Herra ei voi kuulla rukousta jos

Anonyymi

elää jotain sanan vastakohtaisesti ja opettaa edelleen jotain vastakohtaisia opetuksia. Herra vastaa rukoukseen vasta kun on tehnyt kaikista sanan vastakohtaisista asioista parannuksen. Jaak. 1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa. Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

67

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Tuo ei voi olla Herrasta. Herra etsii rukoilijoita jotka rukoilevat Isää Totuuden Hengessä ja totuudessa. sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Joh. 4:23-24


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei voi olla Herrasta. Herra etsii rukoilijoita jotka rukoilevat Isää Totuuden Hengessä ja totuudessa. sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Joh. 4:23-24

        Mikä ei ole Herrasta? Jos rukous on Herran tahdon mukainen nin Hän kyllä sen kuulee, olipa se pakanan tai uudestisyntyneen suulla lausuttu.


      • Anonyymi

        Tuo on todella vaarallista sanoa koska jos luulee että Herra voi kuulla kaikkien rukoukset koska väärä Henki voi vastata rukoukseen joka on sanan vastaista. Jos ei pysy totuudessa, ei tiedä onko se Herran vastaukseksi rukoukseen. Sinun pitäisi ymmärtää että Isä tahtoo senkaltaisia rukoilijoita jotka rukoilevat Isää Totuuden Hengessä ja TOTUUDESSA. Joh. 4:24 .................., niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on todella vaarallista sanoa koska jos luulee että Herra voi kuulla kaikkien rukoukset koska väärä Henki voi vastata rukoukseen joka on sanan vastaista. Jos ei pysy totuudessa, ei tiedä onko se Herran vastaukseksi rukoukseen. Sinun pitäisi ymmärtää että Isä tahtoo senkaltaisia rukoilijoita jotka rukoilevat Isää Totuuden Hengessä ja TOTUUDESSA. Joh. 4:24 .................., niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        Rukous ei uudestisyntyneiden ym. voideltujen yksinoikeus, vaan rukous kuuluu kaikille. Lue myös ed. vastaus.


      • Anonyymi

        On todella niin, ettei Herra kuuntele kaikkia rukouksia.

        Jos joku ei halua edes noudattaa lakia, niin sellaisen ihmisen rukous on Herralle kauhistus. Ei Herra edes pelasta niitä helluntailaisia, jotka herätyskokouksessa ylistäen huutavat Jeesukselle "Herra, Herra" ja vieläpä tekevät hänen nimessään ihmeitä, jos he eivät noudata lakia. Laittomuus estää rukoukset Herralle.

        Jes 1:15 Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat.

        Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella niin, ettei Herra kuuntele kaikkia rukouksia.

        Jos joku ei halua edes noudattaa lakia, niin sellaisen ihmisen rukous on Herralle kauhistus. Ei Herra edes pelasta niitä helluntailaisia, jotka herätyskokouksessa ylistäen huutavat Jeesukselle "Herra, Herra" ja vieläpä tekevät hänen nimessään ihmeitä, jos he eivät noudata lakia. Laittomuus estää rukoukset Herralle.

        Jes 1:15 Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat.

        Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sinä aloittaja- kirjoittaja,
        oletko itse täysin puhdas, synnitön ja vilpitön ihminen,
        joka varmasti aina rukoilee oikein ja lakia noudattaen? Oletko siis yli-ihminen? Oletko ihminen, joka ei tee maan päällä eläessään yhtään minkäänlaista syntiä koskaan? Oletko siis jumal-ihminen mielestäsi? Onko mielestäsi jumal-yli-ihmisiä olemassa? Vai olemmeko kaikki ihmiset poispoikenneita ja syntisiä (ehkä itse huomaamatta/tarkoittamatta) maallisen elämämme aikana?

        Pelastaako vai tuomitseeko Herra ne, jotka tekevät laittomuuksia, esim. hyväksikäyttämällä omia lapsiaan, vaikkeivät nämä hyväksikäyttäjät kuulukaan Helluntai-srk:aan? Miten seurakunta ratkaisee sen minkä rukouksen Herra kuulee? Minkä seurakuntalaisten rukouksia Herra kuulee? Onko lasten hyväksikäyttäjän rukous puhdas Herran edessä, niin että Herra kuulee sen, mikäli kuuluu johonkin muuhun kuin Helluntai-reurakuntaan? Mihin seurakuntaan tulee kuulua, jotta Herra kuulee rukoukset? Minkä seurakunnan jäsenten rukoukset ovat aina satavarmasti lausuttuja Totuuden Hengessä ja totuudessa ja varmasti lakia noudattaneiden uskovien rukouksia? Auttaako, jos esim. lapsiaan hyväksikäytettyään käy saarnauttamassa syntinsä anteeksi ja sen jälkeen puhtaana rukoilee Herraa Totuuden Hengessä ja totuudessa? Miten tämä oikein menee? Pitääkö jättää rukoilematta tästälähtien, koska tavallinen ihminen tässä elämässä ei voi koskaan olla täysin varma rukoileeko oikein... !?!?
        Miten neuvot, aloittaja-kirjoittaja, menettelemään tässä rukoilemisasiassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on todella vaarallista sanoa koska jos luulee että Herra voi kuulla kaikkien rukoukset koska väärä Henki voi vastata rukoukseen joka on sanan vastaista. Jos ei pysy totuudessa, ei tiedä onko se Herran vastaukseksi rukoukseen. Sinun pitäisi ymmärtää että Isä tahtoo senkaltaisia rukoilijoita jotka rukoilevat Isää Totuuden Hengessä ja TOTUUDESSA. Joh. 4:24 .................., niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        Eli jos rukoilee Jumalaa, niin kuka vaan voi vastata? Pahat henget ovat voimakkaampia kuin Jumala, jota lähestytään? Sellainen ei ole uskoa, vaan taikauskoa.


