Minulle se on Saksa.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/mika-euroopan-maa-henkinen-kotisi-vastaa-14-kysymykseen-ja
Mikä on henkinen kotimaasi
50
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mun henkinen kotimaani testinmukaan on ruotsi,
juurikaa en ole ruotsissa matkustellu, ainoastaan tuolla haaparannalla usein vieraillu,
toisaaltaan tunnen aina alitajuisesti sukulaisuutta ruotsalaisia kohtaan,
joskus satoja vuosia sitten joku alku isä on kuulemma tullut ruotsista,
kylläki myös saksata löytyy alku-juuria kaukaselta ajalta,
kylläki myöhemmin,
joten kuka olen ruotsalinen saksalainen venäläiset kuniinkaaliset kuulemma sekaantuneet joskus sukuu heh pikkusen naurattaa,
kuka olen mistä tulen,,
kuitenkin viimeset sadat vuodet asuneet suomalaiset
ovat alku-isiäni,
että tämmöstä,,, - Anonyymi
Mikä on henkinen kotimaasi
TEE TESTI
jonka löydät napsauttamalla alotuksessa olevaa linkkiä,,,
testi on helppo
erittäin mielenkiintoinen,,,
MÄ tein,
vaikka olen henkeen ja vereen suomalainen,
testin perusteella henkinen kotimaani onkin ruotsi
OHOH - Anonyymi
Espanja
Pirre Eka kerralla Ruotsi, siten toisella kertaa se oikea: ITALIA :))
(Ferrante forever)- Anonyymi
30-luvun saksa tai italia.
PS. Minulle tuli heti ensimmäisellä yrityksellä se oikea:
Itävalta
"Keski-Euroopassa sijaitseva Itävalta on sinulle täydellinen maa. Itävalta tunnetaan vuoristoistaan: tiesitkö, että alpit täyttävät jopa kaksi kolmasosaa sen pinta-alasta? Sopeudut hyvin maan jylhiin, dramaattisiin maisemiin. Olet itävaltalaisten tapaan rauhallinen tyyppi. Rakastat ulkoilua ja kulttuuria. Itävallassa voitkin viettää vietät vapaa-aikaasi lasketellen, konserteista nauttien tai ihania jälkiruokia maistelllen."
Vain kahden viikon kokemus minulla siitä maasta, mutta ihastuin siihen ja sen ihmisiin silloin kertaheitolla. Ellei nyt ole viime vuosikymmenien aikana kovasti muuttunut ...- Anonyymi
Moderaattorilla näpit syyhyää kun ei Isänmaa tähän kelpaa :(
- Anonyymi
Ranska ! Meni nappiin. Kun korona loppuu, niin Nizzaan !
- Anonyymi
Itävalta.
Oon ollut siellä kiertueella, oli kyllä kivaa!
- Anonyymi
Älkää huoliko, kohta on kaikkien meidän kotimaamme Saksa kunhan liittovaltio polkaistaa toimintaan.
Sitten lauletaan: "Kotimaani ompi Saksa, Saksa armas EU maa..Sielää valkolatva tuomi
ahon laitaa reunustaa.. - Anonyymi
Tietenkin Suomi koska siellä syntynyt.
- Anonyymi
AAtu oli ja voitti, näin jälkeen nähtyä----suomi 1918 1944 45 oli toista.
Tänään on Suomi nuolioita täynnä ---ei suomen kielessä koska kansalla ei ole aivoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AAtu oli ja voitti, näin jälkeen nähtyä----suomi 1918 1944 45 oli toista.
Tänään on Suomi nuolioita täynnä ---ei suomen kielessä koska kansalla ei ole aivoja.Oma saari...
- Anonyymi
"Olet omaperäinen, huumorintajuinen ja pärjäät kaikessa, mitä teet – aivan kuin islantilaisetkin" (lue korppis)DD
- Anonyymi
Pakkohan se on pärjätä kun ei ole menestymisen mahdollisuuksia.
- Anonyymi
Mun oma elämänpolkunsa on ollut niin kivikkoista, että mielelläni ja rauhallisesti lähden nousu-uralle kwarkkipilveen. Mutta sen aistii? sitten kun aika on.
0-höpisijä.- Anonyymi
Syksyinen utu ja hiljaisuus Saimaalla!
Minäkin oletin, että Itävalta olisi tulos, koska Tirolissa olemme paljon matkailleet, samoin Saksan puolella Baijerin alppiseuduilla. Matkat ovat olleet enimmäkseen asuntoautolla tehtyjä omatoimisia, patikointiin ja luontoelämyksiin painottuvia. Paikalliset ovat ystävällisiä, kaupoissakin toivotetaan Grüssgott. Alpit , alppiniityt sekä kirkkaat vuorijärvet ja -purot ovat suurenmoinen yhdistelmä. Kulttuurimatkoilla on käyty Salzburgissa ja Wienissä. Sissi-keisarinna oli kotoisin Baijerista ja ikävöi Wienin palatsissaan kotilinnaansa alppien keskellä.
Valitsin kyselyn maisemista meren, ja onhan Kreikassakin upeaa vuoristoa. Myös kreikkalainen ruoka vetoaa . En ole rannalla makoilija, mutta meressä uiminen ja sukeltelu on aina ollut loman kohokohta. Kreetalla lomailimme samassa perhehotellissa lasten kanssa monena vuonna. Ylipäätään kreikkalaiset ovat ystävällisiä ja erityisen lapsirakkaita, puutarhoistaan paikalliset ojentelivat appelsiineja.
Me Naiset |Opa! Olet kreikkalaisten tapaan rento, perhekeskeinen ja perinteitä rakastava tyyppi. Pidät terveellisestä ja herkullisesta ruuasta, ja sitä Kreikassa riittää. Kreikka tunnetaan tuhansista saaristaan, historiallisista kaupungeistaan ja tietysti ihanista rannoistaan. Lämpöä ja luontoa rakastavana viihtyisit maassa mainiosti, olisi valintasi sitten romanttinen Santorini, kiehtova Ateena tai vehreä Korfu.- Anonyymi
Kreikan saaret on tosi ihania, eniten ollut Rhodoksella. Eivät ota suomalaisia sinne, vaikka monet muut maat pääsee pian. Pitävät varmaan meitä viruslinkoina.
Anonyymi kirjoitti:
Kreikan saaret on tosi ihania, eniten ollut Rhodoksella. Eivät ota suomalaisia sinne, vaikka monet muut maat pääsee pian. Pitävät varmaan meitä viruslinkoina.
Ota se niin, että eivät halua suomalaisia sinne hakemaan tartuntaa, kun niin hyvin on Suomessa pärjätty taudin kanssa tähän asti.
- Anonyymi
Näin anonyyminä on helppo laittaa tämä Ranska. Hyacintti on minusta kaukana ;))
Me Naiset |Henkinen kotisi on Ranska!
Me Naiset | Liberté, Equalité, Fraternité! Olet hienostunut, vähäeleisen tyylikäs ja kultturelli tyyppi, ja siksi viihtyisit Ranskassa mainiosti. Fiksuutesi ansiosta solahdat hyvin maahan, sillä ranskalaiset ovat taipuvaisia filosofointiin ja nokkelaan väittelyyn. Rakastat ruokaa, olivat kyseessä sitten leivonnaiset, juustot, viinit tai fine dining -elämykset. Joku saattaa joskus pitää sinua koppavana, mutta se johtuu vain siitä, että olet niin cool.- Anonyymi
Hyasintti jäljitteli ranskalaisiutta, mutta oli irvikuva ja teeskentelijä. Ei sillä ollut mitään tekemistä oikean Ranskan kanssa. Onkohan sen kultapuppeli pojan nimi Sheridan ranskalainen. Se joka yliopistossa muka menestyy loistavasti ja kinuu koko ajan vaan rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyasintti jäljitteli ranskalaisiutta, mutta oli irvikuva ja teeskentelijä. Ei sillä ollut mitään tekemistä oikean Ranskan kanssa. Onkohan sen kultapuppeli pojan nimi Sheridan ranskalainen. Se joka yliopistossa muka menestyy loistavasti ja kinuu koko ajan vaan rahaa.
Tuskin tiesi Hyacintti nimeä pojalleen antavansa, että Sheridan tuottaa wc-tarvikkeita.
Toisaalta "ämpärikin" oli entisaikaan wc:n korvike ;)
Kolmas kerta kun teen tuon testin. Tähän saakka henkinen kotini on ollut Ruotsi, Italia ja nyt Alankomaat.
Mikään niistä ei tietenkään pidä paikkaansa.
Mutta koska pidän sekä merestä että vuorista, metsästä että niityistä niin viihtyisin tosi hyvin useammissakin paikoissa.
"Me Naiset | Prachtig! Alankomaat, tutummin Hollanti, sopii sinulle loistavasti. Tulppaaneistaan, tuulimyllyistään ja pyöräilykulttuuristaan tunnettu maa on pienehkö mutta varsin kiinnostava paikka. Ihastut Hollannin monipuoliseen kulttuuritarjontaan, ruokiin (ne juustot!) ja kauniisiin kyliin. Olet hollantilaisten tapaan luonteeltasi iloinen, avoin ja mutkaton. "- Anonyymi
Koita jo päättää paloma ! Alankomaissa noita vuoria ja metsiä ei taatusti ole mutta meri on maan pintaa ylempänä. Ja tunkemassa joka paikkaan. Toivottavasti padot kestää. Siellä Hollannin rannikolla on aina tosi kylmää ja tuulista. Sikaa ne syö siellä paljon, on valtavasti sikaloita ja sian lannan koittavat ympätä tulppaanipeltoihin..
Anonyymi kirjoitti:
Koita jo päättää paloma ! Alankomaissa noita vuoria ja metsiä ei taatusti ole mutta meri on maan pintaa ylempänä. Ja tunkemassa joka paikkaan. Toivottavasti padot kestää. Siellä Hollannin rannikolla on aina tosi kylmää ja tuulista. Sikaa ne syö siellä paljon, on valtavasti sikaloita ja sian lannan koittavat ympätä tulppaanipeltoihin..
Paloma on etsimässä sitä Unkaria itselleen.
Tekee niin monta testiä, että onnistuu.
Mutta olipa loistava piruetti taas meidän balleriinalla:
"""Eka kerralla Ruotsi, siten toisella kertaa se oikea: ITALIA :))"""
"""Kolmas kerta kun teen tuon testin. Tähän saakka henkinen kotini on ollut Ruotsi, Italia ja nyt Alankomaat.
Mikään niistä ei tietenkään pidä paikkaansa."""Anonyymi kirjoitti:
hahahaha mä en ole koskaan edes käynyt Hollannissa
mutta kun mun oli niin vaikea päättää kun kaikki kuvat oli niin kauniita :)- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
hahahaha mä en ole koskaan edes käynyt Hollannissa
mutta kun mun oli niin vaikea päättää kun kaikki kuvat oli niin kauniita :)Kukaan ei halua huumehollantiin. Meri sen hukuttakin ihan pian.
Selvennän sen verran että en usko mihinkään "henkiseen kotimaahan".
- Anonyymi
Etkö usko ? Kyllä sinulla se kolumbia on tuossa nikissäkin. Leikkitestejä nuo kaikki, kukapa niitä tosissaan ottaisi. Varsinkin kun yksi kuva voi muuttaa kaiken.
- Anonyymi
En minäkään usko ja siksi en testiäkään tee.😂😂
Anonyymi kirjoitti:
Etkö usko ? Kyllä sinulla se kolumbia on tuossa nikissäkin. Leikkitestejä nuo kaikki, kukapa niitä tosissaan ottaisi. Varsinkin kun yksi kuva voi muuttaa kaiken.
Minulla sattui olemaan sellainen vaihe elämässä menossa että vaikka en heti kotiutunutkaan Kolumbiaan, niin se jäi toiseksi kotimaakseni loppuelämäkseni. Mutta ei ehkä olisi ollut mikään valinta etukäteen; se vain "kasvoi" minussa, kuten usein tapahtuu kun perustaa perheen, opiskelee, kasvattaa lapsia ja sopeutuu johonkin ympäristöön.
Leikkejähän nää testit on. Harmitonta ajanvietettä.
(olen vaihtamassa nimeä englanninkieliselle käännökselleni kirjasta. Olen miettinyt nimeä "Road Less Travelled" tuttu sananparsi tehdyistä valinnoista elämän aikana.)Paloma.se01 kirjoitti:
Minulla sattui olemaan sellainen vaihe elämässä menossa että vaikka en heti kotiutunutkaan Kolumbiaan, niin se jäi toiseksi kotimaakseni loppuelämäkseni. Mutta ei ehkä olisi ollut mikään valinta etukäteen; se vain "kasvoi" minussa, kuten usein tapahtuu kun perustaa perheen, opiskelee, kasvattaa lapsia ja sopeutuu johonkin ympäristöön.
Leikkejähän nää testit on. Harmitonta ajanvietettä.
(olen vaihtamassa nimeä englanninkieliselle käännökselleni kirjasta. Olen miettinyt nimeä "Road Less Travelled" tuttu sananparsi tehdyistä valinnoista elämän aikana.)Vaihdat sitten varmaan taiteilijanimesikin kolumpialaistyylisestä englantilaistyyliseksi?
Mary? Olisikos se jotain?- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Vaihdat sitten varmaan taiteilijanimesikin kolumpialaistyylisestä englantilaistyyliseksi?
Mary? Olisikos se jotain?Eikös Piryo olis hieno. Se on kai sinun eka nimi.
Tellukka kirjoitti:
Vaihdat sitten varmaan taiteilijanimesikin kolumpialaistyylisestä englantilaistyyliseksi?
Mary? Olisikos se jotain?Pidetään nyt kuitenkin fantasia ja todellisuus hieman eri karsinoissa. Minulle riittää että itse tiedän kuka olen. "Paloma" ei ole mikään tavallinen nimi Kolumbiassa, suositumpi Espanjassa ja ehkä Meksikossa. Kyyhkynen on rauhan symboli, siksi sen valitsin.
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Piryo olis hieno. Se on kai sinun eka nimi.
Eiköhän se ole oma asiani mitä nimeä haluan käyttää kirjani kannessa.
Ymmärrän että halusit mollata, mutta tuollaisilla lapsellisuuksilla et tee mitään vaikutusta keneenkään.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Eiköhän se ole oma asiani mitä nimeä haluan käyttää kirjani kannessa.
Ymmärrän että halusit mollata, mutta tuollaisilla lapsellisuuksilla et tee mitään vaikutusta keneenkään.Itse sinä noita nimi muunnelmiasi pidät esillä ja mollaus on vain omassa päässäsi. Senkin tärkeilijä, muka kirjailija !
Anonyymi kirjoitti:
Itse sinä noita nimi muunnelmiasi pidät esillä ja mollaus on vain omassa päässäsi. Senkin tärkeilijä, muka kirjailija !
Kyllä ne olivat aivan muut jotka käänsivät keskustelun MINUN nimeeni. Minä ainoastaan kysyin mitä mieltä olette ehdotuksestani käännöksen nimeksi. Siis e-kirjasta on kysymys. Ei minusta.
(Kuinkahan monta kertaa minun on sanottava että kysymys on harrastuksesta!)
Ei mee kaaliin?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten Piraija.
Eikös ne ole niitä kaloja, jotka raatelevat huvikseen ihmisiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten olisi Maryam Escobar Y Colombia?
Anonyymi kirjoitti:
Miten olisi Maryam Escobar Y Colombia?
Pirjo Marjatta ?
Marjatta muistaakseni oli jotenkin Karjalainen nimi.
H.
Silloin tällöin täällä käydessäni olen tuon testin tehnyt ja
vastannut mielelleni sopivilla valinnoilla,
ja lopputulos on joka kerta ollut eri,
on tullut Ranskaa ja Englantia ja Italiaa,
viimeisellä kerralla tuli Islanti,
vaihtamalla vain yhden kuvan saa eri vastauksen.
Kaikissa maissa on tietysti mukava käydä,
mutta ei ole osuvampaa kuin oma maa mansikka.Minäkin testasin tuon höpötteen.
Ja näin se sanoi:
Olet Itävaltalainen.
Käynnistin Google Earth-ohjelmiston ja kappas.
Se näytti kuvaa kadulta jossa on pramea ovi.
Viereisessä rapussa oli aikoinaan asunut Adolf Hitler.
Tuntui mukavalta.
Olihan hänkin erittäin isän-maallinen mies.
Minä tosin en kirjoittele vieras-lajeista.
En ainakaan paljon. :)
Pörriäisistä minä...
Ja totta-puhuen, taatusti ja ikuisesti olen Suomalainen.
Joskus tuota laulua hyräilenkin.
Kädet sylissä tietenkin. :)
H.- Anonyymi
Itävalta, enkä ihmettele. Pidän ihmisistä, luonnosta, rennosta otteesta, avuliaisuudesta jne.
80-luvun automatkoilla syntyi perhetuttavuuksia joiden luona vierailimme useammankin kerran. Langenloisissa.
Länsipään vuoristoluonto on nautinnollinen. Eniten olemme oleilleet Alaitävallan alueella.
Useimmiten yhdistimme reisuun Itävallan lisäksi Unkarin.
Useimmiten omalla autolla mutta myöhemmin auto monesti Munchenista ja vain kerran Budpestista. Siofok, Diosjönö ja Kecskemet oleilupaikkoina. BP:ssa olemme olleet ajallisesti vähemmän.- Anonyymi
Vaimo päätyi Saksaan joka olisi ennakkoon ajatellen ollut toinen vaihtoehtoni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaimo päätyi Saksaan joka olisi ennakkoon ajatellen ollut toinen vaihtoehtoni.
Sattuiko se samaan aikaan, kun Rovaniemen polttajat palasivat kotimaahansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sattuiko se samaan aikaan, kun Rovaniemen polttajat palasivat kotimaahansa?
Suomalaiset olivat myös tehokkaita poltetun maan taktiikan soveltamisessa. Talvisodan viivytyksen aikana poltimme sen minkä ehdimme. Sama päti kaikilla rintamilla.
Ensimmäisen kerran autoilimme Saksassa 1971. Sen jälkeen tuli taukovuosia mutta en viitsi yrittää laskea Saksan reisujemme lukumäärää.
Viimeiset ovat olleet omatoimimatkoja eri kaupunkien joulutoreille.
Myös heinäkuussa on hyvä käydä koska silloin sakut itse ovat lomilla muualla.
Kaikki on selkeää ja turvallista kunhan pysyy saksalaisessa seurassa ja ympäristössä.
Päin vastoin kuin Itävallassa ja Unkarissa niin Saksassa ei muodostunut perhetuttavuuksia.
- Anonyymi
En tiedä henkistä mutta viisi vuotiaana kuuntelin Ruotsin radiota.
Hunksi nimet joita kirjoitit olivat serkkujani.- Anonyymi
Lisä: Marjatta elää (kirjoitin väärin-olivat)
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2116531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 972164
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 801444
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3881261