Ilkassa oli muutama viikko sitten vastaava artikkeli Seinäjoelta ja nyt Vaasasta.
Lintujen ruokinta houkuttelee rottia pihamaille ja kaupunki kehottaa lopettamaan ruokinnan:
https://ilkkapohjalainen.fi/tilaajalle/paikalliset/ennatysmaara-rottia-vaasassa-viranomainen-pyytaa-ihmisia-valttamaan-lintujen-ruokintaa-rottia-ollut-sisatiloissakin-fakta-keinoja-ehkaista-rottapopulaation-kasvua-1.5524900
Rotat leviävät asuntoihin lintujen ruokinnan vuoksi
19
111
Vastaukset
Hmmm mikä osuus maahanmuutolla on
- Anonyymi
Laittakaa kaupungille pöllöille pönökköjä, niin metsästävät kauheat rottalaisetkin pois häiritsemästä. Oma City-Huuhkajakin olis jees. Voisi asua vaikka lakeudenristillä?
- Anonyymi
Eikillä o stidi aski kannattaa pöllön varoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikillä o stidi aski kannattaa pöllön varoa
ei taida kaveri oikeesti tietää mitään..rotat leviää nyt kun roskien määrä on koronan takia tuplaantunu ,toki osaksi lämmin ilmasto osa syy iso osa....ja avoimet roska katokset. rotat elävät ihmisten jätöksillä.
tv mies jätehuollon parista. sulkekaa hyvä ihmiset edes roskapöntöt ja jos on umpinainen katos se myös - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei taida kaveri oikeesti tietää mitään..rotat leviää nyt kun roskien määrä on koronan takia tuplaantunu ,toki osaksi lämmin ilmasto osa syy iso osa....ja avoimet roska katokset. rotat elävät ihmisten jätöksillä.
tv mies jätehuollon parista. sulkekaa hyvä ihmiset edes roskapöntöt ja jos on umpinainen katos se myöslukekaa pohjalainen..meidän pitää oikeesti alkaa toimiin kissa ihmisiä vastaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lukekaa pohjalainen..meidän pitää oikeesti alkaa toimiin kissa ihmisiä vastaan
Kissiistä ei oo mihinkää rottaantapos! Se yhyren ku saa nii menöö sitä järsimähän! Koira, vaikka joku lippari terrieri, se on tehokasta meininkiä! Ku saa rotan kiinni yks ravistus ja henki pois rotalta! Seuraavaa jo tavootetaan ku erellinen viä kuolinkouristuksis vääntelehtii!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kissiistä ei oo mihinkää rottaantapos! Se yhyren ku saa nii menöö sitä järsimähän! Koira, vaikka joku lippari terrieri, se on tehokasta meininkiä! Ku saa rotan kiinni yks ravistus ja henki pois rotalta! Seuraavaa jo tavootetaan ku erellinen viä kuolinkouristuksis vääntelehtii!!
Kissoja vou olla paljon, kun taas koirat täytyy pitää kytkettyinä.
Olerko koskaan kuullut että koira populaatio on pitänyt rottaongelman kurissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lukekaa pohjalainen..meidän pitää oikeesti alkaa toimiin kissa ihmisiä vastaan
Ei mikään ihme, että rotat lisääntyy kun kissat eivät saa olla vapaana. Minun kissani on metsästänyt jo viisi rottaa.
- Anonyymi
Peskää kätenne niin helepottaa
- Anonyymi
Kun päättäjien älyn väläys oli ,ettei tavalliselle pulliaiselle saa myydä enää rotanmyrkkyä jolla sais omista nurkista hävittää rotat. Turha rutista tyhmyyttä.
- Anonyymi
Kyllä sitä tavallinen pulliaanenki saa ostaa ku käy jonku ihmeen kurssin ensin, nytten vaan äkkiseltään muista minkä niminen soli... pitääpä kattella se jostaan!
- Anonyymi
Korona jyllää ja rottaongelma. Eipä siinä kun biojätekeräys pakolliseksi. Kyllä rotat ja muut tuholoiset kiittää. Saadaan vastaava jätelöyhkä nurkkiin kuin Italiassa.
- Anonyymi
Rotat muuttaa asuntoihin ja ihmiset tampereelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rotat muuttaa asuntoihin ja ihmiset tampereelle
kissojen ja rottien leviämisellä on syy yhteys..molemmat levittää samoja bakteerikantoja eikä kuulu olla irti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kissojen ja rottien leviämisellä on syy yhteys..molemmat levittää samoja bakteerikantoja eikä kuulu olla irti
Hulluko nää oot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hulluko nää oot?
Totta puhuu. Tauti siirtyy rotasta kissaan, joka ei itse sitä sairasta, mutta tartuttaa ihmisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta puhuu. Tauti siirtyy rotasta kissaan, joka ei itse sitä sairasta, mutta tartuttaa ihmisiin.
Aha. Tavan katti ei Seinäjoella näe rottaa koko elämänsä aikana vaikka olisi aina pihalla. Harvaa kissaa rotta edes kiinnostaa vaikka näkisikin, kuten yksi tuossa yllä jo antoi ymmärtää. Kaatsoo päältä, mutta ei tee sille mitään, kuten ei linnuillekaan.
- Anonyymi
Oletko kohdannut rottia tontillasi? Vastaa toimituksen lukijakyselyyn ja kerro, miten torjut rottaongelmaa!
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/paikalliset/oletko-kohdannut-rottia-tontillasi-vastaa-toimituksen-lukijakyselyyn-ja-kerro-miten-torjut-rottaongelmaa-1.5711415 - Anonyymi
Puissaolevia rottia eli oravia saa metsästää tiettynä aikana mutta saako rottia ampua ympäri vuoden ja tarviiko siihen luvan jos piekkarilla täräyttelee niitä hengiltä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271306
- 98973
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25907Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat297789- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140589Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581