sivulla A23 hesarin toimittaja Janita Virtasen jutussa Kirkon tutkimuskeskuksen tutkija Veli-Matti Salminen kertoo:
"Suomessa lapsen uskontokunta määräytyy muutenkin automaattisesti äidin mukaan, jos muuta ei ilmoiteta"
Voiko maan johtava lehti olla näin sivistymätön.
Ja voiko kirkon johtava tutkija olla näin pihalla?
Helsingin sanomat su 24.5.
15
203
Vastaukset
- Anonyymi
En edes lue lehtiä, en pitkään aikaan lukenut.
- Anonyymi
Joku luterilainen tutkija ei tiedä miten laki menee. Mitä sitten, miten tämä liittyy ateismiin?
- Anonyymi
Miten palliensa nuuskija Luterilaiset liittyy mitenkään uskontoon? Homokir(k)on omia
- Anonyymi
Voi kysellä kirkon veljiltä eli muslimeilta , meneekö uskonto äidin mukaan.
- Anonyymi
Kysy Ben Zyskowicziltä?
Anonyymi kirjoitti:
Kysy Ben Zyskowicziltä?
Myös "ahne juutalainen" Stiller, vastaa varmasti mielellään näihin asioihin .
Eikös se mene juuri noin äidin mukaan, ainakin silloin meni kun minut kastettiin ev.lut kirkkoon ?
Se meni näin, mutta nyt uskontokuntaan liittäminen vaatii molempien vanhempien suostumuksen (jos lapsella on kaksi vanhempaa).
Hesarikin julkaisi (muistaakseni) seuraana päivänä oikaisun asiasta.- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Se meni näin, mutta nyt uskontokuntaan liittäminen vaatii molempien vanhempien suostumuksen (jos lapsella on kaksi vanhempaa).
Hesarikin julkaisi (muistaakseni) seuraana päivänä oikaisun asiasta.Lakiin pitää ehdottomasti tehdä muutos mahdollisimman pian. Uskontokunta pitää määräytyä lemmikkieläimen mukaan. Jos kotitalouteen kuuluu lehmä, se tekee kaikista perheeseen kuuluvista hinduja. Ja jos kotitaloudessa on kissa, jumala on siitä perheestä auttamattomasti kateissa. Kristityt voivat automaattisesti palvoa koiraa, koska ovat muutenkin niin kovia haukkumaan muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakiin pitää ehdottomasti tehdä muutos mahdollisimman pian. Uskontokunta pitää määräytyä lemmikkieläimen mukaan. Jos kotitalouteen kuuluu lehmä, se tekee kaikista perheeseen kuuluvista hinduja. Ja jos kotitaloudessa on kissa, jumala on siitä perheestä auttamattomasti kateissa. Kristityt voivat automaattisesti palvoa koiraa, koska ovat muutenkin niin kovia haukkumaan muita.
Muita?
Miksi ne nyt lehmätkin haukkuu? Ovatko Luterilaiset paimenkoiria, ainakin samat tavat käytöksessä. Pallit nuuskitaan ja vieraat haukutaan! Anonyymi kirjoitti:
Lakiin pitää ehdottomasti tehdä muutos mahdollisimman pian. Uskontokunta pitää määräytyä lemmikkieläimen mukaan. Jos kotitalouteen kuuluu lehmä, se tekee kaikista perheeseen kuuluvista hinduja. Ja jos kotitaloudessa on kissa, jumala on siitä perheestä auttamattomasti kateissa. Kristityt voivat automaattisesti palvoa koiraa, koska ovat muutenkin niin kovia haukkumaan muita.
Eikös aasin tamma olisi sopiva kristittyjen palvonnan kohde?
Tästä se vastaus löytyy:-)
https://www.youtube.com/watch?v=lFY3cZuz6yE- Anonyymi
Heh, ei siinä tosiaankaan montaa sekuntia kulunut, kun virne levisi karvaiselle naamalleni;-D
Kun huomioi, ettei Nummela todellakaan ole tyhmä, ei voi kuin ihmetellä, miksi hän arvioi kuulijakuntansa hoksottimien laadun. Pokka pitää, vaikka syyllistyy mitä täydellisempään kehäpäätelmään. Eli hänkin tajuaa, ettei kulijakunnassa juuri järjen perään huudeta. Anonyymi kirjoitti:
Heh, ei siinä tosiaankaan montaa sekuntia kulunut, kun virne levisi karvaiselle naamalleni;-D
Kun huomioi, ettei Nummela todellakaan ole tyhmä, ei voi kuin ihmetellä, miksi hän arvioi kuulijakuntansa hoksottimien laadun. Pokka pitää, vaikka syyllistyy mitä täydellisempään kehäpäätelmään. Eli hänkin tajuaa, ettei kulijakunnassa juuri järjen perään huudeta.Leipäpappeus ei ole synti :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371955
- 49836
- 82819
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35681Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 60519
- 43467
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28459Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap76431
