Lapsuus hellareis

Anonyymi

Nyt,kun mietin. Se ahdistus. Pakotettiin kirkkoon. Pastori oli ku joku jumala. Ohhoh. Onneks olen aikuinen ja erosin tommosesta yhteisöstä.

34

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minäkin vietin lapsuuteni hellareissa. Oli hienoa aikaa. Sai käydä seurakunnassa ja tavata ihmisiä, jotka aidosti välittivät muista, ei vain itsestään kuten useimmat. Saarnaajakin oli ystävällinen ja huomioi lapsetkin. Ohhoh. Onneksi olen aikuinen ja saan kuulua Herran omien kanssa yhdessä seurakuntaan Jeesusta odottaessa!

      • Anonyymi

        se on kylläkin väärin, että ne pakottaa, ja hirveet säännöt, kuten "älä koske älä maista"
        itsellänikin sen verran kokemusta, muistan että pastorit oli siihen tyyliin: "että heitä IHAILLA", ja siitäkin raamatussa evankeliumissa Jeesus sanoo: "että heitä IHAILTAISIIN", ja älytöntä pikkusieluisuutta, kyttäystä, niin kuin ei ihmisellä olisi omia aivoja . . . saada tehdä omat valintansa kukin elämässään, e`hei, e`hei, pitää punnita: "onko asia nyt "Jumalasta. . .", kyllä siellä sekoo sen niitten mustavalkoisen opetuksen kanssa . . .

        ja niitten esirukouspalvelukin sellaista, että samalla utelevat ihmisten yksityisyyttä (itse en koskaan menny "heidän alttarilleen . . ."


      • Anonyymi

        Hah,hah,välittävät muista!!!Oman napansa ympärillä pyöriviä narsisteja,heillä on oma kermaporukkansa,hokevat mantrojaan näyttelevät niin pyhää.Sairastuttava yhteisö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on kylläkin väärin, että ne pakottaa, ja hirveet säännöt, kuten "älä koske älä maista"
        itsellänikin sen verran kokemusta, muistan että pastorit oli siihen tyyliin: "että heitä IHAILLA", ja siitäkin raamatussa evankeliumissa Jeesus sanoo: "että heitä IHAILTAISIIN", ja älytöntä pikkusieluisuutta, kyttäystä, niin kuin ei ihmisellä olisi omia aivoja . . . saada tehdä omat valintansa kukin elämässään, e`hei, e`hei, pitää punnita: "onko asia nyt "Jumalasta. . .", kyllä siellä sekoo sen niitten mustavalkoisen opetuksen kanssa . . .

        ja niitten esirukouspalvelukin sellaista, että samalla utelevat ihmisten yksityisyyttä (itse en koskaan menny "heidän alttarilleen . . ."

        Joopa, minua taas hakkasi Vapaa-ajattelijoihin kuuluneitten vanhempieni äiti sähköjohdolla, johon jo isompana naapurikin puuttui. Ei ollut lupaa kyläilemään mihinkään ja siksi veljeni kanssa olemme hyvin erakoituneita. Ateismi on täysin ihmisarvoa alentava hulluus, jossa maailmansodat, keskistysleirit, sisällisodat, josta mekin olemme osallisia, saanut suuren rampautteneiden, sielullisesti vammautuneiden, sekä kuolleitten sankarivainajahautausmaat. Ateistinen vasemmistolaisuus on suuri myrkky, joka myrkytti meidän perheemme. Siinä katsottiin vain sitä, että ihminen rakentaa oman paratiisinsa.
        Stalinin vainot, on hyvä esimerkki. Jopa omat- jotka joutuivat sotavangiksi ja palautettiin, heidät vangittiin ja tapettiin Siperiaan, että kansa pelkäisi takanaolevaa uhkaa kuin edessä ja tappelisivat "isänmaan" nimissä veli- veljeä vastaan.
        Pientä on helluntalaisten lapsien huoli, eli käärmejumalan valittajapentu valittaa osaansa.
        Ei ole saanut tarpeeksi selkäänsä, että tietäisi, mitä on rakkaudeton koti


      • >Sai käydä seurakunnassa ja tavata ihmisiä, jotka aidosti välittivät muista, ei vain itsestään kuten useimmat.

        Juuri tuollaista propagandaa hellareissa(kin) näköjään levitetään, että "jumalattomat" välittäisivät vain itsestään. Jos ei muusta maailmasta mitään tiedä tai se on ollut omalla kohdalla enimmäkseen "katuojassa" kierimistä, tällainen roska kai sitten uppoaa. Todellisuudessa halu auttaa ja välittää on ihmiselle sangen tyypillistä, ja lähinnä vain narsistit ja psykopaatit ovat niitä joilta ei vahingossakaan mitään aitoa apua saa. Heitä taas vallankäyttö muun muassa uskonlahkoissa vetää kummasti puoleensa...

        "Uskovaiset ovat kauheita ihmisiä, paitsi Sakari Orava."
        – Sadoittain "vapaiden suuntien" uskovia tunteva TT-ystäväni


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sai käydä seurakunnassa ja tavata ihmisiä, jotka aidosti välittivät muista, ei vain itsestään kuten useimmat.

        Juuri tuollaista propagandaa hellareissa(kin) näköjään levitetään, että "jumalattomat" välittäisivät vain itsestään. Jos ei muusta maailmasta mitään tiedä tai se on ollut omalla kohdalla enimmäkseen "katuojassa" kierimistä, tällainen roska kai sitten uppoaa. Todellisuudessa halu auttaa ja välittää on ihmiselle sangen tyypillistä, ja lähinnä vain narsistit ja psykopaatit ovat niitä joilta ei vahingossakaan mitään aitoa apua saa. Heitä taas vallankäyttö muun muassa uskonlahkoissa vetää kummasti puoleensa...

        "Uskovaiset ovat kauheita ihmisiä, paitsi Sakari Orava."
        – Sadoittain "vapaiden suuntien" uskovia tunteva TT-ystäväni

        Olen hellariperheestä,koskaan en ole heiltä apua saanut,enkä rakkautta ja hyväksyntää,niin kuin en ole saanut hellareilta.Empatia ja hyväksyntä on tullut ulkopuolelta hellareitten.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sai käydä seurakunnassa ja tavata ihmisiä, jotka aidosti välittivät muista, ei vain itsestään kuten useimmat.

        Juuri tuollaista propagandaa hellareissa(kin) näköjään levitetään, että "jumalattomat" välittäisivät vain itsestään. Jos ei muusta maailmasta mitään tiedä tai se on ollut omalla kohdalla enimmäkseen "katuojassa" kierimistä, tällainen roska kai sitten uppoaa. Todellisuudessa halu auttaa ja välittää on ihmiselle sangen tyypillistä, ja lähinnä vain narsistit ja psykopaatit ovat niitä joilta ei vahingossakaan mitään aitoa apua saa. Heitä taas vallankäyttö muun muassa uskonlahkoissa vetää kummasti puoleensa...

        "Uskovaiset ovat kauheita ihmisiä, paitsi Sakari Orava."
        – Sadoittain "vapaiden suuntien" uskovia tunteva TT-ystäväni

        Jokaisessa suuremmassa yhteisössä on kaikenlaisia ihmisiä. Harmillista, että myös uskovienkin keskuudessa. Omasta kokemuksestani tiedän että jollain tavalla uskossa ollessanikin olen käyttäytynyt sopimattomasti ja se harmittaa viläkin kun tajusin hölmäyteni. Mutta käsitykseni mukaan tässä ollaan vasta keskeneräisinä matkalla ja onneksi tajusin ja olen yrittänyt muuttua. Homatessani omat hölmöilyt olen paremminymmärtänyt toisten töppäilyt, vaikk ne ovatkin eri asioissa tapahtuneet.

        Narsistit ja psykopaatit kyllä yrittävät monissa paikoissa toteuttaa itseään ja usein onnistuvatkin ihmeellisellä tavalla, saaden suurta vahinkoa. Tästä ei ole seurakunnissakaan vältytty, koska he osaavat teeskennellä ja manipuoloida. Seurakuntien johdon tehtävä on suojella seurakuntaa tällaiselta, mutta kun sinnekin joskus livahtaa kyseinen henkilö he ovat todella ovelia ja joskus pahan henkimaailman johtettavina. Seurakunnan johdolla on valtava vastuu tällaisissa asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hellariperheestä,koskaan en ole heiltä apua saanut,enkä rakkautta ja hyväksyntää,niin kuin en ole saanut hellareilta.Empatia ja hyväksyntä on tullut ulkopuolelta hellareitten.

        Vanhempiesi kyvyttömyys oli heidän henkilökohtainen ongelmansa, eikä liittynyt mitenkään hellareihin. Jos urheiluseurassa on muutama luonnevikainen, niin miten se seuran vika olisi?

        Suomalaisen perheen yleisin ongelma ovat etäiset kiintymyssuhteet. Kun rakkautta ja hyväksyntää ei ole saatu omassa lapsuudessa, niin sitä ei osata omille lapsillekaan osoittaa. Tämä useisiin sukupolviin vaikuttava ongelma on sisäsyntyinen, eikä liity kirkkoihin tai urheiluseuroihin.

        Eiväthän kenekään ongelmat katoa sillä, että hän tulee uskoon tai liittyy vaikka helluntaiseurakuntaan. Ajatuskin on lapsellinen. Ongelmista pääsee eroon vain ne tunnistamalla ja työstämällä. Kaikki eivät siihen valitettavasti pysty, eikä sekään ole helluntaiseurakunnan vika.

        Ihmisten kanssa on pakko hyväksyä tietty määrä rikkinäisyyttä ja keskeneräisyyttä. Jokaisella on toki oikeus päättää minkä tyyppistä rikkinäisyyttä jaksaa pitemmän päälle lähipiirissään. Eiväthän kenenkään voimavarat ole ehtymättömät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hellariperheestä,koskaan en ole heiltä apua saanut,enkä rakkautta ja hyväksyntää,niin kuin en ole saanut hellareilta.Empatia ja hyväksyntä on tullut ulkopuolelta hellareitten.

        Mihinkä asiaan tarvitsit niin sitä hyväksyntää, kuulostaa siltä että halusit kulkea omia polkujasi ja kun sitä arvioitiin kirjoittelet nyt sitten tuolalisia.

        ei kaikkeen humpuukiin tarvitse antaa hyväksyntäänsä, tiesitkö sitä !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joopa, minua taas hakkasi Vapaa-ajattelijoihin kuuluneitten vanhempieni äiti sähköjohdolla, johon jo isompana naapurikin puuttui. Ei ollut lupaa kyläilemään mihinkään ja siksi veljeni kanssa olemme hyvin erakoituneita. Ateismi on täysin ihmisarvoa alentava hulluus, jossa maailmansodat, keskistysleirit, sisällisodat, josta mekin olemme osallisia, saanut suuren rampautteneiden, sielullisesti vammautuneiden, sekä kuolleitten sankarivainajahautausmaat. Ateistinen vasemmistolaisuus on suuri myrkky, joka myrkytti meidän perheemme. Siinä katsottiin vain sitä, että ihminen rakentaa oman paratiisinsa.
        Stalinin vainot, on hyvä esimerkki. Jopa omat- jotka joutuivat sotavangiksi ja palautettiin, heidät vangittiin ja tapettiin Siperiaan, että kansa pelkäisi takanaolevaa uhkaa kuin edessä ja tappelisivat "isänmaan" nimissä veli- veljeä vastaan.
        Pientä on helluntalaisten lapsien huoli, eli käärmejumalan valittajapentu valittaa osaansa.
        Ei ole saanut tarpeeksi selkäänsä, että tietäisi, mitä on rakkaudeton koti

        >Ateismi on täysin ihmisarvoa alentava hulluus, jossa maailmansodat

        Yksikään ensimmäiseen maailmansotaan lähtenyt hallitsija ei ollut ateisti. Uskovia oli kyllä moni – keisaritkin saaneet valtansa suoraan Jumalalta!


    • Anonyymi

      Minulla on joskus ollut vapaasuunnan ystävä ja käsittääkseni hän oli varsin tyytyväinen lapsuutensa. Vapaissa suunnissa oli ennen paljon sellaista yhteisöllisyyttä, käsittääkseni....mitä ei ehkä nykypäivänä ole samalla tavoin.

      Kait se onnellisuus ei ole yksin kiinni siitä, onko missä seurakunnassa vai ei ole.

      LS

    • Anonyymi

      Jokainen saarnaaja, pastori on erilainen. Pohjimmiltaan helluntailaisuus on ollut hyvä, muutamien huonostikäyttäytyvien ihmisten olemus vain tuli kohtuuttomasti esiin. Mutta he olivat marginaalinen vähemmistö. Hekin yrittivät parhaansa, mutta joiltakin heistä ymmärrys ja taito olivat puutteellisia.

      • Arvelen, että kaikkien pastoreiden ymmärrys ja taito ovat jollain tapaa puutteellisia.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Mitään yhteisöä ei voi arvioida muutaman huonokäytöksisen vuoksi. Seurakunta ei ole koskaan täydellisten yhteisö. Siellä on aina ihmisiä eri kehitysvaiheissa, sekä hengellisen kehityksen että ihmisenä kasvamisen suhteen.


    • Anonyymi

      Minulle ei jäänyt hellarilapsuudesta mitään traumoja. Huumorintajua oli jo silloin sen verran, että osasi laittaa asiat perspektiiviin. En ole koskaan odottanut ihmisiltä täydellisyyttä, eikä siksi ole tarvinnut pettyäkään.

      Noilta ajoilta jäi hyviä ystäviä, jotka ovat mukana elämässä vieläkin. Monet meistä ovat kyllä siirtyneet eteenpäin muihin hengellisiin yhteisöihin. Mutta se tapahtui henkilökohtaisen kasvuprosessin tuloksena ilman katkeruutta.

      • Anonyymi

        Mutta ovat siirtyneet eteenpäin muihin hengellisiin yhteisöihin,hah,hah,koska hellarit on vääryyden siteissä,valhetta ja teeskentelyä,papatetaan kielillä,että ollaan niiiin uskovaista.Ei hyvästä seurakunnasta halua lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ovat siirtyneet eteenpäin muihin hengellisiin yhteisöihin,hah,hah,koska hellarit on vääryyden siteissä,valhetta ja teeskentelyä,papatetaan kielillä,että ollaan niiiin uskovaista.Ei hyvästä seurakunnasta halua lähteä.

        Miksi jok a päivä lähtee kirkosta kymmeniä jopa satoja kirkon jäseniä, ei kai hyvästä seurakunnast a pitäisi lähteä vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ovat siirtyneet eteenpäin muihin hengellisiin yhteisöihin,hah,hah,koska hellarit on vääryyden siteissä,valhetta ja teeskentelyä,papatetaan kielillä,että ollaan niiiin uskovaista.Ei hyvästä seurakunnasta halua lähteä.

        "Ei hyvästä seurakunnasta halua lähteä."

        Suurin osa ihmisistä ei jää kykkimään lapsuutensa ympäristöön. He muuttavat aikuistuessaan eri paikkakunnille tai jopa eri maihin. Ilman katkeruutta.


    • Anonyymi

      helluntailaisuuden lahkoon liittyvä antaa sitoa itsensä orjuuden ikeeseen

      moni ottaa yhteyttä uskontojen uhrien palveluun ja apuun

      • Anonyymi

        Olen yksi heistä,olen hakenut apua uskontojen uhrien palvelusta.Yksi päivä erehdyin katsomaan river seurakunnan tilaisuutta,siinä pastorin rouva kikatti edessä sairasta naurua ja toiset naiset mukaan noitanauruun.Tulin niin ahdistuneeksi,ei rauhaa.Orjuuttajia.


      • Anonyymi

        Jaa kuinka moni?


      • Anonyymi

        ne sidoksista ei kovin helposti kaikki pääse ?


      • Anonyymi

        Ketään ei voi vapaassa maassa orjuuttaa, ellei hän itse salli sitä. Vai pieni osa ihmisistä on edes kiinnostunut hallitsemaan muita. Jos tällainen tilanne syntyy, niin kiinnostuksen täytyy olla molemminpuolista. Ne joita tällaiset pelit eivät kiinnosta, pysyvät kaukana ihmisistä, jotka eivät osaa sanoa ei. Koska tiedossa on, että he syyllistävät jälkeenpäin heikkoudestaan muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yksi heistä,olen hakenut apua uskontojen uhrien palvelusta.Yksi päivä erehdyin katsomaan river seurakunnan tilaisuutta,siinä pastorin rouva kikatti edessä sairasta naurua ja toiset naiset mukaan noitanauruun.Tulin niin ahdistuneeksi,ei rauhaa.Orjuuttajia.

        Miksi sitä katsoit ollenkaan, kukaan terveesti uskova ei tarvitse näitä kikattajakokousia yhtään mihinkään.

        vai etkö ole koskaan oppinut erottamaan tervettä krsitillisyyttä vähemmän terveistä, siinöä on monen ongelma kaikkina aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä katsoit ollenkaan, kukaan terveesti uskova ei tarvitse näitä kikattajakokousia yhtään mihinkään.

        vai etkö ole koskaan oppinut erottamaan tervettä krsitillisyyttä vähemmän terveistä, siinöä on monen ongelma kaikkina aikoina.

        Mitä jauhat,enhän tiennyt,mitä sieltä tulee!!Kyllä minä erotan terveen kristillisyyden,erotatko itse?Kirjoitinko,että hyväksyn tuollaisia tilaisuuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen yksi heistä,olen hakenut apua uskontojen uhrien palvelusta.Yksi päivä erehdyin katsomaan river seurakunnan tilaisuutta,siinä pastorin rouva kikatti edessä sairasta naurua ja toiset naiset mukaan noitanauruun.Tulin niin ahdistuneeksi,ei rauhaa.Orjuuttajia.

        Perheemme ei ollut helluntalaisia mutta äitini on ja oli uskovainen, kaikkein ihanimmat muistot minulla on siitä kun hän luki minulle esim.lasten kuvaraamattua.
        Yhteiset jokailtaiset iltarukoukset toivat turvaa ja äiti opetti Raamatun todellisuutta,
        Sain kuulla Nooan arkista ja siitä että on olemassa taivas jonne pääsee Jeesuksen kanssa.

        Koskaan usko ei tuonut minkäänlaisia pelkoja tai mitään negatiivista, pelkkää rakkautta, toivoa ,iloa ja turvaa.
        Pyhäkoulukäynneistä muistan kivat tarrat ja kertomukset.
        Sain lapsenuskon joka teini-iän huurteissa unohtui, kunnes sain aikuisena uudestisyntyä Jumalan lapseksi! Sain tulla syntisenä naisena Herran eteen, eikä Hän kivittänyt minua vaan otti vastaan.

        Uskosta siis vain hyviä muistoja lapsuudessa ja aikuisuudessakin.


    • Ikävä kyllä lapsena saatu henkinen vamma ei parane noin vain. Vamman seuraukset näkyvät pitkään ja usein se aiheuttaa elinikäiset traumat. Sielulle ei ole olemassa proteesia.

      • Anonyymi

        Mikään ei elämässä tapahdu noin vain. Lukemattomat ihmiset ovat päässeet yli todella vaikeista asioista. Paljon pahemmistakin kuin siitä, että lapsena piti käydä hengellisissä tilaisuuksissa. Katkeruuten jämähtäminen on aina valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei elämässä tapahdu noin vain. Lukemattomat ihmiset ovat päässeet yli todella vaikeista asioista. Paljon pahemmistakin kuin siitä, että lapsena piti käydä hengellisissä tilaisuuksissa. Katkeruuten jämähtäminen on aina valinta.

        "hengellisyyttä" on niin monenlaista . . .

        "monta tulee minun nimessäni sanoen; "Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta"
        Matt: 24: 5


        keitä ovat ??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei elämässä tapahdu noin vain. Lukemattomat ihmiset ovat päässeet yli todella vaikeista asioista. Paljon pahemmistakin kuin siitä, että lapsena piti käydä hengellisissä tilaisuuksissa. Katkeruuten jämähtäminen on aina valinta.

        Tunnen monia ihmisiä, jotka nyt jo aikuisina kärsivät edelleen lapsuuden traumoista ja ovat kuin varjoja auringon alla. On totta, että elämän aikana tapahtuu monia vaikeita asioita ja lukemattomat ovat päässeet niistä yli, mutta lapsena imetty ainoa oikea oppi ei kuulu edellisten joukkoon. Vääristyneen maailmankatsomuksen kääntäminen uudelleen saattaa olla monelle ihmiselle ylipääsemätön tehtävä. En tarkoita, että he olisivat heikkoja ihmisiä, vaan he tarvitsevat kirkkaan peilin nähdäkseen oman rajattoman potentiaalin sen sijaan, että tyytyisivät elämään muiden uskonoppineiden hyväksikäyttäjien ehdoilla.


    • Anonyymi

      Ostitko pidemmät airot samalla hinnalla?

      • Anonyymi

        jos on ns. putkiaivot/ putkinäkö , jää aika "mustavalkoiseksi" Jumalan rakkaus, hyvyys ihmisiä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on ns. putkiaivot/ putkinäkö , jää aika "mustavalkoiseksi" Jumalan rakkaus, hyvyys ihmisiä kohtaan.

        ei " aivopestyt" ymmärrä, kuinka suuri on JEESUKSEN SOVITUS !!!

        se vain: "määrätyille harvoille. . . sillee.

        "sulkevat oven, niiltäkin jotka sisään tahtoisivat tulla"


        niin raamatussa lukee. (heillä omat "rajoitukset. . .??)


    • No kuinkas sinulla ex-helluntailaisella nyt aikuisena ne elämänkurvit ja kuviot sujuvat? Kiitteletkö Herraa omassa rukouskammissasi, vai oletko kiittelemättä, vaikka välillä ahdistaa ja on muutoinkin mitäänsanomaton tyhjä olo?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe