En uskalla laittaa kuvaani nettiin

Anonyymi

En ole koskaan uskaltanut laittaa minkäänalista kuvaa nettiin kun pelkään että joku tunnistaisi ja alkaisi nauramaan.

9

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      pakottaako sua joku sit laittaa kuvan nettiin?

    • Anonyymi

      Älä pelkää. Katso naurua miltä se näyttää.

    • Anonyymi

      Kukaan ei pakota laittamaan nettiin kuvia.
      Minulla ei ole kuvien laitto kiinni uskalluksesta, en vain halua laittaa kuviani kaiken kansan nähtäväksi.
      Tutut ihmiset tietävät miltä näytän ja tuntemattomat näkevät milloin missäkin kulkeissani. Se riittää.

    • Anonyymi

      Varma keino jäädä ikisinkuksi

    • Anonyymi

      Vai ikisinkuksi. Sen verran on jo ikää että osaan tutustua ihmisiin ilman koneitakin.
      Mun mielestä on kivempi tutustua ja tavata ihan face to face-meiningillä.

      Mitä olen tuttujen juttuja kuunnellut kun kovasti yrittävät etsiä Tinderistä ja kuka mistäkin niin aika laihat on tulokset.
      Sitten ovat jatkuvasti pettyneitä kun ei löydä ketään tai tapaavatkin jonkun kanssa mutta ei ala toimia mikään yhteinen.

      Kuinka paljon mukavampaa on mennä ykskaks vaan juttelemaan jollekin ventovieraalle ja tutustua. Ikinä ei voi tietää kuinka käy, tai voin kertoa että saattaa käydä ihan hyvinkin.

      • Anonyymi

        Kuinka todennäköisenä pidät, että ujo ihminen lähtee puhumaan jollekin ventovieraalle? Jos vertaa vaikkapa nettitreffiprofiilin luomiseen (johon se kuva on siis käytännössä pakollinen)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka todennäköisenä pidät, että ujo ihminen lähtee puhumaan jollekin ventovieraalle? Jos vertaa vaikkapa nettitreffiprofiilin luomiseen (johon se kuva on siis käytännössä pakollinen)

        Näillä nettiprofiileilla vetää kyllä yleensä vesiperän! Kun kaksi, jotka eivät uskalla keskustella face-to-face, kohtaa verkossa, siitä ei mitään tyhjää parempaa seuraa.

        Moni ei uskalla laittaa omaa kuvaansa esiin, niinpä usein ne kuvat esittävät ihan muita ihmisiä. Jutut sitä samaa valheellisuutta.


    • Anonyymi

      Kyllä tätä asiaa voi ajatella ujojenkin ihmisten näkökulmasta.
      Onhan se helpottavaa kun on edes jokin keino olla yhteydessä muihin, olkoon sitten vaikka netti.

      Mutta jos ujo on netissä ja sopii jonkun kanssa tapaamisen niin silloin on ujous voitettava ja mentävä kuitenkin tapaamaan toista. Eihän muuten pysty mitään suhdetta aloittaamaan tai ylläpitämään. Siis jos haluaa jotain fyysistä.

      Ja tuo on kyllä totta mitä joku kirjoitti että ikinä ei voi tietää kuka ja minkälainen ihminen on jonkin profiilin takana, siitä netti on aika petollinen paikka.
      Aika paljon on tullut kuultua huijauksista ja vaikka kuinka jopa " sairaista " tyypeistä. Jotkut ovat todella törkeitä.
      Siinäkin jo yksi syy miksi itse en netin kautta hae seuraa.

    • Anonyymi

      Tässä keski-ikäisen miehen näkökulmaa.... nimimerkillä "yli 20 vuotta netissä".

      Tunnistan ongelman, vaikka pakkohan kuvaa ei mihinkään ole laittaa. Etsin aikanaan seuraa netistä ja sama tilanne oli. Kuva jäi laittamatta ja ne muutamat naiset, joihin sain kontaktin katosivat aika pian kun saivat selville kuka olen. Pienellä paikkakunnalla asun ja työn vuoksi tapaan paljon ihmisiä. Kaikki tunnistaa apinan, mutta apina ei tunnista ketään... Olisihan tietysti voinut käydä toisin päinkin - monikin nainen on osoittanut kiinnostusta elävässä elämässä, mutta minusta ei ole ollut aloitteen tekijäksi (lopulta toki kävi niinkin, mutta se on jo eri tarina). Ehkäpä se aloite olisi helpompi ollut tehdä netin kautta. Taisi mennä kymmenkunta vuotta netissä seikkailua ennen kuin itsestäni kuvan nettiin laiton.

      Minäkin tässä tein saman oletuksen kuin moni muukin edellä, että aloittaja on seuraa etsimässä. Kysehän voi tietysti olla muustakin verkostoitumisesta, somesta. Aikanaan ehkä 13 vuotta sitten laiton Facebook-profiilin ja arvaapa oliko siellä silloin oikea kuva minusta. Joskus sitten laiton senkin (saattoi jo jonkun muun ottamia kuvia minusta jo siinä vaiheessa olla julkisuudessa). Nykyisin ei tee tiukkaakaan näkyä julkisesti omalla naamalla. Useimmiten enemmän tai vähemmän muokattuja kuvia, mutta lähes aina minut niistä kyllä tunnistaa. Kaikkeen tottuu kunhan uskaltaa ottaa sen ensimmäisen askeleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe