Seuraavanlainen ongelma eli kakkosvaihde jumittaa silloin tällöin kun vaihtaa esim. kolmoselta nopeasti alas, muuten vaihteet toimii hyvin, ei rahise tai muuta. Tämä tapahtunut nyt muutaman kerran kun tulee esim. risteykseen. Vaihdelaatikon öljyt vaihdettu mutta ei vaikutusta, onko ominaisuus vai orastava vika? Auto A4 tdi 2.0 quattro 2013
vaihdeongelma audi A4
6
509
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihteensiirto mekanismi kaipaa pientä säätöä..
- Anonyymi
Sillähän se korjaantuu kun vaihdat hitaammin. Synkrot siellä vanhuuttaan (likaisuuttaan) pistää hanttiin.
Itse laittaisin RVS:n laatikoon mutta kun noin sanon niin alkaa se humpuukihuuto.- Anonyymi
Jos sykrot ei toimi rusahtaa vaihde nopeassa vaihdossa, ja jos ei rusahda vaihteen siirtomekanismi ei toimi täsmällisesti näin luulisin. Vaatii säätö toimenpiteitä tai jokun siirtäjän nivel kulunut.
- Anonyymi
Paras ja pahin tapa särkeä vaihdelaatikko (synkronirenkaat) on hätiköidä nopealla vaihtamisella!
Varsinkin alaspäin vaihdettaessa tulee käyttää malttia tai "välikaasua".
Risteyksiin tultaessa on turhaa kepittää väkisin pienemmälle, auto kyllä hidastuu suuremmallakin vaihteella tai vapaalla.
Liikkeelle lähdettäessä sitten valitsee sopivan vaihteen rauhallisesti.
Muuten nuo Audin manuaalilaatikot kestää auton elinkaaren, öljynvaihto riittää muutaman vuoden välein tai (50 tkm-70 tkm) pidän itse vaihtovälinä .
Moni jättää öljyt vaihtamatta ja ongelmat seuraavalle omistajalle pienen summan vuoksi!
Ikuisetkaan öljyt ei todellakaan ole ikuisia, max 70 tkm-90tkm on järkevää uusia likaantunut öljy myös automaattilaatikossa. - Anonyymi
Rusahtaa kuin rusakko maisterin käytössä?🤯🤯🤯
- Anonyymi
Aloituksesta ei oikein saa selvää että onko kyse synkronointi ongelmasta vai muusta vaihteensiirtoon liittyvästä.
VAG:n laatikoissa on hyvinkin tyypillistä varsinkin juuri kakkosvaihteen kanssa pienet synkronisointi ongelmat joihin saattaa hieman vaikuttaa öljylaadulla ellei sitten ole kokonaan väärät öljyt laatikossa, mutta kuten sanoin niin tämä on paremminkin ominaisuus jonka kanssa opittava elämään ja opeteltava ajamaan sen ehdoilla kuten tuossa jo hyvin neuvottiinkin -laatikot kyllä kestävät yleensä hyvin eikä tuon ongelman takia vaihtoon mene
Muihin vaihteensiirto ongelmiin voi sitten auttaa säätää vivustoa vaikkakin johtunee väljiksi kuluneista nivelistä / puslista jotka pitäis vaihtaa, myös moottorin / laatikon löystyneet kiinnityskumit voivat aiheuttaa vahteensiirto ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859