Helsingin sanomat su 24.5.

sivulla A23 hesarin toimittaja Janita Virtasen jutussa Kirkon tutkimuskeskuksen tutkija Veli-Matti Salminen kertoo:

"Suomessa lapsen uskontokunta määräytyy muutenkin automaattisesti äidin mukaan, jos muuta ei ilmoiteta"


Voiko maan johtava lehti olla näin sivistymätön.
Ja voiko kirkon johtava tutkija olla näin pihalla?

15

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En edes lue lehtiä, en pitkään aikaan lukenut.

      • Kannattaa lukea.
        Ei kannata maksaa.

        Ainakaan hesarista.


    • Anonyymi

      Joku luterilainen tutkija ei tiedä miten laki menee. Mitä sitten, miten tämä liittyy ateismiin?

      • Anonyymi

        Miten palliensa nuuskija Luterilaiset liittyy mitenkään uskontoon? Homokir(k)on omia


    • Anonyymi

      Voi kysellä kirkon veljiltä eli muslimeilta , meneekö uskonto äidin mukaan.

      • Anonyymi

        Kysy Ben Zyskowicziltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy Ben Zyskowicziltä?

        Myös "ahne juutalainen" Stiller, vastaa varmasti mielellään näihin asioihin .


    • Eikös se mene juuri noin äidin mukaan, ainakin silloin meni kun minut kastettiin ev.lut kirkkoon ?

      • Se meni näin, mutta nyt uskontokuntaan liittäminen vaatii molempien vanhempien suostumuksen (jos lapsella on kaksi vanhempaa).

        Hesarikin julkaisi (muistaakseni) seuraana päivänä oikaisun asiasta.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Se meni näin, mutta nyt uskontokuntaan liittäminen vaatii molempien vanhempien suostumuksen (jos lapsella on kaksi vanhempaa).

        Hesarikin julkaisi (muistaakseni) seuraana päivänä oikaisun asiasta.

        Lakiin pitää ehdottomasti tehdä muutos mahdollisimman pian. Uskontokunta pitää määräytyä lemmikkieläimen mukaan. Jos kotitalouteen kuuluu lehmä, se tekee kaikista perheeseen kuuluvista hinduja. Ja jos kotitaloudessa on kissa, jumala on siitä perheestä auttamattomasti kateissa. Kristityt voivat automaattisesti palvoa koiraa, koska ovat muutenkin niin kovia haukkumaan muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakiin pitää ehdottomasti tehdä muutos mahdollisimman pian. Uskontokunta pitää määräytyä lemmikkieläimen mukaan. Jos kotitalouteen kuuluu lehmä, se tekee kaikista perheeseen kuuluvista hinduja. Ja jos kotitaloudessa on kissa, jumala on siitä perheestä auttamattomasti kateissa. Kristityt voivat automaattisesti palvoa koiraa, koska ovat muutenkin niin kovia haukkumaan muita.

        Muita?
        Miksi ne nyt lehmätkin haukkuu? Ovatko Luterilaiset paimenkoiria, ainakin samat tavat käytöksessä. Pallit nuuskitaan ja vieraat haukutaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lakiin pitää ehdottomasti tehdä muutos mahdollisimman pian. Uskontokunta pitää määräytyä lemmikkieläimen mukaan. Jos kotitalouteen kuuluu lehmä, se tekee kaikista perheeseen kuuluvista hinduja. Ja jos kotitaloudessa on kissa, jumala on siitä perheestä auttamattomasti kateissa. Kristityt voivat automaattisesti palvoa koiraa, koska ovat muutenkin niin kovia haukkumaan muita.

        Eikös aasin tamma olisi sopiva kristittyjen palvonnan kohde?


      • Anonyymi

        Heh, ei siinä tosiaankaan montaa sekuntia kulunut, kun virne levisi karvaiselle naamalleni;-D

        Kun huomioi, ettei Nummela todellakaan ole tyhmä, ei voi kuin ihmetellä, miksi hän arvioi kuulijakuntansa hoksottimien laadun. Pokka pitää, vaikka syyllistyy mitä täydellisempään kehäpäätelmään. Eli hänkin tajuaa, ettei kulijakunnassa juuri järjen perään huudeta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, ei siinä tosiaankaan montaa sekuntia kulunut, kun virne levisi karvaiselle naamalleni;-D

        Kun huomioi, ettei Nummela todellakaan ole tyhmä, ei voi kuin ihmetellä, miksi hän arvioi kuulijakuntansa hoksottimien laadun. Pokka pitää, vaikka syyllistyy mitä täydellisempään kehäpäätelmään. Eli hänkin tajuaa, ettei kulijakunnassa juuri järjen perään huudeta.

        Leipäpappeus ei ole synti :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1955
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      701
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      681
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      60
      519
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      467
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      459
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      76
      431
    Aihe