Viihtyykö Oululaisissa?

Anonyymi

Olen miettinyt Oululaisiin muuttoa, mutta en tiedä kuinka siellä saa ajan kulumaan.
Oululainen on ainakin Oulua pienempi kaupunki, niin siksi homma vähän mietityttää. Olisi tarkoitus tulla opiskelemaan Jeduun liiketalloutta ja tässä vähän mietiskellyt että voisiko Oululainen olla varteen otettava paikka opiskella ja asua...

15

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja höpön höpön! Aloittaja on tahallaan keksinyt ärsyttävän provo(kaatio)n. Tuo usein toistuva "Oululainen" on suurimpia loukkauksia, mitä Oulaisten kaupunkiin kohdistetaan. Älkää vastatko mitään tälle ärsyttäjälle, joka haluaa vain keljuilla.

      • Anonyymi

        Mistä ne Oululaisen leivät sitten tulee? Kaikki tietää sen tuotemerkin ja yhdistää sen teidän kaupunkiinne! Toki nyt itse tiedän, että se onkin Oulainen, mutta kai ymmärtänette, miksi moni luulee edelleen väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ne Oululaisen leivät sitten tulee? Kaikki tietää sen tuotemerkin ja yhdistää sen teidän kaupunkiinne! Toki nyt itse tiedän, että se onkin Oulainen, mutta kai ymmärtänette, miksi moni luulee edelleen väärin.

        Oulussa oli leipomo, jossa leivottiin leipää Oululainen- tuotemerkillä.
        Sittemmin samalla tuotenimellä leivottiin leipää Helsingissä sijaitsevassa leipomossa.
        Pähkinänkuoressa: Oululainen- leivän valmistus siirtyi Oulusta Helsinkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oulussa oli leipomo, jossa leivottiin leipää Oululainen- tuotemerkillä.
        Sittemmin samalla tuotenimellä leivottiin leipää Helsingissä sijaitsevassa leipomossa.
        Pähkinänkuoressa: Oululainen- leivän valmistus siirtyi Oulusta Helsinkiin.

        Etelän immeisille vaan tiedoksi että Oulu ja Oulainen ovat kaksi eri paikkakuntaa joiden välimatka toisistaan on 100 kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelän immeisille vaan tiedoksi että Oulu ja Oulainen ovat kaksi eri paikkakuntaa joiden välimatka toisistaan on 100 kilometriä.

        Ite muutin aikoinaan Helsinkiin ja sitte duunipaikassa yks kysy multa, että mistäs sä oot kotosi. Sanoin, että Oulaisista. Hän siihen, että onks se Oululainen Oulun vieressä. Vastasin, että se on kylläkin Oulainen ja aika kaukana Oulusta. Hän sano, että jännää, että melkeen samankaltainen nimi jos ei ole naapurikunta. Vastasin, että eihän Ylistaro ja Alastarokaan ole lähekkäin toisiaan vaikka moni niin luulee! Tai Lapinjärvi ei todellakaan ole Lapissa, eikä Lapinlahti.


    • Anonyymi

      Muuta pois, kyllä täällä viihtyy, Viihtyy, jos on vakipaikka, ja ystävät. Tervetuloa vaan!

    • Anonyymi

      Asuin Oulaisissa joskus 2000-luvun alussa. Kaupunki oli oikein viihtyisä ja kiva. Nyttemmin ku oon käynyt siellä, niin sehän on ihan näivettynyt. Jokunen kerrostalo on kyllä tullut lisää, mutta liikkeitä on surullisen vähän! Ei ole maan mainiota Karkkikauppaa eikä Ojan Muotitaloa. Tokmanni on ehkä sevavin Tokmanni koko Suomessa.
      Mutta muut viihtyvyystekijät ovat pysyneet aikalailla ennallaan. Joenranta on edelleen kaunista. Ihmiset ystävällisiä ja jos pienestä kaupungista tykkää, niin Oulainen on ihan hyvä valinta.

      • Anonyymi

        Muuta vaan tänne jos haluat maaseutu maiseen kaupunkiin. Tämä on rauhallinen pikku paikkakunta jossa viihtyy jos ei halua asua jossakin suurkaupungissa.


      • Anonyymi

        näivettynyt pikku kylähän se on aina ollut Oulainen, ei mikään kaupunki ollenkaan, pohojalaisilla vain on tapana uhota ja leveillä ja muuttaa kaupungeiksi pienet tuppukylätkin :D


    • Anonyymi

      Tahallinen provoväännös. Tekijä tunnetaan

    • Anonyymi

      tätä Oululaisten Leipomo -sontaa suolsivat koko ajan Helsingissä jo 80-luvulla - hohhoijaa - onneksi pääsin Helsingistä pois, takaisin tänne pohjoiseen Oulaisiin

      • Anonyymi

        Muistan ku kerroin Hesoissa, että oon Oulaisista, niin aina sai kuulla, että teillähän on se leipätehdas, tai leipomo. Ai siis mikä. No se Oululainen, joka tekee muuten hyvää leipää. 🤦🏼‍♂️


    • Anonyymi

      ai että Oululainen (tarkoitat siis Oulainen) Oulua pienempi kaupunki :D :D :D

      on se ihan pikkuisen pienempi !!! :D :D :D :D :D

      • Anonyymi

        Kannattaa muuttaa tänne ehdottomasti. Täällä voi asua kaupungissa ihan maaseudun malliin.


    • Anonyymi

      Taru Anneli se taas kyselee.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe