Uskovaiset lapset ovat ilkeämpiä kuin sekulaarit lapset

14

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sori, tuli väärälle palstalle. Poistoon.

    • Anonyymi

      Kokemukseni mukaan pitää kyllä paikkansa. Asun Pohjois-pohjanmaalla alueella jolla asuu paljon lestadiolaisia. Lestadiolaisten lapset ovat pahimpia koulukiusaaja. Ovat tietenkin lahkossaan oppineet että voivat viikon aikana tehdä syntiä kun ne anteeksi annetaan seuraavissa kaatumaseuroissa.

      Ja se on selvää että kreationistit ovat todella epärehellistä verrattuna palstan evoihin. Ja kieroilijoita.

    • Anonyymi

      Tutkimuksessa "Almost 24% were Christian, 43% Muslim" ja tutkittuja "almost 1200". ihan kiva. Hassuinta on, ateismi ei opeta mitään, joten se ei ole moraalin lähtökohta. Raamattu opettaa, että pitäisi rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä. Jos niin ei tapahdu, pitäisi kysyä, miksi kristittyjen lapsia ei opeteta toimimaan oikein? Olisi ymmärrettävää, ettei ateistit toimi oikein, koska heillä ei ole oppikirjaa, mutta se, että ns. kristityt viisveisaavat Jeesuksen opetuksesta on surkeaa. Heillä ei ole mitään tekosyytä toimia väärin.

      • Anonyymi

        Ateisteilla on moraali omasta takaa eikä heidän tarvitse ulkoista sitä 2000 vuotta vanhalle kirjalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisteilla on moraali omasta takaa eikä heidän tarvitse ulkoista sitä 2000 vuotta vanhalle kirjalle.

        > Ateisteilla on moraali omasta takaa

        Mikä moraali ja mistä se on tullut, tyhjästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ateisteilla on moraali omasta takaa

        Mikä moraali ja mistä se on tullut, tyhjästä?

        Ainoastaan uskovainen joutuu kysymään mikä on moraali. Ja heidän mukaan ainoastaan usko estää heitä tekemästä pahaa ja nyt he sanovat etteivät heillä ole moraalia.

        Tämä on aika pelottaa, että mitä he pahaa he tekevät, jos heidän uskonsa alkaa horjumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisteilla on moraali omasta takaa eikä heidän tarvitse ulkoista sitä 2000 vuotta vanhalle kirjalle.

        > Ateisteilla on moraali omasta takaa eikä heidän tarvitse ulkoista sitä 2000 vuotta vanhalle kirjalle.

        Tuleeko se siis geeneistä, vai oppimalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ateisteilla on moraali omasta takaa

        Mikä moraali ja mistä se on tullut, tyhjästä?

        "Mikä moraali ja mistä se on tullut, tyhjästä?"

        Taidat olla kreationisti tai muuten vaan umpitollo. Moraali on kehittynyt evoluution ansiosta siinä missä muutkin eliölajien ominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä moraali ja mistä se on tullut, tyhjästä?"

        Taidat olla kreationisti tai muuten vaan umpitollo. Moraali on kehittynyt evoluution ansiosta siinä missä muutkin eliölajien ominaisuudet.

        > Moraali on kehittynyt evoluution ansiosta

        Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Moraali on kehittynyt evoluution ansiosta

        Miten?

        Ihminen on sosiaalinen laumaeläin. Yhteisen hyvän perkaaminen ja toisten lauman jäsenien auttaminen on antanut valintaedun, josta syystä se on tullut ihmisen käytökseen. Siinä vaiheessa kun ihmiselle kehittyi käsitteellinen kieli, se sai myös kyvyn perustella itselleen miksi tämä piirre on hyödyllinen ja hyvä.


      • ". Hassuinta on, ateismi ei opeta mitään, joten se ei ole moraalin lähtökohta."

        Et taida ymmärtää mitään mistään, paitsi juurikin hassuista jutuista.


      • Anonyymi

        Joo, se kristittyjen "lähimmäisen rakkaus" näkyy mm. kuinka he kohtelevat seksuaalivähemmistöä.


    • Kotikasvatus näkyy. Uskonnollinen painostus ja muu epäsosiaalinen kasvatus näkyy varmasti. Eriasia jos kasvatus rohkaisee omilla aivoilla ajatteluun ja itsenäistymiseen, terveeseen moraaliin.

    • Anonyymi

      Tulokset selittyvät osittain varmasti sillä että uskovaiset tyypillisesti tekevät keinotekoisen jaon itsensä ja uskonnottomien välillä, pelastuneisiin ja syntisiin. Se antaa heille sellaisen ylemmyyden tunteen joka näkyy käytöksessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe