Suomen ilmapuolustuksen kannalta paras valinta on Dassault Rafale.

Anonyymi

Näin on. Paras hyötysuhde.

31

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikä tässä viellä kaikki, patonki kainaloon, ilman paperia.

      • Anonyymi

        Paras ajoneuvo on Vw Transporter koska sillä kulkee paljon laukkuja.


    • Anonyymi

      ..ehdoton ei. 30 Grippeniä Ruotsista ja 2 miljardilla patriot ohjuksia-näillä saadaan ryssien ohjukset ja koneet alas!...

    • Ehdottomasti paras vaihtoehto on Jas Gripen. Ainut joka satavarmasti hoitelee mennen tullen mm SU-27:n.
      Ainut joka on todella moderni ja satavarmasti 100% nato-yhteensopiva mukaanlukien ilmatankkaus
      Ainut joka tuo Suomeen reilusti työtä
      Ainut jonka suomalaiset huoltavat ja ylläpitävät kaikissa olosuhteissa
      Ainut joka toimii kun Suomen kaikki lentoasemat on tuhottu
      Ainut jolla on reilusti alle 10000€ lentotuntihinta.

      Olen puhunut

    • Anonyymi

      Intialle on toimitettu ehkä 11 hävittäjää ja toimitukset ovatbvivästyneet koronan johdosta.

      Ranska & luotettava asejärjestelmä on kuten hajuvesi & lihapullat. Monien ml. itseni hämmästykseksi Dassault Rafale on kuitenkin osoittutunut hämmästyttävän luotettavaksi monitoimihävittäjäksi, romuttaen vanhaa ei-niin-pelkkkää-uskomusta ranskalaisten laitteiden epäluotettavuudesta.

      Tarjotuiosta vahtoehdoista en sitä ensimmäisenä pudottaisi pois!

      By integrating the Rafale, the Indian Air Force will have the most potent 4.5-generation fighter aircraft.

      Equipped with a wide range of weapons, the Rafale is designed to carry out air dominance, aerial reconnaissance, ground support, in-depth strike, anti-ship strike and nuclear deterrence missions. The jet is referred to as an “omnirole” combat aircraft

      • Anonyymi

        "romuttaen vanhaa ei-niin-pelkkkää-uskomusta ranskalaisten laitteiden epäluotettavuudesta."

        Hohhoijaa mitä paskaa. Dassaultin Mirage-sarja on ollut todellinen menestys maailmalla ja koneet olivat myös vahvasti tyrkyllä meillekin aikaisemmissa valintakierroksissa. Mirage III-valinnan esti aikanaan politiikka ja Mig-21, Mirage 2000 puolestaan hävisi vain kustannuksiltaan Hornetille.

        Rafale on todella, todella laadukas kone ja selvästi paras hankinta, jos arvioidaan puhtaasti koneteknisiltä ominaisuuksilta ja käyttöarvoltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "romuttaen vanhaa ei-niin-pelkkkää-uskomusta ranskalaisten laitteiden epäluotettavuudesta."

        Hohhoijaa mitä paskaa. Dassaultin Mirage-sarja on ollut todellinen menestys maailmalla ja koneet olivat myös vahvasti tyrkyllä meillekin aikaisemmissa valintakierroksissa. Mirage III-valinnan esti aikanaan politiikka ja Mig-21, Mirage 2000 puolestaan hävisi vain kustannuksiltaan Hornetille.

        Rafale on todella, todella laadukas kone ja selvästi paras hankinta, jos arvioidaan puhtaasti koneteknisiltä ominaisuuksilta ja käyttöarvoltaan.

        Kyllä paras valinta on vain Vw Transporter tai Toyota Hiace koska sillä kulkee laukut hyvin. Toyotalla Suomi salakuljettaa Arabiukkojen laukut :D


    • Anonyymi

      "romuttaen vanhaa ei-niin-pelkkkää-uskomusta ranskalaisten laitteiden epäluotettavuudesta."
      Juuri näin. Äkkiäkös ranskalaiset sen 2009 aloittamansa Olkiluodon ydinvoimaprojektinsa parsivat kasaan. Luotettavaa ja laadukasta tekniikkaa joten miksei samalla sapluunalla myös hävittäjäkaupoille.

      • Anonyymi

        "Juuri näin. Äkkiäkös ..."

        -Siitä vaan et pääse yli etkä ympäri, etteikö Rafale olisi käyttökokemuksien valossa hämmästyttävän luotettavaksi osoittautunut. Ja tuolle toiselle puupäälle, en ole missään kohtaa viitannut sanallakaan Mirageen.

        Venäjän puolustusministeri totesi aikanaan Huovinrinteellä upouuden Crotale NG-ohjusjärjestelmän esittelytilaisuudessa. "Miksi ette ostanet meiltä. Ranskalaiseteivät ole osanneet koskaan valmistaa luotettavaa asejärjestelmää."

        Saatat tuntea Crotalen maineen??


    • Anonyymi

      Ei missään tapauksessa tule dassaultin rafale valituksi koska valmis tiedosto jyrää super hornetin tänne suomeen.
      Sivusuvoineen kone on eriparia ulkonäkönsä kanssa.
      Ilmavoimat eivät halua mitään uutta konetta koska heillä on pitkänokka hornet.
      Pitkänokka hornet on tumman siniharmaa väriltään.

    • Anonyymi

      Olisi aikamoinen häpeä, jos viellä kaiken Suomessa olevan ranskalaisen roskan ja siitä seuranneen harmin jälkeen "sivistysmaa" Ranskan UFOT lentäisivät Suomen taivaalla. AREVAN voimala yli kymmenen vuotta myöhässä! Renault hempuli "autot" kansakunnan harmina, vieläkö pitäisi luottaa ja hankkia lisää tätä ideologiaa, joka ei pitkässä juoksussa täällä menesty. Voi hetken hurmiossa vaikuttaa hienolta, hyvältä, kuin karamelli kauniissa kääreessä.
      Nyt kun ajattelee tätä uuden koneen hankintaa, niin vaikuttaa siltä, että ei ole mikään merkki tarpeeksi hyvä, sopiva ehdokkaiden joukosta, vaikka sanotaan, että kaikki ovat hyviä. USA tulee menemään alas ja kansakuntana heikkenemään, ei ole mikään tulevaisuuden varma mahtitekijä maailmassa eli sen koneisiin ja apuun ei voi luottaa. Norja täysin Naton ja Usan varassa, ei sovi Suomelle sama linja.
      Griippenikin on joiltain osin epävarma, mutta siihen sisältyy paljon etuja, joita ei muihin sisälly.

      • Anonyymi

        Airbusin matkustajakoneet pysyvät taivaalla, Boeingin eivät.


    • Anonyymi

      "Olisi aikamoinen häpeä, jos viellä kaiken.... "

      Suollat pelkkää potaskaa. Käyttökokemukset Rafalen osalta kertovat poikkeuksellisesta luotettavuudesta.

      De Facto.

      • Anonyymi

        Kuka niitä on käyttänyt täällä pohjolassa? että on käyttökokemusta! Mitenkäs sitten, kun niillä ranskalaisilla on omat standardit, niin jokaiselle pultille ja mutterille pitää olla oma työkalu ja kaikkeen muuhunkin heidän ideologinen älynvälähdys, löytyykö meiltä niin "sivistynyttä" porukkaa, että ja niin edelleen.
        Takavuosien surullinen esimerkki ranskalaisesta ajattelusta, joka päättyi lopulta kuolemaan, vaikka henkilö oli varmaan taitava ja kaikin puolin mahtava persoona, mutta klikkasi omaan tyyliinsä, joka ei sopinut luonnolle. Viittaan tietenkin ranskalaiseen D. Arduiniin. Hänen tarinansa löytyy netistä, jos kiinnostaa. Arduin ei huolinut, käyttänyt huopavuorikumisaappaita retkillään, vaan jotain tossun tapaisia, joita ainakin kerran jääkäriprikaatin sotilaat ihmetteli. Muutenkin taisi varusteissa olla outouksia ranskalaiseen tapaan eli se ns. pitkässäjuoksussa toimiminen ei onnistunut, tässä on asian ydin.
        Rafalen tai muu ranskalainen tekele voi vaikuttaa mahtavalta, hienolta, tyylikkäältä, toimivalta, mutta ns. pitkässäjuoksussa jokin asia klikkaa ja se on sitten siinä. Pitäisi luottaa sellaiseen tekniikkaan, joka on kotoisin meidänlaisista oloista, jos nyt yleensä tekniikkaan voi luottaa. Itse kylmyyshän ei koneisiin vaikuta, mutta kaikki muut olot ja toimintatavat kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka niitä on käyttänyt täällä pohjolassa? että on käyttökokemusta! Mitenkäs sitten, kun niillä ranskalaisilla on omat standardit, niin jokaiselle pultille ja mutterille pitää olla oma työkalu ja kaikkeen muuhunkin heidän ideologinen älynvälähdys, löytyykö meiltä niin "sivistynyttä" porukkaa, että ja niin edelleen.
        Takavuosien surullinen esimerkki ranskalaisesta ajattelusta, joka päättyi lopulta kuolemaan, vaikka henkilö oli varmaan taitava ja kaikin puolin mahtava persoona, mutta klikkasi omaan tyyliinsä, joka ei sopinut luonnolle. Viittaan tietenkin ranskalaiseen D. Arduiniin. Hänen tarinansa löytyy netistä, jos kiinnostaa. Arduin ei huolinut, käyttänyt huopavuorikumisaappaita retkillään, vaan jotain tossun tapaisia, joita ainakin kerran jääkäriprikaatin sotilaat ihmetteli. Muutenkin taisi varusteissa olla outouksia ranskalaiseen tapaan eli se ns. pitkässäjuoksussa toimiminen ei onnistunut, tässä on asian ydin.
        Rafalen tai muu ranskalainen tekele voi vaikuttaa mahtavalta, hienolta, tyylikkäältä, toimivalta, mutta ns. pitkässäjuoksussa jokin asia klikkaa ja se on sitten siinä. Pitäisi luottaa sellaiseen tekniikkaan, joka on kotoisin meidänlaisista oloista, jos nyt yleensä tekniikkaan voi luottaa. Itse kylmyyshän ei koneisiin vaikuta, mutta kaikki muut olot ja toimintatavat kyllä.

        " kun niillä ranskalaisilla on omat standardit"


        Täyttä potaskaa.


        NATO:n täysjäsenenä Ranskan asevoimat käyttää luonnollisesti STANAG-järjestelmää.

        Oletko koskaan edes kuullut siitä?? Veikkaan, että et ole?

        "STANAG whichare already published in English and French"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka niitä on käyttänyt täällä pohjolassa? että on käyttökokemusta! Mitenkäs sitten, kun niillä ranskalaisilla on omat standardit, niin jokaiselle pultille ja mutterille pitää olla oma työkalu ja kaikkeen muuhunkin heidän ideologinen älynvälähdys, löytyykö meiltä niin "sivistynyttä" porukkaa, että ja niin edelleen.
        Takavuosien surullinen esimerkki ranskalaisesta ajattelusta, joka päättyi lopulta kuolemaan, vaikka henkilö oli varmaan taitava ja kaikin puolin mahtava persoona, mutta klikkasi omaan tyyliinsä, joka ei sopinut luonnolle. Viittaan tietenkin ranskalaiseen D. Arduiniin. Hänen tarinansa löytyy netistä, jos kiinnostaa. Arduin ei huolinut, käyttänyt huopavuorikumisaappaita retkillään, vaan jotain tossun tapaisia, joita ainakin kerran jääkäriprikaatin sotilaat ihmetteli. Muutenkin taisi varusteissa olla outouksia ranskalaiseen tapaan eli se ns. pitkässäjuoksussa toimiminen ei onnistunut, tässä on asian ydin.
        Rafalen tai muu ranskalainen tekele voi vaikuttaa mahtavalta, hienolta, tyylikkäältä, toimivalta, mutta ns. pitkässäjuoksussa jokin asia klikkaa ja se on sitten siinä. Pitäisi luottaa sellaiseen tekniikkaan, joka on kotoisin meidänlaisista oloista, jos nyt yleensä tekniikkaan voi luottaa. Itse kylmyyshän ei koneisiin vaikuta, mutta kaikki muut olot ja toimintatavat kyllä.

        Eläköön pyörähuolto!


    • Anonyymi

      Meille tuli aikoinaan Ranskasta asevelvollisuutta suorittamaan mies joka laitettiin keittiöhommiin. Kaverin todellinen kyky oli kuitenkin se, että hän pystyi piereskelemään aina kun tahtoi. Tuvan ilma oli kyllä sakeaa aina iltaisin. Että kyllä Ranskastakin jotain toimivaa tulee.

      • Anonyymi

        Voidaan sanoa, että tälläisellä kerrotun laisella pierentä taiturilla oli ilmaherruus.


    • Anonyymi

      Kyllä meille jenkkikone on tulossa. Sillä saa ryssä köniinsä tulevassa sodassa jossa Pietari lanataan siihen kuntoon että kaupungista puhutaan menneessä aikamuodossa.

      • Anonyymi

        Ei tule vaan saksalaisen insinöörityön huipputuote eli VW Transporter jolla arabiukkojen laukut liikkuu nopeasti Tornion rajalta:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule vaan saksalaisen insinöörityön huipputuote eli VW Transporter jolla arabiukkojen laukut liikkuu nopeasti Tornion rajalta:D

        Eipä ole enää persu puolustusministerinä. Buahhaha!


    • Anonyymi

      Intiassa hankkivat Rafalea, joka pystyy toimimaan yli 3 km korkeudessa olevilla kentillä. Migit tai Sukhoit ovat siellä vaikeuksissa, mitä en ymmärrä? Sukhoi ei 3 km korkeudessa pysty nousemaan ilmaan riittävässä aselastissa. Taitaa olla neukkupropagandaa koko Sukhoin laatu ja suorituskyky. Ovat kuulemma nopeita, mutta kuorman kanssa eivät?

    • Anonyymi

      On jo haitta, kun ranskalainen Rafale on ehdokkaiden joukossa, menee aikaa ja sitä kautta rahaa roskan kanssa vetvomiseen.
      Ei taida heinäkuussa 2020 käynnistyä ranskalainen insinööri taidon atomivoimala Suomeen, kuten oli talvella puhe, huonolta vaikuttaa, yli 10 vuotta jo myöhässä, 2009 piti valmistua.

      • Anonyymi

        "insinööri taidon atomivoimala"

        Ja siinä toinen pölkkypää vertailee atomivoimalaa ja lentokonetta keskenään.

        Huoh.....


    • Anonyymi

      Tuote vertailusta ei ole kyse, vaan siitä minkälaista laatua yleensä tuottavat maailmalle ranskalaiset, koskien käyttöesineitä mm. autoja, jotka tunnetusti erittäin heikkolaatuisia, myös muita heidän tekeleitä on levitetty maailmalle, kelloja, itsellänikin on ranskalainen toimimaton sellainen, 2kpl, Made in France.
      Suomen armeija käyttää laskuvarjohyppääjillä ranskalaisia kypäriä tai onko ne jonkinlaisia päähineitä Utissa, niistä en ole kuullut arvosteluja. Ranskalaisia viinejä, konjakkia jotkut kehuvat tai hajuvesiä.
      Yleisesti ranskalaiset laitteet ovat sutta ja sekundaa, josta meidän täällä pitää pysyä erossa, eikä raijata niitä maahan harmiksi, koskee nyt myös Rafaelia.
      Miten kävi Concorden? aikansa lensi koukkunokka ja sitten rysähti maahan, lopulta koko konemalli lopetettiin.
      Se hallitus ja erityisesti henkilöt silloin jotka päättivät päästää AREVAN tekemään voimalaa Suomeen olisi nyt laitettava vastuuseen päätöksestä, mutta näin ei varmasti käy.
      Jo aikaisempien kokemusten perusteella olisi tolkutonta valita ranskalainen kone Rafael meille vempuloimaan, koska sitä vempuloimista se arvatenkin olisi. Liika ja meille väärän oloinen franskalainen sivistys, hienostelu, monet tavat, teeskentely, jne. ei sovi meidän mentaliteettiin, eikä luontoon, käytäntö ja "raatorappaus" se täällä Pohjolassa valttia on, mm. sotimisessa, jossa suomalaiset ovat tai ainakin ovat olleet pienuudestaan huolimatta yksinkertaisen hyviä, ei siinä ole käsiä vispattu, pulistu ja selitelty, kun on maata puolustettu, toisin kuin esim. Franskassa, joka sortu muutamassa päivässä saksalaisille. Jos suomalaisia olisi ollut yhtä paljon kuin ranskalaisia, niin missäköhän olisivat Suomen valtionrajat nyt?

      • Anonyymi

        Eläköön pyörähuolto!


      • Anonyymi

        Aatteleppa, ranskalaiset saivat saksalaisviholliselta pelkkää paskaa päällensä ensimmäisessä maailmansodassa, ranskan ja saksan välisissä rajaerimielisyys sodissa.
        Likakranaatteja likapommeja saksalaiset ampuivat ja pommittivat ranskalaisten asemiin.
        Kaikilla ranskalaisilla sotaveteraaneilla oli sotien jälkeen juoksuhautajalka, säärihaavoja, jalkaruusuja . Tämä selvittää miksi ranskalaisten puolustus toiminut tulevissa sodissa.


    • Anonyymi

      Hävittäjä kuin olkiluoto3.

    • Anonyymi

      Se on varmaan todella hyvä 4. sukupolven kone. Verrattavissa uusiin Sukhoi koneisiin. Ei sen kummallisempi.
      Samanhintainen kuin kaikki muutkin, F-35 mukaanlukien.

    • Anonyymi

      Dassault Rafale on ukrainalainen lentokone. Itä ja länsikalusto on sotkettu täysin.
      F-A 18 Hornet on neuvostoliittolainen lentokone.
      MIG-29 SMT on läntistä kalustoa.
      Ja niin edelleen.

    • Anonyymi

      Suomen laukkurallin kannalta paras vaihtoehto on VW Transporter jolla laukut liikkuu rivakasti. VW- paras ajaa varmasti!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3353
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      209
      2749
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2495
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2005
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      2002
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1662
    7. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1536
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1536
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1266
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1221
    Aihe