Onko muita uskovaisia lesboja

Anonyymi

Oon reilu kolmikymppinen lesbo. Olin joskus nuoruudessani uskossa ja niinhän siinä kävi kuitenkin, että vaikka uskontoa yritin vihata ja juosta pakoon, tulin uudestaan uskoon. Kaipaisin löytää vertaistukea. Enhän ole ainoa? Olen parisuhteessa, mutta puolisoni ei kestä ajatusta, että tulin uskoon, meidän molempien näkökannat ovat todella erillään toisistaan. Toivoisin löytäväni vertaistukea asian suhteen.

28

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole uskossa, mutta puolison kanssa on joissain asioissa erilaiset arvot. Yritän löytää tapaa, miten ottaa asia puheeksi, että vaikka ei ajattelekaan samoin, niin toisten näkemystä voisi silti kunnioittaa, eikä loukata tölväisemällä aina kun aihe tulee eteen. Luulen, että samankaltaisia asioita saattaa joutua pohtimaan myös silloin, jos usko ei ole yhteinen.

    • Anonyymi

      Kumpaa rakastat enemmän, Jeesusta vai naisystävääsi?
      Kumpi on kuollut puolestasi? Tekisikö naisystäväsi puolestasi niin?
      Et voi hyvällä omallatunnolla olla lesbosuhteessa jos olet uudestisyntynyt Kristitty, synnintunto painaa eikä hellitä kunnes olet lopettanut suhteen ja pyytänyt anteeksi syntiäsi.
      Uskomaton kumppani vetää sinua mailmaan ja häiritsee uskosi kasvua. (olen kokenut sen)
      Voit päästä haluistasi samaa sukupuolta kohtaan, uskon niin.
      Tai sitten kohtalosi on olla yksin.
      Sinun pitää valita, kumpaa rakastat enemmän , Jumalaa vai hekumaa?
      Siunausta!

      • Anonyymi

        Ihan hirveää syyllistämistä. Antakaa nyt ihmisen elää rakkaudessa valintansa mukaan. Ei kai sen tarvi noin mustavalkoista olla, onhan kristityillä ihmisillä parisuhteet olleet maailman sivu. Minäpä sanon nyt kokemusasiantuntijana, että rakkaus on aina hyvästä ja voit todellakin rakastaa sekä puolisoasi että Jeesusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hirveää syyllistämistä. Antakaa nyt ihmisen elää rakkaudessa valintansa mukaan. Ei kai sen tarvi noin mustavalkoista olla, onhan kristityillä ihmisillä parisuhteet olleet maailman sivu. Minäpä sanon nyt kokemusasiantuntijana, että rakkaus on aina hyvästä ja voit todellakin rakastaa sekä puolisoasi että Jeesusta.

        Huh, olipa. Olisiko nämä kuitenkin sellaisia henkilökohtaisia omantunnon asioita, joihin kukaan ulkopuolinen ei ole kyvykäs sanomaan yhtään mitään.

        Se että on lesbo ei tee uskosta vähempi arvoista. Me olemme ihmiset täällä ihmisiä varten ja sitoutuminen nais-nais suhteeseen antaa hekumalle oikean hyvän paikan toteuttaa rakkautta.


      • TiuhtinWau kirjoitti:

        Huh, olipa. Olisiko nämä kuitenkin sellaisia henkilökohtaisia omantunnon asioita, joihin kukaan ulkopuolinen ei ole kyvykäs sanomaan yhtään mitään.

        Se että on lesbo ei tee uskosta vähempi arvoista. Me olemme ihmiset täällä ihmisiä varten ja sitoutuminen nais-nais suhteeseen antaa hekumalle oikean hyvän paikan toteuttaa rakkautta.

        ...tarkoitus oli laittaa tuon syyllistyvän tekstin perään.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Huh, olipa. Olisiko nämä kuitenkin sellaisia henkilökohtaisia omantunnon asioita, joihin kukaan ulkopuolinen ei ole kyvykäs sanomaan yhtään mitään.

        Se että on lesbo ei tee uskosta vähempi arvoista. Me olemme ihmiset täällä ihmisiä varten ja sitoutuminen nais-nais suhteeseen antaa hekumalle oikean hyvän paikan toteuttaa rakkautta.

        Homoseksuaalisuuden toteuttaminen on väärin, pitää hyväkyä että se on väärin ja syntiä.
        Lue mitä aiheesta sanotaan Raamatussa, siitä puhutaan tiukkaan sävyyn, jopa kadottavana syntinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksuaalisuuden toteuttaminen on väärin, pitää hyväkyä että se on väärin ja syntiä.
        Lue mitä aiheesta sanotaan Raamatussa, siitä puhutaan tiukkaan sävyyn, jopa kadottavana syntinä.

        Mikä "ihme" se sut tänne palstoille paasaamaan toi? 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksuaalisuuden toteuttaminen on väärin, pitää hyväkyä että se on väärin ja syntiä.
        Lue mitä aiheesta sanotaan Raamatussa, siitä puhutaan tiukkaan sävyyn, jopa kadottavana syntinä.

        Kaikki on ihmisen tulkintaa. Raamatusta löytyy lähes kaikkeen perustelut, jos niin haluaa, jopa hengiltä kivittämiseen, joka ei istu länsimaisen sivistyksen kulttuuriin. Siellä on myös sanat joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Vain jumala voi tuomita uskonasioissa jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksuaalisuuden toteuttaminen on väärin, pitää hyväkyä että se on väärin ja syntiä.
        Lue mitä aiheesta sanotaan Raamatussa, siitä puhutaan tiukkaan sävyyn, jopa kadottavana syntinä.

        Itse olin hetero avoliitossa uskovana, kumppani oli ei-uskova.
        Asia painoi ja painoi, tiesin eläväni synnissä.
        Se että kumppani ei uskonut etäännytti minuakin Herrasta hyvin paljon, sai keskittymään mailmaan eikä Herraan.
        Koin synnintuntoa ihan syystä.
        Uskon että sama tilanne on uskovalla joka elää homoseksuaalisessa suhteessa, tietää sen vääräksi ja kärsii.
        Minut jätettiin ja olen onnellinen etten menettänyt tärkeintä, uskoani ihmisen takia joka ei edes välittänyt minusta lopulta.
        Älä ikinä laita toista ihmistä uskosi edelle!

        Olemme syntisiä mutta synnin myöntäminen synniksi on tärkeää,
        Rukoile että pääsisit lesbotunteistasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olin hetero avoliitossa uskovana, kumppani oli ei-uskova.
        Asia painoi ja painoi, tiesin eläväni synnissä.
        Se että kumppani ei uskonut etäännytti minuakin Herrasta hyvin paljon, sai keskittymään mailmaan eikä Herraan.
        Koin synnintuntoa ihan syystä.
        Uskon että sama tilanne on uskovalla joka elää homoseksuaalisessa suhteessa, tietää sen vääräksi ja kärsii.
        Minut jätettiin ja olen onnellinen etten menettänyt tärkeintä, uskoani ihmisen takia joka ei edes välittänyt minusta lopulta.
        Älä ikinä laita toista ihmistä uskosi edelle!

        Olemme syntisiä mutta synnin myöntäminen synniksi on tärkeää,
        Rukoile että pääsisit lesbotunteistasi!

        Onko rukoilu siis auttanut sinut eroon heterotunteistasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko rukoilu siis auttanut sinut eroon heterotunteistasi?

        Sellaista en ole rukoillut koska siihen ei ole mitään syytä!
        Heteroushan on juuri se ainoa luonnollinen ja sallittu seksuaalisuuden toteuttamisen muoto.
        Mutta heterouttakin voi toteuttaa väärin ja synnillisesti, esiaviollisessa suhteessa tai pettäen.

        Koin ennen viehtymystä myös samaan sukupuoleen, mutta siitä kiinnostuksesta olen päässyt eroon.
        Aion toteuttaa heterouttani vain jos menen naimisiin, en enää ilman aviollista sitoutumista.

        Toivon,uskon ja rukoilen että pystyn pysymään päätöksessäni.
        Ei se siveys aina heteroillekaan helppoa ole ja moni lankeaa, mutta aina voi oikaista kurssin jos niin käy.
        Toistaiseksi on onnistunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista en ole rukoillut koska siihen ei ole mitään syytä!
        Heteroushan on juuri se ainoa luonnollinen ja sallittu seksuaalisuuden toteuttamisen muoto.
        Mutta heterouttakin voi toteuttaa väärin ja synnillisesti, esiaviollisessa suhteessa tai pettäen.

        Koin ennen viehtymystä myös samaan sukupuoleen, mutta siitä kiinnostuksesta olen päässyt eroon.
        Aion toteuttaa heterouttani vain jos menen naimisiin, en enää ilman aviollista sitoutumista.

        Toivon,uskon ja rukoilen että pystyn pysymään päätöksessäni.
        Ei se siveys aina heteroillekaan helppoa ole ja moni lankeaa, mutta aina voi oikaista kurssin jos niin käy.
        Toistaiseksi on onnistunut.

        Oma järjenkäyttö sallittu, älkää antako kenenkään sitoa itseänne Raamatulla mihinkään mitä ette ole itse aidosti eläneet. Rohkeutta, jokaiselle elää omaa elämää! Meillä on suurempi Jumala, kuin sanovat😌


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Oma järjenkäyttö sallittu, älkää antako kenenkään sitoa itseänne Raamatulla mihinkään mitä ette ole itse aidosti eläneet. Rohkeutta, jokaiselle elää omaa elämää! Meillä on suurempi Jumala, kuin sanovat😌

        Te vaaditte että Jumala hyväksyy teidät sellaisina kuin haluatte olla, hyväksyttekö te Jumalan sellaisena kuin Hän on? Niine sanoineen joita Raamatussa on.

        Vai muovailetteko haluamanne kaltaisen epäjumalan joka taputtaa käsiä kun teette syntiä?

        Oikeasti uskovat ovat antaneet jopa henkensä uskonsa tähden, te ette halua luopua luonnottomasta seksistäkään.
        Voi kysyä mikä on tärkeää teille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Te vaaditte että Jumala hyväksyy teidät sellaisina kuin haluatte olla, hyväksyttekö te Jumalan sellaisena kuin Hän on? Niine sanoineen joita Raamatussa on.

        Vai muovailetteko haluamanne kaltaisen epäjumalan joka taputtaa käsiä kun teette syntiä?

        Oikeasti uskovat ovat antaneet jopa henkensä uskonsa tähden, te ette halua luopua luonnottomasta seksistäkään.
        Voi kysyä mikä on tärkeää teille?

        Sulla taitaa nyt mennä tämä kirjotus vähän ohi otsikon 😉 Ap näyttäs etsivän vertaistukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te vaaditte että Jumala hyväksyy teidät sellaisina kuin haluatte olla, hyväksyttekö te Jumalan sellaisena kuin Hän on? Niine sanoineen joita Raamatussa on.

        Vai muovailetteko haluamanne kaltaisen epäjumalan joka taputtaa käsiä kun teette syntiä?

        Oikeasti uskovat ovat antaneet jopa henkensä uskonsa tähden, te ette halua luopua luonnottomasta seksistäkään.
        Voi kysyä mikä on tärkeää teille?

        Jeesus hyväksyi heidät keitä hänen aikalaisensa eivät hyväksyneet. Tutkimattomat ovat jumalan tiet. Hän joka itsensä ylentää tulee alennetuksi. Voisikohan sen tulkita myös niin, että tuomitessa muita ylentää itsensä jumalan asemaan ja sekin on syntiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Te vaaditte että Jumala hyväksyy teidät sellaisina kuin haluatte olla, hyväksyttekö te Jumalan sellaisena kuin Hän on? Niine sanoineen joita Raamatussa on.

        Vai muovailetteko haluamanne kaltaisen epäjumalan joka taputtaa käsiä kun teette syntiä?

        Oikeasti uskovat ovat antaneet jopa henkensä uskonsa tähden, te ette halua luopua luonnottomasta seksistäkään.
        Voi kysyä mikä on tärkeää teille?

        Minä en vaadi ihmisiltä enkä varsinkaan Jumalalta mitään. En koe olevani siihen kelvollinen, oletko sinä?

        Katso toteutuuko kirjoituksessasi rakkaus ja tarkista sen jälkeen sanasi. 😌Toisinaan voi olla hyvä laittaa Raamattu hetkeksi jääkaappiin ja katsoa taiteeseen, avata sitten Raamattu uudelleen. Siitä ei kannata irroittaa, mutta silmät ja muutkin aistit voi pitää auki, ne meille on lahjaksi annettu ja koettavaksi tarkoitettu.

        Sanat ei saa mennä asian edelle. Uskon, että Raamattu on Jumalan sanaa, mutta kaikki Raamatussa olevat sanat eivät ole Jumalan sanoja, siinä on pikkuinen ero😉

        Hellin terveisin:
        nimimerkillä ex-fundamentaalinen kristitty


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Minä en vaadi ihmisiltä enkä varsinkaan Jumalalta mitään. En koe olevani siihen kelvollinen, oletko sinä?

        Katso toteutuuko kirjoituksessasi rakkaus ja tarkista sen jälkeen sanasi. 😌Toisinaan voi olla hyvä laittaa Raamattu hetkeksi jääkaappiin ja katsoa taiteeseen, avata sitten Raamattu uudelleen. Siitä ei kannata irroittaa, mutta silmät ja muutkin aistit voi pitää auki, ne meille on lahjaksi annettu ja koettavaksi tarkoitettu.

        Sanat ei saa mennä asian edelle. Uskon, että Raamattu on Jumalan sanaa, mutta kaikki Raamatussa olevat sanat eivät ole Jumalan sanoja, siinä on pikkuinen ero😉

        Hellin terveisin:
        nimimerkillä ex-fundamentaalinen kristitty

        Mielestäni kirjoitukseni ei ollut rakkaudeton.
        Onko ainoa tapa olla rakkaudellinen hyväksyä Jumalan tahdon vastaiset teot?
        En hyväksy omiakaan vääriä tekojani, tiedän että olen itsekin syntinen, tottakai!
        Minä uskon Jumalan voimaan vaikuttaa tahtomista ja tekemistä meissä ihmisissä, uskon että myös homoseksuaalisista haluista voi päästä.
        Toivon sitä ja muuta siunauksellista kaikille jotka kamppailevat erilaisten seksisyntien ja muidenkin syntien kanssa!
        Jokaisella on joku helmasynti, niitten kanssa joutuu kamppailemaan.
        Siunausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni kirjoitukseni ei ollut rakkaudeton.
        Onko ainoa tapa olla rakkaudellinen hyväksyä Jumalan tahdon vastaiset teot?
        En hyväksy omiakaan vääriä tekojani, tiedän että olen itsekin syntinen, tottakai!
        Minä uskon Jumalan voimaan vaikuttaa tahtomista ja tekemistä meissä ihmisissä, uskon että myös homoseksuaalisista haluista voi päästä.
        Toivon sitä ja muuta siunauksellista kaikille jotka kamppailevat erilaisten seksisyntien ja muidenkin syntien kanssa!
        Jokaisella on joku helmasynti, niitten kanssa joutuu kamppailemaan.
        Siunausta!

        Jeesus on tullut ihmisten luo kerjäläisen asussa hän oli siunattu, joka otti vastaan kohteli hyvin ja vaatetti. Jeesus kertoi tulevansa vielä uudestaan maan päälle, mutta tunnistatko hänet. Hän tulee jälleen, kun aika on asussa jota ei sinä aikana hyväksytä. Asussa, jota vastaan kirkon nimissä on sallittua hyökätä. En lähtisi tuomitsemaan. Jokainen vastaa omasta elämästään. Tärkeintä on omassa elämässään noudattaa omia arvojaan ja elää niin, että omatunto on puhdas. Jokainen vastaa itsestään ja heikommista pidetään huolta. Muut eläköön tavallaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni kirjoitukseni ei ollut rakkaudeton.
        Onko ainoa tapa olla rakkaudellinen hyväksyä Jumalan tahdon vastaiset teot?
        En hyväksy omiakaan vääriä tekojani, tiedän että olen itsekin syntinen, tottakai!
        Minä uskon Jumalan voimaan vaikuttaa tahtomista ja tekemistä meissä ihmisissä, uskon että myös homoseksuaalisista haluista voi päästä.
        Toivon sitä ja muuta siunauksellista kaikille jotka kamppailevat erilaisten seksisyntien ja muidenkin syntien kanssa!
        Jokaisella on joku helmasynti, niitten kanssa joutuu kamppailemaan.
        Siunausta!

        🤔Ymmärrän ja uskon, että vilpittömästi rakastat ihmistä jolta vaadit sinun määrittelemää synnitöntä elämää.

        Sitä en ymmärrä miten ajattelen sinulla olevan kaikki tieto oikeasta ja väärästä. Jumalan on kaikki viisaus, voima ja valta. Hänen viisautensa on niin leveä, korkea ja syvä, että sen ymmärtämiseen ihmisen elämän mitta ei riitä, vaikka olisi syntynyt ortodoksijuutalaisten perheeseen ja lukisi Raamattua yötä päivää.

        Aika tarkkana kannattaa olla kun puhuu toisten synneistä. Jokainen on kerran tilillä jokaisesta teostaan ja tekemättä jättämisistään, ei toisten ihmisten, omistaan vain. Sanat ovat tekoja.

        Monet tuntemani uskovat ovat hyvin ahdistuneita ja siksi saarnaavat muille synneistä. En tiedä mikä sinun motiivisi on, mutta puheesi kuulostaa korvaani hylkäävältä.

        Herran rauhaa sydämeesi!


      • TiuhtinWau kirjoitti:

        🤔Ymmärrän ja uskon, että vilpittömästi rakastat ihmistä jolta vaadit sinun määrittelemää synnitöntä elämää.

        Sitä en ymmärrä miten ajattelen sinulla olevan kaikki tieto oikeasta ja väärästä. Jumalan on kaikki viisaus, voima ja valta. Hänen viisautensa on niin leveä, korkea ja syvä, että sen ymmärtämiseen ihmisen elämän mitta ei riitä, vaikka olisi syntynyt ortodoksijuutalaisten perheeseen ja lukisi Raamattua yötä päivää.

        Aika tarkkana kannattaa olla kun puhuu toisten synneistä. Jokainen on kerran tilillä jokaisesta teostaan ja tekemättä jättämisistään, ei toisten ihmisten, omistaan vain. Sanat ovat tekoja.

        Monet tuntemani uskovat ovat hyvin ahdistuneita ja siksi saarnaavat muille synneistä. En tiedä mikä sinun motiivisi on, mutta puheesi kuulostaa korvaani hylkäävältä.

        Herran rauhaa sydämeesi!

        Jokaisella ihmisellä on henkilökohtaiset rajat joita ei ole kenenkään lupa ylittää. Uskovat tekevät tätä paljon, vaikka se johtuisi omista ahdistuksesta tai peloista toisten fyysisten, henkisten tai psyykkisten rajojen rikkominen on väärin. Tämmöinen rajojen ylitys on henkistä väkivaltaa!

        Jokainen ihminen on yhtä arvokas, ei ole sopivaa ylittää rajoja. Hengellisissä ja seksuaalisissa asioissa olisin erityisen varovainen sanomaan mielipidettä edes kysyttäessä, sillä jokainen vastaa itse omasta elämästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus hyväksyi heidät keitä hänen aikalaisensa eivät hyväksyneet. Tutkimattomat ovat jumalan tiet. Hän joka itsensä ylentää tulee alennetuksi. Voisikohan sen tulkita myös niin, että tuomitessa muita ylentää itsensä jumalan asemaan ja sekin on syntiä.

        Me emme saa lausua kadotustuomiota kellekään, sellainen tuomitseminen on siis synti.
        Uskovat kyllä ssaavat ja meidän jopa pitää tuomita synti, ei syntistä ihmistä.
        Jos joku sanoo jostain synnistä ettei se olisi synti niin kyllä se korjata pitää.
        Minä tiedän itse olevani myös syntinen, mutta jos vain synnittömät saisivat pitää huolta uskonveljiensä ja sisartensa oikealla tiellä pysymisestä, niin kukaan ei voisi sitä tehdä.

        Olisihyvä että seksisynneistäkin voisi avoimesti puhua vaikka rukousryhmässä.
        Toisten ihmisten tuki auttaa kurssin oikaisussa ja voidaan rukoilla apua Jumalalta niihinkin synnin kahleisiin.
        Suosittelisin aloittajaa hakeutumaan Aslaniin.
        Sieltä varmaan löydät vertaistukea ja apua, ei ole helppoa luopua rakkaaksi käyneestä ihmisestä, mutta voittehan te muuttaa suhteenne ystävyydeksi, ehkä.
        Siunausta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me emme saa lausua kadotustuomiota kellekään, sellainen tuomitseminen on siis synti.
        Uskovat kyllä ssaavat ja meidän jopa pitää tuomita synti, ei syntistä ihmistä.
        Jos joku sanoo jostain synnistä ettei se olisi synti niin kyllä se korjata pitää.
        Minä tiedän itse olevani myös syntinen, mutta jos vain synnittömät saisivat pitää huolta uskonveljiensä ja sisartensa oikealla tiellä pysymisestä, niin kukaan ei voisi sitä tehdä.

        Olisihyvä että seksisynneistäkin voisi avoimesti puhua vaikka rukousryhmässä.
        Toisten ihmisten tuki auttaa kurssin oikaisussa ja voidaan rukoilla apua Jumalalta niihinkin synnin kahleisiin.
        Suosittelisin aloittajaa hakeutumaan Aslaniin.
        Sieltä varmaan löydät vertaistukea ja apua, ei ole helppoa luopua rakkaaksi käyneestä ihmisestä, mutta voittehan te muuttaa suhteenne ystävyydeksi, ehkä.
        Siunausta!

        Luitko ketjun aloittajan viestin omasi alta? Voisiko tämä ketjun jo rauhoittaa ja vertaistuki sitten ilmoittautuu jos sellaista löytyy. Sitä toivon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me emme saa lausua kadotustuomiota kellekään, sellainen tuomitseminen on siis synti.
        Uskovat kyllä ssaavat ja meidän jopa pitää tuomita synti, ei syntistä ihmistä.
        Jos joku sanoo jostain synnistä ettei se olisi synti niin kyllä se korjata pitää.
        Minä tiedän itse olevani myös syntinen, mutta jos vain synnittömät saisivat pitää huolta uskonveljiensä ja sisartensa oikealla tiellä pysymisestä, niin kukaan ei voisi sitä tehdä.

        Olisihyvä että seksisynneistäkin voisi avoimesti puhua vaikka rukousryhmässä.
        Toisten ihmisten tuki auttaa kurssin oikaisussa ja voidaan rukoilla apua Jumalalta niihinkin synnin kahleisiin.
        Suosittelisin aloittajaa hakeutumaan Aslaniin.
        Sieltä varmaan löydät vertaistukea ja apua, ei ole helppoa luopua rakkaaksi käyneestä ihmisestä, mutta voittehan te muuttaa suhteenne ystävyydeksi, ehkä.
        Siunausta!

        ”Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.”

        Älä pelkää😌, tutki Raamattuasi levollisin mielin.


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Oma järjenkäyttö sallittu, älkää antako kenenkään sitoa itseänne Raamatulla mihinkään mitä ette ole itse aidosti eläneet. Rohkeutta, jokaiselle elää omaa elämää! Meillä on suurempi Jumala, kuin sanovat😌

        Se on totta että Usko pitää olla oma, henkilökohtainen ja syvä sydämen usko ennen kuin sen mukaan pystyy elämäänsä elämään.
        Kukaan ihminen, ainoastaan Jumala sen pystyy ihmiselle lahjoittamaan.

        Jumalamme on salattu Jumala jota ei täysin kykene ihmisjärjellä käsittämään.
        Paljon Hänestä voi kuitenkin oppia Raamatun sivuilta, jos luemme rehellisesti ja annamme Sanan koskettaa.

        Elämme lopun aikoja, mailma on synnytystuskien kourissa.
        Onneksi Jeesuksen tulo lähenee koko ajan, Hän tulee pian!


      • Anonyymi

        Miksi syyllistetään ja vainotaan noin ankarasti aloittajaa? Ei kukaan omaa seksuaalistasuuntautumistaan valitse. Osalle se homous vain lankeaa kohdalle ja yleensä ne ovat vahvoja ihmisiä. Ihan siitä syystä, että joutuvat kokemaan jo koulussa vainoamista ja kiusaamista. Jotkut jopa vielä työelämässäkin aikuisiällä. Suurinosa ihmisistä alkaa olla suvaitsevaisia, mutta loput sitäkin julmempia. Silmät kostuu, kun vain ajattelenkin asiaa.

        Joissakin maissa homoja vainotaan vielä enemmän, vangitaan, ja jopa tapetaan tai kidutetaan hengiltä. Sellainenko on sinunkin Jumalasi tahto? Miten kahden ihmisen välinen rakkaus voi olla synti ja tappaminen ja toisten vainoaminen ja syyllistäminen on ihan sallittua ja oikein? Maailmassa tapahtuu paljon kammottavia asioita, mutta rakkaus ei saa olla paha asia, ei missään muodossa.

        Homoseksuaalisuus ei missään nimessä ole ihmisen oma valinta. Haluatko sinä vapaaehtoisesti olla aina se huonompi ja toisten kiusaama ihminen? Miksi emme voisi olla tasavertaisia kaikkien silmissä. Minä en vain ole ymmärtänyt vielä tähän päivään mennessä mitä se on keneltäkään pois, jos kaksi naista tai kaksi miestä rakastavat toinen toisiaan? Onko oikeasti mitään järkevää selitystä miksi ihmistä ei hyväksytä sellaisena kuin hän on. Jumala kyllä hyväksyy sen tiedän, mutta ihmiset osaa olla julmia toisia kohtaan.

        En halua yleistää, mutta uskovaiset ovat yleensä näitä pahimpia toisten tuomitsijoita ja kivien heittelijöitä, omia roskia silmissä ei nähdä tai ei haluta nähdä, mutta toisten silmät revitään vaikka päästä irti. Uskovaiset sanelevat miten toisten pitäisi oma elämänsä elää ja syyllistävät, jos ei tee heidän pillinsä mukaan asioita. Onko oikeasti niin, että te uskovaiset pidätte iteseänne vähän parempina ihmisinä ja oikeutettuina arvostelemaan toisten elämää? Eikö kaikkien elämä ole teidän mielestä yhtä arvokasta? Anteeksi, jos loukkaan, mutta tuo kirjoituksesi oli vain jotenkin niin julma ketjun aloittajaa kohtaan, että en voinut olla kommentoimatta ja pohtimatta mikä saa ihmisen käyttäytymään noin.

        Joskus olen huumorimielessä miettinyt, että kun aamulla heräisi niin "korkeampi taho" olisi muuttanut asiat toisin päin . Heteroilta kiellettäisiin rakkaus ja kanssakäyminen puolisen kanssa, ja homous olisi ihan normaalia ja ainoa "oikea" tapa elää. Se isku olisi heteroille kova, mutta saisi varmasti ymmärtämään miten arvokas asia rakkaus on. Yleensä asiat ymmärtää vasta sitten, kun sen menettää loppullisesti.

        Ei ole pakko vastata, jos ei ole mitään asiallista sisältöä, mutta mielelläni pohdiskelen näitä juttuja toistekin. Ihan avoin olen myös kaikkia uskontoryhmiä kohtaan, harvassa paikassa minut on toki hyväksytty sellaisena kuin olen, mutta en minä tästä miksikään muutu olipa heidän mielipiteensä minusta mikä tahansa. Kasvetaan vahvemmiksi päivä päivältä ja rakkautta ja suvaitsevaisuutta kaikille tulevaan kesään. :)


    • Anonyymi

      Täällähän o huomaamattani keskustelut käynnissä. Tosiaan, niinkuin joku tuolla aikaisemmin sanoikin, niin mä etsin vertaistukea. Olen kyllä vuosien aikana jo kuullut tarpeeksi, kuinka syntinen olen ja Jumala ei minua hyväksy siksi, että rakastan naista. Tämän vuoksi pysyinkin pitkään kaukana seurakunnasta, ja muista uskovista.
      Nyt mä olen oppinut ymmärtämään sen, että Jumalan silmissä mä olen arvokas, Jumalan rakkaus ei mua kohtaan vähene, tai mun uskoni arvo heikkene siksi, että rakastan naista. Mä tiedän kelpaavani juuri tällaisena. Mun ei tarvi enää kellekään puolustella mitään.

      -AP

      • Anonyymi

        Hienoa, että olet löytänyt sisäisen rauhan. Olen miettinyt tuota samaa, että kovin moni on valmis tuomitsemaan. Onko sitten kyse tietämättömyydestä, asioiden vieraudesta vai ulkokultaisuudesta. Olen aina luullut, että jumalan rakkaus kuuluu kaikille ja vain hän osaa sanoa milloin ihminen on kelvollinen.


      • Ihana kuulla, että olet löytänyt rauhan asian kanssa!

        (En erottele uskovia ei uskovista, joskus ns.ateisti voi sydämessään olla rehellisempi ja näin ollen lähempänä Luojaa, kuin itseään uskovaksi kutsuva.)

        Toivottavasti saatte puolisosi kanssa ristiriidat tyyntymään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe