Hämeenlinnan tilanne huolestuttaa osa 8

Yleensä ja erikseen, kun mikään ei onnistu

Hämeenlinna on ajettu historiansa vakavimpaan kriisiin niin taloudellisesti, kuin monen muunkin asian suhteen. Talouden kymmenien miljoonien alijäämä, lasten suojelun, sekä terveyden ja sosiaali puolen räjähdysmäisesti kasvaneet menot, korjausvelan hallitsematon paisuminen, täydellinen piittaamattomuus kuntalaisten mielipiteistä, matkailun alamäki, velkojen kaksinkertaistuminen kymmenessä vuodessa, rämpiminen uuden sairaala hankkeen kanssa, kaikkien suurten hankkeiden kaatuminen, johdon kykenemättömyys kontrolloida kaupunkikonsernia jne.

Kaupungin johdon viesti kriisin edetessä paikallislehden sivuilla on veronmaksajan vinkkelistä todella masentavaa luettavaa. Kukaan ei myönnä mitään ja syy kaivetaan aina jostain muualta, kuin johdon tekemisistä. Jos uskoo kaiken mitä näistä selityksistä hyppää silmille, kaupunki on uppoava ajopuu, jonka kurssia ei voi reivata millään lailla hallinnon sisältä käsin.

Kaupungin hallituksen puheenjohtajan Sari Raution mukaan valtio ja korona ovat vieneet Hämeenlinnan konkurssin partaalle. Sosiaali- ja terveysjohtaja Jukka Linbergin mukaan sos- ja terveys menojen paisuminen johtuu puolestaan soten kaatumisesta. Kun tarkastuslautakunta moittii johtoa siitä, ettei korjausvelkaa ole vieläkään kartoitettu, tyytyy apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuo toteamaan, ettei korjausvelkaa saada koskaan maksettua. Tarkastuslautakunta sätti kuntajohtoa myöskin siitä, ettei kaupunkikonsernin yhtiöissä ole noudatettu niille annettuja ohjeita, johon kaupunginjohtaja Timo Kenakkala lohkaisee, tyyliin, on ne varmaan niitä ainakin silmäilly.

On päivänselvää, että Hämeenlinnan virka- ja luottamusmiesjohdossa toimii tällä hetkellä henkilöitä, jotka ovat leväperäisiä, laiskoja ja kyvyttömiä johtamaan Hämeenlinnaa, saati luotsaamaan kaupunki ulos tästä kurimuksesta.

51

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa mieltä! Sisäpiiripolitiikkaa pahimmillaan, kriittiset, analyyttiset, paneutuvat ja vaikeaita asia esille tuovat hiljennetään tavalla tai toisella. Olen surullinen.

      • Anonyymi

        Mutta onneksi jotkut ovat menestyneet rahallisesti oikeinkin hyvin jo lähes säälittävän hallinnon mokailujen ansiosta. Nyt jos koskaan kannattaisi soitella Markuille ja kysäistä, kuinkas tässä nyt näin pääsi taas käymään?


    • On selvvää, ettei Hämeenlinna kestä enää näitä päättäjiämme seuraavien vaalien jälkeen, tulevat yksinkertaisesti talouden rajat vastaan

      • Anonyymi

        No eihän se nyt heidän vika ole kuin meidän äänestäjien...miksi me...vaalikarja ollaan itse niin tyhmää sakkia että itse äänestetään omat Kok/Sdp-lahtarit tai teurastajat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se nyt heidän vika ole kuin meidän äänestäjien...miksi me...vaalikarja ollaan itse niin tyhmää sakkia että itse äänestetään omat Kok/Sdp-lahtarit tai teurastajat?

        Miltä tuntui kommentoida omaa kirjoitusta ja kiitellä persuraukka? Ketään muuta ei kiinnosta mutta onneksi itse kiinnostuit höpinöistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntui kommentoida omaa kirjoitusta ja kiitellä persuraukka? Ketään muuta ei kiinnosta mutta onneksi itse kiinnostuit höpinöistäsi.

        Miltä tuntui kommentoida omaa kirjoitusta ja kiitellä kokdem-paska?
        Ketään muuta ei kiinnosta mutta onneksi itse kiinnostuit höpinöistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntui kommentoida omaa kirjoitusta ja kiitellä persuraukka? Ketään muuta ei kiinnosta mutta onneksi itse kiinnostuit höpinöistäsi.

        Koska Teppo vetää laikaboss


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntui kommentoida omaa kirjoitusta ja kiitellä persuraukka? Ketään muuta ei kiinnosta mutta onneksi itse kiinnostuit höpinöistäsi.

        Miltä tuntui kommentoida ja olla oma KokSdp-idiootti jälleen kerran ja kiitellä itseään senkin raukka? Ketään muuta ei kiinnosta mutta onneksi itse pisupäänä ja hallinnon kusitolppana kiinnostuit höpinöistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntui kommentoida omaa kirjoitusta ja kiitellä kokdem-paska?
        Ketään muuta ei kiinnosta mutta onneksi itse kiinnostuit höpinöistäsi.

        Hyviä kommenneja kaiken kaikkiaan


      • Anonyymi

        kyllä kyllä


    • Anonyymi

      Sareilla ei ainakaan ole loogista ajattelua eikä osaamista matematiikassa. Merkonomi ja sairaanhoitaja. Pilleri jaetaan max kolmeen osaan.

      • Anonyymi

        Siinä persujen linja Hämeenlinnan ongelmien ratkaisemiseksi. Pilleri kolmeen osaan. HML tällä nousuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä persujen linja Hämeenlinnan ongelmien ratkaisemiseksi. Pilleri kolmeen osaan. HML tällä nousuun.

        Kyllä, arsenikkia KokSdp:lle


      • Anonyymi

        Taas meni väärin. Opettaja ja sairaanhoitaja.


      • Anonyymi

        Hyviä kommenneja kaiken kaikkiaan


    • Anonyymi

      Raution tavoite näyttää olevan, että Hämeenlinna on valtion ohjauksessa mahdollisimman nopeasti

    • Anonyymi

      Koronakevät on näyttänyt että Hämylinnan nykyjohdolla on heikot eväät onnistua tiukassa paikassa.

      Ei olla onnistuttu oikein missäään ennen koronakaaosta ja nyt pitäisi homma hanskata nopeasti. Ei tule tapahtumaan nykyväellä. Toivottavasti valtio tulee ja pelastaa mitä on pelastettavissa.

    • Anonyymi

      Samaa toivon, tämä on nähty niin monessa asiassa, ettei homma toimi, eikä näillä raurio-kenakkala-isosoilla näytä olevan itselläänkään enää uskoa itseensä, ainut mistä huolehtivat on oman asema ja palkan juoksu.

      • Anonyymi

        Juurikin näin


    • Anonyymi

      Google Maps tietää, että Kantolan Tapahtumapuisto on tilapäisesti kiinni. Ei tule sieltäkään miljoonia kaupungin kassaan.

      • Anonyymi

        Väärää tietoa. Alueella on runsaasti betonipalkkeja varastoituna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärää tietoa. Alueella on runsaasti betonipalkkeja varastoituna.

        Puhut shittiä. Ontelo- ja TT-laattoja näkyi olevan tien varressa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut shittiä. Ontelo- ja TT-laattoja näkyi olevan tien varressa

        Onko siinä jo uusi sairaala odottamassa kasaamista. Hinta 500 miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siinä jo uusi sairaala odottamassa kasaamista. Hinta 500 miljoonaa.

        Eihän tuo hinta ole mikään kokonaisesta sairaalasta, Suomen uusien hävittäjien kappalehinnaksi käyttöajaltaan on laskettu sama summa 500 miljoonaa. Siis siitä että jotkut onnekkaat saavat lennellä yliääntä Suomen taivaalla, pilvien yllä, auringonpaisteessa.


    • Anonyymi

      Kiitos avaajalle Pulun neuvonantajalle. Avauksen ohjelma on persujen ja sillä HML tulee kasvamaan niin tarkkaa työtä. Noilla neuvoilla olisi käyttö koko Suomessa.

    • Anonyymi

      Jos sari saa vielä yhdenkin kauden valtuustossa, olemme pahemmassa kuin pulassa

      • Anonyymi

        Hän on oikein valloittava persoona ja menee läpi heittäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on oikein valloittava persoona ja menee läpi heittäen.

        Kummasti jaksaa Janakkalan ja Tampereen miehiä kiinnostaa Hämeenlinnan asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti jaksaa Janakkalan ja Tampereen miehiä kiinnostaa Hämeenlinnan asiat.

        Kyllä ja minua kiinnostaa vaan johtoon nouseva Pers Lardama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja minua kiinnostaa vaan johtoon nouseva Pers Lardama.

        Lardama johtoon


    • Anonyymi

      Hämeenlinnan tilanne on epätoivoinen ja kaoottinen. Kok-demut tuottavat solkenaan vääriä päätöksiä. Perus-suomalaisten valtaanpääsy muuuttaisi päätöksentekoa järkevämmäksi.

      • Anonyymi

        Ei niitä kukaan äänestä. Mokomatkin uhmaikäiset nyyhkijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kukaan äänestä. Mokomatkin uhmaikäiset nyyhkijät.

        Ilmeisesti joku dissaa persuja täällä vailla järkeä. Kyse on vainosta ihmisryhmää kohtaan että voitko lopettaa. Paras arcumentti persuja vastaan oli sellanen, että nimi persu tuo mieleen ihan jotain muuta ja se kuulemma ärsyttävää. No saatiinhan tämäkkn mielikuva sankari lopulta kuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti joku dissaa persuja täällä vailla järkeä. Kyse on vainosta ihmisryhmää kohtaan että voitko lopettaa. Paras arcumentti persuja vastaan oli sellanen, että nimi persu tuo mieleen ihan jotain muuta ja se kuulemma ärsyttävää. No saatiinhan tämäkkn mielikuva sankari lopulta kuriin.

        Tämäkkn mielikuva oli hyvä saada kuriin mutta miksi harrrastat vainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti joku dissaa persuja täällä vailla järkeä. Kyse on vainosta ihmisryhmää kohtaan että voitko lopettaa. Paras arcumentti persuja vastaan oli sellanen, että nimi persu tuo mieleen ihan jotain muuta ja se kuulemma ärsyttävää. No saatiinhan tämäkkn mielikuva sankari lopulta kuriin.

        Kyllä, ja tuo mahtava puolue on nimeltään PerS


    • Anonyymi

      Jos haluatte alamäen jatkuvan, kannattaa äänestää Sari Rautiota

      • Anonyymi

        Tämä on täysin totta


    • Anonyymi

      Jos ratikka saa jatkaa, voidaan sanoa hyvää yötä

    • Anonyymi

      Korona pelasti nyt kyllä viime kädessä Hämeenlinnan syöksymisen kriisikunnaksi

      • Anonyymi

        Seuraavaksi pelastaa Persujen Lardama kun tulee nousemaan johtoon. Varmat äänet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavaksi pelastaa Persujen Lardama kun tulee nousemaan johtoon. Varmat äänet.

        En tiedä, mutta kokdemin osalta homma on ainakin nähty, kaikki vuotaa ja joka paikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, mutta kokdemin osalta homma on ainakin nähty, kaikki vuotaa ja joka paikasta.

        nyt ihmiset eivät käytä palveluitaan. Käytettäisiin nyt niitä kun ne kuitenkin on tehty.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämä tulee pitää yllä näin vaalien alla

      • Anonyymi

        Pitää saadaan Lartaman ylivoimaa esille.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pahoitin ja muutan taas tänäänkin Poriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoitin ja muutan taas tänäänkin Poriin.

        Sitä olet jankannut täällä jo kohta 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä olet jankannut täällä jo kohta 20 vuotta.

        Täällä alkaa olla näitä jankkaajia jo ihan liikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä alkaa olla näitä jankkaajia jo ihan liikaa

        Ollaan kuitenkin täysin kuvitteellisen HHT-kasvukäytävän ihan ytimessä. Kun vaan muutkin kuin Hämeenlinnan hallinto sen joskus huomaisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan kuitenkin täysin kuvitteellisen HHT-kasvukäytävän ihan ytimessä. Kun vaan muutkin kuin Hämeenlinnan hallinto sen joskus huomaisivat.

        Miksi sitten kuvittelet?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe