Suomen talous tarvitsee eräänlaista shokki hoitoa.
Eli tuloverotuksen lasku prosentuaalisesti saman verran tuloista riippumatta. Tällä tavoin kovasta työnteosta ja kyvykkyydestä palkitaan ei rangaista.
Yritysverotuksen keventäminen. Tämä tuo pääomaa ja sitä kautta uusia työpaikkoja.
Tähän liittyen työehtosopimusten yleissitovuuden poisto jolloin vapaat ihmiset saavat vapaassa yhteiskunnassa neuvotella itse palkkansa.
Julkisen sektorin raju leikkaaminen ja osittain suorastaan alasajo autorisoituja väkivaltakoneistoja ja tiettyä välttämätöntä infraa lukuunottamatta.
Tähän liittyen siirtyminen hyysäys- ja kontrolliyhteiskunnasta vapauden ja vastuun yhteiskuntaan.
Nämä kun Sanna ja Katri ajatte maaliin oaikkanne historian kirjoissa on lopullisesti sementoitu.
Koronakriisin jälkeen
2
50
Vastaukset 2
Olen eri mieltä, koska nyt ongelmana ei ole kotitalouksien rahamäärä eikä yritysten pääomaongelmat, vaan kansalaisten kyyristeleminen asunnoissaan viruspelon takia. Muilla kuin työttömyyden tai lomautuksen kohteeksi joutuneilla kotitalouksilla on jopa enemmän rahaa pankkitileillään kuin ennen kriisiä, koska eivät ole uskaltaneet tässä parin kuukauden aikana käydä parturissa ja kampaamoissa, eivätkä käydä kaupoissakaan entisessä määrin. Yritykset saavat luottoa yhtä edullisesti kuin ennenkin.
Pikemmin kannattaa ryhtyä lieventämään viruspelkoa hallitusti. Mutta miksi ihmeessä esimerkiksi Tampereen Ratinan kaltaisen 17.000 katsojan lehtereille ei saisi päästää yleisöä enempää kuin noin 400 henkeä, jos samaan aikaan ravintoloiden terasseille saa kokoontua vieri viereen kymmeniä asiakkaita?"Tällä tavoin kovasta työnteosta ja kyvykkyydestä palkitaan ei rangaista."
Rikkaille lisää :-)
Kun ovat niin uutteria :-))))
Onko ahneudella mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/1ecf1775-7ff4-4c41-9f22-8c31e1a0ef8f
Tämän jutun perusteella, ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51873
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 55630
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43562Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29517Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4502En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32498- 71438
- 33425
- 37406