Seuraavanlainen ongelma eli kakkosvaihde jumittaa silloin tällöin kun vaihtaa esim. kolmoselta nopeasti alas, muuten vaihteet toimii hyvin, ei rahise tai muuta. Tämä tapahtunut nyt muutaman kerran kun tulee esim. risteykseen. Vaihdelaatikon öljyt vaihdettu mutta ei vaikutusta, onko ominaisuus vai orastava vika? Auto A4 tdi 2.0 quattro 2013
vaihdeongelma audi A4
6
963
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihteensiirto mekanismi kaipaa pientä säätöä..
- Anonyymi
Sillähän se korjaantuu kun vaihdat hitaammin. Synkrot siellä vanhuuttaan (likaisuuttaan) pistää hanttiin.
Itse laittaisin RVS:n laatikoon mutta kun noin sanon niin alkaa se humpuukihuuto.- Anonyymi
Jos sykrot ei toimi rusahtaa vaihde nopeassa vaihdossa, ja jos ei rusahda vaihteen siirtomekanismi ei toimi täsmällisesti näin luulisin. Vaatii säätö toimenpiteitä tai jokun siirtäjän nivel kulunut.
- Anonyymi
Paras ja pahin tapa särkeä vaihdelaatikko (synkronirenkaat) on hätiköidä nopealla vaihtamisella!
Varsinkin alaspäin vaihdettaessa tulee käyttää malttia tai "välikaasua".
Risteyksiin tultaessa on turhaa kepittää väkisin pienemmälle, auto kyllä hidastuu suuremmallakin vaihteella tai vapaalla.
Liikkeelle lähdettäessä sitten valitsee sopivan vaihteen rauhallisesti.
Muuten nuo Audin manuaalilaatikot kestää auton elinkaaren, öljynvaihto riittää muutaman vuoden välein tai (50 tkm-70 tkm) pidän itse vaihtovälinä .
Moni jättää öljyt vaihtamatta ja ongelmat seuraavalle omistajalle pienen summan vuoksi!
Ikuisetkaan öljyt ei todellakaan ole ikuisia, max 70 tkm-90tkm on järkevää uusia likaantunut öljy myös automaattilaatikossa. - Anonyymi
Rusahtaa kuin rusakko maisterin käytössä?🤯🤯🤯
- Anonyymi
Aloituksesta ei oikein saa selvää että onko kyse synkronointi ongelmasta vai muusta vaihteensiirtoon liittyvästä.
VAG:n laatikoissa on hyvinkin tyypillistä varsinkin juuri kakkosvaihteen kanssa pienet synkronisointi ongelmat joihin saattaa hieman vaikuttaa öljylaadulla ellei sitten ole kokonaan väärät öljyt laatikossa, mutta kuten sanoin niin tämä on paremminkin ominaisuus jonka kanssa opittava elämään ja opeteltava ajamaan sen ehdoilla kuten tuossa jo hyvin neuvottiinkin -laatikot kyllä kestävät yleensä hyvin eikä tuon ongelman takia vaihtoon mene
Muihin vaihteensiirto ongelmiin voi sitten auttaa säätää vivustoa vaikkakin johtunee väljiksi kuluneista nivelistä / puslista jotka pitäis vaihtaa, myös moottorin / laatikon löystyneet kiinnityskumit voivat aiheuttaa vahteensiirto ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244982
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333573Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543464Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203360Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232960Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282700Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint172379Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1182373MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142195Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331784