    • Anonyymi

      No, aloittajalla ei ole Jumalan kuuloluita.
      Suitsevaista kynttilää Hän ei sammuta, mutta auta armias, jos SINÄ tiedät asian, etkä tee- niin silloin olet vastuullinen.

      • Anonyymi

        Älä käsitä alkupostausta väärin. Voisitko lukea uudelleen.


    • Anonyymi

      Kannattaisi lukea rauhallisesti ja huolellisesti nämä kohdat jotka puhuvat että Isä tahtoo senkaltaisia rukoilijoita joiden tulee rukoilla Totuuden Hengessä ja TOTUUDESSA.

      Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

      • Lukiessaan kannattaa myös muistaa Matt. 7:7 ja Luuk. 11:9.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Lukiessaan kannattaa myös muistaa Matt. 7:7 ja Luuk. 11:9.

        Henki, sinä käsität alkupostausta väärin. Voisitko lukea uudelleen? Voisitko kertoa missä asiassa sait sellaisen käsityksen?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Lukiessaan kannattaa myös muistaa Matt. 7:7 ja Luuk. 11:9.

        Voisitko lukea rauhallisesti ja huolellisesti nämä kohdat jotka puhuvat että Isä tahtoo senkaltaisia rukoilijoita joiden tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ  ja TOTUUDESSA.

        Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko lukea rauhallisesti ja huolellisesti nämä kohdat jotka puhuvat että Isä tahtoo senkaltaisia rukoilijoita joiden tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ  ja TOTUUDESSA.

        Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        >>> Herra vastaa rukoukseen vasta kun on tehnyt kaikista sanan vastakohtaisista asioista parannuksen...

        Lause tarkoittaa selvästi, että rukous ei kuulu kaikille ja ajatusta on mahdoton hyväksyä. Mitä tulee totuudessa rukoilemisesta, niin se ei tarkoita että pitää olla uudestisyntynyt tai ym voideltu jehu. Riittää, että esittää rukouksen sydämestään, sillä jos sydän on puhdas niin rukouskin on totuudenmukainen.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Herra vastaa rukoukseen vasta kun on tehnyt kaikista sanan vastakohtaisista asioista parannuksen...

        Lause tarkoittaa selvästi, että rukous ei kuulu kaikille ja ajatusta on mahdoton hyväksyä. Mitä tulee totuudessa rukoilemisesta, niin se ei tarkoita että pitää olla uudestisyntynyt tai ym voideltu jehu. Riittää, että esittää rukouksen sydämestään, sillä jos sydän on puhdas niin rukouskin on totuudenmukainen.

        En tarkoita sitä. Tarkoitan että Herra ei voi kuulla rukousta jos elää jotain SANAN VASTAKOHTAISESTIi ja opettaa edelleen jotain SANAN VASTAKOHTAISIA OPETUKSIA. Jos he ovat tehneet parannuksen niistä kaikista sanan vastakohtaisista asioista, niin siten Herra kuulee heidän rukousta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoita sitä. Tarkoitan että Herra ei voi kuulla rukousta jos elää jotain SANAN VASTAKOHTAISESTIi ja opettaa edelleen jotain SANAN VASTAKOHTAISIA OPETUKSIA. Jos he ovat tehneet parannuksen niistä kaikista sanan vastakohtaisista asioista, niin siten Herra kuulee heidän rukousta.

        Jokaisella ihmisellä on ja tulee aina olemaan ainakin yksi pienehkö tai isohko luuranko kaapissa, myös uskonoppineilla. Se on tämän maailman realiteetti, ei ole olemassa synnittömiä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on ja tulee aina olemaan ainakin yksi pienehkö tai isohko luuranko kaapissa, myös uskonoppineilla. Se on tämän maailman realiteetti, ei ole olemassa synnittömiä ihmisiä.

        Tarkoitatko että elät myös synnissä mikä on Herran tahdon vastaista?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on ja tulee aina olemaan ainakin yksi pienehkö tai isohko luuranko kaapissa, myös uskonoppineilla. Se on tämän maailman realiteetti, ei ole olemassa synnittömiä ihmisiä.

        Oletko nainen jos saa kysyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoita sitä. Tarkoitan että Herra ei voi kuulla rukousta jos elää jotain SANAN VASTAKOHTAISESTIi ja opettaa edelleen jotain SANAN VASTAKOHTAISIA OPETUKSIA. Jos he ovat tehneet parannuksen niistä kaikista sanan vastakohtaisista asioista, niin siten Herra kuulee heidän rukousta.

        Eli yhdenkään ihmisen rukouksia ei mielestäsi kuulla. Asia selvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nainen jos saa kysyä?

        Vainko nainen pystyy siis mielestäsi rehellisesti myöntämään olevansa syntinen? Hyvä, että myönnät meidän miesten surkeuden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että elät myös synnissä mikä on Herran tahdon vastaista?

        Mikä on synti? Se mikä on toiselle elämäksi, on toiselle kuolemaksi. Eriäviä mielipiteitä liikkuu paljon. Esim. eräiden uskonoppineiden mielestä elän synnissä, koska en maksa kymmennyksiä Herralle. Itse en koe asiaa niin, sillä voisin maksaa suoraan, jos vain tietäisin Hänen tilinumeronsa. Toiset taas väittää, etten arvosta tarpeeksi voideltuja uudestisyntyneitä, Herran omia, mikä on heidän mielestä syntiä. Itse taas koen niin, että viihdyn enemmän tavallisten ihmisten parissa. Elämä on monimutkaista ja kaikki on suhteellista, mutta koska tänäänkin söin sianlihaa niin olen tehnyt syntiä. Ainakin joidenkin mielestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nainen jos saa kysyä?

        Olen ihminen, jonka kanssa keskustelet.


      • Anonyymi

        eli ei saa rukoilla, mikäli ei itse voi olla aivan varma, että täysin puhtaasti osaa rukoilla Totuuden Hengessä ja totuudessa - niinkö :O

        milloin sitä sitten ikinä koskaan voi rukoilla?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Herra vastaa rukoukseen vasta kun on tehnyt kaikista sanan vastakohtaisista asioista parannuksen...

        Lause tarkoittaa selvästi, että rukous ei kuulu kaikille ja ajatusta on mahdoton hyväksyä. Mitä tulee totuudessa rukoilemisesta, niin se ei tarkoita että pitää olla uudestisyntynyt tai ym voideltu jehu. Riittää, että esittää rukouksen sydämestään, sillä jos sydän on puhdas niin rukouskin on totuudenmukainen.

        >>> Herra vastaa rukoukseen vasta kun on tehnyt kaikista sanan vastakohtaisista asioista parannuksen..."

        Tämän kirjoittaja polttaa itsensä vielä loppuun. Sillä kukaan ei koskaan onnistu tekemään kaikista sanan vastakohtaisista asioista parannusta. Siihen menisi vähintäänkin ihmisikä.

        Kommentista voisi päätellä, ettei kirjoittaja aikuisen oikeasti usko, että Kristus kantoi koko maailman synnin. Se tarkoittaa menneet ja tulevatkin synnit. Synti ei ole vain tekoja. Se on ajatuksia, puheita, ja myös alitajuisia asenteita. Alitajunnan synneistä on vaikea tehdä parannus, ennen kuin ne tiedostaa. Jeesuksen seuraaminen on muuttumista mielen uudistumisen kautta. Mutta siinä tulee harvoin pikavoittoja. Jumala työstää meitä yksi asia kerrallaan.

        Uskova joutuu siis tekemään parannusta hautaan saakka, A täydellisiä meistä ei tule koskaan. Ajatus, että pitäisi muistaa tunnustaa jokainen yksittäinen ajatus tai teko, on lakiuskontoa. Armon alla oleva uskova tietää, että Jeesus kantoi nekin, joita et satu muistamaan.

        Jumala on vastannut rukouksiini, vaikka en ole täydellinen. Hän on myös ohjannut järjestelmällisesti ja rakkaudella elämäni kulkua miltei 50 vuotta. Jumalan lapsena tiedän olevani armon alla silloinkin kun kaikki ei mene ihan kuin strömsössä. Tärkeintä on, ettei luovuta, ja pitää suunnan oikeana.


    • Anonyymi

      Jatkan vielä...

      "En tarkoita sitä. Tarkoitan että Herra ei voi kuulla rukousta jos elää jotain SANAN VASTAKOHTAISESTIi ja opettaa edelleen jotain SANAN VASTAKOHTAISIA OPETUKSIA. Jos he ovat tehneet parannuksen niistä kaikista sanan vastakohtaisista asioista, niin siten Herra kuulee heidän rukousta."

      Ja niin Isän tahdon mukaan tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ ja TOTUUDESSA. Sitä TOTUUDEN HENGESSÄ ja TOTUUDESSA rukoilua Herra tahtoo.

      Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

    • Anonyymi

      On todella niin, ettei Herra kuuntele kaikkia rukouksia.

      Jos joku ei halua edes noudattaa lakia, niin sellaisen ihmisen rukous on Herralle kauhistus. Ei Herra edes pelasta niitä helluntailaisia, jotka herätyskokouksessa ylistäen huutavat Jeesukselle "Herra, Herra" ja vieläpä tekevät hänen nimessään ihmeitä, jos he eivät noudata lakia. Laittomuus estää rukoukset Herralle.

      Jes 1:15 Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat.

      Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Amen:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen:)

        Ja lakiuskovat aamentavat toisiaan. Pitää vielä syödä paljon kaurapuuroa, ennen kuin penikka- ja saarnatauti lähtee.:)


    • Anonyymi

      Herra, minun autuuteni Jumala, minä huudan päivällä ja yöllä sinun edessäs, anna minun rukoukseni etees tulla: kallista korvas huutoni puoleen. Sillä minun sieluni on surkeutta täynnä, ja minun elämäni on juuri liki helvettiä. (Ps. 88:2-4 / Biblia)

      • Anonyymi

        Se tunnustaa tehneensä väärin ja hylkää sen, se no notollinen Herralle ja Hän kuulee rukousta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tunnustaa tehneensä väärin ja hylkää sen, se no notollinen Herralle ja Hän kuulee rukousta.

        on otollinen Herralle. Katumus on hyvä merkki että on valmis kääntymään pois siitä mikä on sanan vastaista Herralle.


    • Anonyymi

      No sitten on turha rukoilla jos on edes pientä syntiä elämässä. Sen ajan voi vaikka sitten katsella telkkaria. Onko niin että vain tarpeeksi pyhät voivat rukoilla.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat? Mikset voi ottaa vastaan rakkautta totuuteen ja vaeltaa totuuden tiellä joka vie Isä Taivaallisen luokse? Miksi elät synnissä jos haluat olla uskossa Jeesukseen? Kysyn onko Jeesus sinun Herra ja Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Mikset voi ottaa vastaan rakkautta totuuteen ja vaeltaa totuuden tiellä joka vie Isä Taivaallisen luokse? Miksi elät synnissä jos haluat olla uskossa Jeesukseen? Kysyn onko Jeesus sinun Herra ja Jumala?

        Ei minulla ole syntiä, olen synnitön. Tarkoitin tuon yleisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Mikset voi ottaa vastaan rakkautta totuuteen ja vaeltaa totuuden tiellä joka vie Isä Taivaallisen luokse? Miksi elät synnissä jos haluat olla uskossa Jeesukseen? Kysyn onko Jeesus sinun Herra ja Jumala?

        Mitä sinä tiedät anonyymin kommentoijan synnissä elämisestä? Hän reagoi vain sinun poskettomaan väitteeseesi, että Jumala kuulee vain täydellisten rukoukset. Jos noin olisi, niin voisimme kaikki vain katsoa telkkaria. Mutta onneksi niin ei ole.

        Jos Jumala ei vastaa rukoukseen, niin ei se tarkoita, että tämä ihminen on syntisempi kuin muutkaan uskovat. Tai että pyydetty asia olisi edes jotenkin väärin. Se voi myös tarkoittaa, että Jumalalla on parempi suunnitelma, jota Hän ei voi vielä ilmaista.

        Jumala voi myös tietää, että pyydetty asia ei ole tällä hetkellä juuri tälle henkilölle hyväksi. Tai että sitä ennen uskovassa täytyy tapahtua jotain, ettei hän rikkoisi Jumalan antamaa lahjaa. Lapsille ei näet voi antaa liian aikaisin lahjoja, joita he eivät osaa käsitellä.

        Tiedätkö miksi Jumala ei esim. poista kaikkia sairauksia tms. vaikeuksia kuin taikasauvalla? Siksi, että uskovan on opittava, että usko on olosuhteista ja tunteista riippumaton asia. Ja että Jumalan rauha on vaikeuksissakin läsnä. Helppo elämä ja helpot vastaukset eivät nimittäin kasvata ketään.


    • Anonyymi

      Ei rukouskaan ole ihmisestä, vaan Jumalasta. Ihminen ei kykene arvioimaan Jumalan kuulemisia tai ei kuulemisia. Eikö Jumalalle kaikki ole mahdollista, sekin joka on ihmisille mahdotonta?
      Miksi te sanotte. ettei Jumala kuule? Mikä voisi häntä estää?
      Jos kerran Jumala on rakkaus, eikö Hän tee rakkauden tekoja?
      Ja jos lapsi pyytää leipää, antaako Hän kiviä?

      Ihan vaan luettavaksi seuraava kohta, ei liity ehkä aloitukseen. Mutta tuo ajatuksia.
      5:18 ja kävivät käsiksi apostoleihin ja panivat heidät yleiseen vankihuoneeseen.
      5:19 Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi
      5:20 "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat.
      5:21 Sen kuultuansa he menivät päivän koittaessa pyhäkköön ja opettivat. Niin saapui ylimmäinen pappi ja ne, jotka olivat hänen puolellansa, ja he kutsuivat koolle neuvoston ja israelilaisten vanhinten kokouksen; ja he lähettivät noutamaan heitä vankilasta.
      5:22 Mutta kun oikeudenpalvelijat tulivat vankilaan, eivät he löytäneet heitä sieltä, vaan palasivat takaisin ja kertoivat,
      5:23 sanoen: "Vankilan me kyllä huomasimme hyvin tarkasti suljetuksi ja vartijat seisomassa ovien edessä; mutta kun avasimme, emme sisältä ketään löytäneet."
      5:24 Kun pyhäkön vartioston päällikkö ja ylipapit kuulivat nämä sanat, eivät he tienneet, mitä heistä ajatella ja mitä tästä tulisi.
      5:25 Niin tuli joku ja kertoi heille: "Katso, ne miehet, jotka te panitte vankilaan, seisovat pyhäkössä ja opettavat kansaa."
      5:26 Silloin päällikkö meni oikeudenpalvelijain kanssa ja nouti heidät; ei kuitenkaan väkisin, sillä he pelkäsivät, että kansa heidät kivittäisi.
      5:27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
      5:28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren."
      5:29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
      5:30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
      5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
      5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
      5:33 Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät.
      5:34 Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos.
      5:35 Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.
      5:36 Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
      5:37 Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
      5:38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
      5:39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
      5:40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
      5:41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
      5:42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta

      • Anonyymi

        Käsität alkupostausta väärin. Älä rönsyile saatuasi väärinymmärryksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsität alkupostausta väärin. Älä rönsyile saatuasi väärinymmärryksen.

        6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
        6:30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
        6:31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi.'"
        6:32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
        6:33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
        6:34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää."
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        6:36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
        6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        6:41 Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";
        6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
        6:43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


    • Anonyymi

      Älä pommita tänne kohdat, kiitos.

    • Anonyymi

      Ketjun aloittajalla on puurot ja vellit pahastui sekaisin !

      Ensin pitäisi ymmärtää edes se, mitä Raamattu tarkoittaa "kuulemisella" !

      Siis Jumala kyllä kuulee ihan kaiken ja tietää ihan kaiken, mutta siitä ei ole erillisessä "kuulemisessa" kyse !

      Siis kun Raamattu opettaa, että Jumala ei "kuule" esim. väärien rukouksia, se siis tarjoittaa sitä, että Jumala ei toteuta niiden väärien ja väärin rukoilevien toiveita !

      Siis suomenkielisessa Raamatussa ion kaksi eri "kuulemista" !

      Näitä ei pidä sekoittaa keskenään !

      1) Jumala kuulee ja tietää ihan kaiken Pyhän Henkensä kautta !

      2) Mutta Jumala "ei kuule" väärien rukouksia ja toiveita, eikä myöskään uskovienkaan vääriä, eli Jumalan tahdon vastaisia rukouksia, eli Hän ei niitä toteuta !

      Uskosta osattomien kohdalla siis Sana sanoo näin:

      Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?

      Eli Jumalan lupaukset eivät koske kuin Hänen omia lapsiaan !

      Mutta uskovakin voi rukoilla väärin, eikä Herra sellaisiin siis vastaa uskovan tahtomalla tavalla, tässä esimerkki siitä:

      Jaak. 4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.

      • Anonyymi

        On todella niin, ettei Herra kuuntele kaikkia rukouksia, ei edes kaikkien sellaisten, jotka luulevat olevansa Jeesuksen omia.

        Jos joku ei halua edes noudattaa lakia, niin sellaisen ihmisen rukous on Herralle kauhistus. Ei Herra edes pelasta niitä helluntailaisia, jotka herätyskokouksessa ylistäen huutavat Jeesukselle "Herra, Herra" ja vieläpä tekevät hänen nimessään ihmeitä, jos he eivät noudata lakia. Laittomuus estää rukoukset Herralle.

        Jes 1:15 Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat.

        Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella niin, ettei Herra kuuntele kaikkia rukouksia, ei edes kaikkien sellaisten, jotka luulevat olevansa Jeesuksen omia.

        Jos joku ei halua edes noudattaa lakia, niin sellaisen ihmisen rukous on Herralle kauhistus. Ei Herra edes pelasta niitä helluntailaisia, jotka herätyskokouksessa ylistäen huutavat Jeesukselle "Herra, Herra" ja vieläpä tekevät hänen nimessään ihmeitä, jos he eivät noudata lakia. Laittomuus estää rukoukset Herralle.

        Jes 1:15 Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat.

        Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sinä sekoilet ja sekoitat nyt todella pahasti kaiken !

        Kukaan ihminen/uskova ei ole täydellinen, ei Jumala sellaista vaadi, kun se on mahdottomuus !

        Jotta uskova noudattaisi KOKO lain, hänestä olisi pitänyt tulla jo itse Jumala !

        Kyllä Jumala kuulee erehtyväisen lapsensa rukoukset ja huokaukset, ei se vaadi täydellisyyttä millään tasolla ei opillisesti eikä toiminnan puolesta !

        Jos Jumala vaatisi meiltä täydellisyyden, niin ei Hän silloin kuulisi ketään ihmistä eikä kenenkään rukouksia eikä anomuksia !!!

        Tajuatko sinä edes tämän ?


      • Anonyymi

        Mutta älä heitä kärkkäästi kommenttia. Se ei rakenneta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On todella niin, ettei Herra kuuntele kaikkia rukouksia, ei edes kaikkien sellaisten, jotka luulevat olevansa Jeesuksen omia.

        Jos joku ei halua edes noudattaa lakia, niin sellaisen ihmisen rukous on Herralle kauhistus. Ei Herra edes pelasta niitä helluntailaisia, jotka herätyskokouksessa ylistäen huutavat Jeesukselle "Herra, Herra" ja vieläpä tekevät hänen nimessään ihmeitä, jos he eivät noudata lakia. Laittomuus estää rukoukset Herralle.

        Jes 1:15 Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat.

        Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Menehän pois laittomuuden tekijä!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta älä heitä kärkkäästi kommenttia. Se ei rakenneta mitään.

        No, sinun ITSESI olisi sitä pitänyt miettiä ENSIN !

        Minä kirjoitin asiaa, jota olin jo pidemmän aikaa miettinyt kirjoittavani !

        Eli kärkkäyttä ei ole minulla !

        Mutta sinun sepustuksesi sen sijaan on aivan sekavaa, sillä kuten edellä jo kirjoitin, niin jos Jumala vaatisi meiltä jonkin asteista täydellisyyttä, niin ei Hän kuulisi yhtään ketään uskovaakaan !!!

        Joten lopeta siis IHAN ITSE, tälläiset väärät ja "kärkkäät" palautteesi, kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta älä heitä kärkkäästi kommenttia. Se ei rakenneta mitään.

        mika minu kommenteisä vikanä?


    • Toraistiko se siinä aloitti taas lainkiivailunsa..

      • Anonyymi

        Älä kylvää riitelyn siemeniä, siloin tästä voisi kasaantua kokoajan loputtomasti niin sitä on mahdotonta seurata mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kylvää riitelyn siemeniä, siloin tästä voisi kasaantua kokoajan loputtomasti niin sitä on mahdotonta seurata mitään.

        Kyllä se nyt on niin, että näitä sinun omia kirjoituksiasi on mahdoton ymmärtää, kun et kirjoita kunnon suomea edes.

        Yritä nyt käyttää vaikka kielen kääntäjää, jotta muutkin ymmärtäisivät edes sen, että mitä yrität sanoa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kylvää riitelyn siemeniä, siloin tästä voisi kasaantua kokoajan loputtomasti niin sitä on mahdotonta seurata mitään.

        mita mina kylvaä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mita mina kylvaä ?

        Lustettahan sina kylvaä..


    • Anonyymi

      Lukisit ihan tarkkaasti ja huolellisesti kiitos. Raamattu sanoo: totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä eli Totuuden Hengessä ja TOTUUDESSA, sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä TAHTOO. Jumala on Henki ja jotka Häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ JA TOTUUDESSA. Se tarkoittaa että tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ JA TOTUUDESSA. Se myös tarkoittaa että Jumala ei VOI kuulla sellaista rukousta jos vaeltaa ja elää totuuden vastakohtaisesti ja opettaa jotain Jumalan sanan vastakohtaisia opetuksia. Herra ei häntä kuule eikä hänen rukousta. Silloin hänen rukous on turhaa koska hän ei vaella eikä elä rukoillen TOTUUDEN HENGESSÄ ja TOTUUDESSA. Ymmärrätkö?


      Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

      • Anonyymi

        Höpö höpö !

        Et ymmärtänyt tuostakaan oikeastaan yhtään mitään !

        Tuo tarkoittaa sitä, että kun Hengellinen, eli uskova rukoilee Hengessä, niin silloin hän rukoilee Jumalan TAHDON MUKAISESTI !

        Siinä ei ole kyse siitä, että minkä verran uskova on oppinut Totuutta, vaan kyse on tuossa siitä, että uskova rukoilee Jumalan tahdon mukaisesti.

        Se toteutuu siten, että uskova ei rukoile oman tahtonsa mukaisesti vaan Pyhä Henki johdattaa uskovan rukoilemaan Jumalan tahdon mukaisesti.

        Siis tässä puhutaan siitä juuri:

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Eli Pyhä Henki uskovassa siis vaikuttaa sen tahtomisen ja sitten sen rukoilun, eli Jumalan tahdon mukaisen rukouksen !

        Tätä siis on se Totuudessa rukoilu !

        Hengessä rukoilu on lähinnä kielillä puhumista !

        2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

        Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        Room. 8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

        Mutta minusta vähän alkanut vaikuttaa siltä, että sinä et näistä Hengellisistä asioista ymmärrä oikein mitään, lietkö edes oikeasti itse Hengellinen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Et ymmärtänyt tuostakaan oikeastaan yhtään mitään !

        Tuo tarkoittaa sitä, että kun Hengellinen, eli uskova rukoilee Hengessä, niin silloin hän rukoilee Jumalan TAHDON MUKAISESTI !

        Siinä ei ole kyse siitä, että minkä verran uskova on oppinut Totuutta, vaan kyse on tuossa siitä, että uskova rukoilee Jumalan tahdon mukaisesti.

        Se toteutuu siten, että uskova ei rukoile oman tahtonsa mukaisesti vaan Pyhä Henki johdattaa uskovan rukoilemaan Jumalan tahdon mukaisesti.

        Siis tässä puhutaan siitä juuri:

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Eli Pyhä Henki uskovassa siis vaikuttaa sen tahtomisen ja sitten sen rukoilun, eli Jumalan tahdon mukaisen rukouksen !

        Tätä siis on se Totuudessa rukoilu !

        Hengessä rukoilu on lähinnä kielillä puhumista !

        2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

        Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        Room. 8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

        Mutta minusta vähän alkanut vaikuttaa siltä, että sinä et näistä Hengellisistä asioista ymmärrä oikein mitään, lietkö edes oikeasti itse Hengellinen ?

        Sinä ymmärrät oikein, juuri sitä tarkoitan, mutta tarkoitan sellaista uskovaa joka toimii jotain sanan vastakohtaisesti. Olen tavannut sellaisia uskovia, joille totuuden tunteminen ei kelvannut ja silti he toimivat jotain sanan vastakohtaisesti

        Raamattu sanoo: totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä eli Totuuden Hengessä ja TOTUUDESSA, sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä TAHTOO.

        Jumala on Henki ja jotka Häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ JA TOTUUDESSA. Se tarkoittaa että tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ JA TOTUUDESSA.

        Se myös tarkoittaa että Jumala ei VOI kuulla sellaista rukousta jos vaeltaa ja elää totuuden vastakohtaisesti ja opettaa jotain Jumalan sanan vastakohtaisia opetuksia.

        Herra ei häntä kuule eikä hänen rukousta. Silloin hänen rukous on turhaa koska hän ei vaella eikä elä rukoillen TOTUUDEN HENGESSÄ ja TOTUUDESSA.

        Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ymmärrät oikein, juuri sitä tarkoitan, mutta tarkoitan sellaista uskovaa joka toimii jotain sanan vastakohtaisesti. Olen tavannut sellaisia uskovia, joille totuuden tunteminen ei kelvannut ja silti he toimivat jotain sanan vastakohtaisesti

        Raamattu sanoo: totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä eli Totuuden Hengessä ja TOTUUDESSA, sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä TAHTOO.

        Jumala on Henki ja jotka Häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ JA TOTUUDESSA. Se tarkoittaa että tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ JA TOTUUDESSA.

        Se myös tarkoittaa että Jumala ei VOI kuulla sellaista rukousta jos vaeltaa ja elää totuuden vastakohtaisesti ja opettaa jotain Jumalan sanan vastakohtaisia opetuksia.

        Herra ei häntä kuule eikä hänen rukousta. Silloin hänen rukous on turhaa koska hän ei vaella eikä elä rukoillen TOTUUDEN HENGESSÄ ja TOTUUDESSA.

        Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        minu pitsasa ei ole mita muka vikanä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ymmärrät oikein, juuri sitä tarkoitan, mutta tarkoitan sellaista uskovaa joka toimii jotain sanan vastakohtaisesti. Olen tavannut sellaisia uskovia, joille totuuden tunteminen ei kelvannut ja silti he toimivat jotain sanan vastakohtaisesti

        Raamattu sanoo: totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä eli Totuuden Hengessä ja TOTUUDESSA, sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä TAHTOO.

        Jumala on Henki ja jotka Häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ JA TOTUUDESSA. Se tarkoittaa että tulee rukoilla TOTUUDEN HENGESSÄ JA TOTUUDESSA.

        Se myös tarkoittaa että Jumala ei VOI kuulla sellaista rukousta jos vaeltaa ja elää totuuden vastakohtaisesti ja opettaa jotain Jumalan sanan vastakohtaisia opetuksia.

        Herra ei häntä kuule eikä hänen rukousta. Silloin hänen rukous on turhaa koska hän ei vaella eikä elä rukoillen TOTUUDEN HENGESSÄ ja TOTUUDESSA.

        Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        Yhä vain pieleen !

        Tuossa ei ole kyse siitä todellakaan, että täyttääkö uskova lakia tai Jumalan tahtoa enemmän tai vähemmän elämässään.

        Siinä on kyse YKSITTÄISISTÄ RUKOUKSISTA VAIN !

        Eli jos nuori ja oppimaton uskova anoo eli rukoilee VAIN JOTAIN YHTÄ ASIAA, mutta se YKSIKIN RUKOUS tapahtuu Totuudessa ja Hengessä, niin siihen Herra vastaa kyllä !

        Jos olisi siten kuin sinä kaiken aikaa jankkaat, niin varsinkaan nuoret ja oppimatomat ja yhä opillisesti eksyksissä olevat uskovat rukoilisivat aivan turhaan !

        Uskovalta ei siis vaadita mitään oppillisia tai pyhittymis tasoja tai asteita, jotta Jumala kuulisi ja vastaisi !!!

        Eikä siten sinunkaan rukouksesi ole poikkeus, eli Herra "kuulee" sinunkin rukouksistasi vain ne, jotka ovat Hänen mielensä/tahtonsa mukaiset, eli Herra vastaa niihin vain !

        Eivätkä todellakaan niistä sinun rukouksistasi kaikki ole Herran tahdon mukaisia !

        Joten turhaan sinä itse yrität pullistella tällä asialla, ei ikäänkuin sinun kaikki rukoukset Herra muka "kuulisi" !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Et ymmärtänyt tuostakaan oikeastaan yhtään mitään !

        Tuo tarkoittaa sitä, että kun Hengellinen, eli uskova rukoilee Hengessä, niin silloin hän rukoilee Jumalan TAHDON MUKAISESTI !

        Siinä ei ole kyse siitä, että minkä verran uskova on oppinut Totuutta, vaan kyse on tuossa siitä, että uskova rukoilee Jumalan tahdon mukaisesti.

        Se toteutuu siten, että uskova ei rukoile oman tahtonsa mukaisesti vaan Pyhä Henki johdattaa uskovan rukoilemaan Jumalan tahdon mukaisesti.

        Siis tässä puhutaan siitä juuri:

        Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Eli Pyhä Henki uskovassa siis vaikuttaa sen tahtomisen ja sitten sen rukoilun, eli Jumalan tahdon mukaisen rukouksen !

        Tätä siis on se Totuudessa rukoilu !

        Hengessä rukoilu on lähinnä kielillä puhumista !

        2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

        Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        Room. 8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

        Mutta minusta vähän alkanut vaikuttaa siltä, että sinä et näistä Hengellisistä asioista ymmärrä oikein mitään, lietkö edes oikeasti itse Hengellinen ?

        "Siinä ei ole kyse siitä, että minkä verran uskova on oppinut Totuutta, vaan kyse on tuossa siitä, että uskova rukoilee Jumalan tahdon mukaisesti."

        Juuri näin. Jumalan tahto löytyy Sanasta. Mutta kaikissa henkilökohtaisissa asioissa Jumalan tahtoa ei voi tietää etukäteen. Eihän raamattu kerro, mikä ammatti sinun pitäisi valita, kenet naida tai minne muuttaa.

        Kun tajusin miten järjestelmällinen Jumalan suunnitelma on, niin lakkasin rukoilemasta yksittäisiä asioita. Olen jo vuosia vain pyytänyt, että Jumala johdattaa ja hänen tahtonsa tapahtuu. Tie on avautunut aina vähän kerrallaan. Ja jokainen vaihe on ollut looginen ja tarpeellinen seuraavan vaiheen kannalta.

        Rukous ei ole minulle toivomuslistoja. Se on yhtä luonnollinen osa elämää kuin hengittäminen. Ja mitä kauemmin elän, sitä vähemmän minulla on tarvetta kertoa Jumalalle miten hänen tulisi toimia ja missä aikataulussa.

        Tapahtukoon Sinun tahtosi on Jumalan mielen mukainen rukous. Jos sitä ei voi vilpittömästi rukoilla, on vielä liian kiinni omassa tahdossaan. Ja silloin Jumala ei voi johdattaa oman tahtonsa mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä vain pieleen !

        Tuossa ei ole kyse siitä todellakaan, että täyttääkö uskova lakia tai Jumalan tahtoa enemmän tai vähemmän elämässään.

        Siinä on kyse YKSITTÄISISTÄ RUKOUKSISTA VAIN !

        Eli jos nuori ja oppimaton uskova anoo eli rukoilee VAIN JOTAIN YHTÄ ASIAA, mutta se YKSIKIN RUKOUS tapahtuu Totuudessa ja Hengessä, niin siihen Herra vastaa kyllä !

        Jos olisi siten kuin sinä kaiken aikaa jankkaat, niin varsinkaan nuoret ja oppimatomat ja yhä opillisesti eksyksissä olevat uskovat rukoilisivat aivan turhaan !

        Uskovalta ei siis vaadita mitään oppillisia tai pyhittymis tasoja tai asteita, jotta Jumala kuulisi ja vastaisi !!!

        Eikä siten sinunkaan rukouksesi ole poikkeus, eli Herra "kuulee" sinunkin rukouksistasi vain ne, jotka ovat Hänen mielensä/tahtonsa mukaiset, eli Herra vastaa niihin vain !

        Eivätkä todellakaan niistä sinun rukouksistasi kaikki ole Herran tahdon mukaisia !

        Joten turhaan sinä itse yrität pullistella tällä asialla, ei ikäänkuin sinun kaikki rukoukset Herra muka "kuulisi" !

        "Uskovalta ei siis vaadita mitään oppillisia tai pyhittymis tasoja tai asteita, jotta Jumala kuulisi ja vastaisi !!!"

