä näytti olevan duster. Niitä oli tosi paljon. Italian puolella näkyi jokunen vanha fiat pandakin, ilmeisesti nelivetoja nekin. Tämä oli kyllä yllätys ja varsinkin rikkaan sveitsin alppikylissä.

      Selvyyden vuoksi mulla ei ole dusteria. Pari kertaa olen istunut kaverin kyydissä ja kerran vm 2019 bensadusteria pienen matkan juoppokuskina ajanut. Auto mikä auto. Ei herättänyt suuria tunteita puoleen eikä toiseen. Jyrkän mökkitien nousi ruopimatta ja eleettömästi.

      • Anonyymi

        Täällä on 99% ::: Juuri näin on totuus , kerrankin asiallinen kommentti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe