Mistä jatkaja lautalle?
Autolautta Pielinen
82
5833
Vastaukset
- Anonyymi
Viime kesänä autolautan ostanut jatkanee sillä tänäkin kesänä.
- Anonyymi
Hieno homma
- Anonyymi
Kulkiko lautta viimmekesänä? Ja kulkeeko tänä vuonna?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulkiko lautta viimmekesänä? Ja kulkeeko tänä vuonna?
Kyllä se kulkee jos eivät ala jatkamaan autolauttaa alkukesästä? Päätöstä ei ole tullut miten monta metriä sitä autolauttaa jatketaan,,jos jatketaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kulkee jos eivät ala jatkamaan autolauttaa alkukesästä? Päätöstä ei ole tullut miten monta metriä sitä autolauttaa jatketaan,,jos jatketaan.
Pikeminkin autolauttaa voisi hieman lyhentää. Kyllä turistit mahtuvat lyhempäänkin paattiin. Yleensä laivoja jatketaan keskeltä, niin keskeltä voisi varmaan lyhentääkin.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kulkee jos eivät ala jatkamaan autolauttaa alkukesästä? Päätöstä ei ole tullut miten monta metriä sitä autolauttaa jatketaan,,jos jatketaan.
Jos jatketaan tarpeeksi pitkäksi niin sen voipi sitten vain laittaa poikittain järven yli. Tämäkin on lieksalainen innovaatio.
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Jos jatketaan tarpeeksi pitkäksi niin sen voipi sitten vain laittaa poikittain järven yli. Tämäkin on lieksalainen innovaatio.
Jo on taas virallinen valehtelia roolissaan.
- Anonyymi
Ei jatka,on kuollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jatka,on kuollut.
Kuullut, että olisi lähtenyt oman käden kautta, lieneekö puheissa perää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuullut, että olisi lähtenyt oman käden kautta, lieneekö puheissa perää?
Mieki, pari päivää sitten sain tietoa Lieksasta, että itsemurha, ja josta syystä oli joku julkinen paikka.........?
- Anonyymi
Kulki viime vuonna loppukesästä ja uskon, ettei ostaja hankkinut laivaa satamaan seisomaan vaan Pieliselle seilaamaan.
- Anonyymi
Kyllä viime kesänä huomasi silloin kun laiva seilasi että Lieksan kaupungilla pyöri niitä matkustajia ja tiedä vaikka jotkut ostivat vaikkapa jotakin. Eräs lapsuudenkaverini jolla on paljon ulkomaalaisia ystäviä oli Englantilaisen jannun kanssa matkustanut Kolilta Lieksaan ja takaisin. Englantilainen oli ollut haltioissaan matkasta, ainakin kaverini kertoi olleen. Entäs jos kokeilisi markkinoida ulkomaalaisille turisteille valoisina juhannusöinä risteilyitä? Nehän on muutenki ihmeissään valoisista öistä. Laiva on kai niin hiljainen ettei pahemmin mökkiläiset häiriinny. Tietenki pandemia pitää olla ensin voitettu. Tulipa vaan mieleen eikä tämä kirjoitus maksa mitään.
- Anonyymi
Eipäs muutakuin pielistä pitkin riijuille, vaikka alastin
- Anonyymi
Miksi sitten esitit laivan lyhentämistä.
Oikeestaan autolauttaa ei edes tarvita kun vieressä kulkee jäätie mitä pitkin pääsee.
- Anonyymi
Tänä vuonna jäätie ei ehdi edes sulamaan.
- Anonyymi
Siitähän matuille olisi poistumistie, ei tarvitsisi kumiveneellä soutaa. Kukaan ei hukkuisi. Kerropas tämä heille, kun heidän frendinsä olet. Olisihan se eksoottista matujen poistua Lieksasta kesällä jäätietä myöten. Tai entä jos vaikka saattelisit heitä? Kolin rannassa sitten vain potku perseelle, onnenpotku siis.
- Anonyymi
Lauttakin pääsee reissuun, kun jäätie on auki.
- Anonyymi
Siitähän tulisi hyvä vetonaula sukelluksen harrastajille. Eikun pohjatappi sopivasti auki jollakin hyvällä paikalla... Pulp Pulp...
- Anonyymi
Nostalkiaa pitää olla ja olla siihen tyytyväinen, kun pielisellä kuleksitaan sen kulku pitää mennä joutokäynnillä, silloin vasta todellinen maailma kukee lipuen näytävästi matkassamme
- Anonyymi
Haaveiden maa -Tarja Lunnas
-kuin unta se ois - Anonyymi
Eikös sitä etelään kin lähetä makaamaan, pieliselle kun noussee ei tarvii kuin nousta, kaikki muu hömpä karisee siin pois
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös sitä etelään kin lähetä makaamaan, pieliselle kun noussee ei tarvii kuin nousta, kaikki muu hömpä karisee siin pois
Viitaten aloituskysymykseen, autolautan jatkamista kannattaa kysyä vaikka Savonlinnan tai Turun telakalta.
Anonyymi kirjoitti:
Viitaten aloituskysymykseen, autolautan jatkamista kannattaa kysyä vaikka Savonlinnan tai Turun telakalta.
Ehkä jatkaessa tehdään samalla semmoinen spede-lautta missä on kaksi keulaa mutta ei yhtään perää. Sitä voisi turistit tulla ihmettelemään.
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Ehkä jatkaessa tehdään samalla semmoinen spede-lautta missä on kaksi keulaa mutta ei yhtään perää. Sitä voisi turistit tulla ihmettelemään.
Onko mahdollista jotta se käyttäisi sitä sitä sinun bensakindieseliä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viitaten aloituskysymykseen, autolautan jatkamista kannattaa kysyä vaikka Savonlinnan tai Turun telakalta.
Savonlinnassa on Laitaatsillan Enso-Gutzeit Osakeyhtiön telakka ja laivojenrakennuspaikka. Onhan firma suuri laivayhtiö lippulaivanaan matkustaja-alus Finjet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savonlinnassa on Laitaatsillan Enso-Gutzeit Osakeyhtiön telakka ja laivojenrakennuspaikka. Onhan firma suuri laivayhtiö lippulaivanaan matkustaja-alus Finjet.
Tai sitten Lieksan muumilaakosn telakalla vosi paikalliset koneinsinöörit jatkaa laivaa kovalla ammattitaidolla! Ovathan ne sentään koneisninöörejä ja saattaa joukossa olla myös Somalian merialueella kunnostautuneita muiden maiden tankkerien tarkastajiakin.
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Ehkä jatkaessa tehdään samalla semmoinen spede-lautta missä on kaksi keulaa mutta ei yhtään perää. Sitä voisi turistit tulla ihmettelemään.
Pönttö on taaskin jäljessä kehityksestä. Sellaisia lauttoja on ja paljon. Kaksi keulaa.
- Anonyymi
Nimimerkki " markkinat" pomoksi sinne, olisi juuri sopiva tuolle työmaalle.
" wihtori2" - Anonyymi
Pieliselläkin liikkunut ja Nurmesta kotisatamanaan pitänyt alueen suurin matkustajalaiva Koli Kolmonen pistettiin palasiksi Savonlinnan telakalla, siinnä meni iso laiva ja isot unelmat sulatusuuniin.
- Anonyymi
Autolautta Pielisen nykyinen omistaja on kuollut runsas viikko sitten. Laivan reittiliikenteestä ei ole tietoa.
- Anonyymi
Ainakin aikataulu on poistettu matkatoimiston sivulta......nyt Suvi pärjää...ja musta savu muka.
- Anonyymi
Laittakaahan lautta liikenteeseen, koska ei Lieksassakaan liikaa ole niitä vetonauloja matkailijoille, vaikka tukea kehiin.
- Anonyymi
Huutokauppa kerjäläisellä on vetonauloja, muilla ei ole.
- Anonyymi
Tervetuloa yrittämään saada lauttaa liikenteeseen :) Osta paatti ja koeta saada se siihen kuntoon että sen saat katsastettua liikennöinti kuntoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa yrittämään saada lauttaa liikenteeseen :) Osta paatti ja koeta saada se siihen kuntoon että sen saat katsastettua liikennöinti kuntoon
En varmana yritä kun helpompi on muita neuvoa ja käskeä yrittämään.
- Anonyymi
Ostaa laivan, ketä kiinnostaa. Huonohan tuo on, voi olla remontti kalliimpi kuin itse laiva. Matkustaviakin pitäisi olla ihan solkenaan koko kesän, riittäisikö sekään. Ei kukaan ilmaiseksi liikennöi.
Taitaa olla mennyttä aikaa se, jolloin ajeltiin eestaas. Ainakin pienempi ja halvempi laiva riittäisi. Ei vähien käyttäjien takia kannata lauttaliikenne. - Anonyymi
Pitäisi laittaa kirkkoneneitä liikkeelle Lieksan ja Kolin välille, sehän olisi elämysmatkailua. Eksoottisia soutajia airoihin, niitähän Lieksassa riittää ja samalla tulisi työllistettyä porukkaa.
- Anonyymi
Ei se ole helppoa varmaan millään laivalla jos saa ottaa matkustajia enintään puolet normaalimäärästä kyytiin? Ravintolatkin joutuu vähentämään asiakkaitaan, eli ei saakkaan ottaa asiakkaita miten paljon haluaa! Pitäisi nostaa laivalipun hintoja, mutta sitten se taas vähentää matkustajien määrää? Oli miten oli niin hyvä ei ole mitenkään. No eipähän tuota ole tullut matkusteltua eikä ravintolassa käytyä että eiköhän pärjätä kuten ennenkin.
- Anonyymi
Valitettavasti lautan omistaja menehtyi toukokuussa 2020 ja liikenteen jatkajasta tai jatkumisesta ei ole tällähetkellä mitään tietoa. Lautta on osa Pielisen perinteikästä maisemaa, joten toivottavasti joku ymmärtää myös sen kulttuuriarvon, ostaa laivan ja laittaa sen liikenteeseen.
- Anonyymi
Ei tuollaisia lauttoja tarvita, vaan ostetaan Riku Rantalan ideoiman kaarnalaiva-tehtaan koko tuotanto. Oli oman aikansa nerokkain innovaatio. Rahaa tuli kuin suokuokalla. Tekijätkin piti hankkia ulkomailta, kun Suomesta ei löytynyt tieto-taitoa. Niitä kaarnalaivoja voitaisiin sitten uitella pitkin Pielisen pintaa ja harjoitella Pielisen ylittämistä. Pelastusveneet tietenkin seuraisivat tilannetta. Voisi lisätä suuresti turistien määrää, kun asiasta uutisoitaisiin kaikissa kansainvälisissä medioissa. Mitäs sanotte?
- Anonyymi
Aika tyypillinen persu kommentti pilaamaan ilmaa.
- Anonyymi
Eikö riittänyt mielikuvitus parempaan ulostuloon? Eiköhän ilma pilaannu sinun omilla aivopieruillasi.
- Anonyymi
Suvakki kommentoi persuista🤣 Kuitenkin tämä Kaarnalaiva tehdas taisi jäädä aloitus asteelle. Rahaa siihen kyllä saatiin pumpattua. Joten oli vaan suuri kupla jolla pumpattiin
Valtiolta rahaa. Rahan saajat nauroivat suureen ääneen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suvakki kommentoi persuista🤣 Kuitenkin tämä Kaarnalaiva tehdas taisi jäädä aloitus asteelle. Rahaa siihen kyllä saatiin pumpattua. Joten oli vaan suuri kupla jolla pumpattiin
Valtiolta rahaa. Rahan saajat nauroivat suureen ääneen.Olis mahtavaa katsoa kun osa koneinsinööreistä uittaisi väsäämiään kaarnalaivoja ja osa kirmailisi pitkin rantoja puhallellen saippuakuplia! Muutamat inssit hakkaisi bongorumpuja
letti kiharalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis mahtavaa katsoa kun osa koneinsinööreistä uittaisi väsäämiään kaarnalaivoja ja osa kirmailisi pitkin rantoja puhallellen saippuakuplia! Muutamat inssit hakkaisi bongorumpuja
letti kiharalla.Totta. Tästä ideasta tulisi mahtava turistibuumi, kun turisteja ryntäisi ihmettelemään nerokasta toteutusta ja ottamaan mallia miten Suomi nostetaan ylös lamasta. Kansainvälinen lehdistö kutsuttava tietenkin paikalle.
- Anonyymi
Persut eikun jatkaa, varmaan omissa jättipäässäkin tuntuu että tämä vitsi on jo aikas monta kertaa kerrottu? No heille aina uutena tulee😂😂😂
- Anonyymi
Niin mikä vitsi?
Omaan kirjoitukseensa vastailee ja yrittää sillä tavalla hankkia "näkyvyyttä" palstalla.
- Anonyymi
Joko kiihotuttaa? Paras lääke suvakkiuteen on että pistää koneen kiinni ja nappaa pari diapamia. Sen jälkeen painuu nukkumaan, mutta sitä ennen kannattaa vilkaista sängyn alle, ettei siellä vain lymyilisi muutama persu.
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Omaan kirjoitukseensa vastailee ja yrittää sillä tavalla hankkia "näkyvyyttä" palstalla.
Jos joku niin sinä foliohattuinen ropellipää olet ollut Haka Näissä omiin kirjoituksiin vastauksissa. Sieltähän tulee joskus kymmenkunta viestiä peräkkäin jossa kysyt ja vastaat.
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku niin sinä foliohattuinen ropellipää olet ollut Haka Näissä omiin kirjoituksiin vastauksissa. Sieltähän tulee joskus kymmenkunta viestiä peräkkäin jossa kysyt ja vastaat.
Se onkin ero siinä, että minä en yritä esittää olevani monta eri ihmistä, kun taas sinä teet niin. Minä vastailen myös omiin kirjoituksiini siksi koska keksin jotain uutta sanottavaa. Sinä haluat nostaa omia koneinssikirjoituksiasi ylöspäin, että ihmiset huomaisivat ne ja provosoituisivat.
Ei taida kukaan jatkaa. Paatti on huonossa kunnossa ja kukaan ei halua kannattamatonta pisnestä. Yksi kantosiipialus jo ajelee niin ei taida riittää asiakkaita kahdelle.
- Anonyymi
Kyllä minä ainakin menisin lautalla auton kanssa. Mistä joka asiantuntematon tietä laivan kunnosta? Onko koneinssi kertoneet vai oliko suvakki mediassa tieto?
- Anonyymi
Onhan Lieksassa "liikemiehiä" jatkamaan. Nyt saisi tukeakin bisneksen aloittamiseen.
Ihmeelliset on kyllä niiden jakoperusteet. Mutta kai pienet verovelat ei haittaa ja uusia yrityksiä voi aina perustaa. - Anonyymi
Lehdessä juttu, että autolautta on myynnissä, jonka omistaja menehtynyt kotonaan toukokuussa.
- Anonyymi
Autolautta olisi parasta armahtaa jossain telakalla palasiksi, on niin ruosteisen näköinenkin että hirvittää. Se on tehtävänsä tehnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolautta olisi parasta armahtaa jossain telakalla palasiksi, on niin ruosteisen näköinenkin että hirvittää. Se on tehtävänsä tehnyt.
Kaikki laivat ruostuvat. Satamassa on on aina osa miehistöä maalaamassa laivaa. Ei se tarkoita jos on pintaruostetta jotta laiva on romu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki laivat ruostuvat. Satamassa on on aina osa miehistöä maalaamassa laivaa. Ei se tarkoita jos on pintaruostetta jotta laiva on romu.
Laiva on valmistettu Norjassa vuonna 1958. Kyllä se vaan on nyt tullut elinkaarensa päähän.
Romuarvo on 20€ / tonni.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laiva on valmistettu Norjassa vuonna 1958. Kyllä se vaan on nyt tullut elinkaarensa päähän.
Romuarvo on 20€ / tonni.
"markkinat"Onhan paljon vanhempiakin aluksia liikenteessä. Ja onhan alusta korjattu varmasti vuosien saatossa.
- Anonyymi
Autolautta Pielinen on ollut Kolin ja Lieksan markkinoija parhaasta päästä, silloin kun se on ollut aikataulun mukaisessa liikenteessä.
Lieksassa on nyt monta muutakin valmista yritystä myytäväksi jatkajille: on Koneva, Ruunaan matkailu ja Kaatrahovi jotka ovat kaikki myynnissä. Siinä on valikoimaa tuleville yrittäjille.
- Anonyymi
Lieksassa ei ole mikään muu hyvää kuin vanhat romut, kuten laiva ja kaarislta, kaikki muu on turhuutta jos pitäisi olla vähänkään uutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieksassa ei ole mikään muu hyvää kuin vanhat romut, kuten laiva ja kaarislta, kaikki muu on turhuutta jos pitäisi olla vähänkään uutta.
Ahti seilaa nyt niillä taivaallisilla vesillä. Järkytys on suuri hänen traagisen poismenon johdosta. Pahalta tuntuu. Mikä lie tämän elämämme tarkoitus. Jotkut haluaa elää mahdollisimman pitkään hyvin vanhaksi (ja vaivaiseksi). Ja taas jotkut haluaa päästä pois tästä näkyväisestä maailmasta ns. "ennen aikojaan". Onko nämä kenties niitä luonnonlakeja?
"On jossain maa, rauhan maa. johon kaikki polut katoaa"
- Anonyymi
Alueuutisissa kerrottiin juuri, että "Pielinen" ei liikennöi tänä kesänä omistajan kuoleman takia eikä ole tullut yhtään ostotarjousta laivasta.
- Anonyymi
Tämä on totuus. Vanhat koneet ja korkeat ylläpitökustannukset. Katsastusviranomaisen vaatimukset. Tarvittavat korjaukset vaatii rahaa...
"markkinat"
- Anonyymi
Nytkin jäätie auki, mihin tarvitaan lauttaa?
- Anonyymi
Autolautta Pielinenhän oli alunperin Norjan vuonoliikenteessä, josta Nurmekselainen Laivuri Matti Turunen kävi sen ostamassa ja ajeli porukoineen Nurmekseen fiksailtavaksi. Turunenhan kävi Norjasta useita aluksia hankkimassa ja Pieliselläkin kuskasi ihmisiä vilkkaimpaan aikaan kolmella aluksella. Yksi reitti oli Nurmes-Juuka-Lieksa-Koli-Joensuu, kyllä siinnä kerkisi komeita maisemia ihastella, kun välillä ruokaili ja vetäisi huurteiset aurinkokannella, kyllä niitä aikoja kaipailee moni. Koli Kolmonen sisävesien suurin matkustaja-alus, jossa oli peräti ilmastoidut hytit reissasi näillä vesillä ollessaan Nurmes-Savonlinna väliä, mutta markkinointi sattui suuren laman aikoihin, jolloin turistit olivat vähissä , joten toiminta loppui.
- Anonyymi
Vieläköhän Matti Turunen seilaa maallisilla vesillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläköhän Matti Turunen seilaa maallisilla vesillä.
Turunen oli kova yrittämään ja työllisti paljon väkeä. Kesät pyöritti vesiliikennettä ja talvisin suosittua Jurttivaaran laskettelukeskusta.
- Anonyymi
Joen satamaan muiden romujen sekaan
- Anonyymi
Koneinsinöörit vois laittaa tuon kuntoon
- Anonyymi
Ikä tekee tehtävänsä.
https://www.facebook.com/Joensuunkaupunki/posts/898998206833035/
"markkinat" - Anonyymi
http://www.faktaomfartyg.se/frisia_III_1960_b_2.htm
Alus myytiin suoraan Saksasta Suomeen.
https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/78d33e68-8c59-42c4-8893-c89397408c3f
"markkinat"- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14246258/koli-kolmonen-palaamassa
Ei palannut :)
"markkinat"Norjalainen vanha rouva oli tällöin kunnossa.
http://pielisnet.jns.fi/pielisen_retki_2007/
- Anonyymi
Onpa hienoja kuvia katsella, kaikki muu on säilynyt, mutta upea Autolautta Pielinen on poissa näistä maisemista ikuisesti.
- Anonyymi
Täällä huonokuntoiseksi haukuttu alus seilaa ylpeänä Norjan vesillä, kyllä siellä tiedetään mikä vetää kansaa.
- Anonyymi
Ei ole ainoastaan autolautta poissa paikkakunnalta, vaan myös sen erikoisuuden tuomat turistit.
- Anonyymi
Yhdelle sisäveden autolautalle Suomessa luulisi olevan riittävästi kysyntää. Pielinen on sille luonteva paikka sekä historiallisesti että maisemallisesti. Kaupallisesti lauttayritys ei ole kannattava, mutta hullumpiinkin projekteihin kaupunkien (Lieksa, Nurmes) ja yhteiskunnan tukea on käytetty sillä perusteella, että tuet tulevat takaisin paikkakuntien palveluiden käytön lisääntymisenä. Pelkät tuet eivät riitä lauttatoiminnan pyörittämiseen. Siihen tarvitaan työhön intohimoisesti suhtautuva ja työtään rakastava yrittäjä (vertaa Jussi Tolkki tai Matti Turunen). Rikastumiseen lauttayritys ei ole oikotie.
- Anonyymi
Eikös valtio maksanut tukea lautan liikennöintiin, koska se katsottiin tieyhteyden korvaajana, samoin eikös jäätiekin saa tukea. Lauttayhteyden lopettaminen oli kyllä Lieksalta iso moka, kun vuosikymmeniä toiminut vesireitti autokuljetuksineen päättyi.
- Anonyymi
Aloittajalle. Odottelehan rauhassa. Uusi lautta tulee samalla aikaa siirtolapuutarhan avaamisen ja Osulan purkamisen kanssa. Torvisoittokunta juhlistaa tilaisuutta !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894