        Juuri näin. Muistan kuinka eräs vasta uskoon tullut nainen rukoili Jumalalta vaalean sinistä Cadillacia.:) Taisin nostaa hieman kulmakarvojani, mutta suljin suuni. Noh, nainen sai työpaikan ja siihen liittyi työsuhdeauto. Ja uskokaa tai älkää se oli vaaleansininen Cadillac. Työnantaja jopa pyyteli tytöltä anteeksi epätavallista väriä, josta kukaan ei firmassa tykännyt. Tämä nainen oli onnensa kukkuloilla.

        Jumala vahvistaa joskus nuoren uskovan uskoa tällaisten - ulkopuolisten mielestä ehkä hölmöjenkin - vastausten kautta. Mutta ei mene kauaa, kun kasvatus alkaa. Nuorenkin uskovan on opittava, että Jumala ei ole vain taivaallinen taikuri. Vaan hänellä on paljon syvällisemmät suunnitelmat ihmisen varalle. Eikä se koulu ole aina päivänpaistetta ja tikkukaramelleja.

        Jumala voi tosiaan vastata varsin epäkypsiltäkin kuulostaviin pyyntöihin. Toisaalta Hän ei ehkä vastaa hyvältäkään kuulostavaan pyyntöön, koska se ei sovi pitemmän aikavälin suunnitelmiin. Jumalan johdatus on sikäli jännää, että Hän tietää meistä asioita, joita emme vielä itsekään tiedä. Vasta vuosien päästä osaa olla kiitollinen, ettei Jumala vastannut tiettyyn rukoukseen.


    • Anonyymi

      Tämäkin ketju taas kerran todistaa, ettei kaikkien pidä ryhtyä opettajiksi.

      • Anonyymi

        samaa mieltä


    • Anonyymi

      kyllä Herra kuulee myös syntisen rukouksen
      esim. rikolliset päihdeongelmaiset ovat rukoilleet Herraa Jeesusta auttamaan
      ollessaan vahvasti päihtyneinä ja Jeesus on kuullut heidän rukouksensa ja tullut auttamaan,
      miten muuten yhtään alkoholistia/narkomaania/rikollista olisi tullut uskoon ja pystynyt tekemään parannuksen elämässään, ellei Herra kuulisi syntisten väärintekijöidenkin rukoukset
      vasta uudestisyntymisen avulla on mahdollista jättää rikollinen päihde-elämä,
      ei vahvoja päihteitä ja niiden saamiseksi tehtyjä rikoksia voi jättää omalla voimallaan pois tuosta noin vain ja sitten "synnittömänä" rukoilla Herraa,
      toisinpäin se menee, syntisenä ja heikkona rukoillaan Herraa ja kyllä Herra kuulee ja tulee auttamaan, kun sydämestään rukoilee

    • Anonyymi

      Jumala ei kuule Parhamilaisia.

    • Anonyymi

      On todella niin, ettei Herra kuuntele kaikkia rukouksia, ei edes kaikkien sellaisten, jotka luulevat olevansa Jeesuksen omia.

      Jos joku ei halua edes noudattaa lakia, niin sellaisen ihmisen rukous on Herralle kauhistus. Ei Herra edes pelasta niitä helluntailaisia, jotka herätyskokouksessa ylistäen huutavat Jeesukselle "Herra, Herra" ja vieläpä tekevät hänen nimessään ihmeitä, jos he eivät noudata lakia. Laittomuus estää rukoukset Herralle.

      Jes 1:15 Vaikka te levitätte kätenne rukoukseen, minä peitän silmäni, en tahdo teitä nähdä. Vaikka te rukoilemistanne rukoilisitte, minä en teitä kuuntele, koska kätenne ovat veren tahrimat.

      Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Parhamilaisen opin mukaisia helluntailaisten lahkoja perustettiin Suomeen kuin Amerikkalaisen hamburilaisketjun konseptin mukaisesti pikaruokaloita nopeaan tahtiin.
      Helluntailaisten Suomen maajohtajana oli Olsen-Smidt niminen mies, jonka kerrotaan perustaneen Suomeen 40 helluntaiseurakuntaa.

      Helluntailaisten oma sivu kertoo asiasta näin.

      Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[23] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[18]

    • Anonyymi

      Kuka on tullut tahrattomana ja synnittömänä uskoon? Ei kukaan. Ne, jotka esim. pelastusrukouksen rukoilevat, tullakseen, uskoon, ovat siis syntisiä ihmisiä. Siksi pelastusrukoustakin kutsutaan myös joskus syntisen rukoukseksi. Ei Herra kyllä kuulee jumalattomiakin.

      Se, että Herra tahtoo ns. totisia rukoilijoita ym., on jo uskossa olevalle ihmiselle sanottu. Uskossa olevan ei enää pidä hokea tyhjiä tai muuta sellaista, niin kuin pakanat tekevät.

      Se, ettei Herra kuule (jumalattomia), tarkoittaa sitä, ettei Herra vastaa jumalattomiin tai turhiin tai muihin sellaisiin pyyntöihin eli hän ei vastaa heidän rukoustensa mukaisesti. Jumalallehan osoitetaan rukouksia jatkuvasti täysin turhaan, esimerkiksi vitsin vuoksi mm. viihdeohjelmien sketseissä ja muissa vastaavissa tilanteissa. Moni on pyytänyt vaikkapa lottovoittoa Jumalalta.

      • Anonyymi

        Aloitus oli taas kerran valhejuulaisen pilkkaa ja häijyyttä ja vastoin Sanan ilmoitusta.
        Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
        Jumala kuulee nimen omaan vajavaisten ruloukset, mutta ne, jotka ovat jo täydellisiä ja rikkaita, Hän lähettää tyhjinä pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2675
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      70
      988
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      276
      798
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe