Mikä öljy Mazda CX 5 moottoriin ??

Anonyymi

Tee se itse miehiltä olisin kysäissyt , mitä moottori-öljyä käytätte Mazda cx 5 Skyactiv 2.0 bensiini moottorissa ?
Tiedän kyllä Mazdan omistajan käsikirjassa mainitut öljyt.
Onko Mobilin 1 0W-40 täys synteettinen liian litkua tälle koneelle ?
Vm. 2017 , ajettu 41 000 km.

29

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Tiedän kyllä Mazdan omistajan käsikirjassa mainitut öljyt"

      Mitä ihmeen järkeä sinne on jotain muuta laittaa jos kerran tiedät ohjekirjan suosituksen???

      Jos vaikka kerron että 20w50 mineraaliöljy on paras mitä omassa CX-5ssa olen käyttänyt, laitatko mielummin sitä kuin ohjekirjan suosituksen?

      • Anonyymi

        Kysymys olikin siitä , että en tahdo laittaa sinne mitään kalliita Mazda Original moottoriöljyjä, joita myy vain valtuutetut Mazda liikkeet ja en ainakaan mitään mainitsemiasi MINERAALIÖLJYJÄ.
        Itse katselin tänään, niin löytyyhän siihen esim. Castrol EDGE 0W-20 , Mobil 0W-20 sekä
        Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5, tämä viimeinen ehkä sopii parhaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys olikin siitä , että en tahdo laittaa sinne mitään kalliita Mazda Original moottoriöljyjä, joita myy vain valtuutetut Mazda liikkeet ja en ainakaan mitään mainitsemiasi MINERAALIÖLJYJÄ.
        Itse katselin tänään, niin löytyyhän siihen esim. Castrol EDGE 0W-20 , Mobil 0W-20 sekä
        Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5, tämä viimeinen ehkä sopii parhaiten.

        Lisäisin vielä ,että tuo laatuluokka on tärkein , eli tässä tapauksessa A5/B5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäisin vielä ,että tuo laatuluokka on tärkein , eli tässä tapauksessa A5/B5.

        "Kysymys olikin siitä , että en tahdo laittaa sinne mitään kalliita Mazda Original moottoriöljyjä,"

        Uskotko oikein tosissasi, että Mazda on tahallaan suositellut juuri ohjekirjassa olevia öljyjä sen takia, että ne on kalliita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kysymys olikin siitä , että en tahdo laittaa sinne mitään kalliita Mazda Original moottoriöljyjä,"

        Uskotko oikein tosissasi, että Mazda on tahallaan suositellut juuri ohjekirjassa olevia öljyjä sen takia, että ne on kalliita?

        Tiedoksi vain, että ostin öljyn putsarin Laakkoselta ja maksoi 25,21 egee . Kyllä noilla hinnoilla todellakin on syytä välttää Mazdan ns. suosituksia jo periaatteessa.
        Esim. Accordin alkuperäinen kympin halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi vain, että ostin öljyn putsarin Laakkoselta ja maksoi 25,21 egee . Kyllä noilla hinnoilla todellakin on syytä välttää Mazdan ns. suosituksia jo periaatteessa.
        Esim. Accordin alkuperäinen kympin halvempi.

        No osta sitten sinne Mazdaasi ihan mitä, ja mistä halvemmalla vaan saat. Ei se ole minulta, vaan sinulta pois autosi leviämisen muodossa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No osta sitten sinne Mazdaasi ihan mitä, ja mistä halvemmalla vaan saat. Ei se ole minulta, vaan sinulta pois autosi leviämisen muodossa....

        Eiköhän tässäkin tapauksessa ole kyse taas liian kalliin auton hankkimisesta, jota ei sitten olekkaan varaa huoltaa normaaleiden huolto-ohjelmien mukaisesti. Tuo kun vaan on niin valitettavan yleistä tänä päivänä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tässäkin tapauksessa ole kyse taas liian kalliin auton hankkimisesta, jota ei sitten olekkaan varaa huoltaa normaaleiden huolto-ohjelmien mukaisesti. Tuo kun vaan on niin valitettavan yleistä tänä päivänä...

        Normaalia huoltoa joo..
        90-120 € tunti?


    • Anonyymi

      Eipä ole mikään ihme, että uudetkin autot hajoilevat, kun huollot pyritään tekemään niin, että,mistä aita vaan on matalin. Eli siis ohi suositusten, ja mahdollisimman halvalla.
      Sitten tullaan myöhemmin parkumaan suoli24:lle, kuinka paska se, ja se automerkki on, kun ei kestä mitään!

    • Itse panisin tuota Castrol Magnateciä, 5W-30 A5. Täyttää luokitukset, eikä epää takuuta tai tuotevastuuta.

      • Anonyymi

        Mikähän mahtaa olla sitten tulevaisuudessa se vaihtoarvo toiseen autoon, kun aukotonta merkkihuollon huoltokirjaa ei löydykään?... 😁😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla sitten tulevaisuudessa se vaihtoarvo toiseen autoon, kun aukotonta merkkihuollon huoltokirjaa ei löydykään?... 😁😄

        Olen todennut, että varsin mitätön, kunhan merkinnät on, sekä myös kuitit kaikista isommista varaosakuluista, öljyistä nyt ei ehkä sentään, kunhan käytetty öljylaatu on kirjattu huoltokirjaan...

        Ostajien ymmärrys on sitä suurempaa, mitä vanhempi auto on, sillä vähääkään vanhemman auton huollattaminen merkkihuollossa on sulaa hulluutta. Eivät ostajatkaan idiootteja ole. Yleensä.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Olen todennut, että varsin mitätön, kunhan merkinnät on, sekä myös kuitit kaikista isommista varaosakuluista, öljyistä nyt ei ehkä sentään, kunhan käytetty öljylaatu on kirjattu huoltokirjaan...

        Ostajien ymmärrys on sitä suurempaa, mitä vanhempi auto on, sillä vähääkään vanhemman auton huollattaminen merkkihuollossa on sulaa hulluutta. Eivät ostajatkaan idiootteja ole. Yleensä.

        Minä olen kylläkin huomannut taas ihan päinvastaista. Omista tehdyistä "huolloista" et autoliikkeestä ainakaan vaihtopisteitä saa, ja vaihtoarvokin on sitten sen mukainen....😂🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kylläkin huomannut taas ihan päinvastaista. Omista tehdyistä "huolloista" et autoliikkeestä ainakaan vaihtopisteitä saa, ja vaihtoarvokin on sitten sen mukainen....😂🤣

        Autoliikkeiden "hyvitys" omasta vähääkään vanhemmasta autosta on lähinnä alennusta uudemmasta autosta. Autoliike tietysti käyttää jokaisen keinon puristaa väliraha mahdollisimman suureksi. Myös tekosyyt, kaupantekohan on tinkimistä puolin ja toisin.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Olen todennut, että varsin mitätön, kunhan merkinnät on, sekä myös kuitit kaikista isommista varaosakuluista, öljyistä nyt ei ehkä sentään, kunhan käytetty öljylaatu on kirjattu huoltokirjaan...

        Ostajien ymmärrys on sitä suurempaa, mitä vanhempi auto on, sillä vähääkään vanhemman auton huollattaminen merkkihuollossa on sulaa hulluutta. Eivät ostajatkaan idiootteja ole. Yleensä.

        Eikös tämä jo ollut varoittava esimerkki noista "omista" huolloista? Näin siinä sitten käy, kun saituuttaan rupeaa itse suhaamaan. vaikka ei edes osaa , ja jättää vielä tärkeitä huoltoja väliin. Lyhyt on näköjään tuo Mazdailijankin muisti!

        https://www.is.fi/autot/art-2000006504333.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä jo ollut varoittava esimerkki noista "omista" huolloista? Näin siinä sitten käy, kun saituuttaan rupeaa itse suhaamaan. vaikka ei edes osaa , ja jättää vielä tärkeitä huoltoja väliin. Lyhyt on näköjään tuo Mazdailijankin muisti!

        https://www.is.fi/autot/art-2000006504333.html

        Akluperäisen kysyjän tarkoitus oli huoltaa autonsa, ei jättää sitä huoltamatta. Maailma näkyy sinulle vääristyneenä.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Akluperäisen kysyjän tarkoitus oli huoltaa autonsa, ei jättää sitä huoltamatta. Maailma näkyy sinulle vääristyneenä.

        Omat "huollot" voi tehdä tuohon huoltokirjaan pelkällä mustekynällä. Ei siihen öljynvaihtoja tarvita. Maailma näkyy sinullekin vääristyneenä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omat "huollot" voi tehdä tuohon huoltokirjaan pelkällä mustekynällä. Ei siihen öljynvaihtoja tarvita. Maailma näkyy sinullekin vääristyneenä...

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...

        Jaa. En ole sellaisesta kuullutkaan. Sinä ilmeisesti pihiyttäsi olet....


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...

        En tiedä, kuinka vanhalla autolla ajelet, mutta jos tehdastakuu on vielä voimassa, ja jotain särkyy siitä syystä, että autoon on suoritettu takuu aikana noita "omia" huoltoja asiantuntijaliikkeen sijasta, niin ensimmäinen toimenpide on merkkikorjaamolla tuo huoltokirjan tutkiminen.
        Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan....


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...

        Kun sinä joskus lähdet vaihtamaan sitä 20 vuotta vanhaa autoasi uudempaan, (mitä kyllä suuresti epäilen persaukisuudestasi johtuen), niin mihin kuitenkin siinä tapauksessa suuntaisit sen huomiosi unelmiesi vaihtoautossa ihan ensimmäiseksi? Et varmaankaan mihinkään typerään aukottomaan huoltokirjaan?....😂😅


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mites sitten merkkihuoltojen valohoidot? Maailma on paha paikka...

        Jos tuon "valohoidon" suorittaa merkkihuolto, niin takuu säilyy muuttumattomana, mutta jos tuon "valohoidon" suorittaa harakirihuolto, niin takuu raukeaa...😁😃😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinä joskus lähdet vaihtamaan sitä 20 vuotta vanhaa autoasi uudempaan, (mitä kyllä suuresti epäilen persaukisuudestasi johtuen), niin mihin kuitenkin siinä tapauksessa suuntaisit sen huomiosi unelmiesi vaihtoautossa ihan ensimmäiseksi? Et varmaankaan mihinkään typerään aukottomaan huoltokirjaan?....😂😅

        Minä ainakin potkin ensin renkaita, ja kysyn sen jälkeen myyjältä, että mikäs tän romun tiukka hinta on! 🤣😂😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin potkin ensin renkaita, ja kysyn sen jälkeen myyjältä, että mikäs tän romun tiukka hinta on! 🤣😂😅

        No tuo on kyllä sinusta helppo uskoa. Tiedäthän autoista näköjään yhtäpaljon, kuin sika avaruudesta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, kuinka vanhalla autolla ajelet, mutta jos tehdastakuu on vielä voimassa, ja jotain särkyy siitä syystä, että autoon on suoritettu takuu aikana noita "omia" huoltoja asiantuntijaliikkeen sijasta, niin ensimmäinen toimenpide on merkkikorjaamolla tuo huoltokirjan tutkiminen.
        Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan....

        Tehdastakuu? Tarkoitat sitä sanaa huoltokirjassa, muuta virkaa sillä ei nykyään ole, oli automerkki mikä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehdastakuu? Tarkoitat sitä sanaa huoltokirjassa, muuta virkaa sillä ei nykyään ole, oli automerkki mikä vaan.

        Kyllä sillä vaan on. Edellyttää tietysti, että huollot on tehty ajallaan, ja valmistajan ohjeiden mukaan. eikä menty itse räpeltämään siinä välissä mitään omiaan sinne, ja vieläpä tuon tehdastakuun aikana.....😎


    • Anonyymi

      Ensin ostetaan suht kallis auto ja sitten kun on huollon aika, aletaan etsimään halvinta huoltoa tai halvimmat öljyt ja suodattimet. Uusien renkaiden hankinta se vasten taidetta onkin.

      • Anonyymi

        Juu. Alle vaan ne kaiken maailman halvimmat ling longit! Muuhun ei ole nyt varaa!!! 🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Mazdan merkkihuollot ovat oikeesti ihan järjettömän kalliita, 20 tkm välein vaihdetaan käytännössä vain öljyt ja suodatin, muut työt ovat "tarkastuksia" hinta alkaen 400... kova raha toimivan auton ylläpidosta, en uskalla kuvitella, mitä oikea vika maksaisi. Inchcapen politiikka on ihan järjetöntä, Mazdaa myytiin vielä 2000-luvun alussa kuin toyotaa, mutta nyt sitä ei haluta myydä. Kummallista, ettei tehdas reagoi onnettomaan tulokseen. Tuotteenahan tuo on paras japsi, tehdäänkin Japanissa poislukien Mexicon 3:set. Hassua muuten, että ekat Mazda 3:t pohjautuivat Ford Focukseen kuten Volvo S40/V50, edellisissä oli yhtä jos kolmatta vikaa, mutta Matukka kävi ja kukkui kiitos pomminvarman sähköpuolen. Eroahan oli vain moottoreissa, jarruissa ja muotoilussa. Ford teki Mazdan moottoria lisenssillä Espanjassa, mutta ala-arvoiset alihankintaosat tekivät siitä surkean. Samaan aikaan vastaava japanikone kulkee ja kulkee...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe