Asun yksityisten varressa, polkupyörällä olen ajellut kyseisellä teillä. Minulta ei mene tiemaksua. Mutta olen osakas isäni ja äitini kuolinmpesässä, joka maksaa tienhoitomaksu.
Koskaan en ole saanut tietoa tiekokousten pidosta ei minua ole kutsuttu, vaan yksi isäntä on veljeni kanssa sopinut tien hoidosta. Olen ollut tien hoidossa täysin ulkopuolinen, ainoastaan jotain, lähinnä huhuja olen kuullut, että aikovat kaivaa ojia ja kunnostaa tietä taloni kohdalta. Omistan maista neljäsosan, sillä pesä on jakamaton. Tien varressa istuksiani ym.
Eikö minulla ole sanavaltaa osittain omistamaani omaisuuteen?
Onko miulla mitään sananvaltaa yksityisten hoitoon?
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jonkun täytyy edustaa kuolinpesiä kokouksissa, oletteko valinneet veljenne tehtävään vai onko vain oletettu, että miehenä hän hoitaa asiaa? Kenties hän on hoitanut asioita jo vanhempienne eläessä heidän valtuuttaminaan ja käytäntö on jäänyt. Joka tapauksessa tienhoidosta tulee kuluja ja päätettävät asiat vaikuttavat niin paljon tien varren kiinteistöihin, että teidän on syytää kuolinpesänä keskustella asiasta ja samalla päättää edustajastanne - ellette ennen tärkeitä tiekunnan päätösiä tee perinnönjakoa.
- Anonyymi
Mitäpä jos kysyisit veljeltäsi ko. asiasta, saisitkohan selvyyttä asiaasi. toinen vaihtoehto, kysy tiehoitokunnan nokka mieheltä.
- Anonyymi
Näihin päiviin asti en ole tiennyt koko tiekunnasta yhtään mitään. Vaan on kummallista jos, veljeni päättää yhteisistä asioista sen perusteella, että on mies. Onko lain mukaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näihin päiviin asti en ole tiennyt koko tiekunnasta yhtään mitään. Vaan on kummallista jos, veljeni päättää yhteisistä asioista sen perusteella, että on mies. Onko lain mukaista?
Tietysti, täytyyhän jonkun hoitaa kuolinpesän asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti, täytyyhän jonkun hoitaa kuolinpesän asioita.
Vain miehillä siis on oikeus toimia tiekunnissa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain miehillä siis on oikeus toimia tiekunnissa...
Ei.
Tiekunnan osakkailla on äänioikeus tiekunnan kokouksessa heidän tieyksiköidensä (eli maksuosuuksiensa) mukaisesti. Mikäli sinä et ole ikinä maksanut tienhoitokunnan hoitomaksua, niin siinä tapauksessa vaikuttaa siltä että et ole ollenkaan tiekunnan osakkaana, joka on aika omituista, mikäli asut tien varressa (ja talosi ei ole osa kertomasi kuolinpesän omaisuutta).
Sitten taasen mitä tulee tuohon kuolinpesään, niin sen suhteen sinun pitää ehdottomasti ottaa asia puheeksi kuolinpesän muiden osakkaiden kanssa, kuka edustaa teitä kuolinpesän edustajana tiekunnassa, niin pitkään kun kuolinpesä on jakamattomana. Tienhoitokunnan näkökulmasta tuo kuolinpesä kun on jakamiseen asti yksi yksikkö, eikä jokainen kuolinpesän osakas voi edustaa "itseään" tiekunnan kokouksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024682Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493182Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852929- 801690
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411480450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021274- 151007
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40921Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah25900- 184894